Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

<<

Anoniem211

Bericht 24 Jul 2016 18:53

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Die statistieken doen mij niet zoveel eigenlijk. Een auto ongeluk is iets wat je kan overkomen maar daar ben je toch zelf wel bij en heb je vaak zelf een aandeel in. Plus dat je daar niet dood uit hoeft te komen. Een aanslag is iemand die jou doelbewust probeert te vermoorden. Gewoon omdat hij mensen wil vermoorden. A la slachthuis. Ik vind dat best nogal verschillende dingen
<<

Anoniem184

Bericht 24 Jul 2016 19:03

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Door zo te beredeneren geef je ze precies wat ze willen, die doodsangst zaaien is hun doel. Ik zelf weiger dat te voelen. Ben me wel bewust van de risico's maar ik weiger het gevoel van (grote) angst toe te laten. Daarnaast maak je jezelf helemala gek en kun je eigenlijk net zo goed wel alles gaan laten. Want immers, overal kan tegenwoordig een aanslag gepleegd worden. Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat de kans op een aanslag in ons land inmiddels wel een stuk groter is dan in de grote steden in Spanje.

Ik begrijp aan de ene kant wel dat mensen bang zijn, dat mensen bewust zijn van de gevaren en daar tot op een zekere hoogte bepaalde angstgevoelens bij voelen. Maar ik begrijp niet goed waarom mensen zich laten leiden door die angst.
<<

Anoniem211

Bericht 24 Jul 2016 19:25

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Sinds ik kinderen heb ben ik me erg bewust van de gevaren in de wereld. Schijnt een natuurlijk iets te zijn. Het maakt me misselijk hoe het nu gaat in de landen om ons heen. Dat maakt waarschijnlijk waardoor ik momenten heb dat het me aanvliegt.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2016 20:08

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Marilyn schreef:Die statistieken doen mij niet zoveel eigenlijk. Een auto ongeluk is iets wat je kan overkomen maar daar ben je toch zelf wel bij en heb je vaak zelf een aandeel in. Plus dat je daar niet dood uit hoeft te komen. Een aanslag is iemand die jou doelbewust probeert te vermoorden. Gewoon omdat hij mensen wil vermoorden. A la slachthuis. Ik vind dat best nogal verschillende dingen


Natuurlijk is het niet hetzelfde. Maar zelfs als je alleen kijkt naar dodelijke auto-ongelukken (en daar heb je zeker niet altijd een aandeel in), blijft de kans dat je door een aanslag om het leven komt erg klein.

Dat is de rationele kant van het verhaal. Op psychologisch niveau wordt risicoperceptie meestal niet bepaald door dit soort overwegingen maar door de dingen die jij noemt inderdaad.
<<

anoniem213

Bericht 24 Jul 2016 20:40

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Marilyn schreef:Die statistieken doen mij niet zoveel eigenlijk. Een auto ongeluk is iets wat je kan overkomen maar daar ben je toch zelf wel bij en heb je vaak zelf een aandeel in. Plus dat je daar niet dood uit hoeft te komen. Een aanslag is iemand die jou doelbewust probeert te vermoorden. Gewoon omdat hij mensen wil vermoorden. A la slachthuis. Ik vind dat best nogal verschillende dingen

Maar aan een aanslag ga je ook niet per se dood en een auto-ongeluk waar je aan sterft is ook vaak genoeg niet de schuld van degene die overlijdt. Ik snap je verschillende gevoel erover wel, maar ik vind het gelukkig zelf wel een geruststellend idee dat ik ook niet onrustig word als ik in een auto stap, dus kan ik verder ook maar beter alles blijven doen.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jul 2016 21:25

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Ik denk vooral dat het onmogelijk is om bij iemand anders angstgevoelens weg te nemen. Je bent angstig, of je bent het niet. Niet dat ik nou een ultieme doodswens heb, maar ik kan me wel indenken dat als je een gezin hebt, dat je er meer bij stil kan staan (gevaren), maar niet per se zo hoeft te zijn. Mensen kunnen hier van alles aandragen waarom zij niet die angst voelen, maar het lijkt erop dat het je angst niet wegneemt of reduceert. Het zou wel heel zonde zijn als je naar zo'n toffe stad gaat (Barcelona vind ik iig erg relaxt) en je er geheel niet van kunt genieten. Persoonlijk zou ik niet annuleren, of je tripje omboeken naar een andere stad, maar als jou dat wel een fijner gevoel geeft, zou ik dat overwegen. Nu is het min of meer weggegooid geld als blijkt dat je het eenmaal daar echt slecht trekt.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2016 21:34

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Guattari schreef:Ik denk vooral dat het onmogelijk is om bij iemand anders angstgevoelens weg te nemen. Je bent angstig, of je bent het niet. Niet dat ik nou een ultieme doodswens heb, maar ik kan me wel indenken dat als je een gezin hebt, dat je er meer bij stil kan staan (gevaren), maar niet per se zo hoeft te zijn. Mensen kunnen hier van alles aandragen waarom zij niet die angst voelen, maar het lijkt erop dat het je angst niet wegneemt of reduceert. Het zou wel heel zonde zijn als je naar zo'n toffe stad gaat (Barcelona vind ik iig erg relaxt) en je er geheel niet van kunt genieten. Persoonlijk zou ik niet annuleren, of je tripje omboeken naar een andere stad, maar als jou dat wel een fijner gevoel geeft, zou ik dat overwegen. Nu is het min of meer weggegooid geld als blijkt dat je het eenmaal daar echt slecht trekt.


En dit.
<<

anoniem213

Bericht 24 Jul 2016 22:24

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Oh dat denk ik ook zeker hoor. De vraag is toch ook of je bang bent. Ik ben het er alleen niet mee eens dat je van een aanslag altijd sterft en van een auto-ongeluk niet.

Ik vind het ook logisch dat je met kinderen om heel veel dingen meer zorgen hebt en ik denk ook niet dat je dingen moet doen terwijl je er alleen maar een rotgevoel bij hebt.
<<

Anoniem316

Bericht 25 Jul 2016 10:15

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Hier buiten de randstad ben ik niet bang voor een aanslag. De grote steden op een normale dag ook niet, maar met evenementen ben ik toch meer op mijn hoede.

Toen we van het voorjaar naar Londen gingen heb ik me wel regelmatig ongemakkelijk gevoeld. Met name in de metro en de drukke toeristische plekken. Merkte dat ik veel om me heen keek en dat heeft toch wat plezier gekost.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Jul 2016 12:40

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Bang ben ik niet, maar toch leef je dan wel in een soort van 'angst'.

2 weken geleden naar Gent geweest, niet met de Gentse feesten.
Heb toen wel aan aanslagen gedacht, maar het heeft het weekend weg niet beïnvloed.
Paar maanden ervoor de aanslag in Brussel geweest, tsja, ik ga toch, dan hoef en kan ik net zo goed nergens meer heen te gaan, als ik enorm bang ben voor aanslagen.

Het hoeft niet altijd meteen iets met de IS te maken te hebben.
Die jongen die mensen met een bijl te lijf ging in Duitsland, had wel weer een link met de IS.
Die mannen in München hadden dan weer geen link met de IS.
Er hoeft nu steeds maar iets te gebeuren en er wordt meteen gedacht aan IS, wat ik ook begrijp.
Maar het hoeft dus niet. En dat vind ik dan ook wel weer het gevaarlijke van de media etc.
Zo kan IS idd wel alles makkelijk gaan opeisen.
En dat maakt het eng.

In september gaan wij een week naar Italië. Heb er ontzettend veel zin aan, en gaat ook door!
<<

Anoniem193

Bericht 25 Jul 2016 13:00

Re: Ben jij bang voor een aanslag (op vakantie)?

Nee ben ik niet bang voor. Maar ik kom ook heel weinig op hele drukke plaatsen. De paar keer per jaar dat ik dat wel ben, ben ik niet extra voorzichtig ofzo.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers