Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bizar drukke kitten

<<

Anoniem185

Bericht 24 Jul 2016 10:12

Re: Bizar drukke kitten

Beetje vreemd van de buurman, maar fijn dat hij nu een passend huisje heeft gevonden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Jul 2016 10:32

Re: Bizar drukke kitten

Hele rare wending, maar wel het beste voor het beestje waarschijnlijk.
Gaan jullie nu een ander kitten aanschaffen of niet?
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jul 2016 10:36

Re: Bizar drukke kitten

Fijn dat de oplossing er zo ineens was! Ik ben ook benieuwd of jullie nu een nieuwe kat nemen.. Misschien dan eentje uit het asiel? Een iets oudere?

Ik vraag me af waar cbl blijft trouwens.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Jul 2016 10:49

Re: Bizar drukke kitten

CBL heeft het niet zo op katten dis die zal je denk ik hier niet zo gauw zien reageren, denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jul 2016 10:55

Re: Bizar drukke kitten

Haha wat een aparte wending met die buurman, maar wel een mooie oplossing zo.
<<

Anoniem237

Bericht 24 Jul 2016 11:33

Re: Bizar drukke kitten

Wat een apart verhaal maar als het echt zo gelopen, is het een mooie oplossing. :)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Jul 2016 12:01

Re: Bizar drukke kitten

Forumster schreef:Wat een apart verhaal maar als het echt zo gelopen, is het een mooie oplossing. :)

:smile: Ik dacht hetzelfde maar durfde het eigenlijk niet zo te zeggen
<<

Anoniem237

Bericht 24 Jul 2016 12:07

Re: Bizar drukke kitten

Als een kat als vermist wordt opgegeven en die persoon de kat zelfs al een naam heeft gegeven, is die kat toch al een langere tijd niet meer thuis gekomen? Heeft zusje Freddy niet gemist dan?
<<

Anoniem184

Bericht 24 Jul 2016 12:15

Re: Bizar drukke kitten

Ik mis ook een flink stuk tijd in dit geheel eigenlijk. Eergisteren wist je nog niet wat je met hem aan moest en gisteren is hij als vermist opgegeven, is hij bij de buurman, is de buurman aan hem gehecht en wil hem houden, heeft hij een nieuwe naam én €40 aan speelgoed. Maargoed, ben blij dat het kennelijk goed opgelost is. Hoop ik.

Edit: aan de andere kant is het natuurlijk wel een mini-kitten die je wel sneller opgeeft als vermist/gevonden. Dus het kan natuurlijk wel kloppen.
<<

anoniem213

Bericht 24 Jul 2016 12:19

Re: Bizar drukke kitten

Joh, laat dit gewoon. Waarom zou je dit verzinnen? Fijn dat hij een goed plekje heeft gevonden, Kwak. Wel een beetje een gekke buurman, maar een kleintje alleen buiten geef je denk ik eerder op als vermist dan een volwassen kater.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 24 Jul 2016 12:32

Re: Bizar drukke kitten

Freddy liep gisteren de hele dag buiten terwijl mijn zusje aan het werk was.
Hoe bizar het klinkt het is echt waar... Hij stond ook op die site van vermiste dieren
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Jul 2016 12:45

Re: Bizar drukke kitten

Huh maar je laat zo'n jong kitten toch niet al buiten de hele dag (afgezien van een afgeschermde tuin waar hij niet uit kan)?
Aangeraden wordt dat pas vanaf 6 maanden te doen. Sowieso pas na een maand of 2 nadat je een kat in huis hebt gehaald, zodat hij de weg weer terug kan vinden.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jul 2016 12:46

Re: Bizar drukke kitten

Jeetje, wat een gedram. Laat Kwak. Het probleem is al weg. Klaar.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Jul 2016 12:50

Re: Bizar drukke kitten

Het is geen gedram, ik ben gewoon echt verbaasd en geschokt dat dat beestje schijnbaar de hele dag buiten loopt met 15 weken, in combinatie met de hele geschiedenis. En ook nog eens met die warmte. Hopelijk heeft het beestje nu een baasje die er goed voor gaat zorgen.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 24 Jul 2016 13:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jul 2016 12:59

Re: Bizar drukke kitten

Ik ben het eens met sawadee. Z'n jonge kitten al los buiten een hele dag zonder toezicht en waar die niet eens zou blijven wonen.


Maar fijn voor de kitten dat die nu een goed huisje heeft
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2016 13:00

Re: Bizar drukke kitten

En de volgende keer maar een kat uit het asiel! Zitten vol met onschuldige beestjes. En die zijn over het algemeen goed opgevoed :)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 24 Jul 2016 13:11

Re: Bizar drukke kitten

Of 2 cavia's voor je kinderen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jul 2016 13:12

Re: Bizar drukke kitten

Zal wel komen dat ik de boerderij gewend ben. Daar wordt niet heel spastisch gedaan over een loslopende kitten. Maar hoe dan ook, hier over doorgaan is vrij nutteloos, aangezien de afloop nu bekend is.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 24 Jul 2016 13:20

Re: Bizar drukke kitten

Freddy kon daar niet eens weg, je weet niet hoe mijn zusje woont maar hij kon absoluut niet bij de straat komen alleen in z'n 6 tuinen achter mijn zusjes huis en hij kon gewoon naar binnen.
Hier liep hij ook veel buiten, ging de tuin uit. Dat is hier heel gewoon. Er lopen hier weet ik niet hoeveel katten en kittens.
Hartstikke normaal hier.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 24 Jul 2016 16:01

Re: Bizar drukke kitten

Exogenesis schreef:Jeetje, wat een gedram. Laat Kwak. Het probleem is al weg. Klaar.

Inderdaad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem281

Bericht 24 Jul 2016 18:40

Re: Bizar drukke kitten

Oeh plottwist! Fijn voor Boef :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jul 2016 20:23

Re: Bizar drukke kitten

Oh wat fijn!! Hier in de buurt ook zo'n soort situatie alleen kwam die kat het huis niet meer in. Die poes was zo bang voor de kinderen. Niet alle dieren passen bij alle gezinnen. Zij is toen naar de achterbuurvrouw verhuist (mijn directe buurvrouw) het beestje is er zo van opgeknapt.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Jul 2016 16:05

Re: Bizar drukke kitten

Ik vind ook dat er gedramd wordt. Als je problemen met je kind hebt ga je naar de dokter, ga je in therapie en in het ergste geval kunnen ze niet meer thuis wonen. Als je problemen hebt met je kat zijn er wat minder opties qua behandeling, kattenritalin bestaat volgens mij niet. Maar daarnaast is een kat ook anders gehecht aan zijn omgeving dan een kind. Bij een kind kan het traumatisch zijn om de dingen mee te maken die bij een kat heel normaal zijn. Katten zijn namelijk anders dan kinderen (joh?!).
En ook nog, de ene kat is de andere niet. De kat van mijn ouders ging altijd mee zeilen en dan 's nachts aan de wal op jacht. Met mijn kat moet ik dat niet proberen, maar mee op vakantie gaat hij wel. Niet overal naar toe, maar de plaatsen waar wij vaker op vakantie gaan en dan voor langere tijd wel. Mijn kat verpietert namelijk in zijn eentje thuis met slechts iemand die af en toe komt voeren.

Ik heb zelf ooit een moeder met kitten in huis gehaald. Ze waren allebei nogal vreemd en samen ging het niet al te best. Na een jaar of 4 tobben heb ik toen een goede vriendin gevraagd of zij de moederpoes niet in huis wilde nemen op het moment dat ze aangaf te overwegen om een kat uit het asiel te halen. Ze bleven maar vechten met elkaar. Ze leefden allebei zo enorm op na de verhuizing. Katertje kwam nooit op schoot en toen bleek hij ineens een stuk aanhankelijker. Moeder had altijd aandacht tekort en kwam bij iemand in huis die alle tijd voor haar had.

Dus ik vind het een mooie wending van het verhaal en ben blij voor Kwak dat het allemaal toch nog op zijn pootjes terecht is gekomen!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 25 Jul 2016 16:07

Re: Bizar drukke kitten

Ik vang weeskittens op en vroege castratie wordt hier ook gedaan, rond de 12 weken, omdat kittens veel sneller genezen en je voorkomt dat een vroegrijpe kat alsnog een nestje krijgt/een poes dekt.
Meestal zijn ze dezelfde dag alweer actief en qua gedrag merk ik eigenlijk nooit een verandering, behalve dat ze soms wat aanhankelijker worden daarna. Dat ze zich door een vroege castratie blijven gedragen als een kitten, is niet waar.

Hij is trouwens wel erg jong om al naar buiten te gaan, maar ik snap dat je gek wordt van zulk gedrag en dan niet meer weet wat je ermee aan moet. Ik raad altijd aan om ze pas naar buiten te laten gaan als ze minstens een halfjaar zijn, omdat ze nog niet inzien wat gevaarlijk is als ze zo jong zijn en dan snel onder een auto komen of verdwalen.

Hopelijk heeft Freddy het naar z'n zin bij de buurman. Het klinkt inderdaad alsof het niet echt een goede match is in jouw gezin, dus dan is dit wellicht het beste voor beide partijen.
<<

Anoniem287

Bericht 25 Jul 2016 22:13

Re: Bizar drukke kitten

Ik zie dat het probleem al is opgelost maar ik wil toch graag nog even reageren. Mijn kat is op jonge leeftijd door zijn moeder in de steek gelaten (hoe noem je dat ook alweer? kan er even niet opkomen) en toen ik hem in huis nam bleek hij ook zomaar ineens uit het niets in een soort duivel te kunnen veranderen. Echt heel bizar. Na zijn castratie werd het wat minder maar dat gedrag ging pas echt pas echt helemaal weg toen er een tweede kat bij kwam. Nu doet hij het nooit meer.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers