Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Positieve Mantouxtest

<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 08 Okt 2013 20:07

Positieve Mantouxtest

Iemand dit al eens gehad?

----weg----
Laatst gewijzigd door Femme op 14 Okt 2013 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
2019
2022
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 08 Okt 2013 20:17

Re: Positieve Mantouxtest

Ik heb het ook gehad, waarschijnlijk na m'n stage in Rwanda. Bloed geprikt, rontgenfoto en dat was allemaal goed.

Een vriendin van mij heeft inderdaad preventief de medicatie moeten slikken.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Okt 2013 23:29

Re: Positieve Mantouxtest

Volgens mij slaan ze vrij vaak vals positief uit. Geen ervaring mee verder, bij mij was die altijd negatief maar ze waarschuwden van tevoren al voor een eventueel vals positieve uitslag.
<<

Anoniem130

Bericht 08 Okt 2013 23:31

Re: Positieve Mantouxtest

Een eerdere Mantoux kan een vals positieve uitslag geven, maar dan wel als het iets van max. 3 maanden geleden was (weet niet welke tijdsduur precies).

De kans hier in Nederland dat je echt TBC opgelopen hebt is minimaal (zelfs in het buitenland moet je daar echt moeite voor doen om in contact te kopen met ópen TBC en dan ook nog het op te pikken) en een Mantoux is inderdaad wel vaker positief. Ze zullen nu waarschijnlijk een quantiferontest doen en die zal hoogstwaarschijnlijk negatief zijn. Eventueel doen ze nog een x-thorax, maar vaak ook niet.

Bij mij was hij 1,5 jaar geleden bij de start van mijn opleiding ook positief, ook na een tripje Kaapstad, dus ik kneep hem wel even. Echt een enorm ei ook. Bij mij was ook de quantiferon gewoon negatief. Die kans is ook het grootst, dus laat je niet gek maken!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Okt 2013 07:12

Re: Positieve Mantouxtest

Een positieve mantouxtest betekent dat je antistoffen hebt tegen TBC. Wil dus zeggen dat je er ooit mee in aanraking bent geweest bijvoorbeeld. Je hoeft dus geen TBC te hebben voor een positieve mantoux.
Bij ons is de regel dat bij een positieve mantoux, groter dan 10 mm, een xthorax gemaakt wordt. In 99,9% is deze negatief.
Niet te druk om maken, komt best vaak voor dat hij positief is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem173

Bericht 09 Okt 2013 07:25

Re: Positieve Mantouxtest

Bij ons maken ze na een positieve mantoux altijd eerst een bloedanalyse ipv gelijk een xthorax.
<<

Anoniem130

Bericht 09 Okt 2013 09:38

Re: Positieve Mantouxtest

Sam schreef:Een positieve mantouxtest betekent dat je antistoffen hebt tegen TBC. Wil dus zeggen dat je er ooit mee in aanraking bent geweest bijvoorbeeld. Je hoeft dus geen TBC te hebben voor een positieve mantoux.
Bij ons is de regel dat bij een positieve mantoux, groter dan 10 mm, een xthorax gemaakt wordt. In 99,9% is deze negatief.
Niet te druk om maken, komt best vaak voor dat hij positief is.


Je en nee, dat is waarop je screent, maar het hoeft het niet direct te betekenen. Juist wat hierboven gezegd wordt over veel vals positieven is juist. Daarom wordt er tegenwoordig ook vaak eerst alleen een quantiferontest gedaan. Dan test je echt direct het bloed specifiek op TBC antistoffen. Als die negatief is is een x thorax ook niet nodig.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 10 Okt 2013 10:24

Re: Positieve Mantouxtest

---
2019
2022

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron