Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 10:21

Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Vertel! Wat ben jij kwijt aan hypotheek/huur, gas/water/licht, internet, tv, zorgverzekering, verzekeringen, telefoon, auto etc.?
<<

Anoniem221

Bericht 03 Aug 2016 10:35

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Hypotheek: 634
Essent: 86
Water: 35 (×2)
Mobiel: 70 (x2)
Internet/tel/tv: 50
Zorgverzekering: 229 (×2)
Inboedel/auto/ed: 59 (x2)
Autobel: 35

Overal waar x2 achter staat is voor twee personen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Aug 2016 10:51

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Bedragen zijn +/-

Huur: 685
Zorgverzekering: 270
Mobiele telefoons: 90
KPN tv/internet/bellen: 60
Eneco: 85
Water: 30
Verzekeringen (auto, inboedel, reis, etc.): 75
Wegenbelasting: 50
Postcodeloterij: 12,50
Netflix: 10
Studie: 380 (1 x in de twee maanden)
Laatst gewijzigd door Parisienne op 03 Aug 2016 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 10:52

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Wij wonen samen, dus alles is voor 2 personen.

Hypotheek: €665 bruto
Eneco: €175
Water: €15
Zorgverzekering: €195
Internet: €24
Televisie: €22
Netflix €10
Wegenbelasting 1: €145
Wegenbelasting 2: €39
Wegenbelasting 3: €25
Verzekeringen 3 auto's, woonhuis, brand, inboedel, aansprakelijkheid: €110
Mobiel 1: €39
Mobiel 2: €28
Bankkosten voor rekening + extra pasje: €2,50

Totaal ongeveer €1500 en dan reken ik nog €350 boodschappen en €200 aan brandstof.

*Ohja, gemeentelijke lasten (€750) en waterschap (€400) betalen we in 1x.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 03 Aug 2016 11:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Aug 2016 11:29

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Wij wonen ook samen, dus alles is voor 2 personen. Oh en ik weet 't maar ongeveer...

Hypotheek: €600,- bruto.
Greenchoice: €220,-
Water: €20,-
Zorgverzekeringen: €220,-
Internet en televisie: €38,-
Wegenbelasting & Verzekering auto 1: €45,-
Wegenbelasting & Verzekering auto 2: €90,-
Uitvaartverzekering voor ons drieën: €15,-
Woonhuis- brand- inboedelverzekering e.d. weet ik niet, moet ik even navragen bij vriend.
Mobiel 1: €42,50
Mobiel 2: 42,50 ? Denk ik.

Ik mis er nog een paar, ga ik nog even over nadenken.
<<

Anoniem222

Bericht 03 Aug 2016 11:40

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

We wonen samen dus huur, G/W/L en internet zijn samen. Kosten voor persoonlijke verzekeringen en telefoonrekeningen etc. betalen we van onze eigen rekening.

Huur: €726,19.
Eneco: €110,-
Water: €19,20
Zorgverzekering (betalen we ieder apart): voor mij €110,-
Internet en televisie: €41,-
Kunstuitleen: €5,75
Sportabonnement: €19,95
Afvalstoffenheffing: €313,- per jaar
Parkeervergunning: €70 euro per half jaar
Waterschapsbelasting: €105,43 per jaar
Wegenbelasting & Verzekering auto: geen idee want leaseauto.
Andere verzekeringen: weet ik eigenlijk niet uit mn hoofd :nerd:
Mobiel: nu nog 68 euro, over 2 weken ga ik over van én een werknummer én een privenummer naar één nummer en betaalt mijn werkgever mijn abonnement.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Aug 2016 11:54

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Harrison schreef:We wonen samen dus huur, G/W/L en internet zijn samen. Kosten voor persoonlijke verzekeringen en telefoonrekeningen etc. betalen we van onze eigen rekening.

Huur: €726,19.
Eneco: €110,-
Water: €19,20
Zorgverzekering (betalen we ieder apart): voor mij €110,-
Internet en televisie: €41,-
Kunstuitleen: €5,75
Sportabonnement: €19,95
Afvalstoffenheffing: €313,- per jaar
Parkeervergunning: €70 euro per half jaar
Waterschapsbelasting: €105,43 per jaar
Wegenbelasting & Verzekering auto: geen idee want leaseauto.
Andere verzekeringen: weet ik eigenlijk niet uit mn hoofd :nerd:
Mobiel: nu nog 68 euro, over 2 weken ga ik over van én een werknummer én een privenummer naar één nummer en betaalt mijn werkgever mijn abonnement.


Pfff echt zo bizar dat verschil sociaal en vrije huur. Jullie betalen samen nog niet eens wat huisgenootje en ik apart betalen. Ik betaal 735 aan huur, maar dat is omdat zij bijna honderd meer betaalt omdat haar kamer groter is...

Huur: €735
Nuon: €47.50 (maar de helft, eigenlijk 95)
Water: €9,10 (is ook weer de helft)
Zorgverzekering: betalen mijn ouders nog voor me zolang ik studeer
Internet en televisie: €22,25 (splitten we ook, eigenlijk het dubbele)
Afvalstoffenheffing: €313,- per jaar (dit betalen we in een keer en dam betaal ik ook de helft dus was iets van 156 begin dit jaar).
Andere verzekeringen: betalen mijn ouders, met deel zit ik ook nog bij hen in als uitwonende student.
Mobiel: 27,25
Pathé unlimited: 19/mnd
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Aug 2016 13:00

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Vrije sectorwoningen, praat me er niet van. Zo duur.

Prijzen zijn trouwens op basis van 1 persoon (ben alleenstaand). Mijn energie vind ik aan de hoge kant incl. water. Verwacht daar volgend jaar veel van terug te krijgen. Maar kan het nu wel betalen, dus neem gewoon datgene wat de maatschappijen me hebben opgelegd.

Huur: € 807,47
Zorgverzekering: € 84,75
WA + inboedel: €8,04
Autoverzekering: +- € 25:00
Wegenbelasting: € 35
Telefoonrekening: € 18,00
Gas en elektriciteit: € 115,00
Water: € 14,00
TV + internet: € 44,50
ING creditcard: € 1,45
ING betaalrekening: € 1,45
Reisverzekering + annulering: € 6,29
Dela: € 7,52
Gemeentebelasting: € 18,55
Waterschapsbelasting is mij nog onbekend.

Heb alles omgerekend naar een maandbedrag, maar betaal sommige dingen per jaar.

Heb je al plannen om op jezelf te gaan, Serendipity?
<<

Anoniem186

Bericht 03 Aug 2016 13:13

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

hypotheek 958,99
Levensverzekering 292,94
Mobiel man 45,00
Mobiel van mij 38,10
wegenbelasting 44,00
Auto verzekering 29,86
afvalstoffenheffing ed 100,00
internet 34,50
Sparen voor zorgverzekering, ANWB en inboedelverz 325,00
Kosten betaalrekening 6,00
Uitvaartverz 11,02
Energie 166,00
Water 24,54
Overlijdensrisicoverzekering 14,53
spaarfonds 16,75
Netflix: 11,99
Peuterspeelzaal 65
Sportabbo 38

Totaal: 2222,22
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 13:22

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Jans, misschien een domme vraag, maar waarom heb je/jullie een levensverzekering en een overlijdensrisicoverzekering?
<<

Anoniem186

Bericht 03 Aug 2016 13:27

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Dat is geen domme vraag hoor. Die levensverzekering zit aan de hypotheek gekoppeld. En de overlijdensrisicoverzekering had m'n man al voor die tijd. Zijn ex was nogal bang dat ze met lege handen zou komen te staan als hij zou overlijden, dus ze had belachelijk veel verzekeringen afgesloten. Sommige heb ik beëindigd, met deze was dat niet praktisch, dus daarom voor gekozen om hem door te laten lopen.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Aug 2016 13:28

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Oh die hebben wij ook nog, maar weet niet wat we er voor betalen... Grote T. had 'm al zodat de hypotheek zou worden afgelost bij zijn overlijden ooit en ik heb er eentje afgesloten vlak voor kleine T.'s geboorte, met dezelfde reden eigenlijk, dan hoeft grote T. niet alle kosten te dragen. Da's tenminste 't idee.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 13:31

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Jans schreef:Dat is geen domme vraag hoor. Die levensverzekering zit aan de hypotheek gekoppeld. En de overlijdensrisicoverzekering had m'n man al voor die tijd. Zijn ex was nogal bang dat ze met lege handen zou komen te staan als hij zou overlijden, dus ze had belachelijk veel verzekeringen afgesloten. Sommige heb ik beëindigd, met deze was dat niet praktisch, dus daarom voor gekozen om hem door te laten lopen.

En die levensverzekering keert altijd uit of niet? Daar zit geen looptijd op zeker?

Mijn collega heeft ook zo`n verschrikkelijk dure levensverzekering bij zijn hypotheek moeten nemen inderdaad. Ben zo blij dat m`n vriend dat niet moest. Wij nemen straks beide een overlijdensrisico verzekering. Na de looptijd van 30 jaar is het huis toch allang afbetaald en is het niet meer echt nodig. Het is puur voor als 1 van ons beide er alleen voor komt te staan met kinderen.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 13:40

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Winegum schreef:
Heb je al plannen om op jezelf te gaan, Serendipity?


Jaaa, :banaan: . Ben nu volop bezig met alle kosten omlaag te brengen (gestopt met roken, telefoonabbo eindigt 20 augustus en dan over op sim-only, bootcamp is stopgezet wat ik was meer sponsor dan deelnemer geworden, nu ben ik bezig om mijn autoverzekering lager te krijgen). En dan ga ik het hopelijk redden! Was daarom benieuwd wat iedereen heeft aan vaste lasten en wat de kosten zijn.
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 03 Aug 2016 13:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 13:41

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Jans schreef:
Totaal: 2222,22

Je hebt zolang lopen puzzelen met alle bedragen totdat je op dit bedrag uitkwam? :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 03 Aug 2016 13:41

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Yadira schreef:
Jans schreef:Dat is geen domme vraag hoor. Die levensverzekering zit aan de hypotheek gekoppeld. En de overlijdensrisicoverzekering had m'n man al voor die tijd. Zijn ex was nogal bang dat ze met lege handen zou komen te staan als hij zou overlijden, dus ze had belachelijk veel verzekeringen afgesloten. Sommige heb ik beëindigd, met deze was dat niet praktisch, dus daarom voor gekozen om hem door te laten lopen.

En die levensverzekering keert altijd uit of niet? Daar zit geen looptijd op zeker?

Mijn collega heeft ook zo`n verschrikkelijk dure levensverzekering bij zijn hypotheek moeten nemen inderdaad. Ben zo blij dat m`n vriend dat niet moest. Wij nemen straks beide een overlijdensrisico verzekering. Na de looptijd van 30 jaar is het huis toch allang afbetaald en is het niet meer echt nodig. Het is puur voor als 1 van ons beide er alleen voor komt te staan met kinderen.


We hebben een spaarhypotheek, dus de levensverzekering heeft de looptijd van de hypotheek (20 jaar in ons geval).
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 13:43

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Jans schreef:
Yadira schreef:
Jans schreef:Dat is geen domme vraag hoor. Die levensverzekering zit aan de hypotheek gekoppeld. En de overlijdensrisicoverzekering had m'n man al voor die tijd. Zijn ex was nogal bang dat ze met lege handen zou komen te staan als hij zou overlijden, dus ze had belachelijk veel verzekeringen afgesloten. Sommige heb ik beëindigd, met deze was dat niet praktisch, dus daarom voor gekozen om hem door te laten lopen.

En die levensverzekering keert altijd uit of niet? Daar zit geen looptijd op zeker?

Mijn collega heeft ook zo`n verschrikkelijk dure levensverzekering bij zijn hypotheek moeten nemen inderdaad. Ben zo blij dat m`n vriend dat niet moest. Wij nemen straks beide een overlijdensrisico verzekering. Na de looptijd van 30 jaar is het huis toch allang afbetaald en is het niet meer echt nodig. Het is puur voor als 1 van ons beide er alleen voor komt te staan met kinderen.


We hebben een spaarhypotheek, dus de levensverzekering heeft de looptijd van de hypotheek (20 jaar in ons geval).

Ohhh, zo. Ik heb geen idee hoe dat werkt, spaarhypotheken enzo. Maar wat een geld zeg per maand, pfoeh.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Aug 2016 13:44

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Serendipity schreef:
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:


Dan zou ik gaan voor kopen: de rente is nu ontzettend laag, je houdt over 30 jaar geld over in plaats van dat je alleen maar huur betaald en de huren lopen toch alleen maar op.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 13:45

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Serendipity schreef:
Winegum schreef:
Heb je al plannen om op jezelf te gaan, Serendipity?


Jaaa, :banaan: . Ben nu volop bezig met alle kosten omlaag te brengen (gestopt met roken, telefoonabbo eindigt 20 augustus en dan over op sim-only, bootcamp is stopgezet wat ik was meer sponsor dan deelnemer geworden, nu ben ik bezig om mijn autoverzekering lager te krijgen). En dan ga ik het hopelijk redden! Was daarom benieuwd wat iedereen heeft aan vaste lasten en wat de kosten zijn.
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:

Super toch? Ben heel benieuwd hoe het afloopt! Als je kan kopen, zou ik zeker kopen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Aug 2016 13:50

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Wel heel erg leuk hoor! Goed dat je aan het besparen bent en goed aan het opletten.

Ik herken je kopen/huren gevoel. Mijn huurprijs is nu uiteindelijk nog wel prima. Goedkoper huren was echt niet mogelijk en duurder mocht ik met mijn salaris vaak niet huren. soms helpt het wel om maatschappijen/makelaars e.d. gewoon te bellen en informatie in te winnen. Ik heb nu uiteindelijk ook een huis gevonden die verder nog niet online stond.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 13:52

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Tom schreef:
Serendipity schreef:
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:


Dan zou ik gaan voor kopen: de rente is nu ontzettend laag, je houdt over 30 jaar geld over in plaats van dat je alleen maar huur betaald en de huren lopen toch alleen maar op.


Je klinkt als de hypotheekadviseur! Hahaha. Je hebt ook gelijk hoor, echter ik ben dan bang dat ik ineens werkloos raak of dat ik het maandelijks niet meer kan opbrengen of, of, of, of.. Oftewel: ik zie alleen maar de problemen :face:
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 13:54

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Winegum schreef:Wel heel erg leuk hoor! Goed dat je aan het besparen bent en goed aan het opletten.

Ik herken je kopen/huren gevoel. Mijn huurprijs is nu uiteindelijk nog wel prima. Goedkoper huren was echt niet mogelijk en duurder mocht ik met mijn salaris vaak niet huren. soms helpt het wel om maatschappijen/makelaars e.d. gewoon te bellen en informatie in te winnen. Ik heb nu uiteindelijk ook een huis gevonden die verder nog niet online stond.

Ik schrik wel van de huurprijzen genoemd in dit topic. Maargoed, ik weet natuurlijk niet hoe het opweegt tegen het inkomen en we wonen en werken ook niet allemaal in Friesland :P
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Aug 2016 13:54

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Serendipity schreef:
Tom schreef:
Serendipity schreef:
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:


Dan zou ik gaan voor kopen: de rente is nu ontzettend laag, je houdt over 30 jaar geld over in plaats van dat je alleen maar huur betaald en de huren lopen toch alleen maar op.


Je klinkt als de hypotheekadviseur! Hahaha. Je hebt ook gelijk hoor, echter ik ben dan bang dat ik ineens werkloos raak of dat ik het maandelijks niet meer kan opbrengen of, of, of, of.. Oftewel: ik zie alleen maar de problemen :face:


Sorry, zo wilde ik niet klinken :smile: Maar serieus, als je hoort wat je voor een X aantal m2 betaalt huur/koop, daar zit soms zoveel verschil in! Wat wij belangrijk vonden is dat je aan het einde van de rit geld overhoudt, in plaats van niets. Maar ik snap je gevoel van beren op de weg! Dat heb ik ook wel eens. Maar aan de andere kant: een vast contract zegt tegenwoordig ook niets meer en heb je soms ook niet eens nodig voor een hypotheek.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 13:55

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Yadira schreef:
Serendipity schreef:
Winegum schreef:
Heb je al plannen om op jezelf te gaan, Serendipity?


Jaaa, :banaan: . Ben nu volop bezig met alle kosten omlaag te brengen (gestopt met roken, telefoonabbo eindigt 20 augustus en dan over op sim-only, bootcamp is stopgezet wat ik was meer sponsor dan deelnemer geworden, nu ben ik bezig om mijn autoverzekering lager te krijgen). En dan ga ik het hopelijk redden! Was daarom benieuwd wat iedereen heeft aan vaste lasten en wat de kosten zijn.
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:

Super toch? Ben heel benieuwd hoe het afloopt! Als je kan kopen, zou ik zeker kopen.


Geloof me, zodra ik een huurhuis of koophuis heb komt er a la minute een topic: 'Help, Serendipity wordt groot!'. Daarin kan ik alle adviezen etc. goed gebruiken geloof ik! Ennnn, ik moet jullie natuurlijk up to date houden (en ik heb iemand nodig om tegen te zeuren, jullie dus!).
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 13:57

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Winegum schreef:Huur: € 00,00


Winegum schreef:Mijn huurprijs is nu uiteindelijk nog wel prima.


Prima huurprijs? Ik vind het heel veel geld en ik kan het ook niet betalen. Hier heb je ook huurwoningen en appartementen voor op de € 800,00 maar die zijn ook wel echt héél mooi en héél groot.
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 03 Aug 2016 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers