Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ja
19
46%
In het begin wel, later niet meer
5
12%
In het begin niet, later wel weer
4
10%
Nee
13
32%
 
Aantal stemmen : 41
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Jul 2016 22:56

Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Omdat dit voor mij doorslaggevend is bij het maken van de keuze deze poll. Hoop dat jullie hem willen beantwoorden. Zit heel erg in dubio, of een Mirena of een kijkoperatie om te kijken of ik endometriose heb. Onzettend moeilijk..
Laatst gewijzigd door Scandic op 30 Jul 2016 23:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 30 Jul 2016 23:12

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

In het begin niet maar na 2,5 jaar kreeg ik weer een cyclus. Wel minder bloedverlies dan zond mirena.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 30 Jul 2016 23:14

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Yup. Ik heb hem sinds december en ik word iedere maand -licht- ongesteld.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 30 Jul 2016 23:42

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb de eerste maanden best vaak heel licht bloedverlies gehad. Maar daarna al jaren niet meer. Toevallig laatst een klein beetje, maar aangezien ik mijn spiraal al zo'n 4 jaar heb 'mag' het ook wel weer een keer.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 31 Jul 2016 00:25

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

ja, maar veel minder dan voorheen. al 4jaar lang nog maar 3dagen minimaal (niet eens minitampon waardig) ipv 7dagen waarvan de eerste 3 dagen volle bak (supertampons + maandverband). ook qua mensturatieklachten is het een groot verschil.

voordeel van een spiraaltje is trouwens dat het ding ook zo weer te verwijderen is. mocht het voor jou niet werken dan heb je altijd plan B nog. (of de mirena als plan B; als er bij de kijkoperatie niets wordt gevonden direct het spiraaltje plaatsen? geen idee of dat kan. )
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 31 Jul 2016 03:35

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Nee ik werd nooit meer ongesteld tot ik hem eruit haalde. Ik wacht nu nog 1 menstruatie af en dan laat ik een nieuwe zetten in de hoop dat dit weer zo gaat :)
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 31 Jul 2016 05:59

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ja ik heb hem een jaar gehad en ben op een paar weken na bijna het hele jaar ongesteld geweest. Daarom is hij er weer uitgehaald. Bleek niet echt te werken voor mijn lichaam.
Verwijderen was een fluitje van een cent dus de moeite waard om te proberen zou ik zeggen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 31 Jul 2016 08:40

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

In het begin wel, maar na ongeveer een jaar niet echt meer. Misschien 1 dag per 2/3 maanden een heel klein beetje.
<<

Anoniem280

Bericht 31 Jul 2016 08:50

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Hij heeft er bij mij maar een maand ingezeten.
Ivm veel pijn en daardoor nauwelijks kunnen lopen.
Wel alleen maar bloedverlies gehad.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 31 Jul 2016 09:22

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Nope, helemaal niks. Ideaal!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Jul 2016 09:41

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Na de eerste keer zetten heb ik een paar dagen licht bloedverlies gehad en daarna 5,5 jaar niet. Toen nieuwe laten zetten en dat heeft 1 dag iets gebloed en nu ook inmiddels al bijna een jaar niet meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Jul 2016 10:52

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Bijna 2 jaar lang niet en net vorige week weer ongesteld geworden. Hopelijk blijft het nu weer uit ;)
<<

Diantjuh

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 31 Jul 2016 10:57

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik ben na het plaatsen van de mirena altijd gewoon ongesteld geworden.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 31 Jul 2016 11:29

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb op ja gestemd als is het maar 1x per half jaar
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem186

Bericht 31 Jul 2016 13:34

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb mijn mirena bijna 4 maanden geleden laten plaatsen en ik bloed nog bijna dagelijks. Wat een ellende.
<<

Anoniem239

Bericht 31 Jul 2016 19:40

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

4 jaar geleden eentje laten plaatsen maar die na 5 maanden verwijderd omdat ik steeds bleef bloeden.

Nu heb ik er eentje laten plaatsen op 1 juli en in het begin ligt bruinverlies. Vorige week echt veel bloedverlies zoals een menstruatie en nu weer dat geprut de hele tijd. Ik wil het nu 6 maanden aankijken maar ik ben erg bang dat ik maar bloed blijf verliezen :thumbdown:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Jul 2016 21:16

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb hem in de zomer laten plaatsen. De eerste paar maanden werd ik nog wel ongesteld, maar nu ben ik al een maand of 4-5 niet meer ongesteld geweest. Wel zo nu en dan wat bruine afscheiding, maar dat is niet tampon waardig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2016 22:10

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb hem nu bijna een jaar een vloei toch wel maandelijks. Het is niet heel veel maar het is er wel. De laatste twee maanden voel ik mijn eisprong ook, heb ik PMS klachten en heb ik buikkrampen voordat ik licht bloedverlies krijg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jul 2016 22:34

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Hmm lastig zeg. Ze raden hem aan omdat de kans er dan is dat ik niet meer ongesteld ga worden, maar die kans is echt 50/50 zo te zien. Ik ben bang dat als ik wel ongesteld word, al is het veel minder, dan mijn klachten dan toch blijven. Ik heb namelijk altijd ontzettende pijn in mijn schouder tijdens mijn menstruatie, zeker een week per maand. Echt zo erg dat ik er niet van kan slapen en pijnstillers nauwelijks helpen. Ik weet dus niet of ik het een kans wil geven of niet..
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 01 Aug 2016 13:57

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ja ik word nog maandelijks ongesteld.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 01 Aug 2016 15:16

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Scandic schreef:Hmm lastig zeg. Ze raden hem aan omdat de kans er dan is dat ik niet meer ongesteld ga worden, maar die kans is echt 50/50 zo te zien. Ik ben bang dat als ik wel ongesteld word, al is het veel minder, dan mijn klachten dan toch blijven. Ik heb namelijk altijd ontzettende pijn in mijn schouder tijdens mijn menstruatie, zeker een week per maand. Echt zo erg dat ik er niet van kan slapen en pijnstillers nauwelijks helpen. Ik weet dus niet of ik het een kans wil geven of niet..


maar heel eerlijk, wat is het alternatief?
wanneer je doorgaat zoals het nu gaat dan weet je zeker dat er niets gaat verbeteren. vergeleken daarmee is 50/50 een gigantische vooruitgang qua kansen. is er een alternatief dat je meer kans op verbetering geeft?
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Aug 2016 15:25

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Zwanger worden :wink: :silent: Of operatie en het dan weg laten halen, als het echt endometriose blijkt te zijn. Zo'n Mirena is natuurlijk ook maar een tijdelijke oplossing, als ik wel zwanger wil worden krijg ik natuurlijk weer deze klachten en wie weet hoeveel maanden dat gaat duren..
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 15:17

Bericht 02 Aug 2016 06:41

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik gebruik dit topic even voor mijn vraagje over een Mirena.

Ik heb hem nog niet zo lang geleden laten plaatsen vanwege tussentijds veel bloedverlies toen ik de pil nog slikte.
Dat bloedverlies is inmiddels weg, maar ik verlies wel bijna altijd nog wat bloed tijdens of nadat ik seks heb gehad.
En als ik klaarkom, doet het nu een soort van pijn. Je baarmoeder trekt dan samen natuurlijk, maar het voelt bij mij als een soort kramp/wee. Herkenbaar voor iemand? En verandert dat nog?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 02 Aug 2016 19:41

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

lastige keuze.

een operatie heeft risico's en geeft ook geen garanties.
is het een optie om nog eens met je arts om tafel te gaan en alle opties bespreken tegen elkaar af te wegen? op het forum kan iedereen je wel vertellen hoe het spiraaltje bevalt, maar die ervaringen lopen zo ver uiteen dat je nog niet weet hoe het bij jou zal gaan. de enige manier om daar achter te komen is proberen.

wat betreft het zwanger worden, een vriendin ging daarvoor een heel traject in. ze lieten haar niet eerst vele maanden 'proberen' maar direct alles zo optimaal mogelijk maken. de jaren voor de zwangerschap was ze met medicatie in de overgang gebracht. na de zwangerschap heeft ze een spiraaltje laten plaatsen.
Afbeelding
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 02 Aug 2016 19:48

Re: Werd jij nog ongesteld na het plaatsen van een Mirena?

Ik heb hem nu bijna 5 jaar en wordt nog steeds om de 21 dagen ongesteld.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers