Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijst werk

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 13:55

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:@ Guattari... Het voorbeeld van de schoonmakers had ook een elk willekeurig ander beroep kunnen zijn. Ik doelde meer op het feit van waarom zou Claire extra veel moeten verdienen tov een ander in het zelfde bedrijf of bij een ander bedrijf die ook hard werkt? Dat vind ik een beetje vreemd. Zo vraag ik mij ook dikwijls af waarom mensen in de sale (verkoop) meer of extra bonussen krijgen tov kantoorpersoneel etc. van dezelfde onderneming. Ze werken toch even hard lijkt mij en zijn toch even belangrijk? Zonder goed kantoorpersoneel kan een bedrijf immers niet sturen als er geen betrouwbare maandcijfers bekend zijn etc...



Tja en zo hebben de support afdelingen bij ons bijvoorbeeld heerlijk vrij met kerst en oud en nieuw, en werken de sales afdelingen dan door. Met bonussen ja.

Ik snap echt niet hoe je zo zuur kunt zijn tegenover andere mensen.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 01 Aug 2016 13:56

Re: Vragenlijst werk

Goh Fred, zou het misschien niet met (o.a.) meer verantwoordelijkheid te maken hebben? Ik neem zo maar aan dat de baan van schoonmaker minder verantwoordelijkheden met zich mee brengt dan de baan van een salesperson of een leidinggevende op kantoor.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elle123

Bericht 01 Aug 2016 14:12

Re: Vragenlijst werk

Bliss schreef:Even een aanpassing van de OP met nu iets meer vragen:

Hoeveel uur per week werk je? 32
Hoeveel verdien je (als je dat kwijt wil natuurlijk)? 2450
Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar? 23 obv 38 uur, dus ik heb er ongeveer 19
Heb je een pensioenregeling via je werk en zo nee, waar heb je dit geregeld en hoeveel kost dat per maand? PMT, maar ik weet eigenlijk niet wat het kost. Slecht eigenlijk he...
Krijg je een reiskostenvergoeding en zo ja, hoeveel cent per kilometer? nee, ik woon 2,5 km van mijn werk en fiets of loop altijd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Aug 2016 14:24

Re: Vragenlijst werk

Uiteraard weet ik ook wel dat een schoonmaker minder verdiend dan iemand met een verantwoordelijke leidinggevende functie, maar daar doel ik niet op.

Ik doel meer op de bonussen die in veel gevallen nergens op slaan. Supportafdelingen (staf etc.) werkt toch net zo hard dan de afdeling die klanten moeten binnen halen? Bonussen % van salarissen is eigenlijk al oneerlijk. Gewoon iedereen dezelfde eindejaaruitkering geven ongeacht de functie is eerlijker zoals bijv. 250 of 500 euro (al mag je al blij zijn als je iets krijgt, want bij veel bedrijven is dit of 13e maand (wat ook niet eerlijk is in mij ogen, omdat ook hier de bonus (zo zie ik een 13e maand) onderscheid wordt gemaakt in functies) niet van toepassing).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2016 14:36

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:Uiteraard weet ik ook wel dat een schoonmaker minder verdiend dan iemand met een verantwoordelijke leidinggevende functie, maar daar doel ik niet op.

Ik doel meer op de bonussen die in veel gevallen nergens op slaan. Supportafdelingen (staf etc.) werkt toch net zo hard dan de afdeling die klanten moeten binnen halen? Bonussen % van salarissen is eigenlijk al oneerlijk. Gewoon iedereen dezelfde eindejaaruitkering geven ongeacht de functie is eerlijker zoals bijv. 250 of 500 euro (al mag je al blij zijn als je iets krijgt, want bij veel bedrijven is dit of 13e maand (wat ook niet eerlijk is in mij ogen, omdat ook hier de bonus (zo zie ik een 13e maand) onderscheid wordt gemaakt in functies) niet van toepassing).


In het geval van het bedrijf waar ik werk, zit de support staf (finance, hr, general affairs) over t algemeen in een hogere salarisschaal dan sales medewerkers maar krijgen sales medewerkers weer sales en onregelmatigheidstoeslag. Oftewel, gewoon goed verdeeld dus. Zij hebben de vrije feestdagen, wij hebben de extra toeslagen. En de salaris toeslag aan t einde van t jaar hangt verder af van je prestatie, ongeacht welke afdeling. Lijkt me volledig eerlijk en t zou nooit in me opkomen daar over te zeuren.
Let's discover the world together.
<<

Elle123

Bericht 01 Aug 2016 14:42

Re: Vragenlijst werk

Fred, wij krijgen echt nooit een bonus of een 13e maand of wat dan ook. En iedereen werkt hier gewoon even hard. We krijgen zelfs geen overuren uitbetaald. De mensen in de werkplaats wel, ondanks dat zij lager zijn opgeleid dan het kantoorpersoneel. Ook oneerlijk?
En ik hoop wel dat je even aan je spelling gaat werken, mocht je na je opleiding een managementfunctie krijgen...
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Aug 2016 15:03

Re: Vragenlijst werk

@ Elle123... Zo is het hier ook ongeveer. Op de werkplaats werken immers ook meer laagopgeleiden dan op kantoor. Overuren bij kantoorpersoneel wordt wel uitbetaald, maar goed die hoeven bijna nooit over te werken.

Ik zit al op een managementfunctie.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Aug 2016 15:17

Re: Vragenlijst werk

Fred schreef:Uiteraard weet ik ook wel dat een schoonmaker minder verdiend dan iemand met een verantwoordelijke leidinggevende functie, maar daar doel ik niet op.

Ik doel meer op de bonussen die in veel gevallen nergens op slaan. Supportafdelingen (staf etc.) werkt toch net zo hard dan de afdeling die klanten moeten binnen halen? Bonussen % van salarissen is eigenlijk al oneerlijk. Gewoon iedereen dezelfde eindejaaruitkering geven ongeacht de functie is eerlijker zoals bijv. 250 of 500 euro (al mag je al blij zijn als je iets krijgt, want bij veel bedrijven is dit of 13e maand (wat ook niet eerlijk is in mij ogen, omdat ook hier de bonus (zo zie ik een 13e maand) onderscheid wordt gemaakt in functies) niet van toepassing).


Er is wel veel oneerlijk, hè? Je hebt nog geen reactie gegeven op mijn vraag of er wellicht iets met je aan de hand is wat maakt dat je reageert zoals je reageert. Ik denk namelijk dat iedere forummer hier wel eens iets heeft meegemaakt op zijn/haar werk, wat echt niet rechtvaardig/leuk was. Jij bent echter de enige die er zo in lijkt te blijven hangen. Ik durf bijna met 100% zekerheid te stellen dat als je niet alleen maar deze pijler aangreep om te spuien over je eigen onvrede en daarbij ook nog eens persoonlijk wordt naar forummers over zaken die jou niet zinnen, dat je wel degelijk een luisterend oor/lezend oog zou krijgen, zolang je ook enige zelfreflectie toont en concreet wordt in je hulpvraag en/of wat je met een topic wilt bereiken. Soms is dat namelijk alleen maar even van je afschrijven, maar dan ook echt in 1 topic. Niet zoals jij doet, in meerdere topics klagen en je onvrede uiten. Op een gegeven moment nemen mensen je niet meer serieus, omdat we het nu wel eens weten dat je een heel zwaar werkend bestaan hebt (gehad).

Haha, je zegt dat kantoorpersoneel bijna niet overwerkt? Jawel, hoor. Jij kent alleen niet al het kantoorpersoneel dat NL rijk is. Ik heb zo'n beetje heel 2015 verlof op kunnen nemen van m'n overuren. Natuurlijk is dat in jouw functie anders. Je doet het hier voorkomen alsof je zoveel weet over iedere denkbare functie en salarisschaal; dan wist je neem ik aan ook dat er vanaf salarisschalen voor senior- en managementfuncties idd geen overuren meer worden geschreven, omdat dit verdisconteerd zit in je salaris. Als je werkgever dit wel toestaat, heb je dus eigenlijk gewoon mazzel.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 01 Aug 2016 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2016 15:20

Re: Vragenlijst werk

Ik maak met een kantoorbaan gewoon over uren hoor. Mijn collega's van ICT maken helemaal regelmatig overuren.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Aug 2016 17:28

Re: Vragenlijst werk

Fred, echt wat kan jij zeuren en zeiken. Val ons daar alsjeblieft niet mee lastig joh. Stop die energie in het leuker maken van je eigen leven, zodat je niet zo zuur meer hoeft te doen.
<<

Anoniem249

Bericht 01 Aug 2016 18:54

Re: Vragenlijst werk

Fred, iedereen in ons bedrijf verdient goed. En waarom we hogere salarissen uitkeren omdat het goed gaat? Omdat de mensen dat verdienen. Zij zorgen er namelijk voor dat het goed gaat. Werknemers gemotiveerd en blij, blijven goed hun best doen, blijft het goed gaan met de zaken. Iedereen blij!
Waar moet het extra geld anders heen? In de zakken van het bedrijf? Wij vinden het eerlijker om werknemers te belonen voor goed werk. Misschien werkt de een niet harder dan de ander, maar de een werkt wel beter dan de ander. Dat wordt beloond.
Iedereen krijgt doelstellingen op zijn/haar functie en naar zijn/haar kunnen. Iedereen krijgt een bonus, het percentage wordt bepaalt naar in hoeverre je je doelstellingen hebt behaald. Dus ook de finance afdeling en de receptioniste.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Aug 2016 21:24

Re: Vragenlijst werk

kerel schreef:Hmm CCC, hoe lang werk je op dat nul uren contract al dan? Want op een gegeven moment heb je dan gewoon aanspraak op je gemiddelde werkweek. Haha, of bemoei ik me nu met dingen waar ik me niet mee moet bemoeien?


Lang genoeg om daar aanspraak op te maken, alleen in mijn branche liggen de banen niet voor het oprapen en vind het idee ook fijn dat ik geen verplichtingen heb met een 0 uren contract. Voor beide partijen is de situatie prima zo voor nu.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers