Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoon geeft elke nacht over

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Jul 2016 07:58

Zoon geeft elke nacht over

Onze zoon van 3,5 geeft sinds 1,5 week bijna elke nacht over. Volgens mij 2 x niet. Na 2 of 3 x spugen is het over en slaapt hij de rest van de nacht door.

Het is dus alleen in de nacht. Overdag is hij gewoon actief en eet en drinkt gewoon. Alleen zijn avondeten is vaker een probleem.
We zijn bij de huisarts geweest en zijn ontlasting wordt onderzocht. Dat duurt alleen tot volgende week. Verder vond ze het erg vreemd maar had niet echt een verklaring. Ze dacht aan het vettere eten dat hij bij het avondeten krijgt. We hebben gisteren hierdoor brood gegeten maar helaas ging het vannacht gewoon weer mis.

Het begint ons een beetje op te breken om tussen 01.00 en 2.30 bezig te zijn. We moeten wel samen want hij is helemaal overstuur dan en de ander ruimt op. Dat onze dochter er door heen slaapt vind ik al een wonder haha.
Ik heb nu zijn matras schuin gezet en toen sliep hij verder. Dat was alleen al na 3 x spugen.

Iemand dit al eens meegemaakt en wat was er toen aan de hand? Iemand nog tips?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jul 2016 08:14

Re: Zoon geeft elke nacht over

Bah wat vervelend voor hem!

Staat er niet toevallig iets heel spannends te gebeuren binnenkort?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Jul 2016 08:24

Re: Zoon geeft elke nacht over

Nee geen spannende dingen. Had ik inderdaad over nagedacht. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij 4 maanden geleden een zusje heeft gekregen. Ik dacht alleen dat dit niet nu pas er uit kan komen.

Er komt ook echt maagzuur mee. Hij gilt echt van de pijn dan. Echt heel sneu inderdaad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 14 Jul 2016 08:46

Re: Zoon geeft elke nacht over

Wat vervelend voor jullie zoon ook beterschap en sterkte.

Inderdaad iets spannends of stress, is er wat gebeurt de afgelopen dagen naast de geboorte van zijn zusje. Misschien buitenhuis waar je niet bij was of dat hij stiekem iets heeft gegeten of gedronken wat hij niet mag of zelfs iets chemisch.

Hopelijk krijgen jullie snel antwoord.
<<

Anoniem176

Bericht 14 Jul 2016 08:51

Re: Zoon geeft elke nacht over

Hoest hij s' nachts?
Misschien komt het doordat hij plat ligt. In de nacht is het enige moment dat hij plat ligt? Misschien iets met zijn slokdarm..
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 14 Jul 2016 09:38

Re: Zoon geeft elke nacht over

Wat vervelend zeg!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Jul 2016 10:09

Re: Zoon geeft elke nacht over

Naast haar geboorte is er niets anders gebeurd. We hebben hem ook in hetzelfde ritme gelaten.
Of hij iets geks of chemisch heeft gegeten weet ik niet. Ik neem aan van niet want dan heeft hij er overdag ook wel last van denk ik.

Hij hoest niet en het is inderdaad alleen als hij ligt.
Sowieso heeft hij wel een gevoelige buik en kan hij makkelijk spugen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jul 2016 10:47

Re: Zoon geeft elke nacht over

Misschien sluit zijn maagklepje niet zo goed. Je kunt het hoofdeinde wat ophogen door onder het matras een dikke deken neer te leggen. Dan kan het eten niet omhoog kruipen. Heel naar!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Jul 2016 11:09

Re: Zoon geeft elke nacht over

Jip, dat zei mijn moeder toevallig ook. Ik heb vannacht zijn matras inderdaad schuin gedaan dus eens kijken hoe het komende nacht gaat.

Enig idee of dat zo weer over gaat?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 16 Jul 2016 00:46

Re: Zoon geeft elke nacht over

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 19:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 Jul 2016 08:04

Re: Zoon geeft elke nacht over

Dank je. Moest het even opzoeken. Onze zoon is al 3,5 dus ik neem aan dat we dit wel al eerder hadden ontdekt. Heb de symptomen opgezocht maar herken er niet veel in.

Gisteren wel weer bij de huisarts geweest omdat hij koorts had. Ze heeft overlegd met de kinderarts en ze denken aan obstipatie. De kinderarts hoorde het meer op deze leeftijd. Ook vaak door zindelijkheid. Daar zijn we ook mee bezig namelijk. We hebben nu laxeermiddel voor het weekend en maandag terug voor uitslag kweek.
Zijn matras ligt nu schuin en vannacht heeft hij doorgeslapen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 16 Jul 2016 08:59

Re: Zoon geeft elke nacht over

Hier heeft zoon dat ook een maand ofzo gedaan: niet elke nacht, maarwel 2 of 3 keer per week. Is toen ook weer vanzelf gestopt. Heel vervelend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

bubbles

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 14 Jul 2016 21:36

Bericht 17 Jul 2016 20:09

Re: Zoon geeft elke nacht over

Bij ons heeft bed van onze dochter bij hoofdeinde heel lang op boeken gestaan, omdat ze ook vaak spuugde. Zij leek dan vaak last te hebben van slijm.
Je hoort bij sommige kindje ook dat maagzuurremmers (nexium) kan helpen.
<<

Anoniem184

Bericht 17 Jul 2016 20:37

Re: Zoon geeft elke nacht over

Miccie schreef:Dank je. Moest het even opzoeken. Onze zoon is al 3,5 dus ik neem aan dat we dit wel al eerder hadden ontdekt. Heb de symptomen opgezocht maar herken er niet veel in.

Gisteren wel weer bij de huisarts geweest omdat hij koorts had. Ze heeft overlegd met de kinderarts en ze denken aan obstipatie. De kinderarts hoorde het meer op deze leeftijd. Ook vaak door zindelijkheid. Daar zijn we ook mee bezig namelijk. We hebben nu laxeermiddel voor het weekend en maandag terug voor uitslag kweek.
Zijn matras ligt nu schuin en vannacht heeft hij doorgeslapen.

Coeliakie wordt over het algemeen vaak over het hoor gezien én je hoeft lang niet alle symptomen te hebben. Obstipatie is overigens ook een symptoom. Ik zou zelf bij overgeven niet zo snel aan coeliakie denken (zeker als het met brood als avondeten een paar dagen goed is gegaan), maar ik zou het nig wel als eventuele optie om te onderzoeken in m'n achterhoofd houden, mocht niets helpen.

Ik denk zelf trouwens eerder aan last van maagzuur/een niet goed werkend maagklepje.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 Jul 2016 21:52

Re: Zoon geeft elke nacht over

Bedankt allemaal voor het meedenken.
We zullen zien wat het gaat worden. Met zijn matras schuin gaat het gelukkig qua spugen beter.
Alleen last van zijn buik houdt hij, maar dat kan ook door de werking van het laxeermiddel zijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 Jul 2016 09:04

Re: Zoon geeft elke nacht over

Update huisarts:

Zat een buikvirus in de kweek van zijn ontlasting. We moeten de komende week (t/m vrijdag) laxeermiddelen blijven geven om zijn darmen leeg te krijgen.
Hopelijk is het daarna over en kan hij weer aansterken en aankomen. Hij is best veel afgevallen en het is al zo'n dun mannetje dus hij kan wel weer wat eten gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers