Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Succesvol buikje kwijtraken

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Jul 2016 10:41

Succesvol buikje kwijtraken

Goed, ik heb dus een gezond gewicht, sport regelmatig en eet gezond. Mijn armen, benen, armen kunnen altijd nog gespierder, maar ik ben nu ook best tevreden, vind mezelf er gewoon ok uitzien. Behalve mijn buik, die steekt uit, alsof ik ergens tussen de 12 en 20 weken zwanger ben.

Is er iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten en wie het uiteindelijk gelukt is om die buik kwijt te raken en weer in verhouding te krijgen met de rest van haar lichaam? Hoe? Zou heel graag succesverhalen lezen, want ik word er af en toe vreselijk moedeloos van.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Jul 2016 10:50

Re: Succesvol buikje kwijtraken

De enige oplossing is om te trainen naar een lager vetpercentage. Dat ligt 20% aan sport, maar 80% aan je voeding. Dat gaat dan niet alleen om de calorieën maar vooral om de inname en verdeling van koolhydraten, vetten en proteïnen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Jul 2016 10:59

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Claire**** schreef:De enige oplossing is om te trainen naar een lager vetpercentage. Dat ligt 20% aan sport, maar 80% aan je voeding. Dat gaat dan niet alleen om de calorieën maar vooral om de inname en verdeling van koolhydraten, vetten en proteïnen.
Dat ben ik met je eens en ik ben mijn zwangerschapskilo's (en nog wat extra) ook op die manier kwijtgeraakt. Alles bijgehouden in myfitnesspal ook. Nu ik stabiel ben qua gewicht en probeer een lager vetpercentage te krijgen, lukt dat langzaam wel, maar aan mijn buik zie je het niet.Misschien ben ik gewoon te ongeduldig, maar het is gewoon frustrerend dat ik op alle andere plekken wel vooruitgang zie, alleen bij mijn buik niet. Afvallen was in ieder geval een stuk makkelijker.
<<

Anoniem181

Bericht 29 Jul 2016 11:13

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Bij mij was het echt een kwestie van buikspieroefeningen, elke dag of in ieder geval om de dag. En dan je rechte, maar ook je schuine buikspieren trainen. Ik deed er wel heel veel (tussen 100-500), maar het had het gewenste effect. Je moet wel echt geduld hebben, het duurt een tijd voor je resultaat gaat zien.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Jul 2016 13:21

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Ik heb hetzelfde, en word er ook moedeloos van.
Mijn vetpercentage is 3% boven het gemiddelde en dat zit dus echt op mijn buik. Ik sport als een meikever, let op mijn voeding (al heb ik echt geen aanleg om dik te worden), doe cardio om calorieën te verbranden maar niks helpt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Jul 2016 13:42

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Herkenbaar, hier is het ook alleen mijn buik die nog te dik is. Hoe lang duurde het bij jou tot je resultaat zag, Alex?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem181

Bericht 29 Jul 2016 21:53

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Ik geloof dat het wel een maand of 2 duurde voor mijn buik echt strak was, maar toen was ik erg fanatiek en deed ik er dus elke dag zeker 250 (en soms zelfs het dubbele). Het hangt er dus ook echt af van hoe vaak en hoeveel je er doet per dag/week, als je 3x per week 100 buikspieroefeningen doet denk ik dat het wel langer duurt voor je het gewenste resultaat hebt bereikt.
<<

Anoniem 179

Bericht 29 Jul 2016 22:17

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Is het mogelijk dat je een diastase hebt?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Jul 2016 22:48

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Lucy schreef:Is het mogelijk dat je een diastase hebt?

Nee, gelukkig niet, heb ik voordat ik weer ging sporten na de bevalling de fysio naar laten kijken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 01 Aug 2016 15:11

Re: Succesvol buikje kwijtraken

Ik ben ook slank, ik sport altijd al 3 keer per week en ik lette op mijn eten, maar ik bleef op mijn buik een rolletje vet houden. De enige manier voor mij om mijn buik strakker te krijgen, was cutten: minder calorieën eten dan je verbruikt. Ik heb mijn onderhoud uitgerekend en dat zit ongeveer op 2000 calorieën. Daar ben ik 500 calorieën onder gaan zitten gedurende drie maanden en toen zag ik mijn buik echt strakker worden. Ik had eerst een vetpercentage van 29% en na drie maanden zat ik op 23%.

Ik heb die maanden in Myfitnesspal iedere dag bijgehouden wat ik at en of dat de verhouding koolhydraten, vetten en eiwitten goed was. Ik heb deze op 50% koolhydraten, 30% vetten en 20% eiwitten ingesteld en me daar ook aan gehouden.

Ik ben ook wat meer krachttraining gaan doen, minstens twee keer per week, en wat kortere afstanden gaan hardlopen: vaak maximaal 5 km.

Nu ben ik tevreden met hoe ik eruit zie en probeer ik het te onderhouden. Ik eet nu dus ongeveer 2000 calorieën per dag en ik sport nog steeds drie keer per week.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers