Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jul 2016 12:50

Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Nav het topic waarin gevraagd wordt wat je onderschat had aan het krijgen van een kind, ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie veel zwaarder/moeilijker hadden verwacht maar wat je eigenlijk best mee is gevallen.

Ik trap af:

Het valt me reuze mee hoeveel momenten ik nog voor mezelf heb. Ik creëer die momenten ook. Kan echt genieten van tijd voor mezelf.

Ik vind het heerlijk om nog gewoon te werken. Ik werk 24 uren op papier maar vind dat eigenlijk te weinig dus in praktijk werk ik meestal 32 uren en dat combineert prima met thuis.

Ik had verwacht dat ik banger/angstiger zou zijn over valpartijen etc. Maar in praktijk valt dat reuze mee. Wij geven D genoeg ruimte om zelf te ontdekken zonder heel erg bang te zijn voor ongelukken. En ja, hij valt dan weleens van de bank maar gelukkig valt hij meestal gewoon mee.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 21 Jul 2016 12:55

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Euh alles.. ik was heel erg bang om te falen. Zou ik wel warm genoeg zijn? Genoeg knuffelen? Mijn moeder was namelijk altijd redelijk afstandelijk vroeger. Zou het een huilbaby worden? Zou ik nog wel kunnen slapen? Ik ben gek op uit eten gaan, ik dacht dat dat pas volgend jaar weer zou kunnen.

Zou hij zich wel goed ontwikkelen? Zou mn relatie er niet onder gaan lijden?

Ik werd na 5 dagen langzaam stuk zekerder van mezelf, maar heb weer een knauw gehad toen ie werd opgenomen in t ziekenhuis met die hersenvliesontsteking. Heb toen echt gedacht dat het mijn schuld was en pas 3 kinderartsen later, die alledrie zeiden dat dit gewoon pech was, nam het gevoel ietsje af.
<<

Geel

Bericht 21 Jul 2016 13:19

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Werken inderdaad. Ik vind het juist fijn om lekker aan het werk te zijn. Bovendien werk ik veel effectiever, omdat ik maar één à twee dagen heb voor een klus. Lekker, die deadline.

Ik dacht dat ik slecht om zou kunnen gaan met het slaapgebrek. Nu heb ik ook echt veeeeel te weinig slaap voor mijn doen, maar ik vind het opvallend hoe ik toch steeds genoeg energie heb blijkbaar.

Verder weet ik het ff niet, want ik weet niet meer waar ik me vóór het moederschap zorgen om maakte over wat ik moeilijk zou vinden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jul 2016 13:37

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Ja Geel, die had ik ook bedacht maar was ik tijdens het typen weer vergeten. Bizar hoeveel je nog best normaal kunt functioneren op zoveel slaaptekort.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2016 13:43

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Lady schreef:Ja Geel, die had ik ook bedacht maar was ik tijdens het typen weer vergeten. Bizar hoeveel je nog best normaal kunt functioneren op zoveel slaaptekort.

Ja echt dit! En ik was echt de slaapkoningin, heerlijk :smile:
<<

Anoniem328

Bericht 21 Jul 2016 14:20

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Ik was er stiekem best wel bang voor dat het moederschap me zou gaan vervelen, of beter gezegd het continu moeten vermaken van je kind. Ik vind kinderen van anderen namelijk wel leuk, maar vooral niet te lang. Ik ben het altijd vrij snel zat. Ook m'n neefjes bijvoorbeeld. Waar ik soms lees dat anderen dat helemaal leuk vinden, heb ik dat niet echt. Ik vind ze best leuk maar heb niet de behoefte om steeds met ze te spelen of met ze te knuffelen.

M'n eigen kind daarentegen wil ik de hele dag knuffelen en kusjes geven. Met hem spelen, wandelen, kletsen, knuffelen, etc. verveelt nooit. Het is dus echt waar dat het met je eigen kind zooo anders is!
<<

Anoniem318

Bericht 21 Jul 2016 14:35

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Oh gelukkig, blij om dat te lezen Olijfje. Ik raak namelijk ook vrij snel verveeld met baby's en kinderen, zelfs met de kinderen van mijn zus! Ik vind de kleintjes leuk om even vast te houden, met de iets grotere wil ik wel een kwartiertje met blokken spelen maar dan vind ik het wel weer best. Ik vind de leeftijd vanaf 4 a 5 jaar wel heel leuk, dan kun je al hele gesprekken hebben (en ze zeggen zulke leuke en soms wijze dingen :love: ). Dus ik maakte me al zorgen over of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 14:45

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Madame Butterfly schreef:Oh gelukkig, blij om dat te lezen Olijfje. Ik raak namelijk ook vrij snel verveeld met baby's en kinderen, zelfs met de kinderen van mijn zus! Ik vind de kleintjes leuk om even vast te houden, met de iets grotere wil ik wel een kwartiertje met blokken spelen maar dan vind ik het wel weer best. Ik vind de leeftijd vanaf 4 a 5 jaar wel heel leuk, dan kun je al hele gesprekken hebben (en ze zeggen zulke leuke en soms wijze dingen :love: ). Dus ik maakte me al zorgen over of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn.

Heel herkenbaar.

Al heb ik laatst met heel veel liefde m`n neefje een uur op de schommel gedrukt. Daar had z`n moeder dan weer geen zin in haha :P
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Jul 2016 14:46

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Hihi wat een herkenbaarheid. Ik vind kinderen eigenlijk ook helemaal niet zo lang boeiend of leuk. Meestal irriteer ik me al snel, haha. Gelukkig tot nu totaal geen last van.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jul 2016 15:00

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Net als bazinga of ik wel warm en lief genoeg zou kunnen zijn. Gelukkig kan ik dat :) M'n oudste is een gigantische knuffelaar en m'n baby knuffelen lukt me ook prima :) Bij de kinderen en baby's van anderen heb ik dat dus weer totaal niet. Alleen m'n neefjes maar die voelen ook een beetje 'eigen'.
#teammaple🍁
<<

Anoniem328

Bericht 21 Jul 2016 15:34

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Madame Butterfly schreef:Oh gelukkig, blij om dat te lezen Olijfje. Ik raak namelijk ook vrij snel verveeld met baby's en kinderen, zelfs met de kinderen van mijn zus! Ik vind de kleintjes leuk om even vast te houden, met de iets grotere wil ik wel een kwartiertje met blokken spelen maar dan vind ik het wel weer best. Ik vind de leeftijd vanaf 4 a 5 jaar wel heel leuk, dan kun je al hele gesprekken hebben (en ze zeggen zulke leuke en soms wijze dingen :love: ). Dus ik maakte me al zorgen over of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn.



Haha wat grappig die herkenbaarheid! Maar het komt helemaal goed dus :love:
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jul 2016 20:14

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Gebroken nachten. Die hebben we niet gehad, op de kraamweek na uiteraard. Ik houd mijn hart vast voor de tweede ;)
<<

Anoniem236

Bericht 21 Jul 2016 20:33

Re: Nav: Wat had je moeilijker verwacht in het ouderschap?

Gebroken nachten, uren bezig zijn om kinderen te laten slapen. Oudste begint nu wat grenzen op te zoeken maar verder nooit problemen gehad. Zelfs toen hij een huilbaby was gingen de nachten gelukkig wel goed.
Om 19.30 is het hier stil tot de volgende ochtend. Heerlijk

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers