Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijst werk

<<

Anoniem176

Bericht 29 Jul 2016 17:53

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 25,2
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? 1820 exclusief ORT. Inclusief zal mijn bruto salaris rond de 2000/2100 zitten.
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Op fulltime basis 144 uur. Na rato is dat voor mij dus rond de 100 uur.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Ja , ik betaal 50%.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Nee , woon op fietsafstand (aar ga wel vaak met de auto haha)
<<

Anoniem321

Bericht 29 Jul 2016 17:53

Re: Vragenlijst werk

Fred even serieus. Ga toch op zoek naar een baan waar je wel gelukkig van wordt, of laat je omscholen naar een ander vakgebied.
Echt, ook al heb je een uur reistijd enkele reis, als je leuk werk hebt is dat het waard.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Jul 2016 18:55

Re: Vragenlijst werk

Ik vond het werk dat ik daar op een uur reistijd leuk.

Ik ben van mening dat niemand meer dan 4.000 bruto hoeft te verdienen in welke functie dan ook in loondienst. Uiteindelijk ben je geen eindverantwoordelijke directeur die aandelen heeft of prive vermogen in het bedrijf steekt. Bovendien kan je van dat bedrag een goede woning kopen etc..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jul 2016 18:56

Re: Vragenlijst werk

Wie zegt überhaupt dat ze in loondienst is? Misschien geeft ze zichzelf wel zulke goede arbeidsvoorwaarden? En dan nog, who the fuck cares? Fijn toch voor haar?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jul 2016 19:11

Re: Vragenlijst werk

Misschien is Claire wel de directeur! :D
<<

Anoniem282

Bericht 29 Jul 2016 20:43

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:Ik vond het werk dat ik daar op een uur reistijd leuk.

Ik ben van mening dat niemand meer dan 4.000 bruto hoeft te verdienen in welke functie dan ook in loondienst. Uiteindelijk ben je geen eindverantwoordelijke directeur die aandelen heeft of prive vermogen in het bedrijf steekt. Bovendien kan je van dat bedrag een goede woning kopen etc..


Hahaha, 4000 bruto is een leuk salaris, hoor. Maar come on, dit is echt niet belachelijk veel geld. Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon heb je ook echt wel een leuk salaris nodig om een huis te kunnen kopen. Huisje zelfs; denk hierbij aan 70m2 en met een beetje mazzel een balkon/tuintje. Tenzij je natuurlijk graag weggestopt wordt op 18 hoog ergens in een buitenwijk. In een buitenwijk red je het ook wel met minder, 3000 euro bruto kan dan ook nog en met weinig tot geen eisen. Wake up, je leeft echt in een bubbel. En wat onbeschoft trouwens om hier forummers af te zeiken, omdat ze zogenaamd een te hoog salaris hebben in jouw beleving. Als dat je zo tegenstaat, waarom kies je er dan voor uitgerekend dit topic te lezen? Dan heb je wat mij betreft als enige forummer ze niet alle 24 in het kratje.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 29 Jul 2016 22:23

Re: Vragenlijst werk

Fred, mag ik je als vakbondsbestuurder eens adviseren om je te orienteren op wat je wensen zijn voor je toekomst, voor je loopbaan? Je maakt geen gelukkige indruk en je laat je door je frustraties leiden in plaats van door je ambities.

En ik ben bang dat ik - in loondienst - toch echt ook boven die 4000 euro zit. En 25 dagen, en een lease-auto.
<<

anoniem203

Bericht 29 Jul 2016 22:45

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 16 uur (2 volle dagen)
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)?
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Ik kan 5 weken vakantie nemen in het jaar (of 10 dagen in mijn geval)
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Gaat via het werk.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Alleen als ik naar een andere vestiging moet. Ik geloof dat het 17 cent per km is.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Jul 2016 01:51

Re: Vragenlijst werk

Echt jezus Fred, wat een ontevreden mens ben jij toch, jakkie. Ben blij niet in jouw schoenen te staan. Ik ben het eens met iedereen hier (bijzonder he Fred, dat niemand het met je eens is). Een leuke baan en goed verdienen kan heus, maar ik heb liever een leuke baan en minder verdienen dan andersom. Ook ik werk in het recruitment wereldje, alleen ben ik geen recruiter, gaat allemaal fair bij ons hoor: klanten happy, kandidaten happy, collega's happy en Marsy happy.
Kom lekker naar Australie joh (wel ver bij mij vandaan want ik hou niet van negatieve mensen), verdien je fijn veel geld. ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 30 Jul 2016 15:22

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 20-24 uur
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? Afhankelijk van het aantal uren dat ik werk
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Ik kan 5 weken vakantie nemen in het jaar (100 uur afgaande op mijn minimale uren van 20)
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Gaat via het werk.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? 19 cent per kilometer.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Jul 2016 22:54

Re: Vragenlijst werk

Nog een reden om niet bij de vakbond te gaan zo te lezen.

Ambities had ik, maar helaas zijn weinig werkgevers flexibel genoeg dat ik die waar had kunnen maken. Ik doel bijv. op werkgevers die omzet belangrijker vinden dan begeleiding en opleiding van nieuwe werknemers.

Nu krijg ik binnenkort van mijn werk uit een managementcursus waar ik wel benieuwd naar ben.
<<

Anoniem192

Bericht 30 Jul 2016 22:57

Re: Vragenlijst werk

Wat een zeikerd ben jij. Als je ook zo in het echte leven bent snap ik best dat werkgevers er misschien niet in mee wilden gaan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Jul 2016 00:51

Re: Vragenlijst werk

Gewoon doorzeiken Fred, je maakt een heerlijk leven voor jezelf zo..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 31 Jul 2016 09:29

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? Op het moment 24 uur per week en 12 uur in de ziektewet.
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? Teveel, aldus Fred aangezien ik bij de gemeente werk. Echter verdien ik met mijn HBO functie behoorlijk weinig vergeleken met mensen in het bedrijfsleven (of mensen die werken via detacheringsbureaus in dezelfde functie).
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? 25 dagen
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Gaat via mijn werkgever
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Nee niet maandelijks. Wel kan ik aan het einde van het jaar gebruik maken van het cafetariamodel en mijn 13e maand bruto, netto ontvangen.
<<

Anoniem282

Bericht 31 Jul 2016 16:47

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:Nog een reden om niet bij de vakbond te gaan zo te lezen.

Ambities had ik, maar helaas zijn weinig werkgevers flexibel genoeg dat ik die waar had kunnen maken. Ik doel bijv. op werkgevers die omzet belangrijker vinden dan begeleiding en opleiding van nieuwe werknemers.

Nu krijg ik binnenkort van mijn werk uit een managementcursus waar ik wel benieuwd naar ben.


Fred, het is niet om je te beledigen, want ik vraag het me serieus af: is er iets met jou aan de hand waardoor je reageert zoals je reageert? Als het op deze pijler aankomt springen je reacties er namelijk nogal uit en niet op een positieve manier. Je houdt het daarnaast niet bij jezelf en geeft mensen sneren als het niet gaat zoals in jouw perfecte en/of gewenste plaatje. Alles wat misgaat, ligt aan iedereen behalve aan jezelf en je uit je steeds ongenuanceerder.

Je gaf laatst aan dat hier posten voor jou een ontlading is, maar lijkt totaal niet aan te voelen dat zo langzamerhand niemand het meer hoeft te lezen. Inmiddels spreken forummers zelfs uit dat ze klaar zijn met je gezanik en ook dat landt niet. Hoe kun jij ontladen, terwijl je hier zoveel weerstand krijgt? Je lijkt je namelijk vaak op te winden over bepaalde situaties, zelfs als het niet over jouw eigen situatie gaat. Als ik voor mezelf spreek, leest het best irritant dat er een forummer is (jij dus), die vrijwel overal negatief op reageert en zich niet baseert op de feiten maar puur onderbuikgevoelens en eigen ervaringen; waarbij laatstgenoemde ook nog eens ervaringen zijn waarin je geen bijval krijgt, omdat mensen zich er niet in herkennen. Je zet hier een sfeer neer die best bepalend is voor hoe topics invulling krijgen en ik vind het jammer dat jij dat doet en dat dit kennelijk ook gewoon kan.

Zijn waarschuwingen of zelfs een ban krijgen er alleen voor forummers die hier gaan schelden? Sorry, maar als ik hier, me van geen kwaad bewust, mijn inkomen neerzet en dan ongevraagd allerlei commentaar hierop kreeg van Fred, vind ik dat best bijzonder dat dit wel wordt getolereerd. Als ik vervolgens zeg dat Fred wel eens mag kappen met dat gezuig, die jankposts en ik hem een kansloze idioot vind die z'n zure bek wat mij betreft mag houden (omdat m'n geduld op is dat hij telkens zijn onvrede moet laten blijken en werkelijk niemand hier iets mee kan), ben ik degene die een waarschuwing heeft te pakken (en/of ban). Beetje omgekeerde wereld, lijkt me.
<<

Anoniem249

Bericht 31 Jul 2016 18:04

Re: Vragenlijst werk

Waarom is mijn salaris te hoog? Mijn afdeling maakt enorm veel winst, we werken daar dan ook ontzettend hard voor (met een positieve instelling, zonder te zeuren) en kunnen het ons dus veroorloven om een goed salaris te krijgen.

Daarnaast is het echt niet veel geld als je middenin Amsterdam woont. Het leven is hier gewoon een stuk duurder dan in de provincie. Het is een vrij gemiddeld salaris voor een hoger opgeleide met 10 jaar ervaring, althans in mijn branche.
<<

Anoniem282

Bericht 31 Jul 2016 19:16

Re: Vragenlijst werk

In mijn branche ook, Claire. Als je ondertussen nog zou switchen van werkgever zit je er na 10 jaar waarschijnlijk zelfs boven. Als Fred echt zoveel verstand heeft van wat gangbaar is, had hij dit toch moeten weten, lijkt me.
<<

Anoniem184

Bericht 31 Jul 2016 19:36

Re: Vragenlijst werk

Jeetje, wat een topic...

Maargoed:
Hoeveel uur per week werk je? 32
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? ongeveer €2200 bruto
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Een ruime 5 weken.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Ja, dit is geregeld vanuit werk.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Niet van toepassing, ik fiets :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 31 Jul 2016 21:01

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 0 op contract, maar in de praktijk ongeveer 27 uur.
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? gemiddeld - euro bruto
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Ik bouw op per uur, maar geloof dat het neerkomt op 166 uur per jaar op een werkweek van 36 uur.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Ja, vanuit mijn werk is dit geregeld.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? 0.19 ct per km en het is per gewerkte dag 45 km. Ook weer afhankelijk van hoeveel dagen ik werk.
Laatst gewijzigd door CCC op 03 Aug 2016 21:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 31 Jul 2016 21:44

Re: Vragenlijst werk

Hmm CCC, hoe lang werk je op dat nul uren contract al dan? Want op een gegeven moment heb je dan gewoon aanspraak op je gemiddelde werkweek. Haha, of bemoei ik me nu met dingen waar ik me niet mee moet bemoeien?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Aug 2016 09:52

Re: Vragenlijst werk

@ Claire... Het is jou keuze om Amsterdam te gaan wonen? Dat hoeft namelijk niet. Een werkgever hoeft daar geen rekening mee te houden lijkt mij. Het lijkt erop in de randstad dat werkgevers daar inderdaad teveel rekening mee houden, dit zorgt juist mede dat daar de huizenprijzen hoog zijn denk ik.

Bovendien werken ze toch bij alle bedrijven hard? Er zijn genoeg bedrijven die hard werken en maar net hun hoofd boven water houden, dus wat je daarmee wil zeggen snap ik niet. Zou je als je afdeling of bedrijf goed loopt veel en extra (bonussen) moeten verdienen? Mij lijkt het van niet. Je voert toch normaal je werk uit net zoals een ieder die ergens werkzaam is. Een schoonmaker die bijv. extra snel hotelkamers goed schoon maakt krijgt toch ook niet extra betaald om als voorbeeld te nemen.

@ Guattari... Volgens mij profileer ik alleen maar mijn mening hier en dat mag toch? Dat de meeste het hier niet mee eens zijn kan ik niets aan doen. Overigens kijk eens in andere topics waar ik in heb gepost die zijn niet allemaal negatief.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Aug 2016 10:09

Re: Vragenlijst werk

Hmm.. tuurlijk krijgt een hotelschoonmaakster die sneller werkt bonussen. Is ook niks mis mee, zolang er een respectabel basissalaris is. Je mag best beloond worden omdat je je werk goed, snel en zorgvuldig doet?
<<

Anoniem174

Bericht 01 Aug 2016 11:26

Re: Vragenlijst werk

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 16 Sep 2016 10:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Aug 2016 12:21

Re: Vragenlijst werk

Het zou je dan wel sieren om het meer bij jezelf te houden, Fred. Nu uit je ook regelmatig je mening, waarbij je anderen naar beneden haalt vanwege het loon dat zij krijgen voor het werk dat zij doen. En ik weet dat je niet altijd zo zuigt, waarom dan hier wel? Dit is iets van de laatste jaren, want voorheen was je in deze pijler ook niet zo negatief.

Het is natuurlijk niet zo dat als je buiten de Randstad werkt, dat je salaris met 50% halveert. Er zal een verschil in zitten van een paar honderd euro en dat hoeft niet eens per se. Ligt er maar net aan onder welke CAO je valt (als je er al onder eentje valt). Je haalt nu schoonmaakwerkzaamheden aan om te vergelijken. Deze gaat mank, want zelfs als een schoonmaker 3 extra kamers schoonmaakt, zal het uurtarief/basissalaris altijd lager liggen dan van iemand die geschoold werk doet. Onder de streep zal een schoonmaker dus nooit 4000 euro verdienen in zijn/haar functie, ook niet als er 100 extra kamers worden schoongemaakt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Aug 2016 13:45

Re: Vragenlijst werk

@ Guattari... Het voorbeeld van de schoonmakers had ook een elk willekeurig ander beroep kunnen zijn. Ik doelde meer op het feit van waarom zou Claire extra veel moeten verdienen tov een ander in het zelfde bedrijf of bij een ander bedrijf die ook hard werkt? Dat vind ik een beetje vreemd. Zo vraag ik mij ook dikwijls af waarom mensen in de sale (verkoop) meer of extra bonussen krijgen tov kantoorpersoneel etc. van dezelfde onderneming. Ze werken toch even hard lijkt mij en zijn toch even belangrijk? Zonder goed kantoorpersoneel kan een bedrijf immers niet sturen als er geen betrouwbare maandcijfers bekend zijn etc...
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo