Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweede inenting; later ziek?

<<

Anoniem281

Bericht 01 Aug 2016 20:29

Tweede inenting; later ziek?

Tobias heeft vorige week dinsdag zijn tweede inenting gehad. Één brul en verder niks aan de hand - held! Thuis was-ie even een paar uurtjes jengelig, maar daarna ook weer niks. Vanaf vrijdag echter... Feest. Huilerig, veel slapen, geeft (opeens) meer mondjes terug, veel poepluiers (6 op een dag) en speekselt (kwijlen wil ik 't nog niet noemen, maar hij blaast wel belletjes) Vandaag had-ie ook licht verhoging, 37.5

Verder is-ie gewoon vrolijk, brabbelt gezellig, slaapt nog steeds heel de nachten door enz.

Herkent iemand dit? Kan het nog van de inenting komen? Oh of zou het de 4 maanden sprong zijn? Over 10 dagen is-ie 4 maanden en ik lees op 't Internet wel wat over een sprong rond die tijd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Aug 2016 20:32

Re: Tweede inenting; later ziek?

Alleen de bmr geeft zo'n late reactie alle andere eerder. Zou dus eerder denken aan een virus. Mijn vader en ik liggen op het moment ook ziek op bed met diarree en neiging tot overgeven. J heeft er in mindere mate last van.
2015 💙
<<

Geel

Bericht 01 Aug 2016 20:42

Re: Tweede inenting; later ziek?

Tandjes misschien? Verder zit er inderdaad een sprong rond week 19, maar die begint al rond week 14-15 en houdt lang aan, zeg maar. Maria heeft ook al wéken verhoging, vooral 's avonds, geeft ook ineens mondjes terug en belletjes/kwijlen. Dusss, ik zit ook in het ongewisse, maar ze is niet ziek, dus ik laat het maar zo. Kids are weirddd.
Laatst gewijzigd door Geel op 01 Aug 2016 20:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Aug 2016 20:45

Re: Tweede inenting; later ziek?

Héél weird! 't Is echt Jantje huilt, Jantje lacht vandaag. Kletsen en pruttelen en doen en opeens huilen. Maar hij heeft vannacht geslapen van 20:00 tot 07:15 dus ik klaag niet of zo... Als hij maar blij is! 't Is alleen zo vreemd, niks voor hem, al die mondjes terug en dat gehuil.

Tandjes zag ik ook nog als oorzaak, maar dan zou zijn ontlasting anders moeten ruiken (zuurder, scherper) en dunner moeten zijn, geloof ik.
<<

ChiQ

Bericht 01 Aug 2016 20:48

Re: Tweede inenting; later ziek?

Kunnen wel beginnende tandjes zijn hoor! Julian was ook met een maand of 2,5 onrustiger maar pas met 5,5 maand kwam zijn eerste tandje. Of nou.. Eerste 3 want die van mij kreeg er nooit 1 tegelijkertijd.
<<

ChiQ

Bericht 01 Aug 2016 20:49

Re: Tweede inenting; later ziek?

En idd alleen de BMR geeft later mogelijk een reactie, maar de DKTP meteen.
<<

Geel

Bericht 01 Aug 2016 20:53

Re: Tweede inenting; later ziek?

Dat Jantje lacht, Jantje huilt is typerend voor deze sprong. Ik heb soms dat ik keihard zit te geinen met Maria en dat ze veel moet lachen en dan ineens overgaat in huilen. Ze moet ook veel harder huilen dan normaal, is soms echt verdrietig. Ze kan zich minder goed zelf vermaken, maar probeert wel van alles.

Van de kinderarts leerde ik vandaag dat dat mondjes teruggeven nu komt doordat de druk op de buik opgevoerd wordt. Waarschijnlijk gaat Tobias proberen te rollen en draaien en dat voert die druk op en daardoor kan hij melk gaan teruggeven.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 Aug 2016 11:02

Re: Tweede inenting; later ziek?

Ik denk net als Geel ook aan het 'sprongetje'. Hier natuurlijk ook een baby van 4 maanden en herken alles wel.
Hier wel in twee weken tijd 2 tandjes erbij dus het kwijlen, belletjes blazen, verhoging en huilen had daar ook mee te maken.

Ze rolt nu heel gemakkelijk op haar buik en gaat vervolgens zitten mopperen en miepen. Zodra je haar dan op haar rug legt doet ze gewoon weer hetzelfde riedeltje.

Het lijkt soms inderdaad alsof niets goed is. In vind het wel vermoeiend met nog een peuter er naast. Vooral de avonden wil ze weinig slapen. Na de laatste voeding gaat ze pas slapen en dat is zo tussen 22:00-23:00.

Wat betreft andere luiers bij tandjes hebben wij bij beide kinderen dit (nog) niet gehad dus dat hoeft niet altijd :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Aug 2016 11:09

Re: Tweede inenting; later ziek?

E is net een paar weken ouder maar zit ook in zo'n fase. Ze kan zichzelf minder goed vermaken, wordt driftig als ze iets wil dat haar (nog) niet lukt, heeft wat verhoging, ze kwijlt veel en wordt opeens een paar keer per nacht gillend en huilend wakker. Terwijl ze deze week ook al twee keer heeft doorgeslapen, voor het eerst. Gek die afwisseling!

Sprongetje, tandjes, ik weet het niet. Rond deze leeftijd kan het allemaal meespelen geloof ik. Ik denk niet dat het bij Tobias de inenting is in ieder geval.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 02 Aug 2016 12:01

Re: Tweede inenting; later ziek?

Er zit inderdaad in week 22-26 weer een sprong Teun, volgens mij die van relaties en afstanden. Sorry, ik ben helemaal ingevoerd in die materie. Hou ervan om het een beetje te kunnen duiden allemaal. :laughcry: Grappig dat die baby's een beetje dezelfde signalen afgeven. Voelt 't niet zo raar wat jouw baby doet.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Aug 2016 17:38

Re: Tweede inenting; later ziek?

Mijn hemel dit gaan lange dagen worden.... Er is niks over van mijn tevreden, rustige manneke! Hij is snel overstuur en dan is 't ook gelijk krijsen en brullen, wil alleen maar worden vastgehouden enz. Slaapt slecht, rommelt wat met z'n flessen. Hij is pas 16 weken... Als dit duurt tot een week of 19, 20, dan ga k graag fulltime werken komende weken :smile:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Aug 2016 17:43

Re: Tweede inenting; later ziek?

Haha nooo dat is vervelend. Sterkte Baz!

En inderdaad fijn he die herkenbaarheid Geel. Je zou er onzeker van worden!

Hier bleek er toch iets meer aan de hand, we moesten E ophalen van het KDV vandaag met koorts. Mijn man is ook ziek, hopelijk knappen mijn twee schatjes snel op en ontspring ik dit keer de dans.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 03 Aug 2016 08:52

Re: Tweede inenting; later ziek?

Hier heeft iemand ineens de volumeknop gevonden, ook leuk. Man, wat een geluid komt er ineens uit. En ze vindt nu ook niks leuk geloof ik. Gisteren werd er alleen maar steeds HEEL HARD gemekkerd, ze wilde alleen maar bij me zitten, dan was ze stil. Nog nooit meegemaakt dit!

Bazzie, zet 'm op! Mijn man zei gisteren: volgens mij heeft ze gewoon het gevoel dat ze in een auto met open dak met 180 over de snelweg wordt gerost. Hehe. Dus op zich logisch dat hij vooral veel bij jou wil zijn!

Beterschap voor je zieken, Teun!
<<

Anoniem281

Bericht 03 Aug 2016 11:11

Re: Tweede inenting; later ziek?

Oh balen, Teun! Beterschap!

Geel, hier mag 't volume van mij ook wel iets omlaag, 't is helemaal hel als-ie krijst als je 'm optilt en dan in je oor aan 't blèren is. Ik heb bij Tobias ook 't idee dat-ie gewoon in de war is! Hij wil alleen maar rechtop zitten, maar dat kan-ie natuurlijk nog niet helemaal. Hij zit aardig rechtop, zolang we z'n heupen maar vasthouden, maar hij lijkt dan wel een beetje op een Bobblehead zeg maar. Daar komt een zooitje frustratie vandaan, joh... Hij wil gewoon te veel en te snel, denk ik, alsof-ie zelf vergeet dat-ie pas 16 weken is.

Oh hij was vanmorgen ook in de war omdat-ie z'n voeten zag, alweer huilen. En toen hij bij was gekomen, was 't weer huilen omdat-ie niet bij z'n voeten kon komen. Dus, dat wordt veel knuffelen en vasthouden en bidden dat dit snel voorbij gaat :laughcry:
<<

Anoniem281

Bericht 03 Aug 2016 13:45

Re: Tweede inenting; later ziek?

Mwoah lijkt deze dag opeens weer mee te vallen; hij slaapt vooral :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Aug 2016 14:15

Re: Tweede inenting; later ziek?

Haha Bazinga. Zijn hersentjes willen sneller dan zijn lichaampje kan denk ik.
Die van ons drukt zich steeds op als hij op zijn buikje ligt. Leunt dan op zijn armpjes en valt dan steeds om. Hij wordt echt chagrijnig als het niet lukt. Lekker ontdekken, maar dat gaat wel gepaard met veel huilen
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan