Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang als kat buiten is

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jul 2016 08:53

Bang als kat buiten is

Ok, beetje suf misschien, maar ik ben altijd zo bang als onze kat buiten is. Vorig jaar zomer is onze poes aangereden en overleden. Uit angst hebben we toen onze andere kat een hele tijd binnen gehouden (en ook omdat we gingen verhuizen). Inmiddels hebben we er weer een nieuwe poes bij. De poes blijft netjes in onze tuin als ze naar buiten gaat, maar onze kat klimt zo over de schutting en is soms zo de hele nacht weg. Ik merk dat ik dan zo onrustig slaap en half lig te waken of ik gemauw hoor aan de deur. Ook als er auto's langsrijden lig ik te luisteren of ik geen rare dingen hoor (oftewel: of er een dier wordt aangereden).
Nu met het mooie weer blijft hij nog langer buiten en staat hij in de ochtend niet voor de deur te wachten, maar moet je hem echt binnenroepen. Als hij dan niet meteen komt raak ik meteen een beetje in paniek. :palm:

Ik weet dat ik het gewoon moet loslaten, het beestje wordt doodongelukkig als hij altijd binnen moet blijven, maar ik ben zo bang dat we straks weer een keer een telefoontje krijgen van de dierenambulance... Iemand tips?

♥♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Jul 2016 08:57

Re: Bang als kat buiten is

Waarom zorg je niet dat je kat niet uit de tuin kan?
Dan ben jij van je zorgen af, en kan je kat ook niet te ver weg of langs de weg gaan lopen.
En hij kan ook geen overlast veroorzaken.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 08:58

Re: Bang als kat buiten is

Let it go. :nerd:

Het went wel. Onze poes is altijd buiten en na een paar dagen was ik er helemaal aan gewend. Maar goed, aan de weg waar wij aan wonen is het praktisch een wonder dat ze nog nooit aangereden is, dus daar hou ik wel altijd rekening mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jul 2016 08:58

Re: Bang als kat buiten is

Soleil: Omdat hij gewend is om buiten te kunnen, het is echt een buitenkat. Ik vind het zielig om zijn vrijheid ineens zo te beperkten terwijl hij gewend is hele wandeltochten te maken.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jul 2016 09:01

Re: Bang als kat buiten is

Yadira schreef:Let it go. :nerd:

Het went wel. Onze poes is altijd buiten en na een paar dagen was ik er helemaal aan gewend. Maar goed, aan de weg waar wij aan wonen is het praktisch een wonder dat ze nog nooit aangereden is, dus daar hou ik wel altijd rekening mee.

Ja het went ook wel hoor, dat is wel zo. De eerste paar avonden dat 'ie niet binnenkwam heb ik uren door de buurt gelopen met snoepjes, en inmiddels heb ik er wel vrede mee dat hij de nacht weg is en ga ik ook gewoon slapen. Alleen slaap ik dus wel wat lichter en ren ik 's morgens als eerste naar de deur om hem binnen te laten. Ik wil sowieso een kattenluikje aan gaan schaffen zodat hij gewoon lekker zelf naar binnen kan, maar dan kan hij natuurlijk ook zelf naar buiten.. :silent:

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 21 Jul 2016 09:02

Re: Bang als kat buiten is

Ik heb een beetje hetzelfde. Ons kleine poesje is vorig jaar doodgeschoten door een gek met een buks. Ze was echt ons kleine lievelingetje, hebben nog een andere poes maar die is al oud (niet minder lief) en dit was echt de benjamin zeg maar. Ze was ook ontzettend aanhankelijk en ontzettend pienter. Heel lief beestje maar die kwam dus op een gegeven moment niet meer thuis, alles afgezocht, wekenlang, en toen hoorden we dat in het bos naast mijn huis allemaal dode, afgeschoten katten lagen... Met ons meisje erbij, ik kon haar nog herkennen.

En nu gaat die oudere poes dus wel nog gewoon naar buiten, en dat vind ik ook echt heel eng. Ik zorg dat ze 's nachts binnen is, maar nu met dit weer is dat vaak onmogelijk, net als ik de deur dicht wil doen slipt ze dan weg. Dan word ik 's nachts ook vaak wakker om te luisteren of ze voor de deur staat of niet.
Tips heb ik dus niet, ik denk dat je ongelukken niet echt kan voorkomen, of je moet ze binnen houden maar daar word mijn meisje ook doodongelukkig van.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jul 2016 07:26

Re: Bang als kat buiten is

Ik heb totaal geen verstand van katten, maar ik kom regelmatig bij iemand oo bezoek die een kattenluik heeft die in verschillende standen kan. Zij kan hem zo doen dat de kat wel naar binnenkan maar dan niet meer naar buiten, of helemaal dicht zodat hij niet naar buiten kan.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Jul 2016 10:21

Re: Bang als kat buiten is

Wij hebben 2 luikjes bij de achterdeur (1 in de echte achterdeur en 1 in de deur van het portaaltje).

Je kunt ze inderdaad in 4 standen zetten. Alleen naar buiten, alleen naar binnen, naar binnen en buiten of helemaal dicht.
Met oud en nieuw moeten ze 2 dagen binnen blijven en zetten we hem dus op alleen naar binnen of op dicht als ze allemaal thuis zijn.

Zelf heb ik geen last van angst als ze naar buiten gaan, maar die van ons zijn niet lang binnen te houden. Dan vliegen ze tegen de muren op en wordt je er stapel dol van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 27 Jul 2016 10:52

Re: Bang als kat buiten is

Hallo.
Ik kan het me wel een beetje voorstellen. Vind het ook niet fijn als de katten niet binnen zijn in de nacht. Loop vaak nog een rondje voordat ik naar bed ga om te kijken of ik ze buiten zie, en anders is het jammer. Het went wel ;).

Wij hebben dit luikje thuis:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/145880

Werkt op de chip van de katten, en is ook in verschillende standen te stellen. Alleen naar binnen, alleen naar buiten, naar binnen en buiten, Niet naar binnen of buiten. En is ook op tijd in te stellen.

Hij is wel wat groter, maar kan dus wel op tijd ingesteld worden. Ik heb hem nu bijvoorbeeld zo ingesteld dat het luikje om half 10 open gaat, en om 20.30 gaat hij op slot. Ze kunnen dan nog wel gewoon naar binnen, maar niet meer naar buiten.
Komt alsnog wel voor dat ze dan een hele nacht buiten blijven, maar als ze na 20.30 nog een keer binnen komen kunnen ze in in ieder geval niet meer naar buiten

15-11-2019
14-05-2023
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Aug 2016 11:01

Re: Bang als kat buiten is

Ik kom hier even een update geven, het gaat gelukkig al een stuk beter met mijn angsten. Natuurlijk heb ik liever dat m'n kat gewoon altijd lekker binnen is, maar hij vindt het zelf zo fijn om buiten te zijn. Hij heeft nu ontdekt dat hij, als hij aan de voorkant van de tuin op de schutting klimt en dan helemaal rondom de tuin over het muurtje loopt, op de garage kan springen en daarna op het dak van de uitbouw. Hij staat dan 's nachts bij het badkamerraam te mauwen (dat staat altijd op een kiertje). Ik vind dat een stuk fijner, want dit hoor ik tenminste 's nachts. Meestal is het ergens tussen 5 en 6 uur, dan wil hij naar binnen.
De andere kat heeft nog steeds niet ontdekt dat ze de tuin uit kan, hopelijk blijft dat zo :D

♥♥

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers