Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jul 2016 11:11

Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Onze dochter van 13 maanden slaapt al zo lang ik me kan herinneren lastig in als we op andere plekken zijn, bv een middag bij vrienden of schoonouders. Omdat dat alleen om een middag gaat en ze dan vaak 's ochtends thuis goed heeft geslapen, accepteren we over 't algemeen dat ze dan dus maar een keer een slaap overslaat.

Nu zijn we echter op vakantie en is 't al sinds vrijdagavond prut. Ik snap ontzettend goed dat ze moet wennen aan een andere omgeving en een iets ander ritme (we proberen haar ritme zoveel mogelijk aan te houden, maar de 2/3 slaapjes die ze overdag normaal thuis in bed doet, doet ze nu vaak in de auto. In de kinderwagen slaapt ze sowieso maar heel lastig).
We zijn 's avonds 3 kwartier tot een uur bezig, met een (uiteindelijk) doodmoe, brullend kind. We kunnen de kamer niet uit, want dan zet ze 't op een krijsen, maar als we zonder iets te zeggen naast haar blijven zitten, blijft ze maar naar ons kijken.
Op dit moment ben ik al een uur bezig haar in slaap te krijgen. Na 't ontbijt was duidelijk dat ze nog doodmoe was, in mijn armen viel ze ook zo in slaap, maar zodra ik haar wegleg is ze wakker, en wakker wegleggen is meteen brullen.

We houden zoveel mogelijk de slaaproutine van thuis aan, letten op vermoeidheidssignalen, als ze in de auto in slaap valt, rijden we een rondje tot ze wakker wordt, zodat ze overdag iig haar rust goed kan pakken.

Iemand nog briljante ideeën? In ons bed nemen is ook niet direct een oplossing, daar valt ze ook niet makkelijk in slaap, bed van pappa en mamma is om in te spelen en te klimmen/klauteren op pappa en mamma, en stiekem heb ik savonds toch best ook wel even behoefte aan een uurtje (of 2 ;)) zonder kind lekket zitten.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jul 2016 11:56

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Als ze in jouw armen makkelijk in slaapt valt zou ik dat dus gewoon doen. Haar in jouw armen in slaap laten vallen en dan maar gewoon lekker zittend wat doen zoals lezen of zo. En 's avonds die 2 uurtjes rust die je wilt ook op die manier invullen. Dus dat ze op jouw schoot slaapt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Jul 2016 12:38

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Ik doe/zou het doen zoals Zenna.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jul 2016 12:52

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Ik zou dat ook doen denk ik. Heb je geen doek? Jammer dan hoor, jullie hebben ook vakantie :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jul 2016 13:07

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Autoritjes plannen rondom haar slaaptijden? En dan bijv. 1 persoon in de auto blijven zitten en de ander boodschappen halen? Of wordt ze wakker als de auto stopt?
Of misschien naast haar bedje zitten maar dan met je rug naar haar toe gedraaid. Zo ben je er wel maar misschien minder interessant om naar te kijken.
Wandelen rond slaaptijd? Niet tegen haar praten en lekker wandelen. (Al zeg je dat slapen in de wagen niet zo goed gaat)
Slaapt ze niet bijv. langs het zwembad? Dat ze op een stretcher bijv in slaap valt tijdens het liggen/spelen? Dan zou ik er gewoon bij blijven zitten en haar daar lekker laten slapen.
Misschien allemaal al geprobeerd hoor, ik roep ook maar wat.
Succes! Hoelang blijven jullie nog weg?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Jul 2016 15:12

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Rond die leeftijd gingen ze bij ons over van 2 slaapjes naar 1 (groter) middagdutje, dat anders eens proberen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jul 2016 17:09

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Vanmiddag is ze 2x in de draagzak in slaap gevallen, dus denk dat we die overdag maar wat meer gaan proberen.

Lot, dat idee is leuk, maar gaat ze dus niet doen helaas, ze wil alles zien! Als ze bij mij in slaap valt is de kamer ook vrij donker, valt er niet zoveel te zien. Slaaptijden overdag plannen we nu vaak in de auto inderdaad en dan rijden we een stukje verder.
We blijven nog 1,5 week weg.

Zal dat idee voor vanavond iig maar achter de hand houden, haar lekker bij mij laten slapen, weet alleen niet zo goed of ik met haar kan opstaan/weglopen als ze slaapt, kan ik straks eens proberen. Ze valt namelijk in slaap in een zo goed als donkere slaapkamer, maar dan kan ik dus verder niks meer.

Ben alleen een beetje bang dat ze er erg aan gewend gaat raken bij mij te slapen, en dat ze dat dan thuis ook weer wil, daar zit ik stiekem niet echt op te wachten.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Jul 2016 21:45

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Is ze gaan slapen vanavond?
Ligt ze apart op een kamer of bij jullie?

Inderdaad misschien minder slapen overdag.
Onze dochter sliep rond een jaar 1 keer per dag 2 a 3 uren.
2014 2016
<<

Anoniem280

Bericht 19 Jul 2016 23:56

Re: Dreumes slaapt moeilijk op andere plek

Ik lees mee.
Hier zijn ze 1,5 jaar en 1 van de 2 heeft hier ook erg veel moeite mee.
Dragen heb ik nooit gedaan, doe ik nu dus ook niet.
Vervelend is het wel.
Ik blijf overigens niet bij haar, omdat ze erg snel aan dingen went.
Zodra ik uit zicht ben is het brullen, mamaaaaa/memmmmmmm.
Gezellig ook voor de mensen bij wie wij op bezoek zijn.
Hier nog 1 slaap overdag.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers