Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bizar drukke kitten

<<

Anoniem301

Bericht 22 Jul 2016 13:15

Re: Bizar drukke kitten

Kwak schreef:Whatever, als je een advies heb dan hoor ik dat nog steeds graag want die ik heb nog niet gekregen.

Ik snap dat sommige reacties niet leuk zijn, maar je hebt ook genoeg tips gekregen toch? Zoals bijvoorbeeld Jip. En zo zijn er wel meer mensen die de moeite hebben genomen om je tips te geven.
<<

Anoniem318

Bericht 22 Jul 2016 13:29

Re: Bizar drukke kitten

Je kitten is te vroeg weggehaald bij zijn moeder, helaas kon het blijkbaar niet anders. Hij vertoont, zover ik lees, normaal kittengedrag, maar misschien iets extremer dan normaal vanwege zijn leeftijd. Ik weet niet hoeveel tijd jouw zus heeft (en jullie als gezin), maar hij heeft het heel hard nodig dat er veel met hem gespeeld wordt, zodat hij zijn energie kwijt kan op een positieve en leuke manier. Bijvoorbeeld met een laser pen (oppassen wel voor de ogen) - ik liet mijn kitten echt ki-lo-me-ters maken door mijn huiskamer. Dat vond ze echt het einde. Ik probeerde het eerste half jaar minstens een uur per dag vrij te maken om met haar te spelen (aan 1 stuk, los van andere speelmomenten), gewoon omdat ze het nodig had. Ik snap wel dat dat misschien moeilijk is met een gezin, maar eventueel zou elk gezinslid een kwartiertje / 20 min op zich kunnen nemen, dan valt het nog mee en zit je er zo aan.

Als mijn kitten haar nagels gebruikte, dan blies ik even op haar snoet, niet te hard, meer zoals wanneer je een pluisje wegblaast. Dat is niet eng voor een kitten, maar wel onprettig. Ik deed dat omdat ik mijn stem niet wilde verheffen en ik wilde haar ook geen tik geven, want ik wilde geen kat die bang is van mij. Ze is echt een droomkat geworden, speels en heel aanhankelijk.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Jul 2016 13:30

Re: Bizar drukke kitten

Ik lees vooral dat wij niet goed hebben gedaan Freddy zo jong te halen, dat we niks met het advies hebben gedaan om het later op te halen en dat hij veel te vroeg is geholpen.
Ik vind echt dat jullie zo fel reageren en niet eens de onderliggende gedachten weten waarom Freddy met 7 week is weg gehaald en waarom hij zo vroeg is geholpen.
Ik krijg alleen de wind van voren dat wij niet goed hebben gehandeld.

Ik heb wel wat advies gekregen en daar ga ik ook echt wel wat mee doen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem167

Bericht 22 Jul 2016 14:10

Re: Bizar drukke kitten

Ik vind wel dat er enorm onaardig gereageerd wordt op Kwak, ja misschien hadden dingen anders gekund, maar daar kan je nu niks meer aan veranderen, lekker makkelijk om dat te blijven benoemen dan.

Ik zou als eerste advies inwinnen bij je dierenarts, en niet hier op het forum, iedereen andere ideeën en meningen, maar het gaat om Freddy. M'n ouders hebben kat gehad die dit deed, en die is uiteindelijk met paar jaar ingeslapen omdat hij zelfs de postbode aanviel bij z'n vingers als er post in de brievenbus zat, die bleek een steekje los bij z'n hersenen t hebben om het zo te zeggen. Mocht daar niks uitkomen, zie je het dan wel, stap voor stap.

Succes kwak!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jul 2016 15:07

Re: Bizar drukke kitten

Kwak schreef:Whatever, als je een advies heb dan hoor ik dat nog steeds graag want die ik heb nog niet gekregen.


Sorry hoor, maar ik heb je al heel veel advies gegeven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Jul 2016 15:12

Re: Bizar drukke kitten

Eerlijk gezegd vind ik alleen de reacties van Kwak zelf fel. Natuurlijk is het niet leuk om kritiek te krijgen op hoe je iets hebt aangepakt en wat June ook zegt, achteraf heb je er ook niet zoveel aan om te horen dat iets wat je nu niet meer kunt veranderen fout was. En ik snap ergens ook wel dat je een dierenarts vertrouwt als die zegt dat je een diertje zo vroeg kunt castreren, maar ik zou persoonlijk zelf ook wat research hebben gedaan. Maar goed, ook dat is achteraf geklets.
Maar Kwak haalt er nu allemaal dingen bij die niet gezegd zijn. Er is werkelijk niemand die zegt dat ze haar kinderen dan maar weg moet doen/uit logeren moet sturen (wat een belachelijk idee ook echt, alsof iemand dat serieus zou opperen), maar dat is het enige waar Kwak in haar reacties over doorgaat.

Het spijt me als ik onaardig overkwam, ik bedoel het niet onaardig namelijk. Ik vind het gewoon heel rot om te lezen dat er nu door omstandigheden zo'n situatie is ontstaan en dat het katje hier de dupe van wordt/is geworden. Ik heb al de tip gegeven om naar de dierenarts te gaan, maar blijkbaar is Kwak niet tevreden met deze tip want volgens haar heeft ze nog geen enkele tip ontvangen.

Als je Freddy echt kwijt wilt en als hij echt te druk is om als binnenkat te houden dan wil ik hem overigens wel komen ophalen hoor! Mijn ouders hebben een grote kwekerij waar hij heerlijk kan rondrennen en hij zal daar met liefde verzorgd worden.

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 22 Jul 2016 15:16

Re: Bizar drukke kitten

Carrie schreef:
Kwak schreef:Whatever, als je een advies heb dan hoor ik dat nog steeds graag want die ik heb nog niet gekregen.

Ik snap dat sommige reacties niet leuk zijn, maar je hebt ook genoeg tips gekregen toch? Zoals bijvoorbeeld Jip. En zo zijn er wel meer mensen die de moeite hebben genomen om je tips te geven.

Eens. Ik ben je vanaf pagina 1 al tips aan het geven, dat ze niet in jouw straatje zijn Kwak, is niet mijn probleem. Ik was niet hard (vond ik) maar als iemand gaat verkondigen dat ze geen advies heeft gekregen terwijl het hele topic ermee vol staat, dan ben ik er wel een beetje klaar mee.
<<

Anoniem167

Bericht 22 Jul 2016 15:33

Re: Bizar drukke kitten

Dat komt waarschijnlijk ook omdat de rest van de reacties nogal overheersen met gezever over hoe het beter had gekund. En het lijkt me logisch dat zij benoemd dat ze haar kinderen niet kan laten logeren, want mensen benoemen wel dat ze maar meer moeite moet doen en niet uit logeren moet laten gaan bij zus, maar thuis is het niet te houden dan is het OF kat (Tijdelijk) weg OF kinderen tijdelijk weg.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Jul 2016 16:58

Re: Bizar drukke kitten

Ik zou advies inwinnen bij de dierenarts en eventueel een kattenforum. Is er verder voldoende speelgoed? Je hebt verder ook wel bach bloesems voor katten of ander spul maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik vind het trouwens wel erg dat de vorige eigenaars (van de boerderij) Freddy zo snel weg wilden hebben, dat ze dan hun eigen kat(ten) laten castreren/steriliseren zodat er geen nieuwe kittens meer komen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Jul 2016 17:04

Re: Bizar drukke kitten

Whatever, ik lees niet namen als ik niet reageer op die post.
De opties dierenarts en krabpaal worden serieus overwogen net als spelen met hem wat we al deden.
Freddy blijft wel afgesproken bij m'n zusje tot de vakantie voorbij is.

De optie kinderen weg is niet benoemd nee maar wel het feit dat het zielig is dat Freddy uit logeren is terwijl ik meerdere malen benoem dat Freddy niet kan blijven omdat de kinderen bang zijn. Dan heb ik maar 2 opties of kat weg of kinderen weg en gezien Freddy uit logeren hier het meerendeel geen goede optie vinden....

Freddy heeft geen gewoon kitten gedrag, alle kittens die ik heb gezien was er geen 1 zoals Freddy. Tuurlijk horen ze speels en druk te zijn maar doel bewust aanvallen vind ik daar niet bij horen. De kitten van mijn broertje viel me ook aan gisteren om te spelen en dat was echt heel anders. Hij krabte niet verder en beet niet door waar Freddy gewoon door gaat.

Een ander huis voor Freddy is nog niet aan de orde. Wij proberen Freddy gewoon te houden.
Voor Freddy en voor ons is dit op dit moment de beste oplossing
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Jul 2016 17:21

Re: Bizar drukke kitten

Hoezo is een krabpaal nog iets wat je overweegt. Vind het eerlijk gezegd best vreemd dat je dat nog niet hebt als je al paar weken zo'n drukke kitten hebt.. Zou sowieso altijd zorgen dat een kat genoeg speelgoed heeft.
Speelde je zelf ook wel veel met hem?

Bij Zooplus vind je leuke betaalbare krabpalen. Hoeft geen groot duur ding te zijn.
Zo iets is bijv ideaal, kan hij lekker jagen op die dingetjes die hangen en heeft in het midden een paal om aan te krabben.
http://m.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... 0cm/300404
<<

Anoniem336

Bericht 22 Jul 2016 17:28

Re: Bizar drukke kitten

Waarom nog elke keer dat wijzende vingertje richting Kwak? Het is nu wel duidelijk lijkt mij.
Als een baby onrustig is, en een ouder weet geen raad, dan zeg je toch ook niet "goh, waarom heb je je niet ingelezen" en "
"ondoordachtige beslissing". Wat maakt een kitten dan zo anders. Dan mag je wel los gaan?

Op de boer worden kittens overigens geregeld de nek omgedraaid, of doodgereden door een tractor. Dus de reden dat de kitten al eerder bij kwak en haar gezin woont, vind ik best plausibel.

Misschien is het wat ondoordacht, maar ze probeert nu oplossingen te vinden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jul 2016 18:09

Re: Bizar drukke kitten

Speeltjes waarbij ze kunnen jagen is echt top. Ik heb nog dingen liggen waar die van mij niet meer naar omkijken. Mocht je interesse hebben...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Jul 2016 18:42

Re: Bizar drukke kitten

Bedankt Jip, Freddy heeft er al 15 ofzo. Hele huis ligt bezaaid naar het liefst speelt hij nu met popcorn
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jul 2016 19:29

Re: Bizar drukke kitten

15 speeltjes die bewegen en waar hij achteraan kan gaan? Wowie!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Jul 2016 20:12

Re: Bizar drukke kitten

Kwak schreef:Bedankt Jip, Freddy heeft er al 15 ofzo. Hele huis ligt bezaaid naar het liefst speelt hij nu met popcorn


Haha mijn kat keek niet om naar speeltjes maar als ik eens een tampon uit mijn tas had laten vallen was hij uren zoet haha.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 22 Jul 2016 23:29

Re: Bizar drukke kitten

Toen wij 2 kittens hadden die tussen de 10-12 weken bij ons kwamen kregen we van een collega van m'n vriend ook nog een kitten. Het verschil in leeftijd was heel goed te merken. Beestje was echt veel te vroeg weg bij z'n moeder, denk dat ie nog geen 6 weken was, maar moeder poes woonde bij een junk en daar werd ook niet voor hem gezorgd.

Deze poes had genoeg om mee te spelen samen met de andere twee kittens die een aantal weken ouder waren maar ondanks dat we veel met haar hebben gespeeld, niet te vroeg hebben laten steriliseren, veel buiten hebben gelaten, was ze zo vals als de nacht. Ze kon best leuk bij je zitten maar je ook uit het niets aanvallen. De katten mogen bij ons niet naar boven maar als ze dan een keer naar zolder glipte en ik probeerde haar te pakken kon dat niet zonder handschoenen en met gestrekte armen in d'r nekvel omdat ze beet en krabde of d'r leven er vanaf hing met een tetanusprik als gevolg. Toen uiteindelijk onze oudste zoon werd geboren en een van de katten een soort 'beschermdrift' had naar onze zoon en zoon steeds ondernemender werd bleef ze steeds langer weg van huis. Ze is gechipt en we hebben ook nooit meer iets gehoord.

In ons geval was het dus puur het te vroeg weg bij moeder waar ze een behoorlijke kronkel aan over heeft gehouden. Maar als het katje van de boerderij komt en ook op het erf is opgegroeid en misschien niet in huis. Kan het dan niet zo zijn dat het beestje behalve te vroeg bij z'n moeder weg ook gewoon niet gewend is om met mensen in 1 ruimte te leven?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Jul 2016 21:39

Re: Bizar drukke kitten

Nou.... Op eens een anderen wending in Freddy zijn verhaal.

Freddy liep buiten bij m'n zusje. Hij is toen "gevonden" door de buurman en opgegeven als vermist.
Buurman heeft ondertussen voor 40 euro aan kattenspullen gekocht.
Buurman heeft aangegeven Freddy graag te willen houden want hij was in een halve dag er echt aan gehecht geraakt.
Burrman is uiteindelijk weer bij m'n zusje gekomen met de vraag of Freddy van haar was.
Zusje heef uitgelegd dat hij van ons is maar het niet goe gaat hier. De buurman wil hem heel graag en heeft hem ook al boef genoemd.
Freddy gaat daarom vanaf vandaag ook bij de buurman van m'n zusje wonen en daar blijft hij.
Voor Freddy is dit de beste oplossing, daar is hij stress vrij en ik denk dat hij dat hier echt had ook.
Morgen gaan we daar nog heen, mag de oudste kijken waar Freddy heen is gegaan en dan moet ze heeeeeel hard huilen en daar zie ik nu al tegen op.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Jul 2016 21:46

Re: Bizar drukke kitten

Wat fijn Kwak! Dat lijkt mij een super goede oplossing.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Jul 2016 21:55

Re: Bizar drukke kitten

Ja dat denk ik ook.
Zie er alleen zo tegen op dat ik het d oudste moet vertellen. Ze huilt echt om de dag dat ze Freddy wil zien.
Ze was bang voor Freddy en ondertussen was ze er gek mee....
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Jul 2016 21:56

Re: Bizar drukke kitten

Ja Kwaj, dat lijkt me ook onwijs moeilijk om te vertellen. Sneu hoor!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem192

Bericht 23 Jul 2016 22:00

Re: Bizar drukke kitten

Wat een gekke wending! Ook wel een beetje vreemd van de buurman dat hij gelijk spullen heeft gekocht en het zich eigenlijk toe geëigend heeft. Ik hoop dat dit de beste oplossing is voor Freddy aka Boef, en dat het voor iedereen rust zal gaan geven uiteindelijk.
<<

Anoniem184

Bericht 23 Jul 2016 23:38

Re: Bizar drukke kitten

Ik denk dat dit de beste oplossing voor iedereen is. Sterkte met het vertellen en je oudste mag vast nig regelmatig met Freddy knuffelen!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 24 Jul 2016 00:43

Re: Bizar drukke kitten

Kwak schreef:Freddy heeft geen gewoon kitten gedrag, alle kittens die ik heb gezien was er geen 1 zoals Freddy. Tuurlijk horen ze speels en druk te zijn maar doel bewust aanvallen vind ik daar niet bij horen. De kitten van mijn broertje viel me ook aan gisteren om te spelen en dat was echt heel anders. Hij krabte niet verder en beet niet door waar Freddy gewoon door gaat.

Dat is juist heel normaal kittengedrag. normaal worden kittens hierop gecorrigeerd door hun moeder, broertjes/zusjes, kattenmaatjes. jonge kittens hebben nog niet door dat hun nagels en tanden pijn kunnen doen en moeten de grenzen nog leren. dan moet er echter wel iemand zijn die die grenzen aangeeft. gelukkig kunnen mensen die taak ook vervullen.
bijvoorbeeld zoals een van de tips die hier in het topic al werd gegeven, bij hardhandig spelen even richting het koppie blazen. of AUW roepen. het spel stoppen en weglopen.

kennis van mij heeft een kat die zo ongeveer is opgevoed door haar (toen nog jonge) kinderen. de kinderen vonden het geweldig om met hun kat te stoeien. speelden met handen ipv met speeltjes. inmiddels is de kat een jaar of 10 en heeft nooit geleerd om zonder nagels en tanden te spelen. handen en voeten zijn dan ook niet veilig, ik kan daar bijvoorbeeld niet rustig op de bank zitten zonder dat mijn handen worden 'aangevallen'. echt aanvallen is het niet want het is puur spel, er zit geen enkele agressie of kwaad bij maar dat maakt het niet minder vervelend.


Edit: oeps ik had nog iets verder moeten lezen want ik zie nu dat Freddy zijn gouden mandje heeft gevonden :banaan:
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Jul 2016 08:13

Re: Bizar drukke kitten

Fijn dat er een oplossing is gevonden voor Freddy (of moeten we Boef zeggen? :) )
Wel gek van die buurman dat hij al allemaal spullen had gekocht zeg. Maar goed, het is opgelost dus dat is fijn.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers