Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je een eigen bedrijf zou starten

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 22 Jul 2016 11:55

Als je een eigen bedrijf zou starten

wat zou je dan verkopen?

Ik ga hier nog even over nadenken...
<<

Anoniem187

Bericht 22 Jul 2016 13:39

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Persoonlijke mooie urnen, in plaats van die lelijke (sorry) urnen die je overal ziet en asballonnen.

*Edit: het gaat me dan niet alleen het verkopen natuurlijk. Ik wil graag dat het állerlaatste wat mensen voor hun dierbare kunnen doen perfect voor hun is.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Jul 2016 13:43

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een koffie/thee winkeltje met heerlijke chocolade/taartjes etc.
<<

Anoniem170

Bericht 22 Jul 2016 13:48

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een reisbureau. Alleen door internet is het denk ik niet meer zo leuk. Ik had een collega die vroeger eigen bureau had, en ze zei dat op een gegeven moment iedereen alleen voor advies kwam en vervolgens goedkoper op internet ging boeken. Dusja ze stak heel veel tijd in dingen opzoeken om vervolgens niks te verkopen
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jul 2016 14:17

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Roos' schreef:Een reisbureau. Alleen door internet is het denk ik niet meer zo leuk. Ik had een collega die vroeger eigen bureau had, en ze zei dat op een gegeven moment iedereen alleen voor advies kwam en vervolgens goedkoper op internet ging boeken. Dusja ze stak heel veel tijd in dingen opzoeken om vervolgens niks te verkopen


Waarom zou je het dan toch doen?

Ik zou als ik voor mzelf zou beginnen, helemaal geen dingen gaan verkopen, maar diensten aan gaan bieden. Waarschijnlijk op het gebied van research consultancy & training.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 22 Jul 2016 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Jul 2016 14:33

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een winkel in kinderspullen zoals kleding en speelgoed. Graag dan ook apartere dingen die je niet overal tegenkomt. Of een oppashuis in een kern met winkels. Zo kunnen ouders dan even winkelen zonder kids en kids even spelen. Ook lijkt het me leuk om kinderfeestjes te organiseren dat ze iets van workshops kunnen doen of een speurtocht lopen..
<<

Anoniem177

Bericht 22 Jul 2016 14:50

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een kledingwinkeltje met o.a. betaalbare prematuur kleding.
<<

Anoniem167

Bericht 22 Jul 2016 15:36

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een hotel speciaal gericht op kinderen.
<<

Anoniem184

Bericht 22 Jul 2016 15:50

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Dan zou ik een lekker kneuterig winkeltje opzetten met een ruim assortiment ansichtkaarten (voor postcrossing enzo), maar ook postpapier en ander schrijfpapier, honderdduizend soorten washitape enzo, pennen, stickers, stempels en meer van dat soort freubeldingetjes. Of het loopt, geen idee, maar ik zou zelf heel gelukkig zijn om alleen al in die winkel te zijn :love:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jul 2016 18:58

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Als ik een keer een briljant plan krijg wil ik het zeker uitvoeren. Maar zover ben ik nog niet.
2015 💙
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 22 Jul 2016 19:02

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een juridisch adviesbureau.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Jul 2016 14:14

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Iets in de vorm van schuldhulpverlening/budgetbeheer etc.

Ik heb wel wat ideeën in mijn hoofd zitten wat ik op dit gebied zou willen doen, maar ik wil daarvoor eerst wat meer ervaring in mijn huidige werk krijgen voordat dit überhaupt ooit een keer vorm gaat krijgen.
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 26 Jul 2016 14:47

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

een klein schalige activiteitenbegeleiding voor dementerende ouderen.
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 26 Jul 2016 16:05

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Ik zou wel een B&B willen beginnen in het buitenland.
<<

Elle123

Bericht 26 Jul 2016 16:17

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Ik zou graag bewegings- en voedingsadvies geven aan kinderen (en hun ouders natuurlijk). Dus wekelijks trainen met een groepje kinderen, met ouders en hun kleine kind samen (dan werkt het kind dus als sportaccessoire waarmee de ouder traint), en advies geven aan de ouders en op scholen over gezonde voeding. Ik heb al een eigen bedrijf (groot woord hoor, maar ik geef les en training naast mijn kantoorbaan) en dit is iets wat in de toekomst zeker gaat gebeuren.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2016 16:31

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Ik ga dan samenwerken met Winegum of Alibi.
<<

anoniem213

Bericht 26 Jul 2016 16:48

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Elle123 schreef:Ik zou graag bewegings- en voedingsadvies geven aan kinderen (en hun ouders natuurlijk). Dus wekelijks trainen met een groepje kinderen, met ouders en hun kleine kind samen (dan werkt het kind dus als sportaccessoire waarmee de ouder traint), en advies geven aan de ouders en op scholen over gezonde voeding. Ik heb al een eigen bedrijf (groot woord hoor, maar ik geef les en training naast mijn kantoorbaan) en dit is iets wat in de toekomst zeker gaat gebeuren.

Wat leuk! Ik denk dat het ook echt goed werkt als ouders zelf meedoen.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Jul 2016 16:57

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een soort remedial teaching bureau, dus het bieden van leerhulp aan moeilijk lerende kinderen of kinderen die achterliggen op school.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jul 2016 16:59

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Dat heb ik al gedaan :D een webshop in gepersonaliseerde artikelen :D

Wat me ook nog wel tof lijkt, is een eigen bonbon winkel met allemaal andere lekkere zoete dingetjes.

Of een restaurant waar kinderen kunnen koken :love:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 26 Jul 2016 20:08

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Ik zou dan mijn taartenwinkel willen hebben met een koffie/thee terras erbij
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jul 2016 20:55

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een verlengde van waar een vriend van mijn broer mee is begonnen en mijn broertje verder heeft uitgebreid. Ik zou graag kinderen die tussen wal en schip een thuisbasis willen geven, waardoor ze niet meer afhankelijk zijn van zoiets onpersoonlijks als het Leger des Heils. Ook wil ik al jaren kijken of ik de voedselbank kan ombouwen. Het is fijn dat de voedselbank er is, maar ik weet uit ervaring dat je met zes paprika's en een pot jam geen avondmaaltijd kunt bereiden.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 26 Jul 2016 21:09

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Een hostel vooral gericht op wielrenners / fietsers. In een leuk plaatsje in de bergen en dan op allerlei manieren het de perfecte locatie maken voor een fietsvakantie. Goede fietsenstalling, een doe het zelf werkplaats, mooie fietsroutes maken en aanbieden, sportvoeding om mee te nemen onderweg, keuken waar je de heerlijkste pasta gerechten kunt maken, op verzoek volgwagens die mee gaan op een fietstocht enz. enz.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jul 2016 22:13

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Fedora schreef: Ook wil ik al jaren kijken of ik de voedselbank kan ombouwen. Het is fijn dat de voedselbank er is, maar ik weet uit ervaring dat je met zes paprika's en een pot jam geen avondmaaltijd kunt bereiden.


En wat werd je paprika-jam creatie? ;)
Wat een leuk idee, de voedselbank ombouwen. Mijn moeder is er al jaren vrijwilliger en de mismatch tussen vraag en aanbod is ook haar frustratie. Hoe zou je dat aanpakken?
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 26 Jul 2016 22:23

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Dan zou ik een lingerie winkeltje beginnen.
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jul 2016 22:34

Re: Als je een eigen bedrijf zou starten

Caulfield schreef:
Fedora schreef: Ook wil ik al jaren kijken of ik de voedselbank kan ombouwen. Het is fijn dat de voedselbank er is, maar ik weet uit ervaring dat je met zes paprika's en een pot jam geen avondmaaltijd kunt bereiden.


En wat werd je paprika-jam creatie? ;)
Wat een leuk idee, de voedselbank ombouwen. Mijn moeder is er al jaren vrijwilliger en de mismatch tussen vraag en aanbod is ook haar frustratie. Hoe zou je dat aanpakken?



Paprika met jam. :P

De vraag is helaas groter dan het aanbod en daardoor krijgen mensen wel bijval, maar geen volledige avondmaaltijden. Een potje jam en een heel brood is snel genoeg gegeven en kan voldoende zijn voor ontbijt en lunch, maar de hoofdmaaltijd (groente, aardappen, vlees/pasta met saus/rijst etc) van een dag lijkt me toch het belangrijkste? Het is een absoluut ondoordacht idee, waar ik ook helemaal niets mee heb gedaan, en wat volgens mijn broer absoluut niet haalbaar is, maar wat als iedere Nederlander net iets teveel bereidt, dus voor een persoon extra en dit vervolgens aanbiedt aan de voedselbank waarna deze het kunnen aanbieden aan mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank? Een soort variatie op de afhaalmenu's die je via een website voor een klein bedrag kunt afhalen, maar dan gratis. Zodat iedereen wel gewoon één goede maaltijd per dag kan eten. Goed voor de vitamientjes. Maar nogmaals, het is niet compleet doorgedacht.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers