Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Londen!

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 24 Jul 2016 22:31

Londen!

Mijn vriend en ik willen eind november een weekendje naar Londen met z'n tweetjes. We hebben al een vlucht gevonden, waarbij we aankomen op Londen Gatwick, rond 21.30 (zal wel charter vlucht zijn).
Dan nu een paar vragen:
- Via google heb ik al ontdekt dat we dan het beste de trein kunnen pakken. Rijden deze nog naar het centrum 's avonds?
- Welk hotel is aan te raden? We willen graag een eigen badkamer, dus een hostel valt voor ons af. Het gaat maar om 2 nachtjes, heel luxe hoeft het niet te zijn, schoon is belangrijker. Ontbijt incl is handig, maar voor mij geen vereiste.
- Restaurant tips?
- Wat moeten we echt zien en wat is niet zo heel erg de moeite waard?
- Nog andere tips?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 25 Jul 2016 11:05

Re: Londen!

Wij sliepen in het Bedford hotel, redelijk oudbollig hotel met eigen badkamer. Wel schoon. Dichtbij openbaar vervoer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jul 2016 16:42

Re: Londen!

Wij gaan volgende week 5 dagen naar Londen. Waar je wel even op moet letten is dat de trein redelijk prijzig is, je betaald zo 70 euro met zijn tweeën, dus wij hebben er voor gekozen om een iets duurdere vlucht te nemen en dan op Heatrow te vliegen, dan zit je niet met die kosten.

Wij hebben het Hampton by Hilton geboekt, bij de tower bridge, niet echt low budget maar wij wilde graag een hotel waar we makkelijk naar terug konden omdat we S gewoon mee nemen en we dan tussendoor dus even naar de kamer kunnen gaan.
In Londen zijn best wat musea gratis, dus dat is wel leuk om even binnen te lopen en rond te kijken, gewoon even intikken in Google. Uiteraard kan je de standaard bezienswaardigheden doen zoals de wisseling van de wacht, Londe eye, de tower bridge, winkelen in Oxfordstreet en bijvoorbeeld een high tea bij Selfridges? Wij hebben zo'n boekje van 100% Londen en lopen daar vaak een route van, dan kom je ook wel op net wat originelere plekjes uit.

Daarnaast gaan we meestal wel in een pubje eten, we moeten minimaal 1 keer fish and chips eten en zijn we de vorige keer bij Jamies Italian geweest ( maar goed daar kan je tegenwoordig ook gewoon in Rotterdam heen).
En ik wil voor S shoppen bij Next direct!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 29 Jul 2016 11:08

Re: Londen!

Bedankt voor de tips dames. Helaas lijkt het alweer van de baan te zijn :nopompom: We hadden mijn ouders (vader en stiefmoeder) gevraagd of de kinderen dan 2 nachtjes kunnen logeren, maar ze moeten 2 slaapkamers nog opknappen en weten nog niet of ze er dan al klaar mee zijn.. Toen ik aangaf dat de kinderen ook wel samen kunnen slapen, kreeg ik als antwoord dat dat niet past. Ik heb zelf ook in dat huis gewoond. Er zijn in totaal 5 slaapkamers, waarvan 2 op zolder en 3 op de 1e verdieping :eyes: Ik vermoed dat ze er geen zin in hebben, maar dat niet eerlijk durven te zeggen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 29 Jul 2016 12:38

Re: Londen!

Nou zeg, dat is echt gemeen :/ Hoop dat je een oplossing vind!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem174

Bericht 29 Jul 2016 12:46

Re: Londen!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 16 Sep 2016 10:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 05 Aug 2016 23:27

Re: Londen!

Londen is super! Ik hoop voor je dat het doorgaat!

Ik sliep de laatste keer in het Best Western Victoria Palace hotel. Leuk geprijsd, prima en een goede locatie.

Qua tip, gewoon lekker de toerist uithangen en een kaartje voor de hop on-hop off bus kopen. Dan kom je overal!
En een eettip is zonder twijfel "Bill's". Zit in Soho, 2 minuutjes lopen van Picadilly Cirsus. Héél sfeervol tentje en lekker eten! (vooral als toetje de scones nemen, die zijn god-de-lijk :hulde: )
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 12 Aug 2016 11:32

Re: Londen!

Wij gaan 30 september een weekend naar londen. Helemaal zin in!

Ik vraag me alleen af wat we qua vervoer het beste kunnen doen. Oyster card of travelcard (meerdere van een dag). On hotel zit in zone 3 en we gaan naar een American football game in Wembley Stadium (Colts tegen Jaguars) in zone 4. Uiteraard gaan we een paar dagen ook gewoon naar het 'centrum'.

Alle tips zijn welkom :)
27-12-2011
03-06-2013
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Aug 2016 09:57

Re: Londen!

Ik kom net terug van een weekendje Londen. Super mooi weer gehad en het viel me ook heel erg op hoe vriendelijk ze in Londen zijn voor zwangere vrouwen. In elke metro waar ik in stapte stond er direct iemand voor me op, ik mocht bij musea etc. de rij overslaan en op het vliegveld kreeg ik speedy boarding aangeboden.

Wij hadden voor 3 dagen een oystercard gekocht met 20 euro erop. Kost 25 euro, want je betaalt 5 euro 'statiegeld' voor de kaart, maar ik vond het veel handiger dan een travelcard. Per saldo ook goedkoper geloof ik. Die 5 euro krijg je namelijk weer terug als je de kaart inlevert aan het einde van je trip. Ik heb dat niet gedaan, ik bewaar de kaart voor als ik nog eens in Londen kom. Je kunt het ook op een groter station even vragen, de mensen daar zijn echt onwijs behulpzaam en zij kunnen je tips geven over wat het goedkoopst en handigst is.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Aug 2016 10:51

Re: Londen!

Wij waren een week geleden 5 dagen in Londen en inderdaad ook een Oystercard genomen. Naast dat je het "statiegeld" van de kaart terug kan krijgen als je hem inlevert krijg je ook het bedrag wat je nog er op hebt staan terug. Ik begreep ook van de dame die ons hielp dat dit het goedkoopst was voor ons.

Ik had mijn zoon altijd in de draagzak omdat het met alle trappen en poortjes bijna niet te doen is met een buggy in de metro, maar ik vond de mensen ook zeer vriendelijk inderdaad, in bijna alle gevallen bood wel iemand mij een zitplaats aan en ook bij de douane mocht ik langs de scan lopen ( wel onder de metaaldetector door, maar geen schoenen uit of zo) en mochten we bijvoorbeeld als eerst boarden en werden we daar speciaal door het personeel voor van ons bankje geplukt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem282

Bericht 15 Aug 2016 23:35

Re: Londen!

Briggy schreef:Nou zeg, dat is echt gemeen :/ Hoop dat je een oplossing vind!


Waarom vind je dat gemeen? Ik hoop natuurlijk wel dat Mickey een andere oplossing vindt.

Het is al heel lang geleden dat ik in Londen ben geweest. Eerlijk gezegd vond ik het 1 van de minst leuke steden die ik heb bezocht. Dat had wellicht ook te maken met het weer (regen). Wij verbleven destijds dichtbij Hyde Park in een bed & breakfast. Wij hebben vooral veel gelopen en dat vond ik leuk. De sfeer proeven van de stad. Concrete tips heb ik niet voor je, want we hebben het gehouden bij de bezienswaardigheden die al bekend zijn.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 29 Aug 2016 10:45

Re: Londen!

Londen is geweldig! Er is zoveel leuks. Ik weet niet waar je interesses liggen?

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers