Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onbegrip en respectloze reacties

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 30 Jul 2016 09:38

Onbegrip en respectloze reacties

Waarom zijn er, als het over aseksualiteit gaat, altijd meteen "mensen" die ontzettend respectloze "grapjes" maken. Ik kan er met mijn pet niet bij, wat een waste of oxygen zijn dit soort cyber bullying eikels.

Het gaat mij nu om de facebook reacties op een RTL nieuws artikel van een mede aseksuele vrouw (die ik meerdere malen heb ontmoet). Wat een lage mensen zitten hierbij zeg. Bah bah bah. Waar blijft die meteoriet denk ik dan altijd? :eyes: Kan mij er echt over opwinden, ook omdat het voelt als een persoonlijke aanval op "de rest" van ons. Het is niet de eerste keer dat opmerkingen zoals "Als ik haar zou "moeten" doen zou ik doodongelukkig zijn", "Ik zou er ook niet op gaan (net of vrouwen een neukobject zijn.)" etc. etc. voorbij komen op het internet.
AfbeeldingAfbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Jul 2016 09:46

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Ik denk dat deze mensen er zich niets bij voor kunnen stellen daarnaast niet erg intelligent zijn en denken dat ze alles maar op het veilige internet kunnen gooien. Ik vind het juist heel dapper van je dat je hier zo open over kan zijn. Geen aandacht aan besteden, zulke mensen zijn je energie niet waard.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Jul 2016 10:22

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Zoveel mogelijk proberen te negeren, ja. Ik snap dat 't kan steken, hoor, maar laat je er niet gek doormaken. Probeer 't om te draaien; het komt nu wel weer meer in 't nieuws en ja, er zijn negatieve reacties, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die herkenning lezen en daardoor opluchting kunnen voelen :)

Een aanverwante vraag; Zouden jij en je vriend in de toekomst kinderen willen?
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2016 12:08

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Lieve schat, mensen met dat soort opmerkingen hebben waarschijnlijk beperkte vermogens of zijn zo zielig om onder groepsdruk 'interessante' uitspraken te doen. Geen moeite of energie in steken dus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jul 2016 13:38

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Die reacties komen op welke vrouw dan ook die op de een of andere manier in de spotlights staat. Presentatrices, actrices, zangeressen, whatever, er zijn altijd gasten die denken dat het voor andere mensen interessant is om te weten of ze met iemand naar bed willen of niet. Triest, maar ik zou het dus niet persoonlijk opvatten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 30 Jul 2016 13:56

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Het klinkt afgezaagd, maar ik denk wel dat het bij sommigen echt zo is: onbekend maakt onbemind. En vanuit dat ongemak kiezen deze mensen er dan voor om het in het belachelijke te trekken. Da's makkelijker dan je verdiepen in wat aseksualiteit inhoudt. Dan heb je ook nog mensen die niet buiten hun eigen kader kunnen denken en als ze dit dus zelf niet hebben, of iemand kennen in hun omgeving die ook aseksueel is, wordt het eigen leven en de daarbij behorende voorkeuren als maatstaf genomen. Eigenlijk is het dus: de denkwijze van degene die beledigt op z'n smalst geuit. Best sneu, toch?

Je gaf wat voorbeelden en daaruit blijkt ook dat aseksualiteit voor deze personen een onbekend fenomeen is. Er wordt namelijk gesproken vanuit waar zij behoefte aan hebben en helemaal niet gekeken naar degene die aseksueel is. Het is echt vrij dom om te lezen als buitenstaander, want er is dus juist geen sprake van op iemand kruipen of iemand 'moeten' doen bij aseksuele personen; mensen die aseksueel zijn hebben namelijk niet dat verlangen om seksueel tot elkaar aangetrokken te zijn en als uitkomst daarvan seks te hebben met een ander.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 30 Jul 2016 14:13

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Interessant artikel! :) En ik snap dat de reacties je opwinden, is ook gewoon niet leuk om te lezen. Maar die mensen zijn het niet waard om je erover op te winden. Die mensen roepen maar wat omdat ze het niet kennen/raar vinden en zich er ook niet verder in willen verdiepen. Ze hebben gelijk hun mening klaar en op facebook is het voor sommigen heel makkelijk om daar iets te schrijven. Omdat je niet direct iemand kwetst..

Vind het wel goed dat er steeds meer aandacht is voor aseksualiteit en vind het erg goed dat jij er zo open over bent. Wat Bazinga zegt, er zullen ook mensen zijn die zichzelf hierin herkennen en zo weten dat er eigenlijk niks 'raars' met hun aan de hand is.

Eén van mijn beste vrienden is transgender en die durft daar nu steeds meer voor uit te komen omdat er in de media steeds meer aandacht voor is en ook hele normale mensen hun verhaal doen. Er zijn (vooral op facebook e.d.) ook nog steeds genoeg negatieve reacties maar dat het steeds meer in de media komt heeft ook echt een positief effect. Probeer daar aan te denken en laat die mensen die zomaar wat roepen..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Jul 2016 17:44

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Ik kan me totaal niet indenken hoe jij je zou moeten voelen als je dit soort berichten leest, want het lijkt me heel erg pijnlijk.
Maar toch moet je er boven staan en denken, hun gebrek zij moeten met zo'n bekrompen ziel leven. Maar dat is heel erg makkelijk praten natuurlijk.

Wees trots op wie jij bent, ongeacht wat anderen daarvan denken.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Jul 2016 18:17

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Persoonlijk zou ik het laten om op zulke berichten te reageren. Het is en blijft een persoonlijk verhaal en kwetsen zit in een klein (woord)hoekje. Voor eigen gemoedsrust zou ik mijn mind zetten op standje filteren. Wie is er wel positief? Op Facebook is het soms één en al sensatie over de rug van iemand die in alle eerlijkheid zijn/haar probleem verteld. Hoe harder de opmerking, hoe meer likes. Negeren die hap of selectief lezen.
<<

Anoniem321

Bericht 31 Jul 2016 09:00

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Uberhaupt zou ik geen reacties meer lezen. Ik heb wel eens het idee dat facebook fungeert als een soort afvoerputje wat reacties betreft. Ik word misselijk van wat er allemaal wordt geschreven. Het maakt niks uit over wat voor onderwerp het gaat. Het is een en al walgelijkheid en onbeschoftheid.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Jul 2016 10:50

Re: Onbegrip en respectloze reacties

Het zijn vooral mannen met haantjesgedrag die hier op reageren zie ik. Waarschijnlijk in dezelfde range als de mensen die meteen in elke facebookartikel roepen dat alles aan de buitenlanders ligt en 'pak onze zwarte piet traditie niet af'. Die kunnen lekker hersenloos op Facebook schreeuwen, maar in de praktijk zijn het kneusjes onder de duim van hun vrouw. Hecht daar ajb niet teveel waarde aan...

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers