Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fruitvliegjes

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Aug 2016 21:13

Fruitvliegjes

We gooien gft afval buiten weg. Er ligt wel fruit op de schaal, wat nog goed is. Waar komen steeds die rot vliegjes vandaan?? En hoe voorkom ik ze?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2016 21:17

Re: Fruitvliegjes

Fruitvliegjes vinden van alles lekker.

Rijp fruit, bier, ketchup en anders sausjes, bloemen soms.
<<

ChiQ

Bericht 01 Aug 2016 21:18

Re: Fruitvliegjes

Nou weet niet wat er aan de hand is maar wat een insectenplaag joh hier ook niet normaal. Vanmorgen om 06.00 zegt Julian, mama wat is dat op het plafond? Nou eerlijk waar.. Een spinnennest met ik denk zo'n 1000 kleine spinnen. En ovéral die pleuris zilvervisjes...... Walgeeeeelijk.
Fruitvliegjes heb ik niet maar er ligt vast iets, ergens.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Aug 2016 21:22

Re: Fruitvliegjes

Ik kreeg ze toen ik een halve tomaat een nacht had laten liggen. Geen idee waarom ik die halve tomaat niet heb weggegooid/in aluminiumfolie had gedaan, maar de volgende dag had ik een hele familie aan fruitvliegjes. Hier hiel azijn mengen met appelsap heel erg goed. We zijn op drie dwalende vliegjes vrij van fruitvliegjes.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Aug 2016 14:13

Re: Fruitvliegjes

Ze zitten hier ook op het fruit. Maar hoe/waar bewaar je dan het fruit?
2014 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Aug 2016 14:19

Re: Fruitvliegjes

Ik leg momenteel alles in de koelkast aan fruit (en koop dus ook voornamelijk alleen fruit wat lekker is als het uit de koelkast komt) en dat scheelt wel een hoop. Verder groente/fruitafval gelijk weggooien, snijplankje gelijk afspoelen en in de vaatwasser en ik neem regelmatig het aanrecht af.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2016 14:20

Re: Fruitvliegjes

Ja ongeveer wat hierboven staat inderdaad.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Aug 2016 20:25

Re: Fruitvliegjes

Vooral appelsap met azijn werkt erg goed tegen fruitvliegjes.
Bij ons komen ze op de bananen af. Die bewaar ik nu dus in de koelkast.

Tegen zilvervisjes helpt soms nog wel eens een vochtvreter. Ze houden van een broeierige natte omgeving zoals badkamers. Ik had ze in ons vorige huis in slaapkamer. Zo goor! Als ik er een had gezien maar niet gevangen dan sliep ik ook echt niet
<<

Anoniem237

Bericht 05 Aug 2016 21:31

Re: Fruitvliegjes

Ik gooi altijd een flinke laag baking soda onderin de prullenbak en smeer het ook uit aan de onderkant van de deksel. Wel eerst even goed schoonmaken. Helpt hier heel goed!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx