Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 13:59

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Tom schreef:
Serendipity schreef:
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:


Dan zou ik gaan voor kopen: de rente is nu ontzettend laag, je houdt over 30 jaar geld over in plaats van dat je alleen maar huur betaald en de huren lopen toch alleen maar op.


Ja, dat is voor mij ook reden waarom ik kopen heel sterk overweeg. Ik riep altijd dat ik eerst wilde huren i.p.v. kopen maar daar twijfel ik nu héél erg over. Het is goedkoper én ik investeer ergens in.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 14:00

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Tom schreef:
Serendipity schreef:
Tom schreef:
Serendipity schreef:
Nu alleen nog in dubio of het kopen of huren wordt. Er is in mijn woonplaats amper verloop qua huurwoningen/appartementen en ze zijn (een stuk) duurder dan de koopwoningen. Heb afgelopen maandag een hypotheekgesprek gehad en heb er mogen nog één bij een andere aanbieder zodat ik ze kan vergelijken. O jeej, ik word groot :face:


Dan zou ik gaan voor kopen: de rente is nu ontzettend laag, je houdt over 30 jaar geld over in plaats van dat je alleen maar huur betaald en de huren lopen toch alleen maar op.


Je klinkt als de hypotheekadviseur! Hahaha. Je hebt ook gelijk hoor, echter ik ben dan bang dat ik ineens werkloos raak of dat ik het maandelijks niet meer kan opbrengen of, of, of, of.. Oftewel: ik zie alleen maar de problemen :face:


Sorry, zo wilde ik niet klinken :smile: Maar serieus, als je hoort wat je voor een X aantal m2 betaalt huur/koop, daar zit soms zoveel verschil in! Wat wij belangrijk vonden is dat je aan het einde van de rit geld overhoudt, in plaats van niets. Maar ik snap je gevoel van beren op de weg! Dat heb ik ook wel eens. Maar aan de andere kant: een vast contract zegt tegenwoordig ook niets meer en heb je soms ook niet eens nodig voor een hypotheek.


Dat vast contract heb ik gelukkig maar ik weet ook dat ik hier niet eeuwig wil blijven werken. Een een koophuis in je uppie en van baan veranderen vind ik best eng. Van de andere kant, ook dat komt wel weer goed t.z.t. Ik kan niet overal rekening mee houden, je weet nooit hoe het loopt. Grote-mensen-keuzes... Het is wat :smile:
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Aug 2016 14:09

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Even uit mijn hoofd dus afgeronde bedragen:

Hypotheek 800,- euro bruto.
Zorgverzekering 175,- euro.
Alles in 1 polis 75,- euro.
Overlijdensrisicoverzekering 10,- euro.
Kinderdagverblijf 175,- euro.
Spaargeld kind 25,- euro.
Wegenbelasting 50,- euro.
Essent 200,- euro.
Water 25,- euro.
Mobiel 55,- euro
internet/tv 45,- euro.

Totaal dus 1635,- euro. Straks met de tweede erbij gaat het met ongeveer 100,- euro omhoog.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Aug 2016 14:17

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Hypotheek 1119
Levensverzekering 218
Greenchoice 186
Xs4all 70
Postcodeloterij 13
Water 25
Wegenbelasting 46
Gemeente 37
Gemeente 73
Netflix 8
Judo 27
Verzekeringen 64
Zwemles 74
Sparen kinderen 100
2x mobiel 100
Zorgverzekering 250
Videoland 10
Scula 12
Onderhoud ketel 10
Totaal 2449

Maar dan zijn er nog wel wat dingen die per jaar betaald worden (ANWB, schoolgeld enz.) dus totaal ongeveer 2500 euro per maand.
2010 2012
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 03 Aug 2016 14:41

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Hypotheek bruto: € 274,77
Lening bij vader voor huis bruto: € 334,19
Elektra: € 10,-
Stadsverwarming: € 100,75 (dit is wel veel te hoog ingeschat door de leverancier)
Water: € 6,20
Gemeentelijke belastingen: € 58,74
Internet + televisie: € 46,-
Zorgverzekering: € 119,-
Woonverzekering: € 27,09
Autoverzekering: € 21,99
Reisverzekering: € 6,91
Wegenbelasting: € 26,-
Telefoonabonnement: € 8,-
Benzine: ongeveer € 60,-
Boodschappen: € 160,- (gemiddeld)
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Aug 2016 15:04

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Zou je mijn huurprijs uit je quote willen verwijderen? Mocht ik dat weer weg willen halen is dat in ieder geval mogelijk.

Ik schrik niet van de prijs. Ja het is mega veel, maar als je geen sociale huurwoning mag huren vanwege je inkomen, zit je direct aan een huurhuis vast van meer dan € 712 euro (huurtoeslaggrens). Hier in de buurt (Randstad) is het op sommige plekken echt heel lastig om een fatsoenlijk huis te vinden (dus geen studio/eenkamerwoning etc).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Aug 2016 15:26

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Winegum schreef:Zou je mijn huurprijs uit je quote willen verwijderen? Mocht ik dat weer weg willen halen is dat in ieder geval mogelijk.

Ik schrik niet van de prijs. Ja het is mega veel, maar als je geen sociale huurwoning mag huren vanwege je inkomen, zit je direct aan een huurhuis vast van meer dan € 712 euro (huurtoeslaggrens). Hier in de buurt (Randstad) is het op sommige plekken echt heel lastig om een fatsoenlijk huis te vinden (dus geen studio/eenkamerwoning etc).

Ik vind het meevallen inderdaad. Hier in Amsterdam beginnen studio's rond de duizend. Het appartement dat ik deel (!) is ruim 1550 gestoffeerde huur. En ja dat is een erg ruim mooi appartement op een leuke locatie, maar nog niet eens centrum hoor. Het rijst gewoon de pan uit en ze kunnen vragen wat men maar kan ophoesten.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 03 Aug 2016 15:31

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Ik heb nog niet echt veel vaste lasten doordat ik bij mijn vriend in woon en hij eigenlijk alle lasten betaald.
Mijn vaste lasten zijn

Schoolgeld - 190
Telefoon - 10
Zorgverzekering - 85
Overlijdens verzekering - 10
Nagels - 25
Kapper - 10
Sport - 5
En ik reken 250 per maand voor boodschappen.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Aug 2016 15:31

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Huur 700
Hypotheek 500 (dit loopt op tot 800)
Zorgverzekering 220
Brandstof 260
FNV 16
Uitvaartverzekering 7
Ziggo 70
Vitens 23
Opvang 160 netto
Postcodeloterij 12
Wegenbelasting 102
Telefoon 14
Telefoon 32,50
Verzekeringen (inboedel, auto s, doorlopende reis, rechtsbijstand) 138
Levensverzekering 15
Gemeente belasting 53
Arbeidsongeschiktheid ver man 45
Nuon 150

Dit zijn de kosten voor ons gezin, 2 auto's, alles op de grote hoop
<<

Anoniem187

Bericht 03 Aug 2016 15:53

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Winegum schreef:Zou je mijn huurprijs uit je quote willen verwijderen? Mocht ik dat weer weg willen halen is dat in ieder geval mogelijk.

Ik schrik niet van de prijs. Ja het is mega veel, maar als je geen sociale huurwoning mag huren vanwege je inkomen, zit je direct aan een huurhuis vast van meer dan € 712 euro (huurtoeslaggrens). Hier in de buurt (Randstad) is het op sommige plekken echt heel lastig om een fatsoenlijk huis te vinden (dus geen studio/eenkamerwoning etc).


Oeps, sorry. Ik wilde het bedrag nog weghalen, maar dat ben ik blijkbaar vergeten. Het is nu weg!
Ja dat klopt inderdaad, ik 'begrijp' de bedragen ook wel, je ziet het hier ook (steeds meer). Maar ik vind het echt zo'n bak met geld :(
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Aug 2016 16:18

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Yadira schreef:
Jans schreef:Dat is geen domme vraag hoor. Die levensverzekering zit aan de hypotheek gekoppeld. En de overlijdensrisicoverzekering had m'n man al voor die tijd. Zijn ex was nogal bang dat ze met lege handen zou komen te staan als hij zou overlijden, dus ze had belachelijk veel verzekeringen afgesloten. Sommige heb ik beëindigd, met deze was dat niet praktisch, dus daarom voor gekozen om hem door te laten lopen.

En die levensverzekering keert altijd uit of niet? Daar zit geen looptijd op zeker?

Mijn collega heeft ook zo`n verschrikkelijk dure levensverzekering bij zijn hypotheek moeten nemen inderdaad. Ben zo blij dat m`n vriend dat niet moest. Wij nemen straks beide een overlijdensrisico verzekering. Na de looptijd van 30 jaar is het huis toch allang afbetaald en is het niet meer echt nodig. Het is puur voor als 1 van ons beide er alleen voor komt te staan met kinderen.


Ik heb de verzekering van mijn vriends overleden vrouw kunnen overnemen. Vraag me niet waarom maar dat was gunstig. Als mijn vriend overlijd krijg ik dus een flinke levensverzekering, ook het nabestaandenpensioen krijg ik, dat hebben we vastgelegd bij de notaris. Het is ingewikkeld maar ik moet dat geld dan gebruiken om zijn dochter uit te kopen als ik in dat huis wil blijven wonen, een deel van het huis is namelijk van haar omdat het haar erfenis is. Hoe het nou precies werkt weet ik eigenlijk ook niet meer. Ik was nog helemaal murw van mijn eigen erfenisafhandelingsperikelen met mijn man dus ik heb niet heel goed opgelet.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 17:08

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Winegum schreef:Zou je mijn huurprijs uit je quote willen verwijderen? Mocht ik dat weer weg willen halen is dat in ieder geval mogelijk.

Ik schrik niet van de prijs. Ja het is mega veel, maar als je geen sociale huurwoning mag huren vanwege je inkomen, zit je direct aan een huurhuis vast van meer dan € 712 euro (huurtoeslaggrens). Hier in de buurt (Randstad) is het op sommige plekken echt heel lastig om een fatsoenlijk huis te vinden (dus geen studio/eenkamerwoning etc).

Bij welk inkomen mag je niet meer sociaal huren dan? Ik zit er al 6 jaar niet meer in dus heb geen idee.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Aug 2016 17:16

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Dit zijn de tarieven in mijn regio. Wellicht heeft elk gebied zijn eigen vereisten, dat weet ik niet: https://www.woonnet-haaglanden.nl/hoe-w ... #/node/467

Maar waar je dan weer tegenaan loopt is dat de vrije sectorwoningen 4 tot 4,5 x de bruto huur vraagt wat je moet verdienen. Ik ben instanties tegengekomen waarbij je vakantiegeld/dertiende maand etc. niet meegenomen wordt. Spaargeld kun je meenemen door bijv. te delen door 12 en daar 10 % van te nemen en dat mag je bij je maandinkomen optellen. Nou dat is dus ook amper wat.
Je valt dus snel buiten de boot als je (net) boven die jaarinkomens valt.

Maar goed, mag dus niet klagen, want ik had eigenlijk veel sneller dan verwacht een huis gevonden.

En Serendipity, ik word ook wel verdrietig dat ik zie hoeveel geld mijn woning kost. Maar ben er wel blij mee. Ik kan het toch niet veranderen.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Aug 2016 17:26

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Hypotheek bruto 1040
Eneco voorschot 150
Water 14
Zorgverzekering 110 per persoon
Allerlei woonverzekeringen, reisverzekering etc 60
Telfort televisie en Internet 40
Auto wegenbelasting 85
Verzekering 60
Diesel 160
Treinkosten 120
Telefoon 15 per persoon simonly
Gemeenten woz afval 95 per maand (10 maanden)
Onderhoud auto 85 per maand (sparen we)
Boodschappen reken ik 250 voor ons samen per maand
<<

anoniem203

Bericht 03 Aug 2016 19:27

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

- 75 euro benzine
- 14 euro telefoon abbo
- 12,50 euro postcode loterij
- 10 euro Netflix
- +/- 500 euro boodschappen/luiers/drogisterijspullen

En meer weet ik eigenlijk niet :redface: Eigenlijk best erg maar mijn man regelt en betaald alles. Ik weet de hypotheek wel ongeveer maar de rest echt geen idee..
<<

Anoniem222

Bericht 03 Aug 2016 20:10

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Ja Whatever, klopt! We hebben echt mega mazzel gehad dat we toen we nog parttime werkten, ingeloot zijn.
<<

Anoniem176

Bericht 03 Aug 2016 20:47

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Ava, controle freak die ik ben, krijg ik al de kriebels van het idee dat ik niet precies alles over de financiën zou weten. Ik maak maandelijks een inkomsten en uitgaven lijstje en houd bij hoe we er voor staan qua budget. Mijn man kijkt mee en weet over het algemeen waar heen gaat.

Wat onze vaste lasten precies zijn, vind ik best privé.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 20:58

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

DeLu schreef:Ava, controle freak die ik ben, krijg ik al de kriebels van het idee dat ik niet precies alles over de financiën zou weten. Ik maak maandelijks een inkomsten en uitgaven lijstje en houd bij hoe we er voor staan qua budget. Mijn man kijkt mee en weet over het algemeen waar heen gaat.

Haha ik weet het ook tot op de cent nauwkeurig. Heb het hier wel afgerond trouwens. Mijn vriend weet het ongeveer. Zolang het goed gaat, gaat het goed zegtie. Hij vertrouwd mij er volledig mee :P
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2016 21:01

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Ik zou het ook niet weten. Mijn man doet de financiën.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 03 Aug 2016 21:01

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

---
Laatst gewijzigd door Frankie op 28 Aug 2016 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 03 Aug 2016 21:03

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Boodschappen is hier heel verschillend. Die kosten hou ik ook niet bij verder. Net als uitjes/etentjes etc. Ik kijk dan op dat moment of dat er nog af kan haha.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2016 22:22

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Veel.

hypotheek: 1090,68
Zorgverzekering: 171
Energie: 100
Water: 60,52
Inboedelverz:40,02
uitvaartverz: 13,37
hema reisverz: 10
Uitvaartverz: 5,81
TV + internet: 55
netflix: 10
afvalstoffenheffin; g:42,66
loterij en donatie32,75
verzekering auto's: 67,02
belasting auto's:155
mobiele telefoons:87
oefenruimte huur: 38,75
kosten bankpas: 3,05
onderhoudscontract: 12,3
Afbt lening DUO : 112,45
kinderopvang: 627
lenzenabbo: 23,95
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2016 12:34

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Hypo bruto: 1131
Telefoon abo's: 25
Gastouder: Tussen de 100 en 250 in de maand ongeveer
Gemeente belastingen: 80
Sparen dochter: 15
Verzekering auto: 60
Verzekering opstal en uitvaart: 44
Ziektekosten verzekering: 225 (van mijn man en mij)
Water: 25
Stroom: 160
Internet en tv: 54
Wegenbelasting: 90
Diesel: tussen de 80 en 120 in de maand
Roken (mijn man): 60
Fit 4 free: 20
Boodschappen: Tussen de 250 en 300 euro met z''n 3tjes
Efteling abo: 18
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2016 12:34

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Highway, 60 euro voor het water? :O
Wij krijgen met 25 euro per maand al geld terug aan het einde van het jaar..
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2016 12:35

Re: Wat zijn jouw vaste lasten per maand?

Lejow schreef:Highway, 60 euro voor het water? :O
Wij krijgen met 25 euro per maand al geld terug aan het einde van het jaar..

Misschien heeft ze het kwartaal bedrag genomen?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]