Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uurtarief gastouder

<<

Anoniem253

Bericht 24 Jul 2016 14:30

Uurtarief gastouder

Ik vond een topic uit 2014 maar kan me voorstellen dat de tarieven inmiddels hoger liggen vandaar een nieuw topic. Wij hebben kennis gemaakt met een gastouder, zij vraagt €5,50 per uur en aan het gastouderbureau zouden we €50,- per maand moeten betalen. In vakanties moeten we 50% betalen.

Hoeveel betaal jij per uur aan de gastouder, het bureau en moet je vakanties ook (gedeeltelijk) betalen?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 24 Jul 2016 14:41

Re: Uurtarief gastouder

Ik ben zelf gastouder en vraag €4,75 per uur. (1 ouder betaald €5 per uur)
Krijg de vakanties niet doorbetaald.

Bureauvergoeding bij vorige gezin gebaseerd op 2 kids voor 47u per week (ene 20uur en andere 27uur) €77,- per maand moesten ze betalen.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 Jul 2016 16:05

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 5,45 alles inclusief (luiers en eten enzo). Aan het bureau betalen we 43 euro per maand voor 1 kind. Voor 2 kinderen volgens mij 67 maar weet ik even niet zeker. Is pas ingegaan bij ons namelijk.

Tijdens haar en onze vakantie betalen we niets. Daar bedoel ik mee dat zij 3 weken vakantie heeft (en eventuele losse vrije dagen die zij plant) en wij kunnen onze vakantie eventueel erbuiten plannen en dan krijgen we 3 weken gratis. Als die 3 weken van ons op zijn betalen we gewoon zoals normaal.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Jul 2016 16:26

Re: Uurtarief gastouder

Ik hoorde laatst dat je de bureaukosten ook via de belasting kan terug vragen. Ik vond zelf de bureaukosten te hoog en dacht altijd dat je dat niet kon terugkrijgen.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 24 Jul 2016 16:35

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 5,80 per uur inclusief bureaukosten en luiers. Flesvoeding moesten we zelf meenemen.

Wij betalen wat we afnemen, evt gereserveerde uren die geannuleerd worden door ziekte (van mijn kinderen) betalen we wel. Vakanties worden niet doorberekend.
<<

Anoniem291

Bericht 24 Jul 2016 16:55

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen €5 per uur excl. €51 per maand aan het bureau en 'vrije' dagen die we een maand van te voren doorgeven hoeven we niet te betalen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Jul 2016 16:59

Re: Uurtarief gastouder

5 euro per uur en 56 euro per maand aan het bureau.
Vakanties hoeven we niet door te betalen.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 24 Jul 2016 17:11

Re: Uurtarief gastouder

Wat fijn dat jullie geen vakanties door hoeven te betalen. Als zij zelf op vakantie gaat hoeven wij ook niks te betalen maar 5 weken per jaar moeten we 50% betalen terwijl ons kindje dan geen opvang nodig heeft. Ergens vind ik dat een beetje krom :(. Op kinderdagverblijven kan je een 47 weken contract afsluiten, bij deze gastouder alleen een jaarcontract.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Jul 2016 17:13

Re: Uurtarief gastouder

Anousch schreef:Ik ben zelf gastouder en vraag €4,75 per uur. (1 ouder betaald €5 per uur)
Krijg de vakanties niet doorbetaald.

Bureauvergoeding bij vorige gezin gebaseerd op 2 kids voor 47u per week (ene 20uur en andere 27uur) €77,- per maand moesten ze betalen.

Ben jij in dienst van een gastouderbureau of zzp-er? Als jij op vakantie gaat zorgt het gastouderbureau dan voor vervanging?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Jul 2016 17:15

Re: Uurtarief gastouder

Bij ons kan het gastouderbureau wel voor vervanging zorgen. Ik begreep alleen dat het meestal door de ouders zelf wel opgelost wordt
2016
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 24 Jul 2016 17:18

Re: Uurtarief gastouder

Ik ben een combinatie van beide haha.
Werk voor het bureau maar sta ook ingeschreven.

Bij ons zoekt het bureau iemand, ik heb bijv over 2 weken ook 2 gezinnen extra omdat hen huidige gastouder op vakantie is.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 24 Jul 2016 18:09

Re: Uurtarief gastouder

Ik weet niet meer wat wij per uur betaalden. Maar wij betaalden echt alleen de uren die ze er waren. En bijvoorbeeld wanneer we 24uur voordat de kindjes zouden gaan af moesten zeggen. In vakanties betaalden we niets want we namen niets af.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem205

Bericht 24 Jul 2016 18:12

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen de oude GO 4,75 p/u en de nieuwe GO 5,50 p/u. Bureaukosten zijn bij ons hoog, een euro per uur tot een max van 100e p/m. Vakanties/ziekte van GO betalen we niet door. Onze eigen vakantie volgens mij weer wel. Dagen mogen niet geruild worden, dan moeten we extra afnemen. De oude GO was daar heel strikt in, de nieuwe GO is daar hopelijk was soepeler in.

De nieuwe GO is incl luiers overigens, de oude GO was excl luiers. Bij beiden zit er in principe wel eten bij, maar ivm allergieën krijgt onze zoon elke dag eigen eten mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jul 2016 18:28

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen, uit mijn hoofd, 5,60 per uur. Dat is inclusief bureaukosten. Eten komt daar nog wel bij, maar dat is meestal maar een paar euro per maand.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem253

Bericht 24 Jul 2016 18:33

Re: Uurtarief gastouder

Lady schreef:Wij betalen, uit mijn hoofd, 5,60 per uur. Dat is inclusief bureaukosten. Eten komt daar nog wel bij, maar dat is meestal maar een paar euro per maand.

Betalen jullie ook als jullie op vakantie gaan?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 Jul 2016 21:27

Re: Uurtarief gastouder

Champagne schreef:Wat fijn dat jullie geen vakanties door hoeven te betalen. Als zij zelf op vakantie gaat hoeven wij ook niks te betalen maar 5 weken per jaar moeten we 50% betalen terwijl ons kindje dan geen opvang nodig heeft. Ergens vind ik dat een beetje krom :(. Op kinderdagverblijven kan je een 47 weken contract afsluiten, bij deze gastouder alleen een jaarcontract.


Je moet alleen niet vergeten dat een kdv vaak meer dan een euro duurder per uur is en dat daar vaak een minimum aantal uur per dag afgenomen wordt. Dit zijn vaak meer uren dan je je kind weg brengt. Bij een gastouder betaal je alleen de uren die je echt afneemt.

Dat verschil zou je tegen elkaar moeten afzetten.
Wij zijn enorm blij met onze gastouder. Ook veel flexibeler. Ze is niet op een bepaald tijdstip dicht bijvoorbeeld mocht je onverhoopt file hebben. Ik heb in de tijd dat mijn man 2 weken in het ziekenhuis lag veel aan haar gehad. Ook qua avondopvang. Dan moet je uiteraard wel geluk hebben dat zo iemand dat wil en kan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 25 Jul 2016 06:44

Re: Uurtarief gastouder

Wij betalen 6 euro per uur exclusief alles, dus ik geef luiers mee, eten ( fruit, brood en warm eten. Melk en tussendoortjes krijgt hij van haar) en we betalen nog bureaukosten. We konden er ook voor kiezen om luiers en eten inclusief te doen maar dan was het 6,50 euro per uur.
Maar we betalen wel precies wat we afnemen, dat is wel heel handig met het werk van mijn man, de ene dag brengt hij S om 11 uur een keer en haal ik hem om 18:00uur weer op en de volgende dag gaat hij niet omdat mijn man in het weekend moet werken en dan dus door de week een dag vrij is enz, dat mogen we bij wijze van spreken die ochtend appen en dat is het goed.
Ook tijdens onze eigen en haar vakanties betalen we niks. Ruilen is altijd mogelijk als ze wettelijk gezien tenminste nog plek heeft en het bureau zorgt ook voor vervangende oppas als het nodig is, tot nu toe hebben we het nog altijd zelf op kunnen lossen maar in december neemt de gastouder drie weken vrij, tijdens die weken moeten wij de vakanties altijd verdelen met collega's dus kunnen we niet zomaar vrij vragen en hebben we dus nu al geregeld dat hij 1 week naar een vervangende gastouder gaat.

Ik zie dat wij een relatief hoog uurtarief betalen vergeleken met wat ik hier zie, maar onze gastouder heeft een wachtlijst dus ze kan dit ook gewoon vragen en ik vind het heel prettig dat ze zo flexibel is, doordat we alleen betalen wat we afnemen denk ik dat het uiteindelijk ook nog wel mee valt.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo