Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe te besteden?

<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2016 22:08

Hoe te besteden?

Ik heb via m'n werkgever twee budgetten die ik moet gebruiken. In totaal zal het gaan om ongeveer 1200-1300 euro nadat het is belast. Het idee is dat dit bedrag wordt besteed aan bevordering van duurzaamheid op de werkvloer, of je helpt om aantrekkelijk(er) te worden op de arbeidsmarkt. Ik mag ook 1000 euro hiervan laten uitbetalen, maar 200 euro moet ik echt besteden, anders vervalt het.

Ik weet alleen niet wat ik wil doen: ik wil het graag nuttig besteden, dus niet een yoga-cursus, of een opfriscursus van een taal waar ik ooit al een erkend diploma voor heb behaald. Zelf iets bijleggen en nog een Master doen is ook geen optie, want dan betaal ik instellingsgeld en wordt het kostenplaatje te hoog. Een 1-jarige/verkorte H.B.O.-opleiding kan dus wel, tenzij ik daar echt m'n hele week aan kwijt ben, maar dat zal een kwestie zijn van goed plannen. Ik ben nog nooit een volledige week kwijt geweest aan studeren, ook al begrijp ik dat H.B.O. veel meer praktijkopdrachten zijn en ik dit in mijn W.O.-opleiding niet echt had. Het zal dus automatisch meer tijd kosten, vermoed ik.

Omdat ik al jaren niet meer wil rijden, dacht ik eraan rijlessen te nemen. Maar dat is alleen nuttig als ik daarna wel weer regelmatig ga rijden en dat gaat 'm niet worden, jarenlange wachtlijst voor een parkeervergunning en in het centrum heb ik geen auto nodig. Voor die paar keer per jaar dat het wel handig zou zijn, kan ik dan nog beter een auto huren en dan rijd ik dus nog steeds niet met enige regelmaat.

Ook heb ik gedacht aan lesbevoegdheid halen, maar helaas valt dit af. Om eerstegraads te halen, zou ik 2 jaar kwijt zijn i.p.v. een (half)jaar en de bevoegdheid die je krijgt bij tweedegraads spreekt me onvoldoende aan.

Het zou goed zijn als ik iets kies waarin ik me ontwikkel in m'n huidige vakgebied; dat mag qua kennis of vaardigheden zijn. Het liefst zou ik mijn vaardigheden in iets specifieks ontwikkelen. Kennis over mijn vakgebied heb ik wel en kan ik ook relatief makkelijk zelf bijhouden. In de baan waarin ik nu werkzaam ben, houd ik me bezig met adviseren en onderzoeken m.b.t. g.ender, d.iversiteit, v.rouwenrechten en e.mancipatie-vraagstukken (zet er even puntjes tussen voor de zekerheid). Hier zijn geen opleidingen in te verzinnen die binnen die enigszins binnen dit budget vallen, naast de Ma die ik al heb afgerond en/of daadwerkelijk nog iets toevoegen aan mijn diploma.
Ik sta ook zeker open voor iets geheel anders, loop een beetje vast in wat vooral nuttig is voor m'n toekomst op de arbeidsmarkt. Alles met cijfers en dan vooral statistiek valt af. S.PSS-cursus heb ik overwogen, maar dan ben ik bezig totdat ik gepensioneerd ben; kansloos bij mij.

Weet iemand van jullie iets, of heeft iemand van jullie zelf iets gedaan wat de moeite waard is? Ben benieuwd. :) Voor einde volgende maand moet ik iets hebben gevonden, het hoeft dan nog niet te starten maar de factuur moet dan wel bij m'n werkgever binnen zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jul 2016 22:20

Re: Hoe te besteden?

Ik heb heel hard zitten nadenken, maar ik kan je niet helpen. Ik werk zelf in het onderwijs en daarin kan ik genoeg voorbeelden verzinnen (cursus beeldcoaching, cursus studentenbegeleiding, cursus signalering kindermishandeling, EHBO, verdieping in vakgebieden, ga zo maar door), maar daar zul je niks aan hebben.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 23 Jul 2016 22:23

Re: Hoe te besteden?

Projectmanagement? Presentatie cursus, schrijfcursus, time management.. Ik zit zelf in het onderzoek en deze heb ik bijv. gevolgd.
Smile, it's free!
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2016 22:27

Re: Hoe te besteden?

Thnx voor het meedenken iig.:) Signalering kindermishandeling zou nog een optie kunnen zijn, omdat ik vooral werkzaam ben op het beleidsterrein v.eiligheid & g.eweld en bij meldpunten kindermishandeling nu ook is opgenomen in het triage-instrument. Alleen vrees ik dat het een te op zichzelf staande cursus is, die ik niet heel breed kan inzetten (naast dus werkzaam zijn op een dergelijk meldpunt). Voor in het onderwijs lijkt deze kennis me ook heel belangrijk, maar ik zou eerst een diploma moeten behalen om überhaupt in het onderwijs te mogen werken.
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2016 22:32

Re: Hoe te besteden?

Lavendel schreef:Projectmanagement? Presentatie cursus, schrijfcursus, time management.. Ik zit zelf in het onderzoek en deze heb ik bijv. gevolgd.


Presenteren heb ik geen moeite mee (al zal het nooit m'n hobby worden), schrijven is nu al 80% van m'n werk en loop ik soms wel even mee vast, maar nooit dat ik echt blokkeer. Time management heb ik wonderbaarlijk genoeg geen moeite meer mee sinds ik niet meer studeer. Ik wil niet je ideeën in 1x keer van tafel vegen, want ik waardeer het zeker dat je meedenkt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2016 22:40

Re: Hoe te besteden?

Ik heb het idee dat een onderwijsbevoegdheid steeds minder een rol gaat spelen icm het docententekort.
Je zou kunnen kijken naar een cursus gericht op een specifieke kennis of je eigen ontwikkeling/vaardigheden?
Ik zat zelf even snel te kijken via https://www.springest.nl/ en dan op opleidingen t/m 1000 euro in bepaalde categorie. Dit geeft vast ook wel inspiratie.

Mogelijke opties voor je zijn, denk ik te zoeken in:
- Communicatie
- Kwaliteit
- Persoonlijke vaardigheden
08/2018
05/2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Jul 2016 22:51

Re: Hoe te besteden?

Ik heb ooit een Covey training gevolgd, dat vond ik super nuttig! The 7 habits of highly effective people. Dat gaf enorm veel zelfinzicht en handvatten voor zowel in mijn baan als privé.

Of is er niet een congres of conferentie in je vakgebied waar je heen kunt gaan?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2016 22:57

Re: Hoe te besteden?

MissEnergy schreef:Ik heb het idee dat een onderwijsbevoegdheid steeds minder een rol gaat spelen icm het docententekort.
Je zou kunnen kijken naar een cursus gericht op een specifieke kennis of je eigen ontwikkeling/vaardigheden?
Ik zat zelf even snel te kijken via https://www.springest.nl/ en dan op opleidingen t/m 1000 euro in bepaalde categorie. Dit geeft vast ook wel inspiratie.

Mogelijke opties voor je zijn, denk ik te zoeken in:
- Communicatie
- Kwaliteit
- Persoonlijke vaardigheden


Super, thnx! Ik kende deze site niet, dus ik ga er morgen uitgebreid naar kijken. :) Docententekort is er vooral in de vakken waar ik zelf ook niet goed in was (scheikunde, wiskunde). Maatschappijleer of filosofie zouden mij heel leuk lijken, van die vakken waar bijna niemand iets mee kan/doet. Het gaat mij nog niet eens om het voor de klas willen staan, maar meer de vaardigheden die in de opleiding worden aangeleerd. Die zou ik verrijkend vinden, voor de klas staan niet zozeer. De link van de website is heel duidelijk onderverdeeld zag ik net al, fijn!
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 23 Jul 2016 23:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2016 23:31

Re: Hoe te besteden?

Teun schreef:Ik heb ooit een Covey training gevolgd, dat vond ik super nuttig! The 7 habits of highly effective people. Dat gaf enorm veel zelfinzicht en handvatten voor zowel in mijn baan als privé.

Of is er niet een congres of conferentie in je vakgebied waar je heen kunt gaan?


Thnx! Covey ken ik niet. Ik ga morgen daar ook meteen naar kijken. :) Alles wat relevant is, mag ik doorgaans al naartoe. Voor congressen of conferenties in het buitenland, zou het budget weer veel te weinig zijn. Die zijn echt bizar prijzig. :shock: Het lijkt me overigens wel interessant, maar niet iets waarop ik kan verder bouwen. En dat zoek ik eigenlijk wel, omdat een studie doen niet meer echt tot de mogelijkheden behoort (tenzij dus H.B.O. in verkorte vorm; dan leg ik zelf wel wat bij).
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 24 Jul 2016 06:58

Re: Hoe te besteden?

Als ik voor mezelf spreek zou ik in zo'n situatie gaan voor een cursus mindfulness, maar dan ook echt een goede. Ik ben namelijk nogal onrustig, snel uitgekeken op dingen, kan me heel erg opwinden etc. Ik zou dus in het geheel wat meer zen willen worden en ik ben er van overtuigd dat dat me op de werkvloer ook ten goede komt.
Maar goed, ik weet niet of dit voor jou ook geldt ;-)
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2016 07:33

Re: Hoe te besteden?

Iets in de richting van verandermanagement? Ik weet niet hoe dat aansluit bij je functie natuurlijk. Projectmanagement wat iemand anders al noemde kan ook handig zijn, bijvoorbeeld Prince II. Kijk ook eens bij SIOO: http://www.sioo.nl/nl/1928-Home.html.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11394

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Jul 2016 07:57

Re: Hoe te besteden?

Voor op de werkvloer zou een cursus LEAN wel wat kunnen zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jul 2016 13:04

Re: Hoe te besteden?

Hey, fijn! Nog meer ideeën. Ik ga vandaag/morgen gebruiken om me goed in te lezen op de websites en wat jullie aandragen. :) Kom erop terug!
<<

Anoniem282

Bericht 26 Jul 2016 22:43

Re: Hoe te besteden?

Ik was er nog niet aan toegekomen hier weer te reageren en hoop morgen echt even fatsoenlijk te kunnen reageren.:) Er kwam van alles tussendoor. Heb al wel snel even gekeken naar een aantal suggesties, maar niet goed genoeg om nu een knoop door te hakken.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Jul 2016 19:04

Re: Hoe te besteden?

Teun schreef:Ik heb ooit een Covey training gevolgd, dat vond ik super nuttig! The 7 habits of highly effective people. Dat gaf enorm veel zelfinzicht en handvatten voor zowel in mijn baan als privé.

Of is er niet een congres of conferentie in je vakgebied waar je heen kunt gaan?


Wat leuk! Ik werk op een Covey basisschool en ben coördinator van the 7 Habits :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers