Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2016 12:45

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Ja het is de natuur inderdaad. Daarom laat ik ze dat nu ook doen in de natuur haha. De nieuwe loopt lekker in en uit en heeft ook achter de oude aan gerend buiten, maar geen ruzie, alleen blazen.

Ik ben blij dat ik het heb aangedurfd om de nieuwe naar buiten te doen :D
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Aug 2016 09:58

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Onze katten wonen nu al minstens 3 jaar bij elkaar, maar ze hebben nog steeds af en toe ruzie.

Ze gedogen elkaar over het algemeen, maar de jongste, een rode kater wil nog wel eens de 2 dames achterna zitten en dan vliegen de plukken haar in het rond.
Een dag later liggen ze dan weer met drieën of vieren op de bank.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 09:23

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Haha, ik hoop dat het uiteindelijk zo gaat. Nieuwe poes wil niet echt veel naar buiten, dus ze komen elkaar nog steeds niet echt tegen. Dus geen bijzondere update verder.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Aug 2016 18:39

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Ik ben benieuwd hoe het met je poezenspul is Cotton?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2016 19:40

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Nog steeds hetzelfde als hierboven eigenlijk. Oude poes komt nu wel weer 'thuis' ook voor alleen brokjes, hoef haar niet te paaien met natvoer. De nieuwe poes wil niet echt graag naar buiten dus ze komen elkaar nog steeds weinig tegen.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Aug 2016 19:42

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Nog niet echt met sprongen vooruit dus. Maar wel tevreden zo?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2016 19:58

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Nou ik zou het niet leuk vinden als de oude nooit meer binnen wil komen. Dus ik blijf de nieuwe zo nu en dan buiten zetten in de hoop dat ze eens dichterbij elkaar komen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Aug 2016 09:53

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Aug 2016 09:56

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Nog steeds hetzelfde eigenlijk. Ik heb me er wel bij neergelegd dat de oude voor nu niet naar binnen wil. Als ze binnen was, was dat 5-10 minuutjes en puur voor eten en ik vind het heel zielig om een lieve poes die graag binnen zit en graag bij ons is weg te doen voor een poes die toch altijd buiten is en alleen maar binnen eet.
We blijven de nieuwe zo nu en dan naar buiten doen en de oude komt nog steeds thuis om eten, maar ze eet het liefst wel buiten. We zitten nu ook midden in de verbouwing, dus dat is wel prima. Als ze elkaar buiten gaan tolereren komt de oude misschien vanzelf weer eens naar binnen.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Aug 2016 09:57

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Ze hebben trouwens niet weer gevochten. Als de oude zit te eten en de nieuwe komt te dichtbij, dan blaast de oude zo hard dat de nieuwe gewoon wegloopt. En andersom rent de oude weg als de nieuwe op `'m af komt. Stuk beter dan vechten iig!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Aug 2016 09:58

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Blijft wel lastig. je zit echt in zo'n tweestrijd.
Komt je andere poes in de winter/koude periode ook niet vaker binnen?

Hopelijk gaan ze elkaar op een gegeven moment wel gedogen en accepteren.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Aug 2016 10:02

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Eigenlijk niet echt. Soms ging ze na het eten even op een krukje zitten binnen, maar al gauw zit ze dan mauwend voor het raam. Ze kan wel gewoon de loods in of de schuur en op andere warme plekjes zitten. Ze is al jaren niet langer dan een uur binnen geweest in ieder geval.

Maar het is inderdaad wel een beetje een tweestrijd. Wel ben ik blij dat ze gewoon thuis komt. Vrienden van ons namen een asielpoes erbij en hun eigen poes kwam na 2 dagen niet meer thuis. Nooit weer gezien.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Aug 2016 10:04

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Ik denk dat je er dan verstandig aan doet om je nieuwe poes gewoon te houden. Het is leuk om een kat te hebben, maar als die dan alsmaar buiten/weg is, is dat ook niet alles.
Hopelijk blijft je oude kat nog wel regelmatig even binnenkomen. Want zoals bij die vrienden van jou, dat is ook niet leuk!
<<

Anoniem304

Bericht 15 Aug 2016 10:07

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Nee inderdaad, die kat is gewoon echt helemaal weg. Ook nooit weer op de buurt gezien ofzo.

Ik sta er ook wel positief in. Ik hou van beide poezen al zoveel, wil de nieuwe echt niet meer weg doen. En ze is ZO lief. Ze trekt 1 pootje op als ze graag een snoepje wil. Zo enorm schattig! :love:
De oude is gewoon onze poes, maar er is inderdaad niet zoveel aan als die altijd buiten is, daarom wou ik ook graag een poesje erbij, een knuffelpoes. En dat knuffelen is met deze zeker gelukt. Ze wil als maar aandacht.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Sep 2016 10:01

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Hoe gaat het nu Cotton?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2016 10:04

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Wel 'goed'. De oude poes is altijd buiten en komt wel weer bij de deur zeuren om eten. Dat is al een heel stuk beter geworden, want eerst kwam ze helemaal niet meer en daarna pas als ik haar riep en dan nog niet verder dan de garage. Nu komt ze luid mauwend bij ons haha.
De nieuwe is nog steeds maar weinig buiten en ze komt ook niet ver dus ze komen elkaar niet echt tegen, een band ofzo is er dus ook niet. Maar ze vechten niet echt. De oude peert 'm gewoon als de nieuwe buiten komt haha.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 15:00

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

We hebben weer een mijlpaal! De oude poes komt tegenwoordig weer binnen en negeert de nieuwe dan gewoon. Pas als de nieuwe te dichtbij komt (of de oude iets zit te eten) blaast de oude even waarop de nieuwe als een standbeeld blijft zitten en uiteindelijk wegloopt. Dit gaat nu al een ruime week zo.

Ik ben allang zo blij dat de nieuwe niet steeds vol in de aanval gaat als de oude blaast en de oude niet steeds als een sulletje wegrent. Als ik straks thuis ben ga ik ze samen laten eten. Niet uit hetzelfde bakje natuurlijk, maar samen in de bijkeuken. :D
<<

Anoniem187

Bericht 25 Okt 2016 19:11

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Goed om te horen Cotton!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 27 Okt 2016 08:07

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Wat fijn!
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2016 17:52

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Nou dat was van erg korte duur. Eigenlijk na bovenstaande bericht heeft de nieuwe de oude enkel en alleen maar geterroriseerd. Er was niks meer van onze lieve oude poes over :(
Met pijn in m`n hart (en in m`n buik) hebben we de nieuwe dan ook terug gebracht naar het asiel. We hebben het sinds juli geprobeerd, maar het is in het begin zo mis gegaan en ik had er zo`n stress van.
Donderdagmiddag heb ik de nieuwe poes terug gebracht naar het asiel :(
Onze oude poes is helemaal opgeleefd, is vandaag al voor de vierde keer lekker binnen en ligt nu zelfs lekker naast me op de bank. :love:
<<

Anoniem249

Bericht 05 Nov 2016 18:01

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Ahh wat verdrietig, maar begrijp het uiteraard wel. Je hebt het in elk geval geprobeerd. Gelukkig heeft de oude poes het je snel vergeven.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Nov 2016 18:53

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Aah wat naar Cotton! Dat zal wel pijn doen!
Ik hoop dat de nieuwe poes snel een ander fijn huisje vindt en dat je oude poes weer helemaal de oude wordt. Maar zo te lezen gebeurd dat nu al!
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2016 19:06

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

:(
<<

anoniem203

Bericht 05 Nov 2016 20:09

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Ah wat jammer Cotton. Begrijpelijk dat je je er rot door voelt maar je hebt je best gedaan en hopelijk krijgt ze snel een ander fijn huisje!
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 05 Nov 2016 22:14

Re: Asielpoes bij poes - regelmatig updates!

Wat vervelend Cotton! Ik vind dat je er wel alles aan gedaan hebt om het te laten werken tussen die 2. Wel fijn dat jullie oude poes weer helemaal zichzelf is. Wil je het nog een keer gaan proberen met een andere poes erbij? Of laat je het nu voor wat het is?

2014 - ♥
2019 - ♥
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers