Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen poes

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 31 Jul 2016 09:37

Verhuizen poes

Gisteravond is mijn poes met mij meeverhuisd naar mijn nieuwe huis. Van zichzelf is zij al een enorme schijtenbak, heel erg bang, teruggetrokken etc.
Gisteravond hebben mijn ex en ik haar samen naar mijn nieuwe huis gebracht. We hebben een kleine twee uur hier gezeten, maar ze ging haar reismandje niet uit. Toen ben ik hem naar huis gaan brengen en toen ik terug kwam was er qua houding van de poes nog niks veranderd. 45 minuten later ben ik naar bed gegaan.

Toen ik vanmorgen wakker werd heeft ze wel wat snoepjes gegeten die ik gisteravond voor haar neer had gelegd. Maar ze heeft weinig/niks gegeten of gedronken denk ik. Het zal minimaal zijn in ieder geval.

Nu ligt ze heel waaks en zielig onder de bank in een hoekje.

Ik weet dat het heel normaal gedrag is, ik had ook sowieso niks anders verwacht bij haar, gezien haar normale houding en gedrag. Maar toch vind ik het enorm zielig en weet ik niet zo goed wat ik het beste kan doen.

Gewoon mijn ding doen vandaag, weinig aandacht aan geven en haar ook de ruimte geven om zelf op onderzoek uit gaan?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jul 2016 09:41

Re: Verhuizen poes

Dat zou ik doen. Eten en drinken en de bak in haar buurt zetten. Af en toe lokken met een snoepje of haar toespreken op ooghoogte, dus ff op je buik voor de bank. Zo dat je laat weten dat je er bent :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 31 Jul 2016 09:42

Re: Verhuizen poes

Je moet haar laten voelen dat het normaal is, dus inderdaad je normale dingen doen. Juist niet extra aandacht gaan geven. Ze heeft wat langer de tijd nodig dan een ander poesje. Komt goed! :)
<<

Anoniem281

Bericht 31 Jul 2016 09:57

Re: Verhuizen poes

Ik zou zelf niet op m'n buik voor de bank liggen, lijkt me zelf namelijk doodeng als ik ergens verstopt ben en er hangt opeens iemand voor m'n neus :nerd:

Ik zou de normale dingen doen, radio zachtjes op de achtergrond, wel tegen haar blijven praten en blijven roepen, maar het haar verder op haar tempo laten ontdekken.
<<

Anoniem178

Bericht 31 Jul 2016 18:15

Re: Verhuizen poes

Laat haar zelf op onderzoek uitgaan. Bij de verhuizing hebben wij onze katten anderhalve dag opgesloten in een kamer zodat ze op het gemak konden wennen. We gingen een paar keer per dag even bij ze zitten met wat lekkers. Scheelt wel dat ze elkaar hadden.

Toen de deur open ging zijn er twee direct op onderzoek uit gegaan, bij de 3e duurde dat 2 dagen. Die knapte ineens helemaal op toen ik de was ging doen. In het oude huis is was daar al dol op, misschien was het nu een bekend ritueel.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Aug 2016 14:31

Re: Verhuizen poes

Zondagavond kwam ze opeens tevoorschijn! Super leuk. Ben echt helemaal blij. Ze was niet bij me weg te slaan, super lief. Ze heeft toen ook een beetje de benedenverdieping verkent.
Eten/drinken ging toen nog moeizaam.

Maandagmorgen was ik haar kwijt, kon haar nergens vinden. Lag dat arme beest achter het gasfornuis :eyes:
Maar gisteravond kwam ze weer tevoorschijn en kwam ze er lekker bij. Vannacht heeft ze erg goed gegeten en gedronken dus dat is mooi. Kattenbak is ook al twee avonden sowieso gebruikt.

Ze mauwt nog wel soms in de avond, maar is al wel op ontdekkingstocht en doet het veel beter dan ik van te voren had verwacht, dus dat is heel erg fijn!

Ze is van zichzelf sowieso al erg teruggetrokken en pas in de avond aanwezig, dus ik laat haar lekker haar gang gaan totdat ze zelf komt in de avond.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2016 14:42

Re: Verhuizen poes

:banaan:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Aug 2016 14:46

Re: Verhuizen poes

Wat fijn dat ze zich al meer laat zien! :)

♥♥

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers