Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dwarse kleuter

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 29 Jul 2016 21:15

Dwarse kleuter

Onze oudste is sinds een paar maanden behoorlijk aan't veranderen qua gedrag. Was hij voorheen een rustig en zachtaardig kind dat goed luisterde, nu is daar niks mee van over :eyes: Hij heeft overal een weerwoord op, heeft een grote mond, doet gemeen tegen z'n broertje als hij daar een reden voor ziet en luistert totaal niet. Pas als wij echt heel boos worden, luistert hij, maar dan met veel tegenzin en tegensputteren. Als we hem uit de situatie halen en even op de gang zetten, gaat hij tegen de deur schoppen en slaan, aan de klink trekken en enorm hard schreeuwen. We zijn het spoor een beetje bijster om eerlijk te zijn. We proberen beide consequent te zijn en zitten grotendeels op één lijn. Wel vindt mijn vriend het soms erg lastig als F weer eens zo'n irritante bui heeft, om serieus te blijven. F kan dan ook heel ondeugend kijken, waardoor m'n vriend in de lach schiet. Niet handig natuurlijk, maar het lukt hem vaak niet om niet te lachen. Wij weten het af en toe echt niet meer. Iemand tips om het thuis wat gezelliger te krijgen?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Jul 2016 21:20

Re: Dwarse kleuter

Het.is.een.fase.

All I can say! Hak met hetzelfde bijltje hier, maar dochter haar karakter is altijd al wel zo geweest, dus eigenlijk zijn we niet anders gewend en houden we haar vrij kort. Maar af en toe voel ik me inderdaad meer een politie agent dan mama.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 29 Jul 2016 21:30

Re: Dwarse kleuter

Ik was er al bang voor :palm:
Het hoort natuurlijk ook wel bij de leeftijd enzo, maar soms is het zoooooo moeilijk. Voorheen ging hij altijd rustig slapen en hoorden we hem niet meer, maar hij is vanavond al 4x ofzo beneden geweest, met iedere keer weer een ander excuus: plassen, dorst, kan niet slapen, heb jeuk, het is te warm, het is te koud, enz enz.
07.12.2011
11.12.2014
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 29 Jul 2016 21:40

Re: Dwarse kleuter

Hier ook een kleuter die altijd erg pittig is geweest, maar momenteel ook hetbloed onder mijn nagels vandaan kan halen.
Hij heeft een grote mond, plaagt zijn broertje en wil alles wat hij heeft of doet en verder doet hij sowieso alleen maar wat hij zelf wil en hoor ik de hele dag alleen maar " ja maar IK".

Lukt het jullie om zelf rustig te blijven?
Ik vind dit momenteel erg moeilijk (komt misschien ook omdat ik ruim 33 weken zwanger ben en gewoon doodop ben).
Maar echt gezellig is het hier niet in huis. Ik hoor mezelf alleen maar mopperen. En als mijn man thuis komt krijgt hij van mij een hele opsomming wat er nou weer gebeurd is en dat maakt voor hem het thuiskomen nou ook noet bepaald leuk.

Dus tips van mijn kant kan ik je helaas niet geven.
Zou zelf soms zo graag ingefluisterd krijgen hoe ik er het beste mee om kan gaan.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 30 Jul 2016 12:01

Re: Dwarse kleuter

Hier gaat het dus precies hetzelfde Mardie. Overal tegenin gaan, zelfs als je hem straf wilt gegen: "ik doe het lekker toch niet" of "ik ga lekker toch weer uit de hoek". Vandaag lijkt het alweer dezelfde kant op te gaan. Zou bijna blij zijn dat ik dalijk mag gaan werken :nopompom:
Wij vinden het beide momenteel erg moeilijk om ons geduld te bewaren. F gaat echt overal tegenin en slaat steeds vaker om zich heen in zo'n bui.
07.12.2011
11.12.2014
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 26 Aug 2016 20:47

Re: Dwarse kleuter

Even weer een Up voor dit topic.
Zowel mijn man als ik zaten vandaag af en toe echt met de handen in het haar.
Onze kleuter luistert gewoon niet. Meneer haat zijn eigen gagng en wat zijn ouders vinden of willen kan hem niets schelen!!
We waren vandaag een dagje weg en voelden ons af en toe echt in het openbaar voor een blok gezet.

Zoon speelt in de speeltuin en we geven aan dat we zo weer verder gaan. Hij mag nog 1x klimmen.
Vervolgens roepen we hem en hij doet gewoon net alsof hij ons niet hoort. Hij rent bij ons weg en gaat weer hoog het toestel in.
Ook bij het pannenkoekenhuis zo'n voorval. Hij mocht spelen in de speeltuin tot we gingen eten. De pannenkoek wordt gebracht en hij kont aan tafel. Dan opeens staat hij op en rent weg richting de speeltuin. Wij zijn helemaal verbaasd en roepen dat hij moet komen en eerst zijn pannenkoek moet eten. Maar meneer doet net alsof hij ons niet hoort en rent gewoon door.
In beide gevallen word ik erg boos. Ik ben dan boos omdat ik zijn gedrag niet snap. We doen zo ons best om er een leuke dag van te maken en dan gedraagt hij zich elke keer zo!!
Ik weet dan ook gewoon niet goed wat ik met zijn gedrag aan moet.

Ik probeer er achter te komen hoe we hem nou kunnen triggeten en zijn vraag om (negatieve) aandacht kunnen omzetten naar iets positiefs en gezelligs, maar ik zie het gewoon niet.
Het is momenteel gewoon heel veel gemopper en gezeur en getrek aan zijn arm om hem maar weer een beetje te laten luisteren. Dit is (natuurlijk) geen oplossing.
Laatst gewijzigd door mardie op 26 Aug 2016 22:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Aug 2016 21:59

Re: Dwarse kleuter

Het komt bij mij over als een normale kleuter. Probeer hem positief te benaderen. Voor wie doe je de leuke uitstapjes? L vindt in de dierentuin de speeltuinen vaak ook leuker dan de dieren, dus brengen we veel tijd door in de speeltuin.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 26 Aug 2016 22:45

Re: Dwarse kleuter

Bedankt voor je reactie MrsMath.
Ik heb even wat details uit mijn bericht weggehaald. Het was mijn manier om even van me af te schrijven, maar ik vond dit toch wel de kern van het verhaal vandaag.
Ik denk dat er ook een groot stuk bij ons zelf te vinden is en onze reacties.
We hebben pittige tijden momenteel in het gezin (sterfgeval schoonvader en de komst van een baby) en man en ik zijn gewoon op.
ook gedrag van zoon zal (gedeeltelijk) voortkonen uit deze gebeurtenissen denk ik.
ik wil weer proberen meer de ik boodschap uit te spreken. Alleen hij is zo gebekt momenteel en gaat overal dwars tegen in.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Aug 2016 08:49

Re: Dwarse kleuter

Dit klinkt dan inderdaad als een wisselwerking. Hij zal zeker merken dat er vanalles aan de hand is, en het zijn ook nog erg abstracte dingen voor een kleuter, dus dat maakt het nog een stukje lastiger.
Hopelijk komen jullie als gezin in rustiger vaarwater straks als de baby er is en wordt hij dan ook automatisch weer de jongen die jullie kennen.
Succes nog met de laatste loodjes met dit weer....
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers