Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te veel volume

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 09:58

Te veel volume

Ok, first world problems hierzo hoor. Maar mijn haar heeft echt te veel volume. Als ik het heb gewassen in de ochtend, heb ik de hele dag een soort leeuwenmanen om m'n hoofd heen hangen, it's all over the place. Ik heb al heel veel dingen geprobeerd, maar de meeste producten geven juist volume aan je haar. Ik zoek iets dat mijn haar een beetje temt.
Ik heb overigens als ik m'n haar gewoon laat opdrogen een grove slag in m'n haar, soms hier en daar wat pijpenkrullen. Maar omdat ik, zeker met deze warmte, graag in de ochtend douche en m'n haar was moet ik het föhnen (mijn haar ziet er serieus niet uit als ik laat opdrogen en niet met een stijltang te lijf ga), en dan krijg je dus dit effect:
*weg*

(Even zwart/wit omdat m'n huid heel vlekkerig oogt hier onder het Tl-licht.)
Iemand die hier een andere oplossing voor weet dan m'n haar in een staart binden? Overigens werkt met nat haar slapen ook niet, dan zit het de volgende dag letterlijk alle kanten op. En als ik slaap met nat haar in een vlecht ofzo dan heb ik de hele dag zo'n vlechtpatroon in m'n haar staan. Ik weet 't niet meer. Ik wil gewoon iets minder haar!
Laatst gewijzigd door Elliot op 27 Jul 2016 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 09:59

Re: Te veel volume

Wow, ik weet niet wat dit filtertje met m'n arm doet, maar mijn arm is gewoon één kleur in real life. Weird!

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jul 2016 10:02

Re: Te veel volume

Uitdunnen bij de kapper? Ik heb trouwens hetzelfde, hoor, maar k gebruik zo'n Keratise (ofzo?) Olie van de kapper. Fudging duur maar werkt wel kalmerend voor mn haar.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Jul 2016 10:04

Re: Te veel volume

Beetje laten uitdunnen volgende keer? Dit had ik vroeger ook maar mooi niet meer inmiddels. :( Ik vind het supermooi. Lekker verzorgende shampoos en conditioners zodat het zacht en soepel valt, is ook minder volume.
Laatst gewijzigd door Whatever op 20 Jul 2016 10:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jul 2016 10:05

Re: Te veel volume

:love: Ik vind het mooi
<<

Anoniem177

Bericht 20 Jul 2016 10:05

Re: Te veel volume

Ik herken je probleem, qua producten kun je er het niet dunner maken, maar wel bijv zachter door een olie oid. Zelf gebruik ik olie van Kerastase. Kost wat maar kun je onwijs lang mee doen. Ik heb daarom mijn haar vaak ik heel veel lagen en laat het altijd uitdunnen.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Jul 2016 10:07

Re: Te veel volume

Niks aan doen juist! Ik vind je haar hier ontzettend mooi zitten.
Geen tips dus, behalve dat je er niets aan moet doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 10:08

Re: Te veel volume

Uitdunnen laat ik inderdaad altijd doen als ik bij de kapper ben, maar heb niet echt het idee dat het helpt. Haha dat het mooi is hoor ik ook wel vaak, maar als ik in de spiegel kijk denk ik altijd alleen maar: JEZUS wat een haar. :laughcry:
Ik ga eens die olie proberen, misschien dat het iets helpt!

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Jul 2016 10:08

Re: Te veel volume

Ik vind het ook mooi. Ik zou niets doen, als ik dit forum mag geloven valt je haar waarschijnlijk toch wel uit na je bevalling (of iig, die kans is aanwezig, veel vrouwen hebben daar last van). Dus dan zou ik het zeker niet gaan laten uitdunnen of zo.
<<

Anoniem177

Bericht 20 Jul 2016 10:09

Re: Te veel volume

En wat kortere lagen dan?
<<

Anoniem177

Bericht 20 Jul 2016 10:10

Re: Te veel volume

Ok heb geen last van haar uitval tot nu toe. Wel dat het snel vet wordt.

Grappig dat veel zeggem niks aan doen maar het is echt enorm vervelend soms om een dikke bos haar te hebben. Ik kan ook nooit echt een lange lengte doen omdat ik anders hoofdpijn krijg. Gewoon te zwaa
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 10:12

Re: Te veel volume

Mizz_S schreef:Ik vind het ook mooi. Ik zou niets doen, als ik dit forum mag geloven valt je haar waarschijnlijk toch wel uit na je bevalling (of iig, die kans is aanwezig, veel vrouwen hebben daar last van). Dus dan zou ik het zeker niet gaan laten uitdunnen of zo.

Ja da's waar, al had ik dit 'probleem' (wat niet écht een probleem is natuurlijk) ook al voordat ik zwanger was. Maar misschien inderdaad beter even afwachten!

Bambina, als ik (kortere) lagen laat zetten krijg ik juist alleen maar meer volume, dan is m'n haar heel licht en springerig en heb ik overal krullen. Vooral de kortste plukken die dan in m'n gezicht vallen worden heel raar, die moet ik dan echt dagelijks met een stijltang in het gareel brengen omdat het anders geen gezicht is. Vind ik dan.

Misschien moet ik gewoon minder kritisch zijn op m'n eigen haar, dat zou ook kunnen natuurlijk :D

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2016 10:18

Re: Te veel volume

Oh heel herkenbaar Elliot. Ik heb dat ook altijd, word er gek van. Niks helpt ook, korter, langer, het is altijd poef. Nou vind ik het bij jou wel heel mooi staan maar dat zeggen mensen ook altijd bij mij.

Ik zou idd even de zwangerschap en ontzwangeren afwachten.

Ik probeer trouwens ook allerlei shampoo's, conditioners, olietjes, cremepjes, serum etc.. maar niets helpt echt.
Wat ik nu tegenwoordig doe is een beetje wax van m'n man er in, dat helpt nog het beste :laughcry:
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 10:25

Re: Te veel volume

Mm wax ja? Ik heb altijd het idee dat ik daar zo'n vette kop van krijg. Maar mijn man gebruikt ook wax, het is het proberen waard!
Haha ja anderen vinden het dus altijd mooi, maar ik zelf niet. Mijn moeder is ook altijd lyrisch over mijn haar als ik het zo laat opdrogen en er helemaal niets aan doe, terwijl ik mezelf dan net een schapendoes voel ofzo.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 20 Jul 2016 10:27

Re: Te veel volume

Het punt is, je volume zit bovenin ipv onderin. Het is wel een beetje ook het type haar dat jij hebt. Droog ook. Maar een olie zal niet helpen je volume te temmen. Laagjes, dat is denk ik key, en dan niet lange lagen maar gewoon even flink wat lagen. Niét boven maar onder.. Het is trouwens best ok hoor zo zonder stijltang, kan je goed hebben. Ik denk niet als ik deze foto zie: wooow, een leeuwtje!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 10:32

Re: Te veel volume

ChiQ schreef:Het punt is, je volume zit bovenin ipv onderin. Het is wel een beetje ook het type haar dat jij hebt. Droog ook. Maar een olie zal niet helpen je volume te temmen. Laagjes, dat is denk ik key, en dan niet lange lagen maar gewoon even flink wat lagen. Niét boven maar onder.. Het is trouwens best ok hoor zo zonder stijltang, kan je goed hebben. Ik denk niet als ik deze foto zie: wooow, een leeuwtje!

Ja m'n haar is inderdaad heel droog, maar dat komt denk ik door die stijltang. Dit is overigens ook de coupe NA de stijltang, haha. Voor de stijltang durf ik niet eens op de foto te zetten :D . Ik gebruik overigens altijd na het wassen een conditioner en ook wekelijks een masker om die droogheid tegen te gaan, zonder die producten heb ik echt een bosje stro op m'n hoofd.

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Jul 2016 10:33

Re: Te veel volume

Ja droogheid is echt funest voor volume.. (of juist key haha, ik gebruik die lush zeezout shampoo - occasionally, want ik wil geen droog haar haha - en dan VOEL ik gewoon mijn haar acuut droog worden en klitten maar dan heb ik wel gelijk meer volume haha)
<<

ChiQ

Bericht 20 Jul 2016 10:36

Re: Te veel volume

Oh. :smile: Jij lijkt bizar veel op mijn schoonzusje trouwens Elliot. type haar alles. Hmmm, enige dat ik dan nog kan bedenken, niet zo vaak wassen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2016 10:41

Re: Te veel volume

Elliot schreef:Mm wax ja? Ik heb altijd het idee dat ik daar zo'n vette kop van krijg. Maar mijn man gebruikt ook wax, het is het proberen waard!
Haha ja anderen vinden het dus altijd mooi, maar ik zelf niet. Mijn moeder is ook altijd lyrisch over mijn haar als ik het zo laat opdrogen en er helemaal niets aan doe, terwijl ik mezelf dan net een schapendoes voel ofzo.


Hahaha heel herkenbaar. Die wax is geen wondermiddel hoor, meer een soort redmiddel. Ik smeer dan echt een heel klein beetje alleen in de puntjes. Nu ik laagjes heb, springt m'n haar namelijk nog steeds heel erg maar op andere manier en dan kan ik het op die manier beetje in bedwang houden. En absoluut niet bovenop m'n hoofd smeren want dan kan ik net zo goed in 't frituurvet gaan hangen.
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 20 Jul 2016 11:20

Re: Te veel volume

Yadira schreef::love: Ik vind het mooi


Ik ook!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 20 Jul 2016 11:26

Re: Te veel volume

Ja, ik vind dit ook mooi!
Maar herken je probleem wel. Ben zelf altijd in de weer met een stijltang. Houd niet van producten in m'n haar,
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Jul 2016 11:28

Re: Te veel volume

ChiQ schreef:Oh. :smile: Jij lijkt bizar veel op mijn schoonzusje trouwens Elliot. type haar alles. Hmmm, enige dat ik dan nog kan bedenken, niet zo vaak wassen!


Denk dat minder wassen wel een goeie is. Die stijltang is waarschijnlijk ook funest. Maar dat is wel een beetje een lastig te doorbreken cirkel.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jul 2016 11:31

Re: Te veel volume

Whatever schreef:
ChiQ schreef:Oh. :smile: Jij lijkt bizar veel op mijn schoonzusje trouwens Elliot. type haar alles. Hmmm, enige dat ik dan nog kan bedenken, niet zo vaak wassen!


Denk dat minder wassen wel een goeie is. Die stijltang is waarschijnlijk ook funest. Maar dat is wel een beetje een lastig te doorbreken cirkel.

Nouja als je minder vaak wast, hoef je ook minder vaak met de stijltang, dus dat is winwin dan. :dance:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 11:50

Re: Te veel volume

Ik was het om de dag, minder dan dat heb ik geprobeerd (dan waste ik het in de ochtend op dag 1 en dan pas weer in de ochtend op dag 4, dus zaten er twee volle dagen tussen) maar dat vind ik echt niet fijn. Ik was het nu dus in de ochtend op dag 3. Ik heb het echt wel een paar weken geprobeerd, maar het werd echt niet minder snel vet. En na het wassen was het ook nog net zo droog. Haha! Ik voelde me ook gewoon viezig, m'n hoofdhuid ging jeuken en alles. Nu ik het om de dag was heb ik daar geen last meer van.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Jul 2016 12:35

Re: Te veel volume

O.. Had ik maar zo'n haar!!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron