Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega stelt steeds dezelfde vraag.

<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:00

Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Ik ben zo'n muts die dan ook steeds antwoord geeft. Toen ik er net werkt praatte ik veel met haar, maar sinds er een nieuwe meid is gaat ze veel met haar om wat oke is. Ze zegt nog amper wat tegen mij, lacht alleen vaag en alleen als ze weer eens wat moet weten om ze nieuwsgierig is kan ze ineens wel tegen me praten.
Ik wil haar eigenlijk op een nette manier zeggen dat ik het niet fijn vind en en het fijn zou vinden als ze niet steeds hetzelfde vraagt. Dat als ze dat weer doet ik niet meer antwoord.

Hoe pak ik dat het beste aan? Ik wil geen ruzie, maar vind dat ik in mijn recht staat als het op mijzelf aankomt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jul 2016 13:03

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Welke vraag stelt ze dan?

Afhankelijk daarvan kunnen we beetje meedenken. Als ze namelijk 'hoe gaat het' vraagt, zou ik gewoon antwoorden, maar iets persoonlijks misschien niet, of afwijkend.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2016 13:04

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Ik vind het zo apart dat jij altijd dit soort situaties hebt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:09

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Marin schreef:Welke vraag stelt ze dan?

Afhankelijk daarvan kunnen we beetje meedenken. Als ze namelijk 'hoe gaat het' vraagt, zou ik gewoon antwoorden, maar iets persoonlijks misschien niet, of afwijkend.


Of ik zoals afgelopen nacht laat blijf of niet. Ik werk 3 dagen, 1 dag laat en die andere 2 niet. Zij heeft meerdere keren geprobeerd te vragen waar, maar dat gaat haar niks aan. Ze denkt dat ik zo dom ben dat ik mij verlul, maar deze keer trap ik er niet in. Die meid waar ze mee omgaat is net zo zij vroeg het laatst voor de 2e keer en toen heb gezegd dat ze dat al had gevraagd en dat ze het eens moest onthouden. Daarna ging ze naar die vrouw A. waar het nu over gaat, want ik stond er vlak bij. Het was duidelijk dat ze alles tegen haar ging zeggen hoe ik reageerde, maar door de muziek hoorde ik niks. Echt heel flauw zijn die 2 bezig!

A.vroeg laatst ook hoe duur mijn vakantie was en dat heb ik gezegd. Achteraf gezien beter niet kunnen doen, want het gaat haar niks aan. Dus ze dacht dat ik het nu weer zou zeggen, mooi niet dus!
Ze was laatst ongesteld en deed wat raar. Toen ik gewoon wat vroeg zei ze iets als ''je weet hoe ik me voel, niet van die rare dingen zeggen''. Dus ik had echt iets als doe normaal, ik zei gewoon wat dat jij je niet goed voelt kan ik niks aan doen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Jul 2016 13:09

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Tja, misschien is het wel persoon eigen. Ik heb ook zo een teamgenoot die iedere week dezelfde vragen kan stellen over reizen die ze wilt maken en wat ze moet doen qua voorbereidingen en zo. Het lijkt wel of ze de gegeven antwoorden niet kan onthouden. Ondertussen weten we het en reageren we gewoon, maar niet meer zo uitgebreid als eerder. Verder is het een beetje het ene oor in, het andere oor uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:10

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Tom schreef:Ik vind het zo apart dat jij altijd dit soort situaties hebt.


Waar slaat dat op zeg? Ik heb toch niks verkeerd gedaan! Het gaat haar niks aan en zij moet eens kappen met tig keer hetzelfde vragen en eens onthouden wat ik zeg dat ik toch niet teveel gevraagd?
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jul 2016 13:11

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Zo gek is het toch niet om aan je collega te vragen wat voor dienst hij/zij heeft...
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2016 13:11

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Gefeliciteerd CBL, je collega's tonen interesse in je. Waarom reageer je dan zo flauw? Doe gewoon een beetje mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Jul 2016 13:12

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Jij stelt ook steeds dezelfde vragen op dit forum, maar jij trekt je er ook niet echt iets van aan als mensen dat tegen je zeggen, toch? Omdat jij vindt dat je het recht hebt om te vragen wat je wil (wat natuurlijk ook zo is, tot op zekere hoogte). Waarom zou die collega dat recht dan niet hebben?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jul 2016 13:12

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Ik snap niet wat er raar aan die vraag is eigenlijk.

Het is ook nummer 1 vraag bij ons, omdat iedereen andere tijden werkt.

Of impliceert ze er iets mee?
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2016 13:23

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

caribbeanlover schreef:
Tom schreef:Ik vind het zo apart dat jij altijd dit soort situaties hebt.


Waar slaat dat op zeg? Ik heb toch niks verkeerd gedaan! Het gaat haar niks aan en zij moet eens kappen met tig keer hetzelfde vragen en eens onthouden wat ik zeg dat ik toch niet teveel gevraagd?


Jeetje, heb je honger ofzo?
Het valt mij alleen op dat jij dit soort situaties vaak meemaakt, of althans, er dusdanig over 'struikelt' (niet in de letterlijke zin van het woord) dat je er hier een topic over opent. Wat Silly-One ook zegt: ene oor in, andere oor uit. En net als wat Marin zegt: wat is er raar aan de vraag? Niet alles is slecht naar jou bedoelt hoor..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:50

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Alibi schreef:Zo gek is het toch niet om aan je collega te vragen wat voor dienst hij/zij heeft...


Je hebt vragen en vragen en dit is gewoon proberen dat ik zeg waarom ik niet elke dag tot laat ben.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:51

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Marin schreef:Ik snap niet wat er raar aan die vraag is eigenlijk.

Het is ook nummer 1 vraag bij ons, omdat iedereen andere tijden werkt.

Of impliceert ze er iets mee?


Denk ik wel dat probeer ik uit leggen.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:51

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Yadira schreef:Gefeliciteerd CBL, je collega's tonen interesse in je. Waarom reageer je dan zo flauw? Doe gewoon een beetje mee.


Het begint irritant te worden omdat ze steeds hetzelfde vraagt en niks onthoud.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jul 2016 13:54

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Ik snap niet wat er raar aan die vraag is eigenlijk.

Het is ook nummer 1 vraag bij ons, omdat iedereen andere tijden werkt.

Of impliceert ze er iets mee?


Denk ik wel dat probeer ik uit leggen.


Maar wat probeert ze er mee te bereiken dan? Waarom is het erg als jij eerder weg gaat dan zij? Of ga jij weg terwijl je werk nog niet af is? Want dan heeft ze wellicht een punt.

En dat ze het niet kan onthouden... Sorry maar ik onthoud ook echt de diensten van m'n collega's niet. Ik kan m'n eigen al amper onthouden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jul 2016 13:56

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Ik begrijp je irritatiepunt niet geloof ik. Wat maakt het nou uit dat ze dat een paar keer vraagt? En dat je de reden niet noemt, dat is jouw recht toch? Klaar. Niet te veel aandacht aan besteden.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 13:59

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Marin, Ik heb niet eigen taken op het einde van de avond. Met de leidinggevende heb ik afgesproken dat ik 1 dag lang blijf. Als ik de andere dagen eerder weg gaan zijn anderen er nog een tijdje. Deze collega stond laatst achter mij tegen iemand anders op een hele kinderachtige toon te zeggen ''sommigen gaan om 0.00 weg terwijl anderen langer blijven''. Ze wist dondersgoed dat ik het kon horen, echt heel flauw.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 14:00

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Exogenesis schreef:Ik begrijp je irritatiepunt niet geloof ik. Wat maakt het nou uit dat ze dat een paar keer vraagt? En dat je de reden niet noemt, dat is jouw recht toch? Klaar. Niet te veel aandacht aan besteden.


Ik vind het irritant mag toch?! Nee probeer er niet teveel aandacht aan te besteden aan dat soort mensen, maar lastig is het wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jul 2016 14:00

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Nou ja als jij dat hebt afgesproken met je leidinggevende dan is dat toch goed zo? Ik zou me daar echt niet zoveel van aantrekken wat anderen vinden hoor.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 14:04

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Marin schreef:Nou ja als jij dat hebt afgesproken met je leidinggevende dan is dat toch goed zo? Ik zou me daar echt niet zoveel van aantrekken wat anderen vinden hoor.



Weet ik, maar zij en die meid proberen nou anderen manier te vinden om erachter te komen waarom.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2016 14:04

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Marin schreef:Nou ja als jij dat hebt afgesproken met je leidinggevende dan is dat toch goed zo? Ik zou me daar echt niet zoveel van aantrekken wat anderen vinden hoor.


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Jul 2016 14:30

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Nou ja als jij dat hebt afgesproken met je leidinggevende dan is dat toch goed zo? Ik zou me daar echt niet zoveel van aantrekken wat anderen vinden hoor.



Weet ik, maar zij en die meid proberen nou anderen manier te vinden om erachter te komen waarom.
Dan vertel je die reden toch? Wat is daar erg aan? Jij vind het niet prettig tot zo laat te werken en je hebt het afgesproken met je leidinggevende. Dan is het toch gewoon helder?
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Jul 2016 14:53

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Wat UN zegt.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2016 15:15

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Urban Naked schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Nou ja als jij dat hebt afgesproken met je leidinggevende dan is dat toch goed zo? Ik zou me daar echt niet zoveel van aantrekken wat anderen vinden hoor.



Weet ik, maar zij en die meid proberen nou anderen manier te vinden om erachter te komen waarom.
Dan vertel je die reden toch? Wat is daar erg aan? Jij vind het niet prettig tot zo laat te werken en je hebt het afgesproken met je leidinggevende. Dan is het toch gewoon helder?


Nogmaals het gaat hun niks aan! Als ik het zeg hebben zij hun zin.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2016 15:17

Re: Collega stelt steeds dezelfde vraag.

Dat klinkt bijna alsof je wat te verbergen hebt, alsof je je schaamt waarom je dit hebt afgesproken met je leidinggevende. En dat is toch juist niet het geval? Zoveel mensen, zoveel oplossingen. Ik zie serieus het probleem niet, ik denk juist dat je nu een probleem aan het maken bent: jij schiet in de verdediging, bent niet open over de simpele reden waarom, waardoor zij gaan denken dat er meer achter zit, door gaan vragen. Hierop ga jij nog meer in de verdediging etcetera etcetera etcetera.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers