Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Antwerpen

<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 02 Aug 2016 20:14

Antwerpen

Ik ga binnenkort 2 daagjes shoppen in Antwerpen.
Nu ben ik daar totaal niet bekend, dus als jullie nog tips hebben voor leuke winkeltjes of lekkere restaurantjes dan hoor ik het graag :smile:
Laatst gewijzigd door Duchess op 02 Aug 2016 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Aug 2016 21:26

Re: Antwerpen

Schoppen? Succes met al die klinkertjes :D.

Ik vind het altijd leuk om over Meir te lopen. De grootste winkelstraat van Antwerpen. Hier zitten wel de grote winkelketens.
Verder vind ik het altijd leuk om rondom de kathedraal van Antwerpen te lopen, maar daar zit vooral horeca. Net als een rondje door de diamantwijk en daar mijn ogen uit te kijken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 02 Aug 2016 21:33

Re: Antwerpen

Oeps haha moet uiteraard shoppen zijn. Heb het even aangepast :)

Meir, Kathedraal en diamantwijk staan genoteerd! Dank je wel
<<

Anoniem313

Bericht 02 Aug 2016 21:51

Re: Antwerpen

Ik vermijd de Meir juist liever. Loop er vanaf het station altijd een klein stukje op om bij de Wapper af te slaan. Daar kun je trouwens leuk lunchen bij 't Klein Verdiep. Daarachter, de straatjes rondom Oudaan, zitten de kledingwinkels die ik leuk vind. Ook fijne kroegjes trouwens.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 02 Aug 2016 22:56

Re: Antwerpen

Okay dit wordt een heel lang antwoord. Dit kreeg ik een paar jaar geleden toen ik om tips vroeg van Antwerpen. En het meeste hebben we gedaan en bekeken en vonden wij een prima tip. Antwerpen is leuk!

Tips voor Antwerpen
Wat een goed idee om naar Antwerpen te gaan! Ik vind het een erg leuke stad om een weekend door te brengen en dat heb ik de afgelopen jaren dan ook al meerdere keren gedaan. Hieronder mijn tips. Je kunt er waarschijnlijk wel een week mee vullen, dus kijk maar wat je er mee doet ;-).
Kaart en vervoer
Altijd handig (eigenlijk onmisbaar) om te hebben: een kaart. Kun je natuurlijk kopen, maar je kunt hem meestal ook gratis krijgen bij het hotel.
Gaan jullie met de trein of met de auto? Ga je met de trein, vergeet dan niet het station goed te bekijken. Heel mooi gerestaureerd! En google je op flashmob + station Antwerpen centraal, dan zie je het ook alvast als decor van een flashmob. Als je met de auto gaat, kun je gratis parkeren langs de Schelde. Let op, het eerste deel (het dichtst bij het centrum) is wel betaald. Iets verderop is het gratis. Te herkennen aan de NL kentekens ;-)

Fiets
Zelf ga ik altijd lopen in Antwerpen, ik heb immers de tijd… Je kunt ook een fiets huren. Tegenwoordig staan er op verschillende plekken in de stad fietsen die je kunt huren (soort witte fietsen plan, alleen zijn de fietsen hier rood). Ik ken het systeem uit Stockholm, daar heb ik zo’n fiets met plezier gebruikt. http://www.velo-antwerpen.be. Het kost geloof ik 3 euro per dag, dus dat zijn de kosten niet.

Eten & drinken
Popoff (Oude Koornmarkt 18) De allerlekkerste taartjes en gebakjes van de stad. Trek je niets aan van de wat chagerijnig lijkende meneer die hier werkt, het ligt niet aan jou. De taart maakt alles goed.
Frituur No. 1, vlakbij de Grote Markt, aan de Hoogstraat. Bekendste frituur van Antwerpen. Ook fijn als je uit de kroeg komt, want ze zijn de hele nacht open ;-).
Het Kiekekot, aan de Grote Markt 35. Je eet er altijd een halve kip, met saus naar keuze. Beetje oubollige tent, maar daarom juist wel erg leuk. En het kost ook ongeveer niks. Ook fijn.
Het Elfde Gebod (achter de kathedraal, Torfbrug 10). De hele zaak staat vol met beelden van heiligen, heel bijzonder. Mosselen provençaals zijn een aanrader, als je van mosselen houdt natuurlijk.
Ra-picnic (Kloosterstraat 13). Moet eerlijk zeggen dat ik er niet geweest ben, maar schijnt heel hip te zijn.
Dansing Chocolat, ook in de Kloosterstraat, op nummer 159. Leuke kroeg, voor koffie, bier of lunch. Ze hebben er heerlijke huisgemaakte filet Americain.
Farine (Vlaamsekaai 40, in de buurt van het FoMu). Mijn favoriet: hele aardige mensen, lekkere koffie en broodjes. En als je niet te vroeg komt, ook zelfgebakken taartjes.

Leuke winkels
Kloosterstraat: deze straat in het centrum mag je niet missen als je van woonwinkels houdt. Ik zag deze straat laatst zelfs in een tv programma voorbijkomen. Hier zijn veel winkels met vintage spullen, woonspullen (Tante Brocante, Kloosterstraat 53) en industriele spullen. Die laatste passen vaak niet in je huis, maar zijn wel erg leuk om te bekijken. Ik weet niet altijd de namen van de winkels, maar ik geloof dat een van de leuke zaken Loft heet. Erg leuk, net voor het eerst geweest: Rewind (Kloosterstraat 126). Hier verkopen ze allemaal hippe spullen die gemaakt zijn van hergebruikte spullen.
Your (Kloosterstraat 90) Hippe conceptstore waar ze veel te dure kleren, maar ook gadgets verkopen. En ze hebben er ook een kapper.
Noë by Your (even verderop): hier verkopen ze pumps in 65 kleuren. Fantastisch om te zien, ook al draag je nooit hakken!

In de buurt van de Grote Markt:
Akotee en Akotwee (Melkmarkt 28 en 30, http://www.akotee.be): leuke winkels met hebbedingen, kaarten, tafelzeil etc.
IMS (Melkmarkt 17, http://www.imstijdschriften.be) is een winkel met ongeveer alle tijdschriften die je kunt bedenken.
Het Stad leest (Steenhouwersvest 16): een mooie boekhandel met originele boeken, leuke kaartjes en heel vriendelijk personeel. Altijd fijn.

Doen
Tunnel onder de Schelde: Onder de Schelde loopt een tunnel voor voetgangers en fietsers. Wat is daar nu bijzonder aan, zou je denken? Nou, het is een prachtige tunnel, met een houten! roltrap. Echt de moeite waard om even van binnen te bekijken. Je kunt je fiets meenemen. En als je de hele tunnel doorloopt, dan kom je aan de andere kant van het water uit. Moet eerlijk zeggen dat dit deel van Antwerpen niet zo boeiend is, voor ons toeristen. Wel leuk om vanaf daar een foto van de stad te maken, als je er toch bent ;-). De ingang is bij de St. Jansvliet.

Wandelen langs de Schelde, als je toch in Antwerpen bent. Even uitwaaien. Je kunt ook nog wat drinken op het Zuiderterras, aan de Schelde. Het heet hier officieel Wandelterras Zuid.

Zurenborg: een mooie art deco wijk. Vooral leuk als je de wandeling koopt bij de VVV, want dan zie je ineens veel meer dan je zelf zou zien.

Niet te missen
Cargo (Park Spoor Noord) Ze hebben hier een oud spoorrangeerterrein omgebouwd tot .. ja.. tot wat? Ontmoetingsplek, lunchplek, waterspeeltuin voor kinderen, danshal, park. Het doet me denken aan het Westerpark in Amsterdam, misschien ken je dat. Het handigst kom je er met de fiets, en zorg dat je even de tijd hebt om er te genieten. Vooral met mooi weer natuurlijk!

FoMu (http://www.fotomusem.be. Waalsekaai 47) : een van mijn favoriete musea. Gister nog geweest en veel mooie foto’s en fotoprojecten gezien. Niet suf of oubollig, ik heb er iedere keer dat ik er was nog hard gelachen. Ze hebben hier ook Cinema Zuid, zag ik. Een soort filmhuis, denk ik. Niet geweest, maar zag er goed uit.

Rubenshuis (Wapper 9-11) Prachtig museum, in een echt superoud mooi huis. Wel met veel klassieke schilderijen. Prachtig natuurlijk, maar je moet er wel zin in hebben.

Markt op de St. Jansvliet op zondagochtend. Kleine markt met antiekjes. Niet te veel, zodat je niet helemaal overvoerd raakt. En net leuk, zo tussen de bedrijven door.

Wat je best kunt overslaan, als je ’t mij vraagt….
Scheepvaartmuseum Het Steen, aan de Schelde. Een oud museum, waar je niets aan mist.
De Meir, de winkelstraat van Antwerpen. Ik hou persoonlijk niet zo van winkels die je overal hebt, maar mocht je wel een shopper zijn: hier zijn alle winkels bij elkaar. Zeg maar de Kalverstraat van Antwerpen.
Vogeltjesmarkt: ze verkopen hier inderdaad echt vogeltjes op zondagochtend. En andere kleine dieren. Ik vond het vooral heel zielig, dus ik ga er niet meer naar toe.
augustus 2013
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 02 Aug 2016 23:11

Re: Antwerpen

Super! Dank je voor de tip! Ga ik zeker iets aan hebben
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Aug 2016 07:04

Re: Antwerpen

Als je graag speciaalbiertjes drinkt moet je ook naar biercentral op de weg van het station naar het centrum. Daar hebben ze SUPER veel speciaalbiertjes. Helaas niet altijd alles op voorraad maar meer dan genoeg om iets nieuws te proberen.
30-04-2017
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 03 Aug 2016 08:11

Re: Antwerpen

Ik drink helemaal geen bier, maar toch bedankt voor de tip :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Aug 2016 10:08

Re: Antwerpen

Bij Appelmans kun je lekker eten.
En Moose in the city is mijn favoriete winkel!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 03 Aug 2016 12:29

Re: Antwerpen

Antwerpen is zo leuk! Aanvulling voor het huren van een fiets: voor de witte fietsen die door de stad staan heb je een creditcard nodig. Een dag- of weekpas kun je het beste vooraf online regelen via Velo Antwerpen. Ter plekke ligt het dichtstbijzijnde Velo kantoor aan de noordzijde van het station (weg van het centrum).

Een alternatief is te vinden in de kelder van het Koningin Astridplein (te bereiken via een trap in de voorste hal van het station, of via het plein zelf). Hier kun je tussen 7:00 en 19:00 uur tegen betaling met pinpas een fiets huren. De kosten hiervoor bedragen circa 14 euro per 24 uur.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 03 Aug 2016 13:39

Re: Antwerpen

Dank jullie voor de tips.
Heb echt super veel zin om naar antwerpen te gaan. Hopelijk hebben we een beetje mooi weer
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 03 Aug 2016 15:19

Re: Antwerpen

Hier nog niet genoemd, maar ook de moeite waard: het panorama uitzicht vanaf het dakterras op het MAS. Het panorama is gratis te bezoeken en in de zomermaanden tot laat in de avond toegankelijk. Het MAS kun je vinden op Het Eilandje. Vanaf de Schelde loop of fiets je richting Het Steen, ga je verder rechtdoor dan ligt aan de rechterkant de oude haven met het MAS als middelpunt. Ook via andere richtingen goed te bereiken, zie de plattegrond. Tegenover het MAS, richting de Schelde, ligt de Tavernierkaai. Hier kun je zomers terecht voor zicht op de zonsondergang vanaf een houten tribune. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. Veel plezier!
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 03 Aug 2016 15:39

Re: Antwerpen

Dat panorama dak ken ik ja. Ben 2 jaar geleden met school naar antwerpen geweest maar kregen toen niet de tijd om zelf antwerpen te verkennen, te winkelen oid. De MAS was toen een van de dingen die we hebben bezocht.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 03 Aug 2016 15:50

Re: Antwerpen

Dan zou ik me vooral op en rondom de Nationalestraat begeven (richting 't Zuid). Daar ga je je heel goed vermaken als het aankomt op winkelen en terrasjes. De wijk staat bol van de unieke concepten en kleinere winkeltjes. De Kloosterstraat die Pomodori al noemde is daar ook onderdeel van.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron