Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoevaak plast een poes?

<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2016 09:28

Hoevaak plast een poes?

Gisteren hebben we een poesje uit het asiel gehaald, ze is 5 jaar oud.

Op de terugweg (rond 15:30) heeft ze een enorme plas (echt bijna de hele handdoek die erin lag was zeiknat) in de reismand gedaan en ook gepoept. Kortom, de boel werkt wel.
Maar nu heeft ze dus thuis nog niet geplast. De kattenbak is schoon. Ook niet gepoept, maar ze is geen grote eter zeiden ze in het asiel al, dus daar maak ik me niet zo druk om. Ze drinkt wel gewoon dus je zou zeggen dat het er toch wel uit moet komen op een gegeven moment? Nou lees ik op Google dat er meer katten zijn die maar eens per etmaal hun behoefte doen, maar ik vind het toch wel een beetje vervelend.

Ik kan natuurlijk om 10:00 even naar het asiel bellen om te vragen of ze een 'grote plasser' is, maar ik dacht misschien hebben jullie ook wat ervaring.

Ze eet en drinkt dus prima verder. Ze spint de hele tijd en is lekker op onderzoek uit. :heart:
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 23 Jul 2016 09:40

Re: Hoevaak plast een poes?

Gaat ze niet ergens buiten de kattenbak zitten wat je niet ziet?
ik zou nog even aankijken. Is allemaal nieuw voor het beestje. Weet iemand waar de kattenbak te vinden is?
Lekker een zakje natvoer geven evt, al het vocht komt er vanzelf een keer uit. En dan hopelijk in de kattenbak :smile:
Laatst gewijzigd door Jilke op 23 Jul 2016 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jul 2016 09:40

Re: Hoevaak plast een poes?

Misschien moet ze even wennen? Als ze verder goed drinkt en allert is zou ik het even afwachten. Misschien plast ze ook minder door de warmte. En... Weet je zeker dat ze nier per ongeluk ergens anders heeft geplast dan op de bak?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 23 Jul 2016 09:44

Re: Hoevaak plast een poes?

Onze poes Doortje had ook in het reismandje gepoept en geplast, lekker begin was dat zeg, bah! Ze lag daarna meteen op onze schone lakens met haar natte pootjes! En ze stonk :laughcry:

Ik zou zelf gewoon nog even afwachten tot vanavond.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2016 09:48

Re: Hoevaak plast een poes?

Nope, ze heeft echt niet ergens anders geplast. Ze heeft een eigen kamertje en daar ben ik helemaal doorheen geweest, zelfs overal onder gevoeld haha. En sinds ze wakker is ligt ze naast me op de bank.

Plus dat ik het gisteren meteen rook toen ze plaste in haar reismand. Daar kon je niet omheen, dus ik ga er vanuit dat ik het dan in het kamertje ook wel zou ruiken. Bij onze andere poes rook ik het ook direct als het 'mis' was.

Ik denk ook wel dat ze nog moet wennen, maar toch vind ik dit wel lastig.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2016 09:53

Re: Hoevaak plast een poes?

Jilke schreef:Gaat ze niet ergens buiten de kattenbak zitten wat je niet ziet?
ik zou nog even aankijken. Is allemaal nieuw voor het beestje. Weet iemand waar de kattenbak te vinden is?
Lekker een zakje natvoer geven evt, al het vocht komt er vanzelf een keer uit. En dan hopelijk in de kattenbak :smile:

Ik zet haar regelmatig even in de kattenbak, maar ze spring er vrolijk weer uit :P
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 23 Jul 2016 10:07

Re: Hoevaak plast een poes?

Mijn kat had dat ook toen ik haar net in huis had. Is volgens de dierenarts echt wennen, zolang ze maar blijven drinken.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2016 10:09

Re: Hoevaak plast een poes?

Kaas schreef:Mijn kat had dat ook toen ik haar net in huis had. Is volgens de dierenarts echt wennen, zolang ze maar blijven drinken.

Dankjewel Kaas, ik heb net toch even het asiel gebeld en zij zeggen ook dat het heel soms wel eens 2 dagen duurt, puur door het wennen. Als ze gewoon actief is en goed drinkt dan hoef ik me geen zorgen te maken.
En natuurlijk checken of ze het niet ergens anders doet, maar dat deed ik al :P

Nu kan ik met een gerust hart boodschappen doen. :ja:
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2016 10:15

Re: Hoevaak plast een poes?

Serieus. Ik hang op met het asiel, typte bovenstaande reactie en vervolgens hoor ik iemand helemaal los gaan in de kattenbak. Ik stond te juichen als een idioot en ik weet zeker dat poes me nu een enorm raar baasje vindt zo keek ze naar me.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 23 Jul 2016 14:17

Re: Hoevaak plast een poes?

Het gaat dus goed fijn!
Leuk dat jullie een dier uit het asiel een thuis geven. Hebben wij ook gedaan met onze poes.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2016 14:26

Re: Hoevaak plast een poes?

Ja gelukkig wel! Met onze 'oude' poes moet het nog wel wennen, die wou wel graag weer naar buiten toen ze de indringer zag, maar ze zaten uiteindelijk toch een tijdje redelijk relax in dezelfde ruimte op gepaste afstand.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jul 2016 16:18

Re: Hoevaak plast een poes?

Katten kunnen wel 48 uur hun plas ophouden. Onze knuffel was geopereerd aan zijn blaas en had daar moeten plassen...maar dat deed hij kleine twee dagen niet. Bij thuiskomst rende hij meteen naar zijn vertrouwde bak.
Dat ze nu geplast heeft op de bak is goed! Misschien even afgewacht tot de kust veilig was.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem185

Bericht 23 Jul 2016 19:47

Re: Hoevaak plast een poes?

Mijn poes heeft de eerste twee dagen ook niet geplast volgens mij. Ze durfde niet eens achter de bank vandaan te komen. Nu was zij wel sociaal gebroken, dus dat was de reden dat ze zo bang was.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers