Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WW-uitkering

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Aug 2016 19:04

Re: WW-uitkering

Mm nou het gaat er niet om dat we het niet redden zonder dat geld hoor, we kunnen onze vaste lasten van alleen mijn salaris ook betalen, maar ik vind het zonde om een half maandsalaris te laten liggen als we er recht op hebben en het geen verdere gevolgen heeft om het aan te vragen.

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 19:07

Re: WW-uitkering

Precies, het is gewoon zonde om te laten liggen! Zeker omdat het echt niet veel moeite kost om aan te vragen. Volgens mij kan je het zelfs nu al aanvragen omdat je al een einddatum hebt van het huidige contract.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2016 19:35

Re: WW-uitkering

Sawadee schreef:
Yadira schreef:Zelfs als algemene opmerking vind ik 'm vrij normaal. Dat zou ook zo moeten zijn. Als 2 mensen fulltime werken moet 2 weken makkelijk te overbruggen zijn.
Zo niet, dan doe je gewoon iets verkeerd.
Het zijn 2 weken, geen 2 maanden. Als je beide in de WW terecht komt heb je minder dan in die 2 weken.


Ja misschien als 2 mensen fulltime werken ja :) Maar nogmaals, voor genoeg mensen lukt dat dus niet.. En zeker voor alleenstaanden is het vaak een stuk lastiger. Zeker als je ook nog eens particulier moet huren bijvoorbeeld (Omdat je geen hypotheek kan krijgen en je (nog) niet in aanmerking komt voor sociale huur).
Genoeg mensen die het maandelijks net redden zonder hele gekke dingen te doen hoor. En dan vind ik het nogal veroordelend om maar te zeggen "Och dat zou je makkelijk moeten kunnen".

Elliot is geen alleenstaande die particulier huurt. En ik reageer op de situatie zoals in dit topic.

Alsof ik met gezond verstand niet weet dat er genoeg mensen zijn die het zonder gekke dingen te doen maar net redden. Ben niet van gisteren.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 19:37

Re: WW-uitkering

Nou rustig maar hoor, nogmaals.. Ik zag het als een algemene opmerking.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Aug 2016 20:05

Re: WW-uitkering

Ik zou even uitzoeken hoe het zit met nieuw recht opbouwen. Het zou nl zonde zijn als je doordat je nu 2 weken we hebt gehad je in de toekomst mocht het nodig zijn ineens veel minder krijgt.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 01 Aug 2016 20:34

Re: WW-uitkering

Het is iets waar je recht op hebt zou daarom zou ik het wel aanvragen. Het is niet zoveel werk, maar vergeet niet om het stop te zetten, want de boetes zijn niet mals. Maar goed, ga er vanuit dat er weinig mensen zijn die dat vergeten.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Aug 2016 20:40

Re: WW-uitkering

Minx schreef:Ik zou even uitzoeken hoe het zit met nieuw recht opbouwen. Het zou nl zonde zijn als je doordat je nu 2 weken we hebt gehad je in de toekomst mocht het nodig zijn ineens veel minder krijgt.


Bedoel je of de aangevraagde uitkering doorloopt als je binnen 26 weken je nieuwe baan verliest?

Een jaar geleden werd mijn uitzendbasis bij afdeling A beëindigd en binnen een week werd ik aangenomen voor een tijdelijke functie binnen hetzelfde bedrijf op afdeling B in een hogere loonschaal met meer uren. Toen ik weer WW aanvroeg, omdat het project was afgerond, kreeg ik gewoon de uitkering terug op basis van de uren en loon van de eerste functie. De drie maanden werden niet meegerekend, maar mijn WW werd wel ingekort met drie maanden. Het antwoord van UWV was dat er pas na 26 gewerkte weken een nieuwe berekening voor WW wordt gedaan.
<<

Anoniem236

Bericht 01 Aug 2016 20:58

Re: WW-uitkering

Geld is geld, aanvragen dus! (Dat zou ik doen)
<<

Anoniem282

Bericht 01 Aug 2016 21:33

Re: WW-uitkering

Het aanvragen van WW heeft 2 toetsmomenten: heb je de van de laatste 36 weken iig 26 gewerkt? Om je rechten te behouden, wordt er bij een nieuw beroep op de WW gekeken of je werkverleden nog volledig in beschouwing wordt genomen, door te toetsen of je van de laatste 5 jaar en minimaal 4 hebt gewerkt. Anders val je terug op het basisrecht en dan gaat 26 weken uit 36 weer op. Een heel klein gat in je werkende bestaan is er toch al (van 30 aug. t/m 11 sept.), dus zou ik gewoon de WW over deze periode aanvragen. :)
<<

Anoniem280

Bericht 02 Aug 2016 08:01

Re: WW-uitkering

Ik bedoel meer, je vraagt het aan.
De hele maand augustus werk hij nog voor werkgever A.
Pas 12 september ben gint hij bij werkgever B.
Je inkomsten over de maand september geef je 1 oktober door.
Dus je krijgt pas midden oktober een klein deel inkomsten van je WW.
Dit bedoel ik meer met gedoe.
Je vriend heeft het dan idd misschien tegelijk met zijn loon van werkgever.

Ikzelf zou het voor die 2 weken laten.
Maar wat ik zei, ik ben er helemaal klaar mee!
Hopelijk komt er snel verandering in.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 02 Aug 2016 15:23

Re: WW-uitkering

Net wat Guattari zegt: Je verliest er helemaal niks mee. Hij gaat per slot van rekening weer werken. Die twee weken 75 procent inkomen, daar heeft mener Elliot ook gewoon WW-premie voor afgedragen. Heeft hij ook 4 van de laatste 5 jaar betaald, of voldoet 'ie aan dat criterium niet? En - helaas weet ik dat - de aanvraag is een kleine moeite. Al zal ie formeel ook 2 sollicitaties moeten doen : )
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Aug 2016 15:37

Re: WW-uitkering

Jullie hebben me overtuigd, hij heeft net toch maar de aanvraag ingediend. We hadden het UWV gebeld en zij zeiden ook dat hij het gewoon kon aanvragen.

Het enige wat ik me nu bedenk is dat er op zijn sollicitatieformulier gevraagd werd of hij vanuit een WW-uitkering start bij deze nieuwe baan en daar heeft hij toen 'nee' ingevuld, omdat hij toen nog niet wist dat er een gat van twee weken tussen zou vallen. Moet hij daar nog achteraan bellen denken jullie? Het is op zich goed uit te leggen natuurlijk.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2016 15:38

Re: WW-uitkering

Elliot schreef:
Het enige wat ik me nu bedenk is dat er op zijn sollicitatieformulier gevraagd werd of hij vanuit een WW-uitkering start bij deze nieuwe baan en daar heeft hij toen 'nee' ingevuld, omdat hij toen nog niet wist dat er een gat van twee weken tussen zou vallen. Moet hij daar nog achteraan bellen denken jullie? Het is op zich goed uit te leggen natuurlijk.

Zou dat niet meer zijn omdat ze geen zin hebben in een ongemotiveerd iemand die alleen voor het 'moetje' solliciteert?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Aug 2016 15:39

Re: WW-uitkering

Ja dat zou natuurlijk kunnen, maar het voelt nu zo lullig dat hij heeft 'gelogen' op zijn formulier. Haha, of zit ik me nou aan te stellen?

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2016 15:40

Re: WW-uitkering

Op dat moment loog hij niet natuurlijk. Maar het ligt er een beetje aan waarom ze dat willen weten.

Zij snappen ook wel dat hij die 2 weken inkomen niet laat liggen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 02 Aug 2016 15:45

Re: WW-uitkering

Waarschijnlijk is die vraag naar de WW-uitkering omdat ze dan subsidie krijgen, of verplicht een aantal mensen uit de WW aan moeten nemen. Hij kan zijn contactpersoon makkelijk even laten weten dat hij voor de overbruggingsperiode WW heeft aangevraagd, dan mogen ze zelf kiezen wat ze er mee doen!

Wel goed dat je over dit soort dingen nadenkt, niet zo maar handelt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Aug 2016 16:25

Re: WW-uitkering

Ohja dat zou ook een reden kunnen zijn kerel! (sorry, ik typte bijna Fred :palm: )
Ik overleg straks wel even met mijn man, misschien vindt hij het niet nodig om te bellen. Het is per slot van rekening zijn baan, niet de mijne :wink:

♥♥
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 03 Aug 2016 12:16

Re: WW-uitkering

Mij Fred noemen wijten we dan maar aan de zwangerschapsdementie :)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Aug 2016 12:18

Re: WW-uitkering

Er zijn genoeg mensen die voor een week een uitkering aanvragen. Zie ik op het werk, via payrollbedrijf, regelmatig voorbij komen dus waarom niet.
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 05 Aug 2016 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Aug 2016 12:47

Re: WW-uitkering

Toen ik nog bij de WW werkte gebeurde het ook regelmatig dat klanten weer hun WW-recht aanspraken omdat het bedrijf waar ze voor werkte verplicht dicht was rondom feestdagen/bouwvak etc. Dan vroegen ze voor een paar weken/dagen gewoon WW aan.

Je hebt er zelf premies voor afgedragen dus je hebt er recht op om het te doen. Dat je geld pas een paar maanden later komt dan direct lijkt me logisch. Maar altijd leuk om dan een 'extratje'te hebben, omdat je het geld dus blijkbaar niet per se nodig hebt om van rond te kunnen komen. Anders zou er sowieso niet getwijfeld worden en direct WW aangevraagd worden, ook al is dat maar voor twee weken.
<<

Anoniem288

Bericht 03 Aug 2016 13:55

Re: WW-uitkering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Aug 2016 18:49

Re: WW-uitkering

Elliot schreef:Jullie hebben me overtuigd, hij heeft net toch maar de aanvraag ingediend. We hadden het UWV gebeld en zij zeiden ook dat hij het gewoon kon aanvragen.

Het enige wat ik me nu bedenk is dat er op zijn sollicitatieformulier gevraagd werd of hij vanuit een WW-uitkering start bij deze nieuwe baan en daar heeft hij toen 'nee' ingevuld, omdat hij toen nog niet wist dat er een gat van twee weken tussen zou vallen. Moet hij daar nog achteraan bellen denken jullie? Het is op zich goed uit te leggen natuurlijk.


Dat heeft te maken met subsidie mogelijkheden gok ik. In bepaalde situaties zijn er kortingen voor werkgever mogelijk als iemand uit ww uitkering komt.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem301

Bericht 04 Aug 2016 20:50

Re: WW-uitkering

Aanvraag kan 4 weken van te voren al, is zo gebeurd. Ik zou het doen, hij heeft er recht op!
Edit: had pagina 2 nog niet gelezen, hebben jullie dus al gedaan. Goed zo!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Aug 2016 09:17

Re: WW-uitkering

Carrie schreef:Aanvraag kan 4 weken van te voren al, is zo gebeurd. Ik zou het doen, hij heeft er recht op!
Edit: had pagina 2 nog niet gelezen, hebben jullie dus al gedaan. Goed zo!

:thumbup:

Siep, thanks dat wist ik niet! Mijn man vond het zelf niet nodig om er achteraan te bellen. Mocht er nog naar gevraagd worden kan hij dit goed uitleggen natuurlijk.

♥♥
<<

Anoniem205

Bericht 05 Aug 2016 13:18

Re: WW-uitkering

Klopt, dat is inderdaad voor mogelijk subsidies. Maar die zijn volgens mij pas geldig als je een x-periode in de WW hebt gezeten. Bij ons worden daar formulieren voor ingevuld en op basis daarvan bepaalt de personeelsadministratie of er een subsidie aangevraagd kan worden.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers