Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby/ dreumes must-have op vakantie.

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 17 Jul 2016 10:25

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Zora schreef:Tof Snirp!! En een mooie Coleman :) de komende week wordt superweer! Dan ook nog daar??

Katrien, yes! Gereserveerd! Spannend haha


Ja :)
Vierdaagse is di t/m vrijdag.
Gaan zondag pas richting Frankrijk.
Dus her zwembadje komt goed van pas komende dagen.
<<

Patsy

Bericht 17 Jul 2016 11:14

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Dan treffen jullie het echt met het weer Snirp. Fijne vakantie!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 17 Jul 2016 11:49

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Ja, lucky us! Dankjewel :)
Vanmorgen wel 1 flinke bui gehad, maar alles binnen is droog gebleven ;).
T. heeft zijn 1e nacht kamperen goed volbracht.
15min gehuild toen we hem erin legde, maar daarna doorgeslapen tot kwart voor 7!
Hij wordt zo blij van al dat buiten zijn. Dus wij genieten automatisch mee :D.
(En opa en oma ook, mijn ouders staan deze week ook op die camping.)
<<

Patsy

Bericht 17 Jul 2016 12:21

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Dat klinkt heerlijk! Fijn ook dat hij zo goed sliep.
Oooh, nu wil ik ook, nog 5 weken wachten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Jul 2016 14:45

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Leuk Snirp! Fijn dat hij ook goed heeft doorgeslapen. Al dat buiten zijn is natuurlijk ook vermoeiend!
⁠♡♡♡
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jul 2016 20:36

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Olivia schreef:Het duurt nog even, maar wij gaan in september met de auto op vakantie naar Zuid-Frankrijk.

Wat is echt handig om mee te nemen en wat niet?

Ik twijfel over de kinderwagen omdat hij zoveel ruimte inneemt. Zou een buggy en tula voldoende zijn? De buggy vind ik niet fijn lopen, man vindt het prima.

En heb je een kinderstoel nodig?

I. Begint net los te lopen, dus dan zal ze wel aardig lopen.

En qua vermaak in de auto? I. Kijkt nog geen tv. Vindt ze ook niet boeiend.

En zijn er nog andere dingen handig op de camping? We hebben een stacaravan gehuurd. Past daar een campingbed in?


Ik heb ooit deze (tweedehands) gekocht:

Afbeelding

ik heb geen idee waar die van mij is anders had je 'm mogen lenen. Ik vond het ideaal, kon mee naar elk restaurant en Lu. kon overal veilig vast zitten. Het enige nadeel is dat ze vrij laag zitten en dus niet echt bij de tafel kunnen.

Daarom heb ik ook nog deze gehad:

Afbeelding

Die was ook wel erg fijn moet ik zeggen, maar ik vond wel dat hij wat minder stevig er in zat.

Verder deed Lu. gewoon niets in de auto, hij was 15 maanden toen ik naar Frankrijk reed, hij keek naar buiten en hij sliep en vond alles wel prima.

Ik zou gewoon buggy en tula doen, kan je man met de buggy lopen als je geen zin hebt om te dragen en verder dragen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Jul 2016 19:54

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Ook wij gaan over 2 weken 1400km rijden.
Onze kinderen zijn al wat ouder en zitten in een groep2 autostoel en dus gewoon met gordel. Nu ben ik aan het kijken voor iets om de gordel heen ter bescherming tegen schuren en niet lekker zitten.
Ik kom online zowel gordelbeschermer tegen, een hoesje van zacht materiaal om de gordel. Als een gordel kussen. Die is wat dikker en kan ook mee geslapen worden. Maar wat is nou het handigst?
En kan ik dat ook in een echte winkel kopen? Of alleen online?
Iemand ervaring met een van bijde?

Hoesje:
Afbeelding

Kussen:
Afbeelding
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jul 2016 21:05

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Die tweede zou bij ons niet passen, er zit in Lo. haar stoel ook nog een hoofdsteun aan de zijkanten en achterkant. Ik zou dan eerder nummer 1 kopen, maar ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehoord.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Jul 2016 21:14

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Wat kun je een kindje van 1 te doen geven in de auto?
We hebben iig dvds paraat in nood. En regelmatig stoppen om te spelen. Maar wat is leuk in de auto?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Jul 2016 21:38

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Pompoen schreef:Die tweede zou bij ons niet passen, er zit in Lo. haar stoel ook nog een hoofdsteun aan de zijkanten en achterkant. Ik zou dan eerder nummer 1 kopen, maar ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehoord.

Haha goed punt! Dat hebben onze stoelen ook dus dat zou idd niet eens passen :good:
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jul 2016 13:35

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Sam schreef:Wat kun je een kindje van 1 te doen geven in de auto?
We hebben iig dvds paraat in nood. En regelmatig stoppen om te spelen. Maar wat is leuk in de auto?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. T smijt alles op de grond. Dingen die je aan z'n arm kan vastmaken? :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jul 2016 20:00

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Hier was D. onderweg erg blij met haar pop, nepmobieltje en een boekje. Ook hier beland 't regelmatig op de grond, af en toe raap ik 't weer op. Ze heeft zich ook goed geamuseerd met een rietje van de mcdonalds, was zo goed voor 15 min vermaak per keer.
We hebben ook zo'n magnetisch tekenboek gekocht, maar die onderweg nog niet gebruikt. Kan wel prima denk ik, hij is lekker groot, dus kan gewoon op haar schoot liggen en dan tekenen maar.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 19 Jul 2016 20:38

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Voor die gordel hoesjes/kussens gewoon de halfords of andere autozaak binnenlopen. Prenataal heeft t ook.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 19 Jul 2016 21:00

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Hier nog geen autoritten gehad langer dan een uur of 5. Meestal vermaken mijn kinderen zich dan prima in de auto, zonder al teveel nodig te hebben. Had ik niet verwacht, maar tot nu toe zijn ze erg makkelijk in de auto. En wat vaak wel even werkt is eten (crackertje, knijpfruitje, koekje, etc), magnetisch tekenbord (we hebben een mini versie in de auto liggen), de jongste is gek op autootjes en kan ook in de auto daar heel zoet mee zijn. Gewoon zitten en naar buiten kijken vinden ze vaak ook lange tijd prima. Wij hebben ook een speel stuurtje van V-tech en ik bedacht me laatst dat die ook wel leuk kan zijn voor in de auto. Soms nemen we die nu mee en is de jongste druk aan het sturen en autorijden :laughcry: En de oudste is gek op poppen en kleine poppetjes, vaak neemt ze daar wel wat van mee en speelt daar ook in de auto mee. Meestal is het gelukkig nog gezellig in de auto en hoef ik niet te vaak moeite te doen om ze te entertainen. Vraag me wel af of dat het nog zo makkelijk zou gaan als we wel een keer een hele lange afstand moeten rijden.

Oja, en mijn oudste is nu vijf maar slaapt nog steeds bijna elke lange autorit wel een deel. Ze slaapt makkelijk in de auto. De jongste kan het ook wel, maar dan moet hij echt heel moe zijn, want hij vindt het veel te leuk om alles te bekijken door het raam.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2016 17:16

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Mijn jongste van 1 kijkt nog geen filmpjes. Hij vermaakt zich doorgaans wel met uit het raam kijken, wortels knagen en slapen. Maar goed, we hebben nog nooit langer dan 3 uur gereden. Volgende week op vakantie wordt 6 uur rijden. De oudste heeft een iPad en klaagt alleen zo nu en dan dat Netflix het niet doet :)

Dankzij dit topic hebben we deze week een buggy en een opblaasbadje gescoord. Nog andere tips? Ik ben een druiloor qua pakken en qua kamperen ben ik ook enigszins uitgedaagd dus de combinatie is wat ongelukkig. Een plasemmer zit in de safaritent-inventaris zag ik.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 24 Jul 2016 18:02

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Eten (veel eten!), liedjes zingen (met bewegingen het liefst), boekjes met geluid erin en filmpjes. Regelmatig stoppen en ze dan flink laten uitkuren. Dat was hier het recept tot succes.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Sep 2016 20:57

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Ik up hem nog even. Veel tips heb ik opgevolgd, maar ik heb nog 1 punt van stress. Wat als er geen campingbed in de stacaravan past? wij huren er 1 met 2 slaapkamers.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Sep 2016 21:06

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Wij hebben ooit een sta caravan gehad van vacansoleil met twee slaapkamers. Een camping bed had never nooit gepast hoe het stond, maar heb weleens gehoord dat mensen dan een eenpersoonsbed rechtop zetten zodat er wel ruimte is.

Wij hadden een slaapkamer met tweepersoonsbed en een kamer met stapelbed en losbed
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Sep 2016 21:12

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

In onze stacaravan had het niet gepast(ook 2-slaapkamers). Waren er nu geen nodig(oudste kon gewoon in bed, jongste was 2 maanden en sliep in de kinderwagen). Maar als we er wel een nodig hadden gehad hadden we de eettafel uit de 'woonkamer' moeten halen en daar het campingbedje neer moeten zitten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Sep 2016 21:23

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Dit klinkt niet erg bemoedigend. Isabelle is ruim 16 maanden, maar ik ben bang dat ze in een gewoon bed niet gaat slapen.

Zitten de bedden niet vast in een stacaravan? Wij hebben ook via vacansoleil geboekt. Ik heb vorige week een email gestuurd, maar geen reactie gehad.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 03 Sep 2016 21:34

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Zoals een stacaravan is ingericht lijkt het niet te passen. Maar je kunt 1 van de bedden gewoon op de zijkant zetten. Matras boven op het andere bed en dan past het prima.
Wij hebben al meerdere stacaravans gehad van verschillende verhuurders en het paste altijd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Sep 2016 21:34

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Hier ook een keer een caravan met twee slaapkamers gehuurd en daar had een campingbedje niet normaal gepast. Maar de bedden zaten los (meestal is dat wel zo is tot nu toe mijn ervaring) en dan heb ik het matras bovenop het matras van het andere bed gelegd en het bedframe rechtop weggezet in de hoek. Toen paste het prima. Als het bed wel vastzit lijkt het me lastiger worden, dan is het al gauw de woonkamer verbouwen of iets dergelijks. Of bovenop de lattenbodem zetten, als dat zo'n platte plank met kleine luchtgaatjes is (die zie je soms in stacaravans), maar de grond lijkt me toch wel het veiligst.

Ik zou mijn jongste van 2,5 nu denk ik nog niet eens in een gewoon bed leggen. Kan prima, maar thuis ligt hij nog in een ledikant en ik vrees dat hij dan tig keer z'n bed uit komt, zo'n boefje is het denk ik wel. Hoewel het ook mee kan vallen, z'n zus is ook echt niet altijd braaf en die bleef rond die leeftijd wel liggen in een gewoon bed. Maar 16 maanden lijkt me toch best jong.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 03 Sep 2016 21:35

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Ook in de stacaravan die wij via vacansoleil hadden paste het.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Sep 2016 21:55

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Dit is in elk geval goed om te horen! En als een bed op de zijkant staat kan de oudste ook nog veilig slapen toch? Ik heb vacansoleil nog eens benaderd via Facebook (prive)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Sep 2016 22:08

Re: Baby/ dreumes must-have op vakantie.

Wij hadden een chaletje en campingbedje paste ook alleen na het verbouwen van de slaapkamer. Maar het paste dus wel.
2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip