Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 15:58

Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

In dit topic vroeg ik om ervaringen. Ik heb de oude OP tekst verwijderd omdat die niet meer van toepassing is.

Afgelopen vrijdag hebben we een poesje uit het asiel gehaald. Het is een poes van 5 jaar oud. We hebben al een poes (ook 5) en hopelijk gaan ze elkaar accepteren. Ik zal in dit topic laten weten hoe het gaat met de poezen bij elkaar en zo nu en dan ook foto's plaatsen natuurlijk.

Ervaringen wat betreft poezen bij elkaar zetten zijn nog steeds van harte welkom!
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 27 Jul 2016 12:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jul 2016 16:02

Re: Volwassen kat bij poes

De enige manier om te kijken of het gaat, is door het te doen. De ene kat reageert er beter op dan de andere. Onze poes zou een andere kat/poes nooit accepteren, daar is ze te bang voor. Ik ga dat niet eens proberen, al zou ik er graag een tweede bij hebben. Onze vorige kat was wel een boze kat als er andere katten/poezen bij kwamen kijken, maar hij is toch ook aan twee verschillende kittens kunnen hechten en later zelfs aan een hond.

Ik zou het gewoon proberen en aan het asiel vragen of je het een weekje mag aanzien en als het niet gaat terug brengen.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 16:16

Re: Volwassen kat bij poes

Logische reactie Bob, maar ik vind dat 'proberen' altijd een beetje zielig eigenlijk. Onze poes is niet echt moeilijk, maar er zitten nooit andere katten in huis natuurlijk, dus kan er weinig over zeggen. :laughcry:

Ze zit alleen zelf ook maar 10 minuten per dag in huis. Dus ja, ik vind het een beetje sneu als de poes vet gaat lopen bitchen terwijl ze er zelf nooit is. :P
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jul 2016 16:35

Re: Volwassen kat bij poes

Ja, maar een andere manier dan proberen is er volgens mij niet :laughcry:
<<

Anoniem221

Bericht 21 Jul 2016 16:35

Re: Volwassen kat bij poes

Heeft het niet te maken met het territorium? Het is haar domein en dan komt er een andere kat bij en dat vinden ze meestal niets. Zelf heb ik vrij weinig met katten of poezen, maar mijn moeder heeft er één en dat is een ongelofelijke bangerd als het op mensen aankomt, maar komt er een kat/poes op haar grond, dan is het blazen en uithalen geblazen. Maakt ook niet uit dat ze zelf maar 5 a 10 minuten thuis is, ze komt echt thuis om te eten, maar ze wil er gewoon geen ander tegenkomen.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 16:39

Re: Volwassen kat bij poes

Fedora schreef:Heeft het niet te maken met het territorium? Het is haar domein en dan komt er een andere kat bij en dat vinden ze meestal niets. Zelf heb ik vrij weinig met katten of poezen, maar mijn moeder heeft er één en dat is een ongelofelijke bangerd als het op mensen aankomt, maar komt er een kat/poes op haar grond, dan is het blazen en uithalen geblazen. Maakt ook niet uit dat ze zelf maar 5 a 10 minuten thuis is, ze komt echt thuis om te eten, maar ze wil er gewoon geen ander tegenkomen.

Er lopen hier meer katten rond, dat gaat over het algemeen prima. Er is 1 waarmee ze geen vriendjes is, die moet idd niet bij het huis komen, maar als die op het erf loopt is het geen probleem. De andere katten komen wel dichtbij zonder problemen. Ze maakt sowieso geen ruzie als ik erbij ben. Volgens mij vindt ze het gewoon leuk om een beetje te showen en te doen alsof ze de koningin van de straat is, maar ondertussen is ze te lui om een poot uit te steken en de boel een beetje te bewaken.

Dus ik weet niet zeker hoe ze zou reageren. Maar proberen en eventueel terugbrengen vind ik ergens zo zielig :(
<<

Anoniem221

Bericht 21 Jul 2016 16:52

Re: Volwassen kat bij poes

Ik ga even heel kort door de bocht, maar als ze andere poezen/katers niet per definitie vervelend vindt en jullie willen graag een volwassen kater erbij, dan zou ik het er echt op wagen. Mijn schoonzusje had een soortgelijk verhaal en die twee kunnen niet zonder elkaar en vertrouwen ook helemaal op elkaar.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jul 2016 17:07

Re: Volwassen kat bij poes

Ja, ze kunnen ook zó lief samen zijn. Mijn kater is helemaal kwaad geworden op onze hond in het begin, wat nog maar een puppy was. Achteraf, toen onze hond een grote dikke golden retriever was, lag de kat middenin de honden mand en kwam de hond heel voorzichtig om hem heen liggen om elkaar maar geen pijn te doen. Lagen ze daar gezellig samen te slapen. Soms moeten ze gewoon wennen en dan lukt het wel.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 19:40

Re: Volwassen kat bij poes

Ik geloof dat ik groen licht heb. Heb het asiel vanmiddag al gemaild, maar nog geen reactie. Morgen maar even bellen als ik niks hoor.
<<

Anoniem316

Bericht 21 Jul 2016 19:41

Re: Volwassen kat bij poes

Die van ons gedogen elkaar maar echt leuk zijn ze niet altijd samen. Vooral de kater wil nog wel eens gemeen zijn tegen de poes. Als de kater dan niet in huis is, zien we het oude poesje weer terug (kroelerig, laat ze zich aanhalen etc). Hier was het dus niet zo'n succes als dat ik had gehoopt.
<<

Anoniem184

Bericht 21 Jul 2016 20:00

Re: Volwassen kat bij poes

Dee schreef:Die van ons gedogen elkaar maar echt leuk zijn ze niet altijd samen. Vooral de kater wil nog wel eens gemeen zijn tegen de poes. Als de kater dan niet in huis is, zien we het oude poesje weer terug (kroelerig, laat ze zich aanhalen etc). Hier was het dus niet zo'n succes als dat ik had gehoopt.

Hier hetzelfde, alleen met een volwassen poes en een kittenpoes erbij. Kitten is inmiddels 4 en wordt nog steeds eigenlijk alleen maar gedoogd. Poes blaast veel naar de jongste, terwijl ze echt nooit geblazen had en de meest vriendelijke poes was die ik maar kende. Ook hier helaas niet het gehoopte succes.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 20:02

Re: Volwassen kat bij poes

Dee schreef:Die van ons gedogen elkaar maar echt leuk zijn ze niet altijd samen. Vooral de kater wil nog wel eens gemeen zijn tegen de poes. Als de kater dan niet in huis is, zien we het oude poesje weer terug (kroelerig, laat ze zich aanhalen etc). Hier was het dus niet zo'n succes als dat ik had gehoopt.

Oh dat is wel erg jammer dat poes zichzelf niet kan zijn. :(
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 20:53

Re: Volwassen kat bij poes

Nu nog een stoere naam verzinnen! :love:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Jul 2016 22:34

Re: Volwassen kat bij poes

Hier 4 katten van verschillende leeftijden bij elkaar. De eerste 2 waren al volwassen en daar kwam later een kitten bij. En weer later nog een kater van ruim een half jaar (meer een puber dus).

Ze gedogen elkaar allemaal, maar zijn niet echt vriendjes. Soms liggen ze wel naast elkaar op de bank of snuffelen ze aan elkaar. Maar soms ook nog wel eens blazen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2016 07:29

Re: Volwassen kat bij poes

Bedankt voor de reacties!

Ik hoop zo mail terug te krijgen van het asiel en anders bel ik direct om 10:00. Een kat mag je bij hun 4 weken proberen, dus dat zit wel goed. :D
<<

Anoniem185

Bericht 22 Jul 2016 07:33

Re: Volwassen kat bij poes

Spannend!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2016 07:40

Re: Volwassen kat bij poes

Hij is er nog! Moet 10:00 even bellen!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2016 10:39

Re: Volwassen kat bij poes

Gereserveerd! Om 2 uur mogen we komen kijken!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Jul 2016 15:13

Re: Volwassen kat bij poes

En en en? :D

♥♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Jul 2016 15:20

Re: Volwassen kat bij poes

Ik ben ook wel benieuwd! Foto?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2016 16:22

Re: Volwassen kat bij poes

Ik heb een asielpoesje. Niet die ik op het oog had, maar deze is echt 10x zo awesome. Foto volgt.
<<

Anoniem167

Bericht 22 Jul 2016 16:29

Re: Volwassen kat bij poes

Toch een andere uiteindelijk? Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem185

Bericht 22 Jul 2016 16:31

Re: Volwassen kat bij poes

FOTO FOTO FOTO
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2016 16:37

Re: Volwassen kat bij poes

Ja die ik wou in eerste instantie had wat mankementjes :P
<<

Anoniem185

Bericht 22 Jul 2016 16:39

Re: Volwassen kat bij poes

......... FOTO
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers