Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijst werk

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Jul 2016 14:49

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 24 uur
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? Ruim €1500 netto
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Iets meer dan 5 weken, maar komt altijd bij door overwerk/vergaderingen etc.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Ja heb ik maar weet niet precies wat het kost.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Nee want ik ga op de fiets.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Jul 2016 23:38

Re: Vragenlijst werk

Ga ik hier niet neerzetten, maar zie wel dat mijn hekel aan recruiters gegrond is. Op een enkel bedrijf na in die branche die geen personeel en die zzp-er is. Die zzp-er houd er gelukkig een menselijke werkwijze op na.
<<

anoniem213

Bericht 24 Jul 2016 23:47

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:Ga ik hier niet neerzetten, maar zie wel dat mijn hekel aan recruiters gegrond is. Op een enkel bedrijf na in die branche die geen personeel en die zzp-er is. Die zzp-er houd er gelukkig een menselijke werkwijze op na.

Uh, wat?
<<

Anoniem177

Bericht 25 Jul 2016 01:41

Re: Vragenlijst werk

Toen ik mijn baan nog had:
Hoeveel uur per week werk je? 27 uur en 1 dag school.

Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)?
Onder het minimum, al Scheelde t niet veel.

Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar?
4 weken

Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand?
Ja

Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer?
Ik niet omdat ik dicht bij woon
<<

Anoniem280

Bericht 25 Jul 2016 10:15

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 0 t/m 28
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? Wisselend inkomen.
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Denk zo'n 28?
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Via werk.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Krijg 0,24 of meer, geen idee eigenlijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Jul 2016 11:45

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je?
32 bij ene baan, 15 bij andere
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)?
In euro, bij baan 1: €28 per uur en bij baan 2: €55 per uur
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar?
Bij baan 1: 20 dagen en bij baan 2 onbeperkt (nul uren)
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand?
Ja, ik krijg 9% pensioen per week
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer?
Nee geen reiskosten
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jul 2016 12:04

Re: Vragenlijst werk

June schreef:
Fred schreef:Ga ik hier niet neerzetten, maar zie wel dat mijn hekel aan recruiters gegrond is. Op een enkel bedrijf na in die branche die geen personeel en die zzp-er is. Die zzp-er houd er gelukkig een menselijke werkwijze op na.

Uh, wat?


Huh, Fred die een niet-constructieve bijdrage levert aan een topic over werk? Die een slecht geschreven post vol aannames neerplempt? Fred, wat is er aan de hand? Is je account gehackt?

On topic:

Hoeveel uur per week werk je?
32

Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar?
Best veel, 26-27 ofzo. Ik krijg geloof ik 30 uur uitbetaald en bouw dus steeds wat verlof op.

Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand?
Yes, ABP.

Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer?
Ik mag kiezen tussen 19 cent per km of een zonekaart voor het stads-OV. Ik heb het eerste, ga soms met de tram en soms met de fiets.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jul 2016 13:44

Re: Vragenlijst werk

Zie arbeidsvoorwaarden Harrison. I rest my cache! Recruiters die overdreven veel verdienen aan premies etc over de ruggen van sollicitanten en bedrijven doen niet onder voor accountantskantoren die hun uren niet correct facturen etc...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jul 2016 13:47

Re: Vragenlijst werk

Wat ben jij toch intens akelig Fred.
Let's discover the world together.
<<

anoniem213

Bericht 25 Jul 2016 13:48

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:Zie arbeidsvoorwaarden Harrison. I rest my cache! Recruiters die overdreven veel verdienen aan premies etc over de ruggen van sollicitanten en bedrijven doen niet onder voor accountantskantoren die hun uren niet correct facturen etc...

Je cache ja? Bijzonder.

En zou je het maar eens laten rusten. Dat zou je sieren.
<<

anoniem213

Bericht 25 Jul 2016 13:50

Re: Vragenlijst werk

Caulfield schreef:Huh, Fred die een niet-constructieve bijdrage levert aan een topic over werk? Die een slecht geschreven post vol aannames neerplempt? Fred, wat is er aan de hand? Is je account gehackt?


:D
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jul 2016 13:58

Re: Vragenlijst werk

Zo gek vind ik de arbeidsvoorwaarden niet van Harrison. Er zijn meer sectoren met zeer gunstige arbeidsvoorwaarden.
Kijk naar de overheid, banken, etc.

Volgens mij werk je in de fananciele sector Fred, dus ga eens solliciteren bij een bank ofzo dan heb je straks ook die arbeidsvoorwaarden. En anders is het je eigen keus dat je genoegen neemt met minder. Hou eens op joh met al dat negatieve gedoe. Ben je toe aan vakantie?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jul 2016 14:22

Re: Vragenlijst werk

Vakantie ben ik wel aan toe. Heb maar 29 dagen op basis van 42,50 uur. Bij andere werkgevers was dat anders. Soms beter, soms slechter.

Overheid (gemeente met name) verdient in mijn ogen ook te veel. Met name de MBO'ers daar. Als de salarissen van MBO'ers die bij gemeentes werken gelijk zouden worden getrokken met het bedrijfsleven dan zou dat de grootste bezuiniging zijn die de overheid in mijn ogen kan maken. HBO lonen zijn daar over het algemeen wel concurrerend met het bedrijfsleven al slaat de gouden handdruk als je weggaat of moet bij een gemeente natuurlijk nergens op. Helaas is er geen een politieke partij die dat wil veranderen in Nederland want anders snijden ze in hun eigen vingers.

Op een bank zou ik nooit willen werken. Die hebben een heel andere financiele huishouding. Daar ligt mijn interesse totaal niet.

Op zich zou ik wel bij een coöperatie (woningstichting of iets) willen werken. Geen winstoogmerk en daar zijn de arbeidsvoorwaarden ook goed volgens mij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jul 2016 16:19

Re: Vragenlijst werk

Fred, heb jij serieus wel eens de lonen van de gemiddelde overheidsbaan bekeken? Ik kan je verzekeren dat dat echt geen vetpot is hoor. Ik werk op HBO niveau in een overheidsfunctie en mijn salaris is absoluut niet te vergelijken met het salaris van studiegenoten die in het bedrijfsleven werken. Je kletst echt uit je nek. Hou op met dat negatieve gedoe, zeurpiet.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jul 2016 16:27

Re: Vragenlijst werk

Hoeveel uur per week werk je? 36
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? Volgens Fred teveel :P
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? 166 uur, dus ongeveer 21 dagen.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Ja, ik werk bij de overheid en ben dus aangesloten bij ABP.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Ja, 19 cent per kilometer met een max. van 383 euro per maand. Daar kom ik niet aan, maar ik ontvang wel 250 euro per maand ongeveer.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jul 2016 16:33

Re: Vragenlijst werk

Elliot schreef:Fred, heb jij serieus wel eens de lonen van de gemiddelde overheidsbaan bekeken? Ik kan je verzekeren dat dat echt geen vetpot is hoor. Ik werk op HBO niveau in een overheidsfunctie en mijn salaris is absoluut niet te vergelijken met het salaris van studiegenoten die in het bedrijfsleven werken. Je kletst echt uit je nek. Hou op met dat negatieve gedoe, zeurpiet.

Als je hier bij de gemeente op kantoor zit op MBO niveau verdiend je wel lekker, maar wat boeit dat nou in hemelsnaam? Er zullen ook mensen zijn die de hele dag uit hun neus vreten en meer verdienen dan iemand die de hele dag op z`n voeten staat. Zo kan je over alles wel gaan janken.

Fred je bent compleet verzuurd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jul 2016 16:34

Re: Vragenlijst werk

@ Elliot.. Lezen is ook een kunst! Jij werkt in het onderwijs en daar liggen de lonen te laag vind ik, net zoals in de zorg. Niet voor niets gaan mensen om die reden uit het onderwijs en zorg. De overheid zou dus daar ook meer in moeten investeren om leraren te behouden voor het onderwijs, dit kan oa door die meer salaris te geven en de MBO'ers die veels te veel bij de gemeentes verdienen gelijk te trekken met het bedrijfsleven. Dat zou in mijn optiek een van de beste politieke besluiten zijn die een partij hier in Nederland kan nemen.

Ik heb het specifiek over de gemeente. Daar verdienen MBO'ers gemiddeld genomen veel beter dan in het bedrijfsleven. Nog sterker je kunt daar als je het goed aanpakt met een MBO niveau 4 diploma zo'n 3.000 euro bruto verdienen. Iets wat je in het bedrijfsleven echt niet voor elkaar krijgt.

@ Yadira.. Wat het boeit? De overheid wordt door toch mijn belastingcenten betaald? Dan vind ik niet meer dan logisch dat de salarissen in de lijn van het bedrijfsleven liggen. Als ik een MBO'er zou zijn (ben ik niet), dan zou ik net zolang door solliciteren tot dat ik bij een gemeente zou werken, want nergens anders kun je als MBO'er denk ik meer verdienen.
Laatst gewijzigd door Fred op 25 Jul 2016 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jul 2016 16:37

Re: Vragenlijst werk

Jeetje Fred, wat ben je aangebrand en zuur. Ik weet niet heel veel van andere forummers, maar wel dat Elliott niet in het onderwijs werkt...
Ik zou als ik jou was eens een baan zoeken waarin je wel gelukkig bent, want nu kom je over als een ontzettende zuurpruim.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jul 2016 16:40

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:
@ Yadira.. Wat het boeit? De overheid wordt door toch mijn belastingcenten betaald? Dan vind ik niet meer dan logisch dat de salarissen in de lijn van het bedrijfsleven liggen. Als ik een MBO'er zou zijn (ben ik niet), dan zou ik net zolang door solliciteren tot dat ik bij een gemeente zou werken, want nergens anders kun je als MBO'er denk ik meer verdienen.

Het leven draait inderdaad alleen om werken en het werk wat je doet alleen om het salaris. :laughcry:

Elliot werkt niet in het onderwijs.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jul 2016 16:52

Re: Vragenlijst werk

Trouwens, Fred: wat ik altijd begrepen heb is dat het startsalaris van een leerkracht nog best aardig is in vergelijking met andere startsalarissen, alleen dat je niet hetzelfde aantal jaar door kunt groeien. (Ja, ik zit wél in het onderwijs)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Jul 2016 17:21

Re: Vragenlijst werk

Elliot schreef:Fred, heb jij serieus wel eens de lonen van de gemiddelde overheidsbaan bekeken? Ik kan je verzekeren dat dat echt geen vetpot is hoor. Ik werk op HBO niveau in een overheidsfunctie en mijn salaris is absoluut niet te vergelijken met het salaris van studiegenoten die in het bedrijfsleven werken. Je kletst echt uit je nek. Hou op met dat negatieve gedoe, zeurpiet.



Nou inderdaad zeg. Om over wo functies maar helemaal te zwijgen. Ik werk ook voor de overheid en zou bij de commercieel bedrijf in een gelijksoortige functie echt veel meer kunnen verdienen. En nee d secundaire voorwaarden zijn ook niet zo bijzonder meer tegenwoordig. En relaxt is het ook al niet met een enorme werkdruk. Maar ja, wel een erg leuke functie, dat dan weer wel. Dus Fred houd eens op met het hier spuien van al je ongemotiveerde en onzinnige stellingen. Misschien is het voor jouw gemoedstoestand ook beter om deze pijler te mijden. Qua werk is het een en al bitterheid bij je en dat siert je niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jul 2016 17:25

Re: Vragenlijst werk

@ Yadira.. Gezien ik mensen ken die met een MBO diploma werken bij een gemeente en dit zelf toegeven moet dit wel kloppen. Je kunt het overigens ook makkelijk zien in de loontabellen van de gemeente die gewoon op internet te vinden zijn. Kijk dan naar wat salarisindicatie het bedrijfsleven opgeven bij vacatures en vergelijk dat eens met elkaar. Je bent dan echt wel goed gek als je dan nog niet bij de gemeente wil werken als MBO'er. Hoe rot het qua sfeer etc. bij een gemeente kan zijn, maar als het verschil zo'n 750 bruto op maandbasis is dan is dat toch erg veel. Zeker gezien het feit dat een MBO'er gemiddeld al niet zoveel verdiend en het verschil dus niet in de hoogste loonbelastingtarief valt.

Goed lezen. Ik het dus specifiek over MBO'ers. HBO'ers en WO ligt ongeveer gelijk of is bedrijfsleven beter ipv gemeente. Ligt eraan welke sector je werkt.

Elliot en Lejow haal ik altijd door elkaar. Zij werkt wel in het onderwijs.
<<

Anoniem318

Bericht 25 Jul 2016 19:01

Re: Vragenlijst werk

Haha Fred! Je bent gewoon niet te stoppen. Ik heb echt een hele andere ervaring dan jij. Ik heb ook bij een grote consultancy gewerkt, met cliënten uit de privé sector en uit de publieke sector. Nou, onze cliënten waren echt geen doetjes hoor. Voor elke factuur, elke minuut die wij factureerden werden de we aan de tand gevoeld. Misschien moet je eens stoppen met organisaties die geen consultancy of recruitment bureaus zijn te zien als naïeve entiteiten. Ofwel dienen zij ook winstgevend te zijn ofwel hebben ze een budget waaraan ze zich moeten houden, in beide geval letten ze heel goed op hun centjes. Het zijn niet allemaal stakkers ofzo hoor.

Sowieso is het veelal geen time & means meer, maar fixed prijs. Bij dat laatste zal ze het hun worst wezen hoeveel uren we erin staken en in mijn ervaring waren dat vaak juist meer uren dan voorzien voor die prijs, zeker als het een openbare aanbesteding was die je meestal alleen kan binnenslepen met een lage prijs.

Ik raad je echt aan om toch weer terug naar een psycholoog te gaan, je hebt een vertekend wereldbeeld en je komt er maar niet van los, plus je komt heel ongelukkig over, alsjeblieft, doe er wat aan. En accepteer gewoon dat het jouw wereld niet was, om welke reden dan ook, maar stop met het proberen opdringen van jouw (nogal narrow-minded) visies aan andere mensen.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jul 2016 19:08

Re: Vragenlijst werk

Bliss schreef:Even een aanpassing van de OP met nu iets meer vragen:

Hoeveel uur per week werk je? 24 uur.
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? Niet zo veel, zeg ik liever niet.
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Bij fulltime 26 vakantiedagen, en dan de parttime variant daarvan.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Nee niks, ik zet zelf geld opzij.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Hoeveel cent per km weet ik zo niet, maar per maand is het 130 euro. Het kan uit.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jul 2016 19:13

Re: Vragenlijst werk

Fred, het is dat je een man bent, anders had ik je echt een betiteld als zure gleuf. Als je zo graag veranderingen wil aanbrengen, moet je zelf een politieke partij oprichten. Dat doen wel meer debielen in NL.

Je valt trouwens in herhaling, ouwe brombeer. In het verleden had je dezelfde "punten" over M.B.O.-functies bij de gemeente. Je kunt blijven pruttelen, maar daardoor verandert het niet, hoor.

Antwoorden op de vragen:
Hoeveel uur per week werk je? 32 uur
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? *
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? Ongeveer 5 wk op jaarbasis en daarnaast overuren in de vorm van tijd voor tijd.
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? Via werk geregeld.
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? Nee, ik woon om de hoek.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers