Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlatingsangst in de nacht

<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 04:41

Verlatingsangst in de nacht

Ik weet het even niet meer. De avonden gaan weer ruk, gisteren van 19.00 tot 21.15 bezig geweest om haar te laten slapen. Ze is dan helemaal hysterisch en voorheen hielp het dan om naast haar te zitten met een hand op haar buik om haar in slaap te laten vallen. Dan huilt ze eerst nog heel hard maar uiteindelijk wordt ze rustig en gaat ze slapen. Ook hielp het om haar even uit de situatie te halen, uit bed, 5 minuten spelen beneden en terug. Dan ging ze so slapen, heel apart. Werkt ook niet meer. Gisteren werkte dat bij haar zitten ook niet, elke keer zodra ik de kamer verliet begon ze weer hysterisch te huilen. Op een gegeven moment haar 20 minuten laten huilen, werkte ook niet. (Werkt bij haar nooit, maar dacht uit wanhopigheid probeer het nog eens. Die hele 5 minuten huilen, 2 minuten zitten, 10 minuten huilen 2 minuten zitten enz. werkt bij haar ook niet. Ze houdt het heel lang vol en wordt hysterisch. En dat willen we natuurlijk ook niet.) Om 21.00 haar er maar uitgehaald, even gespeeld wn om 21.15 terug gelegd, toen ging ze eindelijk slapen.

Rond 23.00 kreeg ze de papfles en dat ging ook goed. Tot net. 3.30 werd ze wakker, helemaal in paniek. Heb haar luier verschoond, een flesje gegeven en tandenspul opgesmeerd want daar heeft ze ook last van. Daarna ging ze rustig liggen om te slapen. Toen moest ik even naar beneden om PCM te pakken (voor mijn man, die was met haar op het plastic krukje naast haar bed gaan zitten maar het krukje is blijkbaar lam dus die schoof weg, man gevallen met dochter in z'n armen maar hij heeft haar omhoog weten te houden zodat ze niks mankeert. Maar heeft nu een heel pijnlijke elleboog, ja ja echt een topnacht hier) en daar werd ze weer wakker van, ook al deed ik heel zachtjes. En nu krijgen we hetzelfde idee als gisteravond. Ben maar met haar beneden op de bank gaan zitten want het huilen hield niet op. En ik ben zo moe, door de week als we moeten werken gaat het ook zo, en ze wordt doorgaans 6.00/6.30 wakker en gaat dan niet meer slapen zoals voorheen, tot haar volgende ochtendslaapje. Ik kan bijna niet meer. Iemand nog tips?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 16 Jul 2016 04:59

Re: Verlatingsangst in de nacht

Lastig Carrie, ik weet hoe het voelt en hoe frustrerend en vermoeiend het is.
Echte tips heb ik niet want J slaapt nog steeds niet geweldig goed helaas.

Slaapt ze op haar eigen kamertje? Want dat was hier echt geen doen, steeds complete paniek als ze dan wakker werd en 'alleen' was.
Wij hebben wel altijd 'toegegeven' en rust boven eigen bedje verkozen. J heeft dus heel lang bij ons op de kamer en meestal dan ook in ons bed geslapen. Dan sliep (en slaapt) ze wel en dan kregen wij tenminste ook voldoende nachtrust.
Ik snap dat dat niet de ideale oplossing is maar slaapgebrek nekt je op den duur echt.

Heel veel succes ermee in ieder geval en ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden die voor allemaal prettig werk.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem286

Bericht 16 Jul 2016 06:37

Re: Verlatingsangst in de nacht

Hier idd ook toegegeven, ik nam haar dan bij me en dan sliep ze ook in in mijn armen of bij ons in bed. Evt een tip als je haar mee naar beneden neemt; niet met haar spelen. Lekker bij je nemen, beetje aaien maar niet echt met haar praten. Dan werd onze dochter veel sneller slaperig. Dan legde ik haar in haar eigen bed totdat ze weer wakker werd, als wij dan sliepen kwam ze bij ons. Snap dat je er een beetje doorheen zit, zulke avonden en nachten zijn ook super zwaar, doe wat je hart je ingeeft. Succes
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Jul 2016 08:31

Re: Verlatingsangst in de nacht

Ik zou haar ook gewoon uit haar bedje halen. Blijkbaar vorlt ze zich even niet veilig dus ik zou daar altijd op reageren. Hoe ik het 's avonds deed was dat ik een klein lampje aan deed op onze slaapkamer en dan net haar op ons bed ging zitten en lekker op mijn telefoon internetten. Dat was voor mijzelf ook een onspannend einde van de dag.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 08:31

Re: Verlatingsangst in de nacht

Fiwen schreef:Lastig Carrie, ik weet hoe het voelt en hoe frustrerend en vermoeiend het is.
Echte tips heb ik niet want J slaapt nog steeds niet geweldig goed helaas.

Slaapt ze op haar eigen kamertje? Want dat was hier echt geen doen, steeds complete paniek als ze dan wakker werd en 'alleen' was.
Wij hebben wel altijd 'toegegeven' en rust boven eigen bedje verkozen. J heeft dus heel lang bij ons op de kamer en meestal dan ook in ons bed geslapen. Dan sliep (en slaapt) ze wel en dan kregen wij tenminste ook voldoende nachtrust.
Ik snap dat dat niet de ideale oplossing is maar slaapgebrek nekt je op den duur echt.

Heel veel succes ermee in ieder geval en ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden die voor allemaal prettig werk.

Ja, ze slaapt in haar eigen kamer sinds ze bijna een half jaar was. Daarvoor bij ons op de kamer in de Co Sleeper, maar toen werd ze overal wakker van, soms 20 keer per nacht dus het was tijd om naar haar eigen kamer te gaan.

Van mij mag ze dus op onze kamer slapen, maar dat werkt helaas ook niet. Heb haar gisteren even meegenomen naar ons bed, inderdaad met de gedachte dat ze dan maar bij mij in bed moest slapen, maar ze ging alleen maar spelen en over ons heen klimmen.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 08:33

Re: Verlatingsangst in de nacht

Highway schreef:Hier idd ook toegegeven, ik nam haar dan bij me en dan sliep ze ook in in mijn armen of bij ons in bed. Evt een tip als je haar mee naar beneden neemt; niet met haar spelen. Lekker bij je nemen, beetje aaien maar niet echt met haar praten. Dan werd onze dochter veel sneller slaperig. Dan legde ik haar in haar eigen bed totdat ze weer wakker werd, als wij dan sliepen kwam ze bij ons. Snap dat je er een beetje doorheen zit, zulke avonden en nachten zijn ook super zwaar, doe wat je hart je ingeeft. Succes

Maar mijn hart zegt even niks omdat we voor mijn gevoel alles al geprobeerd hebben en niks werkt :nopompom:
Wel een goede tip van je om dan niet met haar te praten! Ben gisteren ook maar met haar naar beneden gegaan en op de bank gaat zitten, toen werd ze na 20 minuten echt te moe en kon ik haar gelukkig zonder moeite in bed leggen.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 08:34

Re: Verlatingsangst in de nacht

Zenna schreef:Ik zou haar ook gewoon uit haar bedje halen. Blijkbaar vorlt ze zich even niet veilig dus ik zou daar altijd op reageren. Hoe ik het 's avonds deed was dat ik een klein lampje aan deed op onze slaapkamer en dan net haar op ons bed ging zitten en lekker op mijn telefoon internetten. Dat was voor mijzelf ook een onspannend einde van de dag.

Oja. Maar dit is midden in de nacht he?
<<

Anoniem177

Bericht 16 Jul 2016 08:37

Re: Verlatingsangst in de nacht

Ik heb hier ook aldoor een baby die in angst is zodra hij niet bij ons in de buurt is. Wij doen tegenwoordig een radio aan en lampje aan. Het is dan niet zo stil om hem heen en sindsdien gaat het een stuk beter. Misschien iets om te proberen?
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 08:40

Re: Verlatingsangst in de nacht

bambina schreef:Ik heb hier ook aldoor een baby die in angst is zodra hij niet bij ons in de buurt is. Wij doen tegenwoordig een radio aan en lampje aan. Het is dan niet zo stil om hem heen en sindsdien gaat het een stuk beter. Misschien iets om te proberen?


We hebben een slaapschaap die wat rood licht uitstraalt en 20 minuten geluidjes maakt.
Maar misschien is een keer iets anders inderdaad ook iets dat werkt, dus misschien straks even opzoek naar een nachtlampje! En een radiootje fixen :smile:

Edit: hou je dan de hele nacht de radio aan? Klassieke muziek ofzo?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jul 2016 08:42

Re: Verlatingsangst in de nacht

Muziekje, klein stekkerlampje, etc al geprobeerd? Verduisterende gordijnen of juist niet? Misschien eens andere slaapoutfit? Wel of geen slaapzak, korte mouwen, wel of geen deken. Wij hadden het idee dat dat soms willekeurig in de tijd opeens uitmaakte :)

Oh zie nu je reactie boven me...

Edit: bij ons hielp het ook een tijdje geen licht op eigen kamer te hebben (zijn kamer dan) maar wel het licht op de gang aan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 09:10

Re: Verlatingsangst in de nacht

Oh Zora soms weet je gewoon niet waarom iets helpt he?

Ik heb even gezocht en zie wel positieve reacties op de chicco-nachtlamp met klassieke muziek, langzaam van kleur veranderend licht en stilstaande geprojecteerde sterren op het plafond. Vandaag maar eens opzoek en anders bij Bol.com bestellen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Jul 2016 09:10

Re: Verlatingsangst in de nacht

Carrie schreef:
Zenna schreef:Ik zou haar ook gewoon uit haar bedje halen. Blijkbaar vorlt ze zich even niet veilig dus ik zou daar altijd op reageren. Hoe ik het 's avonds deed was dat ik een klein lampje aan deed op onze slaapkamer en dan net haar op ons bed ging zitten en lekker op mijn telefoon internetten. Dat was voor mijzelf ook een onspannend einde van de dag.

Oja. Maar dit is midden in de nacht he?


Oh sorry, dacht dat het ook om de avonden ging. Pff das wel echt lastig ja want dan wil je gewoon slapen! Waarschijnlijk is dit weer 1 of andere fase of sprong maar dat maakt het niet minder vervelend. Ik vrees dat het toch 'uitzitten' wordt. Sorry :)
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jul 2016 09:13

Re: Verlatingsangst in de nacht

Zenna schreef:
Carrie schreef:
Zenna schreef:Ik zou haar ook gewoon uit haar bedje halen. Blijkbaar vorlt ze zich even niet veilig dus ik zou daar altijd op reageren. Hoe ik het 's avonds deed was dat ik een klein lampje aan deed op onze slaapkamer en dan net haar op ons bed ging zitten en lekker op mijn telefoon internetten. Dat was voor mijzelf ook een onspannend einde van de dag.

Oja. Maar dit is midden in de nacht he?


Oh sorry, dacht dat het ook om de avonden ging. Pff das wel echt lastig ja want dan wil je gewoon slapen! Waarschijnlijk is dit weer 1 of andere fase of sprong maar dat maakt het niet minder vervelend. Ik vrees dat het toch 'uitzitten' wordt. Sorry :)

:snik: :nopompom: :smile:
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jul 2016 09:52

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wij hebben ook zo'n lichtprojector dingie, Carrie en hier is 't een succes! Oké sorry, wij hebben geen moeilijke slaper of zo.. Maar als-ie even een jengel momentje heeft, is 't zien van lichtjes iets fantastisch en kalmeert hij meteen.

Verder hebben we zo'n Spotify box, die staat doorgaans beneden, maar hebben we ook wel 's boven gehad. Die speelt alleen Spotify muziek af, maar die kunnen wij dus aan- en uitzetten met onze telefoon, vanuit onze slaapkamer. (En zelfs vanaf m'n werk, heb ik geleerd!) Tobias is niet moeilijk, maar wel gehecht aan 'ruis', hij wordt ontzettend onrustig als het te stil is, dus bij ons is muziek echt een uitkomst.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 16 Jul 2016 10:06

Re: Verlatingsangst in de nacht

Hier heeft J ook een hele tijd muziek aan gehad als ze ging slapen. Maar hier was het juist omdat ze de geluiden die ze van buiten hoorde eng vond (ze was toen een jaar of 4).
Heb van YouTube klassieke muziek speciaal voor baby's gehaald en op een cd'tje gebrand, cd speler op haar kamer en cd op repeat. Werkte heel goed en na een tijdje had ze het niet keer nodig. Nu zet ik het alleen nog aan als ze erg onrustig is of als er hier in de buurt een feest of festival is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Icon

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 18 Feb 2015 15:44

Bericht 16 Jul 2016 10:17

Re: Verlatingsangst in de nacht

Het is geen verklaring voor waarom ze in de nacht hysterisch wakker wordt, maar is ze rond 19:00 al wel moe? Onze dochter hoefden we zo vroeg ook niet in bed te leggen, want dan ging ze absoluut niet slapen. En de enige manier hoe je dochter dat op dit moment aan je kan laten weten is door te huilen. Misschien moet je eens proberen haar wat later naar bed te doen.

En bij onze kinderen was tanden krijgen ook altijd huilen en krijsen 's nachts. Geef je haar al iets voor de pijn?
<<

Anoniem 179

Bericht 16 Jul 2016 10:35

Re: Verlatingsangst in de nacht

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 179 op 16 Sep 2016 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Jul 2016 10:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Dat lijkt me erg zwaar :hug: . Hier hielp het om ze bij ons in bed te nemen. We deden dan alle lichten uit en gingen zelf ook 'slapen'. Soms hielden we ze ook een soort van vast, zodat ze niet konden gaan spelen. Vaak moesten ze dan even huilen, maar ze gaven zich snel over en vielen dan meestal in slaap. Hopelijk vind je snel iets dat werkt, want dit is slopend.
2011 2012 2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jul 2016 10:38

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wij hadden een knuffel van vtech die geluid maakte als hij geluid maakte. Heeft een tijd goed gewerkt.

Verder hebben we hier ook zo veel en vaak drama gehad en het enige wat echt helpt is afwisselen met uit bed gaan en veel koffie.

Mijn newborn drinkt om de drie a vier uur maar van R ben ik vaker wakker. Echt slapen is niet zijn talent.
R. 2013
D. 2016
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Jul 2016 13:22

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wij hadden ook zo'n chicco nachtlamp en dat werkte als een tierelier. Mijn dochter is inmiddels 4 maar ze doet m nu vaak zelf nog even aan (staat in haar bed) en ze vind het fijn om mee in slaap te vallen. Het licht is ook niet zo overdreven fel en dat vond ik heel fijn.
Succes!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 16 Jul 2016 15:24

Re: Verlatingsangst in de nacht

Hier ook een baby die momenteel (als ze wakker wordt) als een speenvarken die geslacht wordt kan gaan liggen krijsen. Vaak ook geen idee wat het is. We klooien maar wat heen, soms slaapt ze heel snel weer en soms lopen we 2u te hannesen. Ik duim maar dat het een fase is, tanden zijn of wat dan ook, maar dat het binnenkort weer beter is.
Misschien is wat water geven nog een idee?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jul 2016 02:03

Re: Verlatingsangst in de nacht

Ze krijgt dan wel een flesje MdU met 1 of 2 schepjes melk.

Ik lig nu naast haar op een tuinkussens in haar kamer. Ze huilt, lacht, huilt dan weer. Helpt ook niks tot nu toe, vreselijk. Haal haar er zo maar weer uit.
<<

Anoniem237

Bericht 17 Jul 2016 02:51

Re: Verlatingsangst in de nacht

Wat vervelend Carry! Hoop voor jullie dat ze inmiddels slaapt.
<<

Anoniem199

Bericht 17 Jul 2016 07:30

Re: Verlatingsangst in de nacht

Ah Carrie, wat vervelend. Onze zoon heeft ook zo'n periode gehad, rond de 10 maanden volgens mij. Van alles geprobeerd, niets hielp. Op een gegeven moment zijn we er heen gelopen voor een knuffel, kusje en speen weer in de mond en de deur weer dicht doen. Brullen natuurlijk, maar na een kwartiertje was hij dan wel stil. Na 2 nachten sliep hij weer. Was niet makkelijk om hem zo te horen brullen, maar we konden echt niet meer. Hebben hem eerst een paar nachten bij ons in bed gehad, maar dan ging hij alleen maar spelen. Was geen doen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jul 2016 08:22

Re: Verlatingsangst in de nacht

Mijn zoon werd 's nachts ook veel wakker. Op een gegeven moment was hij ook klaarwakker en ging tevreden om zich heen zitten kijken, ook bij ons op bed. Man sliep dan verder, maar ook ik gunde mijn lijf zo zovee mogelijk rust. Ook als hij zat te keten. Ik legde hem ook steeds neer. Het ging vlug beter met snel terug inslapen, maar hij heeft tot twee jaar bij ons geslapen. En na de verhuizing ook weer 2,5 week. Ik denk bij hem dat het een gevoel van onveiligheid was.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers