Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik hiermee...angst..

<<

Anoniem16

Bericht 08 Okt 2013 19:24

Wat moet ik hiermee...angst..

Ik kan met vlagen zo bang zijn voor allerlei ziekten, niet normaal. Nu ik dat bultje op mijn onderkaak voelde, zie ander topic, speelt dat weer enorm op. Ik heb dan moeite om het weer allemaal te relativeren en leef echt, heel triest, nog weken in angst van stel je voor dat het toch iets is....

Dat komt vanuit, zoals ik in dat ander topic schreef, dat jaren terug bij mij ooit de diagnose Non-Hodgin gesteld is en dat was toen helemaal ten onrechte. Die arts riep maar iets maar het klopte, goddank, helemaal niet.Sinds die tijd ben ik met vlagen zo bang voor 'enge' ziekten.

Nu vind ik zelf een psycholoog niet het beste idee omdat ik er normaal geen last van heb, en het best nuchter kan zien allemaal. Met vlagen speelt dit dus weer op.
Nu had een collega een idee van een soort andere therapie, iets met licht en schokjes ofzoiets. Dat hielp bij haar wel goed tegen haar 'angsten'.


Iemand hier een tip oid? Want momenteel word ik echt gek van mezelf.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 08 Okt 2013 19:33

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

EMDR lijkt mij hier wel een juiste oplossing voor. Je kan het even googlen. Maar het komt er op neer dat nare herinneringen een positievere connectie in je hersenen krijgen waardoor je dan niet angstig wordt.

Het werkt voor de een heel fijn, en voor de ander niet. Maar proberen is altijd een mogelijkheid natuurlijk.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem16

Bericht 08 Okt 2013 19:46

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

Oke dank je wel! Ik ga er eens over lezen.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Okt 2013 20:53

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

Hee printje, ik heb ook vergelijkbare angsten en emdr. Je mag me altijd pmen met vragen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Okt 2013 21:10

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

Voor mij is het nog een beetje te vroeg, ik moet eerst nog dingen verwerken. Maar zou emdr ook werken bij angst dat je kind iets overkomt?
Ik had daar voor A.'s overlijden geen last van, ik had nauwelijks angst dat L. het niet goed zou doen. Maar sinds ik A. dood heb gevonden ben ik bij vlagen zó bang dat ik L. ook zo vind. Soms zakt het een tijdje weg en dan komt het weer in volle hevigheid opzetten en denk ik élke keer als hij slaapt weer opnieuw: "oh nee, oh nee ik mag hem niet óók nog kwijt raken." Dan zit ik écht met mijn hart in mijn keel naar hem te kijken en vaak moet ik ook even voelen en zit ik net zo lang aan hem tot hij beweegt...
<<

Anoniem16

Bericht 08 Okt 2013 21:21

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

Cheese je hebt een pm

Pompoen, ik kan het me zo voorstellen dat je dat zo voelt meis. Ik heb daar zelfs al met vlagen last van kan het me bij jou dus extra goed voorstellen. Ik weet niet of zoiets zou helpen voor je, misschien tzt eens via je huisarts vragen?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 09 Okt 2013 06:54

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

Pompoen, dat klinkt inderdaad als iets waarbij EMDR zou kunnen werken. Of waarbij je het in ieder geval zou kunnen proberen. Het is namelijk ook een angst die uit een trauma voorkomt.

Het lijkt nu een beetje alsof ik EMDR aan het spammen ben, maar ik heb er zelf positieve ervaringen mee.
Ik had zelf een totaal andere angst en zelfs irrationeel. (spinnen fobie) en daarbij heeft hij mij wel goed geholpen. Die zwarte huisspinnen hoef ik nog steeds niet maar ik raak niet meer in paniek wanneer ik een spin zie.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 09 Okt 2013 13:10

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

Dan heb ik ook even een vraag.
Ik ben vroeger vaak flauw gevallen en nu loop ik dus heel vaak met de angst dat ik flauw ga vallen.
Zou ik hier mee ook met EMDR van af kunnen komen?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem162

Bericht 09 Okt 2013 14:09

Re: Wat moet ik hiermee...angst..

EMDR kan daar best een goede therapie voor zijn ja. Niet bij iedereen werkt het maar bij mij helpt het gelukkig wel goed.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers