Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk/Privé gescheiden houden

<<

Anoniem192

Bericht 02 Aug 2016 17:34

Werk/Privé gescheiden houden

Houd jij je werk en privé gescheiden, of ben je ook bevriend met collega's, en maakt het je niet zoveel uit?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Aug 2016 17:48

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik hou het zoveel mogelijk gescheiden. Ik heb m'n collega's op fb, maar kom niet bij ze over de vloer. Soms appen we, maar meer ook niet. Ik heb daar geen behoefte aan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Aug 2016 18:56

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik hou het redelijk gescheiden. Het liefste maak ik ook langere dagen zodat ik al mijn werk op school al af heb. Ik weet ook dat een hoop mensen in het onderwijs thuis ook nog het e.e.a. doen.
Collega's heb ik zelden op FB. Ik heb een paar oud collega's op FB en één daarvan is nu een vriendin geworden en spreek ik regelmatig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2016 18:59

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik ben geen feestbeest dus ik heb niet heel veel privé te zoeken met collega's. Maar met een aantal kan ik het wel goed vinden en spreek ik buiten werktijd wel eens af. Laatst is er ook een groepje meiden thuis geweest, dat vond ik wel spannend maar t was heel gezellig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Aug 2016 19:05

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Gaat bij mij dwars door elkaar. Maar heb er buiten werktijd om geen zin in om zakenlijke dingen te bespreken.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Aug 2016 19:19

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Marin schreef:Ik ben geen feestbeest dus ik heb niet heel veel privé te zoeken met collega's. Maar met een aantal kan ik het wel goed vinden en spreek ik buiten werktijd wel eens af. Laatst is er ook een groepje meiden thuis geweest, dat vond ik wel spannend maar t was heel gezellig.


Moet je daar een feestbeest voor zijn dan?

Bij mij loopt het enigszins door elkaar, heb aan verschillende banen goede vrienden overgehouden. Daar spreek ik geregeld mee af voor een hapje eten en een borrel. In mijn werk is het hebben van een goed netwerk ook erg belangrijk en ben ik het dus gewend met mensen buiten kantoortijd af te spreken.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Aug 2016 19:28

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik heb een groepje (oud-) collega's met wie ik af en toe wat leuks ga doen, high tea of uiteten ofzo. Daarnaast had ik 2 collega's met wie ik lief en leed deel, met hen sprak ik ook af tijdens mijn zwangerschapsverlof en zij waren als 1 van de eersten op kraambezoek. 1 van hen gaat soms ook mountainbiken met mijn man, hij is volgend jaar nog steeds een collega. De andere collega verwacht ik ook nog regelmatig te zien/spreken, die ga ik echt heel erg missen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2016 19:34

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Caulfield schreef:
Marin schreef:Ik ben geen feestbeest dus ik heb niet heel veel privé te zoeken met collega's. Maar met een aantal kan ik het wel goed vinden en spreek ik buiten werktijd wel eens af. Laatst is er ook een groepje meiden thuis geweest, dat vond ik wel spannend maar t was heel gezellig.


Moet je daar een feestbeest voor zijn dan?


Ja gezien de meeste collega's veel samen uit gaan en nu in de zomer alle festivals aflopen en pilletjes slikken. Totally fine maar niet mijn scene.

Maar ik ga wel eens met collega's wat drinken of uiteten, dat vind ik uiteraard wel heel gezellig.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 02 Aug 2016 19:41

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Eén collega is in korte tijd mijn beste vriendin geworden. We zien elkaar regelmatig buiten werktijd en ik ben met haar naar Londen geweest. We vertellen elkaar alles en we kunnen totaal onszelf zijn bij elkaar.
Met een andere collega (van een andere afdeling) ben ik ook bevriend, maar niet zo close als met de ander.
Andere collega's zie ik nooit buiten het werk om.

Verder hebben we met de afdeling een groepsapp waarin voornamelijk niet werkgerelateerde zaken worden besproken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Aug 2016 20:02

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Er is een afdeling app en er worden wel eens etentjes georganiseerd. Binnenkort hebben we een workshop bij een partner van een collega. Alles op eigen kosten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Aug 2016 20:22

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik heb geen collega's op Facebook en ik zie ze ook niet buiten werktijd. Heeeeeel soms eet ik bij iemand als we een avondvergadering hebben.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem192

Bericht 02 Aug 2016 20:44

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Fred schreef:Er is een afdeling app en er worden wel eens etentjes georganiseerd. Binnenkort hebben we een workshop bij een partner van een collega. Alles op eigen kosten.


Góh, dit is echt een reactie voor jou.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 02 Aug 2016 20:47

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Mijn beste vriendin ken ik via het werk, inmiddels werkt ze er niet meer.
Af en toe app ik met een collega en ging daar sporadisch wel eens mee te stappen.
Verder spreek ik niemand persoonlijk buiten werktijd om.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2016 21:21

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik heb een paar collega's die ik wel eens buiten werktijd zie. Een BBQ of een kraamfeestje, verder niet echt. Maar ik kan op m`n werk het wel heel goed met ze vinden en dat vind ik wel erg prettig.
Ik heb wel bijna alle collega's op Facebook.
<<

Anoniem250

Bericht 02 Aug 2016 22:13

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik heb prive niet zoveel tijd, dus in die tijd spreek ik liever af met vriendinnen. Ik zie mijn collega's en samenwerkingspartners vaker dan vriendinnen. Verder hoef ik het niet per se heel gescheiden te houden. In mijn werk is belangrijk goed netwerk/contacten te hebben, dus daar investeer ik in en toon ook interesse in privéleven. Werklunches vind ik ook altijd gezellig.
<<

anoniem203

Bericht 02 Aug 2016 22:18

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Wij hebben maar een klein team en met 2 ga ik regelmatig iets leuks doen zoals uiteten of gewoon een avondje kletsen. In het begin gaat het meestal heel even over het werk maar we schakelen snel over naar andere dingen. Een van deze collega's heeft ook een tweeling van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn oudste. Met haar en de kinderen doen we vaak leuke dingen zoals zwemmen, binnenspeeltuin enz.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Aug 2016 23:21

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Op mijn werk weet iedereen heel veel van iedereens privé. Ik probeer daar een beetje afstandelijker in te zijn, maar ben bijvoorbeeld wel met de jongere garde gisteren naar een pretpark geweest.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 03 Aug 2016 00:10

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Bij mij loopt het wat door elkaar. Ik heb collega's op Facebook en Instagram, we gaan wel eens samen uit eten, lunchen, op kraamvisite of op stap en afgelopen zaterdag ben ik met mijn man, een collega van mij en zijn vriend uit eten geweest. Met hem ben ik ook bevriend en app ik regelmatig buiten werktijd. Hij belde me ook op mijn verjaardag (dat was een zaterdag). Met andere collega's doe ik met een groepje wel eens wat buiten werktijd. Ik ben laatst ook op het feest van een collega geweest die 50 werd en we zijn naar de uitvaart van de moeder van een collega geweest.
<<

Anoniem184

Bericht 03 Aug 2016 06:06

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik heb bijna al mijn collega's op Facebook en ben bevriend met een collega. Maar werk en privé gescheiden houden meet ik niet zozeer aan het contact met collega's. Dan denk ik eerder aan de dingen die op je werk gebeuren en de dingen die je op je werk doet, niet mee naar huis nemen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Aug 2016 07:03

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Door het bericht van HG kom ik misschien koel over...maar we zijn uiteraard geïnteresseerd in elkaars privé leven. En daar delen we ook veel over, maar ik hoef mijn collega's niet op Facebook. Ook kunnen mijn collega's en ik het goed met elkaar vinden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 03 Aug 2016 07:36

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Hmmm door ervaringen de laatste jaren wel maar nu zit ik weer bij een leuk, klein bedrijf waar het wat sneller door elkaar loopt en dat voelt goed. Ik heb geen collega's op facebook maar als ze mij uitnodigen accepteer ik ze wel. Laatst had mijn baas kaartjes over voor BredaLive en mochten wij mee. Voor mij allemaal heel erg wennen want bij een aantal vorige banen rekende ze je af vanwege je weekend invulling. Ging ik bv met migraine naar huis op dinsdag dan had ik me maar wat rustiger moeten houden in het weekend. Nou ja, als ik standaard op maandag mn werk slecht doe dan hebben ze gelijk maar als ik 1x in het jaar naar huis ga met migraine dan slaat dat natuurlijk nergens op.
Ik ben er dus voorzichtig mee maar bij dit bedrijf durf ik het allemaal wat losser te laten.
30-04-2017
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Aug 2016 10:21

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik werk bij een gezin aan huis. Werk en privé gescheiden houden is van hun uit niet mogelijk :wink: Ik kan het heel goed vinden met alle gezinsleden en bespreek gerust privé zaken met ze. Ze komen op mijn verjaardag en die van de kinderen en andersom komt mijn gezin ook mee naar de verjaardag van hun kinderen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Aug 2016 10:38

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik heb een paar collega's op whatsapp en facebook, maar heb nog nooit buiten het werk om met iemand afgesproken. Heb daar ook niet zoveel behoefte aan.

♥♥
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Aug 2016 11:52

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Van vorige banen heb ik nog wel een aantal ex-collega's op Facebook maar verder hebben we eigenlijk geen contact meer.
Bij mijn vorige werkgever heb ik geleerd werk en privé beter gescheiden te houden. Ik kreeg de indruk dat ik buiten werktijd heel erg door collega's in de gaten werd gehouden en dat benauwde me destijds heel erg.

Bij mijn huidige baan heb ik leuke collega's hoor maar echt afspreken (buiten kraamvisite om) doen we niet. Ik kan het met iedereen prima vinden maar voel niet de behoefte om elkaar buiten werktijd ook nog te zien.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Aug 2016 13:07

Re: Werk/Privé gescheiden houden

Ik ga dat niet bewust gescheiden houden.
Bij mijn huidige werk heb ik buiten werk eigenlijk met niemand contact. 1 collega heb ik wel op Facebook en spreek ik soms via de App, verder niet en dat is ook helemaal prima.

Bij mijn vorige werk hadden we best wel veel contact buiten werk om. Ik spreek en zie een aantal van mijn collega's nog steeds vrij regelmatig. Einde van de maand staat er weer een bbq gepland. Alleen maar leuk als dat gezellig is. Je zit de meeste tijd in de week toch samen met je collega's.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers