Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Jul 2016 19:19

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ik denk niet perse dat ik over dingen te makkelijk dacht. Wel valt het me tegen hoe ik zelf met dingen omga. Ik ben een denker, analyseer alles, wil overal het waarom van weten en ben onwijs onzeker. In combinatie met een baby die zelf niet eens altijd weet wat er is, vind ik dat wel erg pittig, heel erg pittig soms.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 20 Jul 2016 20:36

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Urban Naked schreef:Ik vind het wel meevallen. Ik denk dat ik ook makkelijke kinderen heb. Gecombineerd met dat ik zelf dingen niet snel een ramp vind. Ik hou m'n common sense erbij en de dingen lopen wel.

2 kinderen is iets pittiger maar daar was ik op voorbereid en ik vind het minder heftig dan ik bij anderen lees


Dit inderdaad. Ik vond het ook meevallen. Het enige waar ik echt te makkelijk over dacht was borstvoeding, ik dacht eigenlijk dat dat wel vanzelf ging, zo leek het inderdaad wel bij andere vrouwen. Ik had er geen idee van dat in het begin het aanhappen en geven van borstvoeding zo'n pijn zou doen bij mij, gelukkig werd dat wel snel beter, maar ik heb er wel veel moeite voor moeten doen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem168

Bericht 20 Jul 2016 21:15

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Meneer de Uil schreef:Ik denk niet perse dat ik over dingen te makkelijk dacht. Wel valt het me tegen hoe ik zelf met dingen omga. Ik ben een denker, analyseer alles, wil overal het waarom van weten en ben onwijs onzeker. In combinatie met een baby die zelf niet eens altijd weet wat er is, vind ik dat wel erg pittig, heel erg pittig soms.


Dat vooral! Ik dacht eerder te moeilijk over dingen en feitelijk gaat het vrij makkelijk allemaal hier, op wat hobbels zo nu en dan na natuurlijk. Maar ik had gehoopt dat ik spontaan allerlei handige eigenschappen als geduld en kunnen loslaten enzo erbij zou krijgen, bij dat moederschap.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 20 Jul 2016 21:29

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ik begreep voor ik moeder werd niet dat mensen depressief konden worden na een bevalling. Helaas heb ik het aan de lijve ondervonden dat het dus wel kan. Het is net een sluipmoordenaar die je van binnen uit elkaar haalt. Die periode is echt een paar zwarte bladzijden in mijn leven.

Ook de me-time die je amper hebt. Ik dacht echt dat het wel mee viel maar helaas. Ik denk dat ik mezelf in de afgelopen 6 jaar niet echt keer écht heb kunnen ontspannen. Die mama radar blijft maar aanstaan ook al zit je 150 km verderop samen met je man te genieten van een weekend weg.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 20 Jul 2016 22:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Jul 2016 21:37

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ava schreef:Ik begreep voor ik moeder werd begreep niet dat mensen depressief konden worden na een bevalling. Helaas heb ik het aan de lijve ondervonden dat het dus wel gaat. Het is net een sluipmoordenaar die je van binnen uit elkaar haalt. Die periode is echt een paar zwarte bladzijden in mijn leven.

Ook de me-time die je amper hebt. Ik dacht echt dat het wel mee viel maar helaas. Ik denk dat ik mezelf in de afgelopen 6 jaar niet echt keer écht heb kunnen ontspannen. Die mama radar blijft maar aanstaan ook al zit je 150 km verderop samen met je man te genieten van een weekend weg.


Je eerste deel helaas erg herkenbaar. Nooit verwacht van mezelf en het is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt in m'n leven.

Je tweede stuk geldt voor mij niet. We zijn pas nog een weekend weg geweest en ik kan dan ook echt 100% genieten en ontspannen. Ben ik wel heel blij mee want het is zo goed voor me na de afgelopen periode.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jul 2016 21:39

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ava, ik denk dat je dan zelf doet eigenlijk. Ik denk echt regelmatig aan mn kind maar als hij bij opa of oma is, zit ik met een gerust gevoel met mn gat op de bank, hoor. Heb je dan geen vertrouwen in de opvang?

En tijd voor jezelf moet je gewoon vrijmaken, heel simpel. Niemand dwingt je toch om 24/7 met je kind bezig te zijn?

Bovendien geniet ik ook van de kleine momenten: Tobias slaapt max. 21.00 dus de rest van de avond kunnen we ontspannen! Soms is dat door meteen naar bed te gaan :smile: maar vaker kijken we een film of serie, ga ik lekker uitgebreid douchen enz.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Jul 2016 21:41

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Geel schreef:Dit wil je mss niet horen en het klinkt ook wel vervelend, maar ik wil gewoon eerlijk zijn: ik vind het best wel tegenvallen. Ik dacht een hoop te weten, maar wist juist heel veel praktische dingen niet: ritme van een baby, slaap, drinken, cc's, hoe omgaan met prikkels enz enz. Verder dacht ik dat je nog best wat tijd voor jezelf over zou hebben. Maar dat is bij mij niet echt zo. Mijn leven bestaat al vier maanden uit overdag voor Maria zorgen, koken, opruimen en dan zelf zorgen dat ik zoveel mogelijk slaap krijg. En ook al heb ik even tijd voor mezelf: er is een soort magneet tussen mij en Maria waardoor het me slecht lukt om écht te ontspannen. De tijd voor jezelf wordt nl bijna altijd onderbroken. En dan móet jij gaan. Er is niemand anders die het doet. Die onontkomelijke verantwoordelijkheid, die had ik nooit kunnen weten.


Heel herkenbaar, maar het wordt beter, écht :hug:

Ik heb bijna álles onderschat, maar ik was 21 en best wel naïef toen ik moeder werd. Ik dacht dat een baby de halve dag lekker in de box zou liggen keuvelen terwijl ik boeken zat te lezen op de bank of zo. Héél naïef want ik was zelf een heel temperamentvol kind (heb adhd en een angststoornis) en mijn man is hoogbegaafd. Ik had kunnen weten dat we pittige kinderen zouden krijgen. Al lijkt I. tot nu toe een vrij stabiel en relaxt meisje.

Wat me op dit moment tegenvalt is hoe druk je bent met een schoolgaand kind. Met halen en brengen naar school, naar vriendjes, zwemles, sport, muziekles, de tandarts, tafels oefenen, kinderfeestjes etc. etc. Je hebt er echt een agenda bij.

Maar dat gevoel uit de babytijd van constant alert moeten zijn en niet kunnen ontspannen: dat is weg :cheering:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Jul 2016 21:46

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ik vind de combinatie van nu twee kinderen en werken en huishouden veel zwaarder dan met 1 kind. Ze willen allebei aandacht en tussendoor moet het huishouden ook gedaan worden. Ik heb soms echt het idee dat ik tekort schiet. Zowel naar de kinderen toe als in het huishouden. Mijn vrije dagen vliegen voorbij, zonder het gevoel dat ik echt iets nuttigs gedaan heb.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jul 2016 21:55

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ik had zelf nooit verwacht dat ik me zoveel zorgen om iemand kon maken. De allergieen van S, het hele proces daar aan vooraf. Maar ook de 'bemoeizucht' van anderen (iedereen heeft goedbedoelde adviezen), de gastouders/opvang die niet doen wat jij vraagt.
<<

anoniem203

Bericht 20 Jul 2016 22:33

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Bazinga schreef:Ava, ik denk dat je dan zelf doet eigenlijk. Ik denk echt regelmatig aan mn kind maar als hij bij opa of oma is, zit ik met een gerust gevoel met mn gat op de bank, hoor. Heb je dan geen vertrouwen in de opvang?

En tijd voor jezelf moet je gewoon vrijmaken, heel simpel. Niemand dwingt je toch om 24/7 met je kind bezig te zijn?

Bovendien geniet ik ook van de kleine momenten: Tobias slaapt max. 21.00 dus de rest van de avond kunnen we ontspannen! Soms is dat door meteen naar bed te gaan :smile: maar vaker kijken we een film of serie, ga ik lekker uitgebreid douchen enz.


Bazinga met mama radar bedoel ik bijv. dat als een onbekend kind huilt ik gelijk omhoog schiet omdat ik dan denk dat het mijn kind is. Of als ik uit eten ben ik niet rustig kan eten want dat doe ik normaal met mijn gezin ook niet. Ik begin als laatst met eten en ben als eerste klaar. Dat zit gewoon helemaal in mijn systeem geprint. Ik kan dus nooit echt 100% ontspannen. Nu ook niet. Onbewust kijk ik af en toe naar de babyfoon, soms hoor ik dingen die er niet zijn en denk ik dat een van de kinderen wakker is. Na 6 jaar zit het er gewoon in. Hopelijk ebt het straks weg als de jongste naar de psz gaat en ik 5 uurtjes in de week echt voor mezelf heb.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 20 Jul 2016 23:09

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Bij mij is het juist andersom. Door verhalen van anderen dacht ik veel moeilijker over het moederschap dan het in werkelijkheid tot nu toe is.
Het valt mij alles mee, maar dat kan ook liggen aan hoe makkelijk mijn dochter is en hoe relaxed ik als moeder ben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jul 2016 23:14

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Wow ava wat lijkt dat me doodvermoeiend, en ook niet erg leuk eerlijk gezegd.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 20 Jul 2016 23:22

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ja dat is het ook maar ik kan er gewoon niks aan doen. Het is er echt ingeslopen. Maar het komt vast goed. Ooit ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jul 2016 23:27

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ik hoop het ook voor je!
#teammaple🍁
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Jul 2016 00:04

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Wat ik echt onderschat heb is het gaan werken. Ik vind het emotioneel erg zwaar om mijn kinderen achter te laten. Ik heb nu ook maar weer besloten om een dag ouderschapsverlof op te nemen. Dan werk ik tijdelijk twee dagen. Maar het blijft moeilijk!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem245

Bericht 21 Jul 2016 00:58

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Bazz, dan heb je het wel makkelijk met je baby'tje hoor. Begrijp me niet verkeerd, mijn zoon sliep tot 7 maanden van 20 tot 8 maar toen begon de ellende. En dan vind je die traantjes, teentjes, vingertjes en dat neusje niet meer zo lief als je dat 20x per nacht ziet. Maar wat Chiq zegt klopt, het zal je verbazen wat je allemaal kunt met maximaal 12u slaap op 4 dagen.

Wat ikzelf niet wist is dat je je kind mega leuk kunt vinden maar ook echt helemaal niet soms. Ik heb echt een leuke lieve, sociale zoon. Weinig problemen mee en dan kan ik daar echt trots op zijn. En dan soms thuis heeft ie zo'n brutale mond en attitude en dan vind ik 'm echt soms stom.
Had ik met baby/peuter /kleuter ook al soms maar vind dat ik dat nu richting puberteit ook wel af en toe mag benoemen.
Overigens kan ik die attitude ook leuk vinden, soms kan ik trots zijn op zijn sterke mening.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Jul 2016 07:20

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Mmm ik vind het allemaal wel mee vallen, mijn zwangerschap was rot door HG, zodra hij er was voelde ik me zoveel beter en vanaf dat moment zit ik dus wel op die roze wolk. Ik zie mezelf nog steeds apetrots als een prinses op dat ziekenhuisbed zitten de ochtend nadat hij geboren is.
S is een makkelijk kind, de eerste maanden leek hij helemaal geen temperament te hebben, dat is inmiddels wel veranderd en hij maakt het heel duidelijk wanneer hij iets wel of niet wil maar over het algemeen kunnen we hem overal mee naar toe nemen en bijna alles doen wat we zonder hem ook deden. Zo gaan we wekelijks uit eten en over twee weken ook gewoon een paar dagen met hem op stedentrip. Ik herken het snel eten bijvoorbeeld ook totaal niet, S eet tegenwoordig gewoon zelf en vind het gezellig aan tafel als we met hem kletsen, vaak is hij langer bezig met eten dan wij, daarvoor gaven we gewoon om de beurt hem een hapje en meestal ook iets in zijn vuistje zodat hij ook druk was. Ik hoor baby's wel huilen, of zoals nu met het mooie weer de kinderen op straat als de deur open staat maar ik kan heel goed filteren of het mijn eigen kind is of niet. De eerste maanden vond ik het weleens lastig als ik alleen thuis was en onder de douche stond bijvoorbeeld, dat dacht ik hem weleens te horen terwijl hij niet huilde, maar niet in het extreme, ik kon ook wel bedenken dat hij dan maar heel eventjes moest wachten.
Hij slaapt vanaf dat hij vijf maanden is door en natuurlijk ben ik wel moe omdat er nooit meer een dag is dat ik echt uit kan slapen in combinatie met vroeg opstaan op mijn werkdagen, maar dat is niet extreem.
Ik ben niet iemand die alles overdenkt en me snel grote zorgen maken, zo herken ik het gevoel van de verantwoordelijkheid die zwaar valt ook niet echt.

Wat me wel tegen gevallen is, is dat je niet meer zomaar de deur uit kan, dat wist ik natuurlijk wel maar toch is dat ik de praktijk anders voor mijn gevoel. Mijn man werkt onregelmatig en heeft daarin geen rooster, de avonden zijn dus mijn verantwoordelijkheid en ik heb me niet goed gerealiseerd hoe vaak ik 's avonds nog even bij een vriendin een kopje thee ging drinken, nog na mijn werk bij vrienden ging eten enz. Nu moet ik na mijn werkdagen S ophalen en in bed leggen, er is geen tijd meer om nog even naar de supermarkt te gaan of even bij iemand op bezoek, sporten in teamverband of een andere hobby op een vaste tijd kan ook niet meer. We hebben ook geen familie in de buurt die even op kunnen passen dus dat mis ik weleens die vrijheid.

En op het eind van de borstvoedinsperiode en achteraf gezien vond ik het best zwaar dat S helemaal afhankelijk van mij was. Ik wilde graag borstvoeding geven en kon het ook heel makkelijk, in de familie komen veel allergieën voor dus ik wilde echt een half jaar volledig borstvoeding geven. Maar ik zie mezelf nog met drie vriendinnen in een hotelkamer zitten kolven, tijdens een dagje winkelen ( zij sliepen in dat hotel, ik ging naar huis omdat ik anders 's nachts ook nog moest opstaan om te kolven), op mijn werk zitten en er achter komen dat ik het ventieltje van de kolf vergeten was ( ik kon wel huilen), met overvolle borsten in de kroeg tijdens een vrijgezellenfeest ( de tranen schoten echt in mijn ogen toen er iemand tegen me aan liep) en hoe boos ik was toen mijn man de vriezer niet goed dicht gedaan had en ik mijn voorraad melk weg kon gooien. Op de dag dat hij een half jaar was ben ik naar de winkel gegaan en ik heb een pak voeding gehaald, toen ben ik het gaan afbouwen en met negen maanden gestopt, die laatste maanden waren veel relaxter omdat er een back-up was
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem280

Bericht 21 Jul 2016 08:04

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Het is nu veel meer in hun slaapritme plannen.
Wil ik huishouden, dan die ik dat tijdens hun slaapje.
Daar dacht ik altijd anders over.

Verder heb ik eigenlijk nooit te makkelijk over gedacht.
Heb altijd gezegd, we gaan meemaken hoe het zal lopen, daar ga ik mij nu niet druk om maken.
En dat heb ik idd gedaan totdat de kinderen er waren.
En dan krijg je een zwaar jaar, die ik zelf niet zo zag aankomen.
Maar om de kinderen, buiten hun vroeggeboorte om, heb ik altijd van hun genoten en komen en staan zij echt op plaats 1.
Als wij weekend weg gaan, zonder kinderen, geniet ik van het samen zijn met vriend, geniet ik dat ik even zonder kinderen ben. Maar komen we terug, zijn mijn meisjes weer het belangrijkste.
<<

Geel

Bericht 21 Jul 2016 08:36

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Dat wat Ava heeft, heb ik ook wel een beetje. Dat omhoog schieten bij een kik. Zodra ik haar hoor, sta ik aan. Dat is ook wel een beetje zo gegroeid door die korte slaapjes overdag. In het begin ging ik vrolijk en vrij lekker douchen. Maar dan stond ik met ingesopt haar en dan begon ze te huilen. En als dat een keer of tien gebeurt dan word je vanzelf alerter, meer aangespannen, altijd klaar voor de start.

Ik vind overigens de leuke dingen ook wel echt leuk. Samen kletsen, dingen oefenen, kroelen – en ik kijk enorm uit naar de hapjes straks en het zitten enzo. Maar de vraag van dit topic was niet: wat vind je leuk, maar: waar dacht je te makkelijk over.

Edit: klinkt goed Filoria! Ik denk ook wel dat het overgaat hoor. In het begin verloor ik me helemaal in de situatie en het moment, maar nu heb ik een paar keer meegemaakt dat iets wat ik moeilijk vond beter werd, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dit ook weer voorbij gaat. Bovendien probeer ik mezelf echt te corrigeren steeds als ik me zo aangespannen voel.
<<

anoniem203

Bericht 21 Jul 2016 08:56

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Geel schreef:Dat wat Ava heeft, heb ik ook wel een beetje. Dat omhoog schieten bij een kik. Zodra ik haar hoor, sta ik aan. Dat is ook wel een beetje zo gegroeid door die korte slaapjes overdag. In het begin ging ik vrolijk en vrij lekker douchen. Maar dan stond ik met ingesopt haar en dan begon ze te huilen. En als dat een keer of tien gebeurt dan word je vanzelf alerter, meer aangespannen, altijd klaar voor de start.


Ja met dat douchen heb ik ook vaak gehad haha. Ik kon daar ook echt totaal niet tegen. Dan begon mijn hart sneller te kloppen en kreeg ik zo'n bedrukt gevoel en wilde ik alles vlug vlug doen. De jongste is een heel ander kind dan de oudste dus bij hem had ik het alleen maar in het begin en dat gevoel heb ik nu allang niet meer. Het zit er nog wel maar ik raak niet in 'paniek'. Als hij nu begint te mopperen en ik sta onder de douche dan denk ik wacht maar even.

Ik heb mij trouwens ook vergist in het hele slaapgedoe. Mijn jongste sliep pas met 2 jaar een keer sporadisch door en mijn oudste zoon werd in die tijd ook 2-3 keer per nacht wakker. Ik maakte vaak nachten van maar 3-4 uurtjes. Deze ellende heeft mij toen ook bijna mijn baan gekost. Ik kon gewoon niet meer normaal functioneren.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Jul 2016 09:21

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Geel schreef:Dat wat Ava heeft, heb ik ook wel een beetje. Dat omhoog schieten bij een kik. Zodra ik haar hoor, sta ik aan. Dat is ook wel een beetje zo gegroeid door die korte slaapjes overdag. In het begin ging ik vrolijk en vrij lekker douchen. Maar dan stond ik met ingesopt haar en dan begon ze te huilen. En als dat een keer of tien gebeurt dan word je vanzelf alerter, meer aangespannen, altijd klaar voor de start.


Dit herken ik ook heel erg! Bij mijn zoontje werd dat na een jaar zo veel beter, ik weet nog dat ik me op zijn eerste verjaardag heel vrij voelde. Net geen bv meer, geen baby meer en dus die eerste kwetsbaarheid was eraf. Ik kon hem makkelijker laten gaan en had er meer vertrouwen in. Ook het slapen had vanaf dat moment een echt ritme en dat gaf mij ook rust.
Mijn dochtertje is weer zooo anders! Slaapt altijd goed (niet door, maar 1 voeding per nacht vind ik echt niet erg) altijd vrolijk en zo tevreden.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Jul 2016 11:39

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Ik vind het eigenlijk meevallen na alle 'horrorverhalen' die ik heb gehoord en gelezen. Wat ik misschien wel had onderschat is hoe zwaar de verantwoordelijkheid weegt, 24/7.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 21 Jul 2016 11:42

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Spencer schreef:Ik vind het allemaal best meevallen eigenlijk. Ik heb nooit het idee dat ik geen tijd heb ofzo.

Hier ben ik zelf echt zo benieuwd naar. Iedereen in mijn omgeving zegt steeds maar, dat ik straks voor niets of niemand meer tijd heb..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2016 11:46

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Sunshine86 schreef:
Spencer schreef:Ik vind het allemaal best meevallen eigenlijk. Ik heb nooit het idee dat ik geen tijd heb ofzo.

Hier ben ik zelf echt zo benieuwd naar. Iedereen in mijn omgeving zegt steeds maar, dat ik straks voor niets of niemand meer tijd heb..

Ik vraag me af waarom mensen dat zeggen. Ik word daar echt een beetje bang van altijd.

Gelukkig zie en hoor ik in m`n omgeving van moeders heel andere verhalen.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 21 Jul 2016 11:47

Re: Dingen waar je als niet-moeder te makkelijk over dacht

Yadira schreef:
Sunshine86 schreef:
Spencer schreef:Ik vind het allemaal best meevallen eigenlijk. Ik heb nooit het idee dat ik geen tijd heb ofzo.

Hier ben ik zelf echt zo benieuwd naar. Iedereen in mijn omgeving zegt steeds maar, dat ik straks voor niets of niemand meer tijd heb..

Ik vraag me af waarom mensen dat zeggen. Ik word daar echt een beetje bang van altijd.

Gelukkig zie en hoor ik in m`n omgeving van moeders heel andere verhalen.

Ik kan het me ook niet voorstellen hoor, volgens mij ligt dat geheel aan jezelf en ik ken mezelf, moet goedkomen hoor :)
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers