Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenvoer

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Jul 2016 23:31

Re: Kattenvoer

Nu whiskas kitten brokjes van 2-12 maanden. Straks als ze een jaar zijn krijgen ze de 1+. En dan hebben ze ook nog 7+/senior. Brokjes en water staan de hele dag tot hun beschikking. Ze eten toch enkel wanneer ze honger hebben. Eten nooit het bakje gelijk leeg ze doen er zeker ruim 24 uur mee. Ze krijgen haast elke dag whiskas kattenmelk een beetje op een schoteltje. En 1x per dag(als wij avondeten anders gaan ze schooien) een zakje nat voer per kat. Hier doen ze meestal ook de hele avond/nacht mee. Ze zijn nu pas 4 en halve maand en rennen de hele dag achter elkaar aan door het hele huis dus ik denk dat ze ook veel verbranden. Ze zijn in ieder geval niet te zwaar ofzo groeien goed. Kotsen niet.
Oh ja soms krijgen ze kattensnoepjes ook van whiskas heb verschillende smaken maar ook anti haarbal ervan. En van die gedroogde vleesstokjes. Ook whiskas. Ben whiskasfan haha. Verder lusten ze eigenlijk alles wat wij ook eten....
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem273

Bericht 27 Jul 2016 23:35

Re: Kattenvoer

Royal Canin heeft niet zon hoog vlees percentage. Ik zou echt voor Sanabelle gaan :)
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 28 Jul 2016 00:43

Re: Kattenvoer

De ene eet Royal Canin indoor +7, de andere Royal Canin Ageing +12.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 28 Jul 2016 06:19

Re: Kattenvoer

In de ochtend krijgt ze paté (momenteel Gourmet) en haar bakje met brokjes, AH Basic met vissmaak, is altijd gevuld.
Als extra krijgt ze de kattensnoepjes en gedroogde stokjes van Whiskas die hier al eerder genoemd zijn.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 07:18

Re: Kattenvoer

Aziraphale schreef:Royal Canin heeft niet zon hoog vlees percentage. Ik zou echt voor Sanabelle gaan :)

Ohja!
Ik heb even gecheckt en Sam's field wat ik nu gebruik is qua samenstelling eigenlijk hetzelfde als Sanabelle alleen de helft duurder. Als het niet in de aanbieding is, is dat dus niet de betalen.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Jul 2016 07:42

Re: Kattenvoer

Briggy schreef:De ene eet Royal Canin indoor +7, de andere Royal Canin Ageing +12.

Hoe zorg je dat de katten ook echt apart eten? Hier zouden ze elkaars bakje leeg eten. Sterker nog, de jongste is sinds het hypoallergeen voer zoveel gaan eten (kennelijk is het véél lekkerder dan de jumbo-troep) dat ze nu echt toch wel wat af mag vallen. Ik geef al weinig voor 2 katten, eigenlijk nét onder de hoeveelheid die dagelijks aangeraden wordt maar ik ben bang dat als ik minder geef, alles voor de neus van de oudste weg gegeten wordt (die wel gewoon netjes op gewicht zit).
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 07:55

Re: Kattenvoer

Dat heb ik dus ook Maple. Hoe hou je dat uit elkaar? Want de ene brokjes zijn vast veel lekkerder.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Jul 2016 08:39

Re: Kattenvoer

Yadira schreef:Elliot waarom kook je de kip? Rauwe kip is de bom hier. Helemaal wild dan :P

Stinkende drollen is idd wel een reden waarom ik kwaliteit voer wil geven. Onze oude poes heeft altijd hele vieze zachte poep en sinds vandaag bedenk ik me eigenlijk dat het misschien wel door die Lidl brokjes komt. :laughcry:

Mm, mijn katten hebben het niet zo op rauwe kip. Haha!

Voer kan heel veel doen voor de vacht hoor, dus het kan best zijn dat jouw kat scruffy wordt van de brokken die ze nu krijgt.

Overigens geef ik allebei m'n katten hetzelfde voer, terwijl de ene vaker buiten komt dan de ander. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar om ze apart te laten eten hoor. Toen de jongste nog kitten was vrat de oudste ook steeds haar babybrokjes op. Niet te doen.

♥♥
<<

Anoniem237

Bericht 28 Jul 2016 08:52

Re: Kattenvoer

Aziraphale schreef:Royal Canin heeft niet zon hoog vlees percentage. Ik zou echt voor Sanabelle gaan :)

Weer eens. Ik vind granen voeren niet nodig en ik blijf ook twijfelen of het nodig is dat RC zoveel soorten heeft. Zouden de katten het echt nodig hebben? Of denken wij dat ze het nodig hebben?

Ik voer ook vers vlees, Lotgering.

Ben je er al uit Yadira?
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 28 Jul 2016 08:54

Re: Kattenvoer

Suus krijgt brokken speciaal voor binnenkatten, en speciaal tegen haarballen.
Het merk weet ik niet zo uit mijnhoofd. De laatste tijd veel merken geprobeerd omdat ze nogal kritisch is.
In het weekeind krijgt ze ook nog een zakje vlees.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 09:01

Re: Kattenvoer

Forumster schreef:
Aziraphale schreef:Royal Canin heeft niet zon hoog vlees percentage. Ik zou echt voor Sanabelle gaan :)

Weer eens. Ik vind granen voeren niet nodig en ik blijf ook twijfelen of het nodig is dat RC zoveel soorten heeft. Zouden de katten het echt nodig hebben? Of denken wij dat ze het nodig hebben?

Ik voer ook vers vlees, Lotgering.

Ben je er al uit Yadira?

Ja sommige merken hebben echt enorm veel soorten. Niet te doen inderdaad. En ik zie ook niet altijd echt veel verschil, qua 'werkzaamheden'. En ik kan wel Brits korthaar voer halen, maar daar heeft die andere kat niks aan en dat is toch ook alleen maar duur dan.

Ik ben er nog niet uit, maar ik hoef ook nog niet NU te beslissen. Ik heb nog 1.2 kilo van Sam's Field en haar bak stinkt nu sowieso niet (toen ze net uit het asiel kwam wel, echt niet normaal) dus dat is al een hele vooruitgang.
Sanabelle komt qua 'algemeenheid' wel het beste uit de bus. Want zoals ik het nu kan 'beslissen' hebben we straks een indoor en een outdoor poes en ik wil liever niet 2 verschillende soorten voer kopen en met man en macht de poezen het juiste laten eten. :laughcry:
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 09:03

Re: Kattenvoer

Elliot schreef:
Yadira schreef:Elliot waarom kook je de kip? Rauwe kip is de bom hier. Helemaal wild dan :P

Stinkende drollen is idd wel een reden waarom ik kwaliteit voer wil geven. Onze oude poes heeft altijd hele vieze zachte poep en sinds vandaag bedenk ik me eigenlijk dat het misschien wel door die Lidl brokjes komt. :laughcry:

Mm, mijn katten hebben het niet zo op rauwe kip. Haha!

Voer kan heel veel doen voor de vacht hoor, dus het kan best zijn dat jouw kat scruffy wordt van de brokken die ze nu krijgt.

Ongelooflijk haha, rare beestjes :P

Echt scruffy is ze niet hoor gelukkig, maar ze heeft gewoon een hele dichte/dikke vacht met veel los haar en ze zal ook een groot deel oplikken. Haarballen opruimen is ook niet m`n favoriete hobby, dus ik moet even kijken hoe dat gaat. Ze is er ook pas 6 dagen vandaag natuurlijk.
<<

Anoniem237

Bericht 28 Jul 2016 09:16

Re: Kattenvoer

Heeft ze een ondervacht? Misschien een Furminator aanschaffen? Als ik mijn kat kam, heb ik bijna een emmer vol haar. Daarna merk ik het echt in huis, veel minder haar op de bank en vloer. Ze wordt er zelf ook heel blij van, gaat er echt klaar voor liggen als ik dat ding pak. :)
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 09:25

Re: Kattenvoer

Ik heb een Furminator en die heb ik ook al gebruikt. Ze vindt het lekker, dus dat is fijn haha. De losse haren komen voor zover ik dat kan bepalen uit haar 'boven' vacht. Het zijn echt stugge haren die loskomen (ze laten zich ook heel makkelijk opvegen of wegvegen) en ze is ook niet super zacht boven op de rug zeg maar.

Maar ik kan dat beter beoordelen als ze straks wat langer bij ons is denk ik. Dan is ze de stress kwijt, gewend etc.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Jul 2016 09:35

Re: Kattenvoer

Onze katten krijgen kittekat en om de dag een zakje natvoer van jumbo eigen merk met een scheutje zalmolie.
We hebben al veel verschillende brokjes geprobeerd (van heel goedkoop tot duurdere) maar wij hebben twee katten die erg gefixeerd zijn op eten en van de duurdere brokjes (waar je dan minder van zou hoeven te geven) blijven ze ook de hele dag om eten zeuren.
Tegenwoordig eten ze ook apart omdat Zoë zich laat wegjagen door Zen en die vervolgens alles opvreet.
Maar die Sannabelle klinkt wel goed! Ik denk dat we daar ook maar eens een zakje van gaan proberen dan! Vooral Zoë heeft ook veel huidproblemen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 28 Jul 2016 09:39

Re: Kattenvoer

Dat was bij ons eerst ook zo, Milady. Maar was bij ons ook een stuk nieuwigheid. Nu eten ze tot ze verzadigd zijn en dan is het prima. Heb je het al een langere tijd uitgeprobeerd?

Mijn kat krijgt Royal Canin. net als de katten van Elliot koop ik zo'n grote 10kg zak waar je vaak 2kg gratis bij krijgt. Heb net een nieuwe zak gekocht, maar misschien koop ik hierna wel Sannabelle.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Jul 2016 09:42

Re: Kattenvoer

Ja echt een paar maanden. Maar vooral Zen eet zoveel. Als je hem zijn zin geeft blijft hij eten tot hij moet kotsen om vervolgens weer vrolijk verder te eten. Die was echt te dik, nu we apart eten geven is hij behoorlijk afgevallen haha.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 09:51

Re: Kattenvoer

Bij Sanabelle staat tussen haakjes bij Zooplus overal (indoor). Is dat alleen voor binnen katten?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 28 Jul 2016 10:12

Re: Kattenvoer

Ze krijgen eigenlijk allebei een mix van die brokjes, maar dan de oudere wat meer v.d. ageing, en de andere meer van de indoor +7. Doortje krijgt eten in haar eigen bakje, waar Kacey niet aan komt. En Kacey krijgt eten op de bank, daar komt Doortje niet.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jul 2016 10:15

Re: Kattenvoer

Ik geloof niet echt in indoor en outdoor. Als je merkt dat je kat te dun wordt omdat ze steeds buiten energiek is, geef je gewoon wat meer.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 10:19

Re: Kattenvoer

Aziraphale schreef:Ik geloof niet echt in indoor en outdoor. Als je merkt dat je kat te dun wordt omdat ze steeds buiten energiek is, geef je gewoon wat meer.

Ahh. Duidelijk. De energieke buitenkat gebruikt muis als hoofd maaltijd en brokjes als bijgerecht, dus ik denk niet dat zij heel snel dun zal worden dan.
En de nieuwe poes is sowieso erg slank (een beetje te als je het mij vraagt) dus die kan ook wel wat gebruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 10:59

Re: Kattenvoer

Ik begin altijd zo te twijfelen als er ook negatieve reacties bij staan. Alsof er een product bestaat wat niet 1 of 2 negatieve reacties heeft. :laughcry:
In de winkel zie je die reacties ook niet, haha.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 14:15

Re: Kattenvoer

Waarom is Zooplus.de zoveel goedkoper dan Zooplus.nl?

Bij Zooplus.de krijg je de verzending naar Nederland ook gratis boven de €40.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Jul 2016 15:01

Re: Kattenvoer

Yadira schreef:Waarom is Zooplus.de zoveel goedkoper dan Zooplus.nl?

Bij Zooplus.de krijg je de verzending naar Nederland ook gratis boven de €40.



Iets met btw dacht ik.. En gratis verzenden is vanaf €99 dacht ik.
Probeer dus meestal zo uit te kienen dat ik zowel voer als grit moet bestellen.. En ja, dan nog een speeltje. Of filters voor de drinkbak. Maar vooral als je de duopacks qua voer besteld en grit zit je al snel aan gratis verzenden dus ach! :)
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2016 15:02

Re: Kattenvoer

Kiwi schreef:
Yadira schreef:Waarom is Zooplus.de zoveel goedkoper dan Zooplus.nl?

Bij Zooplus.de krijg je de verzending naar Nederland ook gratis boven de €40.



Iets met btw dacht ik.. En gratis verzenden is vanaf €99 dacht ik.
Probeer dus meestal zo uit te kienen dat ik zowel voer als grit moet bestellen.. En ja, dan nog een speeltje. Of filters voor de drinkbak. Maar vooral als je de duopacks qua voer besteld en grit zit je al snel aan gratis verzenden dus ach! :)

Sorry ik zie het. Het was 'vroegah' vanaf €40 zegt Google. Stukje duurder geworden in de loop der jaren haha. :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx