Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

<<

Anoniem211

Bericht 23 Jul 2016 07:28

Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Nu met die constante aanslagen.. Ben jij bang voor een aanslag op vakantie?

Wij (vriend en ik) gaan volgende week naar Barcelona, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me momenteel erg benauwt allemaal en erg twijfel of ik moet gaan. Niks voor mij.

Als ik alleen was , geen kinderen had, dan denk ik dat de angst minder was. Ze zijn volgende week bij mijn ex, maar ik ben me opeens des te bewuster van het feit dat als ik om kom zij geen moeder meer hebben.

Hoe staan jullie in deze tijd erin?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Jul 2016 07:33

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Nee. Ik woon in Amsterdam en kom regelmatig op centraal of de Dam en ook veel op Utrecht centraal (grootste treinstation van NL). En denk dat de kans net in een andere stad als je op vakantie bent niet groter is dan het dagelijks risico hier. En dat is nog niet van een dermate niveau dat ik me er bang door laat maken. Wel merk ik de verandering tov jaren geleden toen dit nog helemaal niet speelde. Toen dacht je er niet eens bij na, nu denk je wel eens "goh als hier nu iemand zichzelf opblaast/begint te schieten". Maar dat is dan puur even zo'n gedachte, ik word er niet bang van.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Jul 2016 07:57

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik zal nooit meer naar Turkije en Egypte gaan.
We waren gek op duiken in Egypte, Rode Zee.
Maar gezien er ook een Russisch vliegtuig vol toeristen is neergehaald door de IS, zullen wij daar niet meer heen gaan helaas.
Turkije zijn we jaren geleden al op afgeknapt.

Voor de rest kan het overal gebeuren. Ik denk dat ze niet zo gauw in Spanje wat zullen doen.... eerder hier met de Gay Pride waar ze van walgen net als in Orlando toen. Dus probeer te genieten!
04-2014
10-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jul 2016 08:37

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik twijfelde enorm of we dit jaar naar Turkije zouden gaan en dat gaan we nu niet meer doen. Als we met z'n tweeën waren was het misschien anders maar ik wil op dit moment geen kinderen meenemen daar heen.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Jul 2016 08:54

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Eerlijk gezegd voel ik me wel geïntimideerd door de kans dat er iets gebeurd, thuis of op vakantie. Helemaal veilig kun je toch niet zijn; is er geen kans op terreur, kun je ook wel een andere gek tegen het lijf lopen of een ander ongeval meemaken. Het zijn allemaal kleine kansen dat het daadwerkelijk gebeurt, maar zo probeer ik het maar voor mezelf te relativeren.

Om te zeggen dat je nooit meer naar bepaalde landen gaat, vind ik schromelijk overdreven. Dat je er op dit moment niet voor kiest, snap ik wel. Dat heb ik zelf ook.
L2014 & H2017
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Jul 2016 09:00

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Toen de aanslagen in Parijs waren was ik heel bang en liet ik me er ook echt door beïnvloeden. We zouden vlak daarna een weekendje naar Amsterdam gaan, dat hebben we toen geannuleerd en we zijn richting de kust gegaan toen.

Inmiddels ben ik gelukkig wel wat minder bang. Het houdt me wel veel bezig en het intimideert me wel een beetje. Ik vind het verschrikkelijk, al die aanslagen en ik word er erg boos van merk ik. Maar die aanslagen vinden nu op zoveel verschillende manieren en locaties plaats, je kan het niet stoppen en ontwijken, dan moet je in je bed blijven liggen. Dus nee, ik ben niet echt bang voor een aanslag op vakantie.

Wat ik wel heb vermeden dit jaar is het vuurwerk van de Nijmeegse Vierdaagse. Omdat ik hier de kans wel groot achtte dat er iets kon gebeuren, en wat jij ook zegt, er zitten wel 3 kleine kinderen thuis die dan geen ouders meer hebben. Maar het vuurwerk is iets dat we aan de andere kant gezien wel vaker over sloegen, alleen dit kwam er wel bij als extra reden zeg maar.

Oh en ik zou momenteel ook echt niet oo vakantie gaan naar landen als Egypte, Tunesië of Turkije. Sowieso zou ik Turkije nu echt niet opzoeken met de noodtoestand daar, straks gebeurd er iets en kan je het land niet meer uit. Nee, mij niet gezien daar voorlopig!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jul 2016 09:11

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ja
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jul 2016 09:14

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik ga maandag voor twee weken naar Frankrijk en waar ik eerder niet eens nadacht over mogelijke aanslagen, doe ik dat nu wel. Ik vind het heel erg dat we kennelijk niet meer onbezorgd kunnen doen wat we willen, maar tegelijkertijd laat ik me daar ook niet van weerhouden. Dan kun je wel thuis achter de geraniums gaan zitten en dat vertik ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 23 Jul 2016 09:17

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

We gaan dit jaar naar Californië en ik ben niet bang voor een aanslag daar. Wel wat meer in Europa, omdat het daar de afgelopen tijd vaker is gebeurd. Het schiet wel eens door mijn gedachten maar ik vermijd geen plaatsen op het moment.

Wel heb ik de wensen voor mijn uitvaart op papier gezet, en die laat ik bij mijn ouders achter, dat is niet zozeer omdat ik bang ben dat ik in de nabije toekomst omkom door zoiets. Maar wel omdat je altijd op de verkeerde plek op het verkeerde moment kan zijn.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem181

Bericht 23 Jul 2016 11:24

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik merk dat ik me wel laat leiden door die angst (deels ook de angst van anderen) en ergens vind ik het wel erg dat dat gebeurt. We hadden een te gekke vakantie geboekt naar Egypte, 15 dagen op een heerlijk all inclusive resort, maar door alle mensen om ons heen die zeiden dat we dat echt niet moesten doen en de toch niet hele positieve berichtgeving op de site van de Rijksoverheid hebben we de reis gecanceld en zijn we nu een paar dagen naar de Efteling geweest en een midweekje naar Twente met uitstapjes daar in de omgeving. Toch, ondanks dat ik het heerlijk vond afgelopen 1,5 week, baal ik stiekem wel dat we nu niet gewoon lekker op ons strandbedje in Egypte liggen.

Ik zou trouwens ook net zo makkelijk naar een willekeurig ander vakantieland gaan, zoals Spanje, Frankrijk, Griekenland etc. Je weet toch niet of er iets gebeurt op de plek waar je heen gaat, en als dat wel gebeurt doe je daar geen fluit aan. Ik heb mij en mijn gezin van de week met de auto de berm ingereden omdat we anders frontaal op een vrachtwagen waren gebotst, lekker veilig in de auto in Twente. Het is maar hoe je het bekijkt.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 23 Jul 2016 12:34

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Een beetje wel, wij gaan over twee weken naar Parijs en af en toe schiet het wel door m'n hoofd.
2010 2012
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 23 Jul 2016 12:48

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Niet bewust op vakantie maar ik denk wel vaker dat je juist op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn, op grote evenementen bijvoorbeeld of een station of stad. Het kan overal. Je weet het gewoon nooit maar als je angst laat winnen kan je nergens meer heen. Dus ik probeer die gedachten en angst van me af te zetten en te genieten.
Laatst gewijzigd door Vanya op 23 Jul 2016 12:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem205

Bericht 23 Jul 2016 12:49

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ja en nee.
In 2011 heb ik me er al puber door laten beinvloeden en heb geweigerd een week na de aanslagen naar de VS te reizen.
Nu, met de huidige situaties: ja, ik vind het beangstigend en nee ik vond het niet leuk om zonder kind en vriend naar het buitenland te moeten (voor werk). Maar weet je: het kan overal gebeuren. Ook in je eigen woonwijk bij wijze van spreken. En als ik me ga laten beïnvloeden door angst, kom ik helemaal nergens meer. Angst is wat men wil bereiken.

Ik zal, zoals Milou doet, nooit zeggen dat ik ergens nooit meer heen zal gaan. Je weet nooit wat de toekomst zal zijn.
<<

Anoniem286

Bericht 23 Jul 2016 14:10

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik laat mijn keuzes er wel door beinvloeden, maar ben niet heel bang. Wij zouden naar Turkije op vakantie, dat heb ik kort na een paar aanslagen gewijzigd naar een vakantie naar Mallorca. Aldaar heb ik niet meer nagedacht over een aanslag. Op een festival in Belgie heb ik wel nagedacht over een eventuele aanslag en heb ik ook met mijn man afspraken gemaakt (wegrennen, niet op de ander wachten/zoeken etc). Ik sta er nu ook anders in ivm onze dochter, als we haar niet hadden waren we waarschijnlijk wel gewoon naar Turkije gegaan, ik wil het risico voor haar niet verhogen.
<<

Anoniem211

Bericht 24 Jul 2016 10:41

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik zou willen dat ik er zo nuchter naar kon kijken als sommige van jullie kunnen. Ik zit er zelfs aan te denken om niet te gaan. Dinsdag vertrekken we maar ik weet niet of ik momenteel überhaupt kan genieten van die stad als ik zo bang ben voor een aanslag. Ik baal er echt van maar ik kan het maar niet loslaten :(
<<

Anoniem184

Bericht 24 Jul 2016 10:52

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ja en nee. Wij gaan naar Orlando, daar is pas nog een aanslag geweest. Maar aan de andere kant denk ik dat het risico op een aanslag tegenwoordig haast hoger is in Nederland dan in Amerika (edit: of in jouw geval Marilyn: Barcelona). En hier beheerst die angst me ook niet dagelijks dus dan moet ik dat straks in Amerika ook maar niet doen. Ik denk dat het idee dat er een aanslag in Orlando is geweest me meer bezig zal houden dan de angst dat er nog een aanslag zal komen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Jul 2016 12:06

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Bang is een groot woord. Wel ben ik de laatste tijd erg alert in mijn omgeving. Als ik in de metro zit kijk ik steeds om me heen, in de stad ook. We wonen in een grote stad, die vermijd ik niet. Toch zou ik voor een vakantie grote steden in Europa en landen als Turkije niet opzoeken. Een stedentrip zou ik nu zo snel niet boeken.

Toevallig heb ik vannacht enorm eng gedroomd. Ik zat middenin een aanslag. Hier in R.otterdam, in het centrum. Meer dan 20 mannen kwamen met wagens aanrijden, sprongen van die wagens af en begonnen te schieten. Ik was alleen (zonder vriend/dochter) en begon te rennen. Werd geraakt in mijn zij, niet enorm pijnlijk, ben gaan liggen en deed alsof ik dood was. Er kwam nog zo'n gewapende engerd boven mij (en echte doden om mij heen staan) en ging weer weg. Uiteindelijk werden we gered, waren zij gevlucht en behoorde ik tot een van de honderden gewonden. Ik werd wakker met pijn in mijn zij. Dit was zó bizar! Alsof ik in een film zat, alleen realiseer ik me dat dit dus exact is wat de laatste tijd gebeurd en voorkomt. Rennen voor je leven, gewond raken.. het doet me dus toch echt wel wat.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jul 2016 12:42

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik ontwijk het.
We zijn 3 jaar geleden naar Egypte geweest en ik ben blij dat ik dat 'gehad' heb zonder me al te veel zorgen te maken over dreigingen (al was het daar toen ook onrustig).
Met Turkije als vakantieland heb ik niet echt iets, maar daar zou ik me nu ook niet begeven. Te dichtbij de onrusthaarden.
Afgelopen voorjaar zijn we in Frankrijk geweest en toen heb ik me geen zorgen gemaakt, maar ik zou nu liever niet naar de grote steden gaan.
Sowieso gaan we nu niet op vakantie, want ik moet bijna bevallen, maar als we zouden gaan, zou ik wel rekening houden met mijn keuze. Ik houd niet van grote mensenmassa's en ook niet van vliegen in een vliegtuig, dus deze tijden helpen er niet echt aan mee dat ik me volledig zorgeloos in het vakantiegevoel zal kunnen storten.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 24 Jul 2016 12:51

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Wij zijn vorige maand naar Italië geweest. Ik had vantevoren geen angst en ter plekke ook niet. Daarentegen gaan we in september naar Disney en daar kan ik nu al van wakker liggen.. M'n zus gaat binnenkort met haar gezin naar Zuid-Frankrijk en daar word ik ook onrustig van, net zoals m'n vriendin die met haar gezin naar Egypte gaat. Ik vind het akelig en als ik het zou kunnen beïnvloeden, zou ik ze liever thuis houden.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2016 13:09

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Nee. De kans dat je een auto-ongeluk krijgt is vele malen groter dan dat je te maken krijgt met een aanslag. Toch begeven de meesten van ons zich elke dag in het verkeer.
Nu heb ik voor deze vakantie makkelijk praten met m'n middle of nowhere Elzas bestemming ;)
<<

anoniem224

Bericht 24 Jul 2016 13:22

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

mzcharlotte schreef:Eerlijk gezegd voel ik me wel geïntimideerd door de kans dat er iets gebeurd, thuis of op vakantie. Helemaal veilig kun je toch niet zijn; is er geen kans op terreur, kun je ook wel een andere gek tegen het lijf lopen of een ander ongeval meemaken. Het zijn allemaal kleine kansen dat het daadwerkelijk gebeurt, maar zo probeer ik het maar voor mezelf te relativeren.

Om te zeggen dat je nooit meer naar bepaalde landen gaat, vind ik schromelijk overdreven. Dat je er op dit moment niet voor kiest, snap ik wel. Dat heb ik zelf ook.



Ja dat laatste vind ik ook inderdaad.

Ik ga in oktober naar Turkije, ik vind dat nu allemaal wel spannend, maar ik weiger om overal voor thuis te blijven en mijn leven te laten leiden door terroristen. Misschien stom, maar dan kan ik nergens meer heen.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jul 2016 13:54

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Whatever schreef:Nee. Ik woon in Amsterdam en kom regelmatig op centraal of de Dam en ook veel op Utrecht centraal (grootste treinstation van NL). En denk dat de kans net in een andere stad als je op vakantie bent niet groter is dan het dagelijks risico hier. En dat is nog niet van een dermate niveau dat ik me er bang door laat maken. Wel merk ik de verandering tov jaren geleden toen dit nog helemaal niet speelde. Toen dacht je er niet eens bij na, nu denk je wel eens "goh als hier nu iemand zichzelf opblaast/begint te schieten". Maar dat is dan puur even zo'n gedachte, ik word er niet bang van.


Precies dit. Alle bestemmingen die ik op m'n lijstje had staan, zijn inmiddels aan de beurt geweest: Parijs, Nice en Istanbul. Het zou me er niet van weerhouden daar alsnog een stedentripje naartoe te maken en dat was ook al gebeurd, als ik niet op het laatste moment had besloten liever een echte vakantie te plannen en dat is naar Azië. Vriendin van mij gaat binnenkort verhuizen naar Parijs, dus ik zal haar wel op gaan zoeken voor einde van het jaar. Ik denk zelf dat je niet eens per se op vakantie hoeft te gaan momenteel, om je veilig/onveilig te voelen. In A'dam is het twee weken feest nu en is een perfect doelwit voor een aanslag of meerdere. Ik woon er middenin (de feestjes die er zijn georganiseerd). Zelf weiger ik echt om 2 weken m'n huis te verlaten. Vind ik te rigoureus en te lang. Laatste tijd heb ik wel het gevoel dat er op zowel Utrecht CS als A'dm CS veel meer politie rondloopt. Of ik loop er toevallig net telkens als er iets is gebeurd en er daardoor groepjes agenten zijn, zou natuurlijk ook kunnen.
<<

anoniem213

Bericht 24 Jul 2016 14:17

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Caulfield schreef:Nee. De kans dat je een auto-ongeluk krijgt is vele malen groter dan dat je te maken krijgt met een aanslag. Toch begeven de meesten van ons zich elke dag in het verkeer.
Nu heb ik voor deze vakantie makkelijk praten met m'n middle of nowhere Elzas bestemming ;)

Ja, ik kan mezelf ook heel goed geruststellen met statistieken. Ik stap ook in een auto zonder aarzelen, dus ik kan het daardoor heel rationeel zien. Bovendien weet je toch niet waar het veilig en onveilig is. Mijn halve vriendinnengroep was panisch tijdens de vierdaagse. Het kan natuurlijk en ik vond het niet heeeel chill dat er ineens twee politiehelikopters over de stad vlogen tijdens het vuurwerk, maar als het zo is, dan is het zo. Je weet toch niet waar en wanneer er iets gaat plaatsvinden. In de auto niet en op vakantie dus ook niet. Dus ik denk er wel eens aan, maar ik ben niet bang en laat me er zeker niet door stoppen. De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en dat nimmer op komt dagen.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jul 2016 18:11

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Milou schreef:Ik zal nooit meer naar Turkije en Egypte gaan.
We waren gek op duiken in Egypte, Rode Zee.
Maar gezien er ook een Russisch vliegtuig vol toeristen is neergehaald door de IS, zullen wij daar niet meer heen gaan helaas.
Turkije zijn we jaren geleden al op afgeknapt.

Voor de rest kan het overal gebeuren. Ik denk dat ze niet zo gauw in Spanje wat zullen doen.... eerder hier met de Gay Pride waar ze van walgen net als in Orlando toen. Dus probeer te genieten!


Ik begrijp helemaal niets van hoe jij redeneert. Nooit meer naar Turkije en Egypte gaan? Nooit is de rest van je leven; vind je dit zelf ook niet een beetje ver vooruit gedacht? Als het overal kan gebeuren, kan het dus ook net zo goed Spanje zijn. Vooral als er nu een groot evenement zou zijn, maar het is al bewezen dat dit niet een noodzakelijk vereiste is.

In Spanje is de ETA jarenlang actief geweest, wat honderden onschuldige mensen het leven heeft gekost. Een aanslag is een aanslag, lijkt me. Je gaat niet minder dood van een kogel door beweging X dan van beweging Y. Voor zover ik weet, heeft dit toeristen nooit ervan weerhouden het land te bezoeken. De aanslagen waren daar met vlagen, maar de dreiging was er continu.
<<

Anoniem281

Bericht 24 Jul 2016 18:48

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Nee, ik ben niet bang. Wel meer alert. Ik bekijk de omgeving beter, check 'vluchtroutes', maar ik ontwijk niks.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers