Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Internet in Frankrijk

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 20:02

Internet in Frankrijk

Zaterdag vertrekken wij voor een weekje naar Frankrijk. Nu hebben we in het huis waar we verblijven geen wifi, ik zou echter wel regelmatig mijn mail enz willen kunnen checken ivm mijn webshop.
Ben.nl heeft helaas geen aparte buitenland MB bundels, dus nu vroeg ik me af hoe het in Frankrijk zelf zit.
Zijn er bepaalde kaarten te koop oid? Zoals je hier in NL de KPN hotspot kaarten bijv hebt?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Jul 2016 20:05

Re: Internet in Frankrijk

Ik heb geen antwoord op je vraag, ik ga namelijk nooit naar Frankrijk op vakantie.

Maar zouden er niet genoeg openbare plaatsen zijn waar je wel gebruik kan maken van wifi? Bijvoorbeeld in een cafeetje of als jullie ergens zouden gaan zwemmen o.i.d. Oké, niet super gezellig misschien, maar als het enkel gaat om even je mail te checken lijkt me dat misschien wel een optie?
2012 & 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 20:12

Re: Internet in Frankrijk

Bij de Mac een ijsje eten :)
Kan op de parkeerplaats vaak ook al op WiFi.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 20:30

Re: Internet in Frankrijk

Sam schreef:Bij de Mac een ijsje eten :)
Kan op de parkeerplaats vaak ook al op WiFi.


Whaha ;)
Ja ik heb alleen geen idee of die verder in de buurt zitten en of we daar komen :P

Ging mij juist om even lekker 's avonds op de bank ofzo, rustig op mn gemak
(en ok ok.. om ook een beetje te kunnen whats appen hahahaha)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 20:33

Re: Internet in Frankrijk

Ik zou terplekke een Lebara simkaart kopen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 20:36

Re: Internet in Frankrijk

Sawadee schreef:Ik zou terplekke een Lebara simkaart kopen.


Ja zat ook al aan zo iets te denken, dan zijn je belminuten toch ook gewoon je MB's?
Zit je alleen wel met een ander tel nr natuurlijk (maar.. vast ene blonde vraag.. als ik die sim in mijn tel stop, staan al mijn gesprekken enzo toch gewoon nog in mn whats app?)
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2016 20:36

Re: Internet in Frankrijk

Lejow schreef:
Sawadee schreef:Ik zou terplekke een Lebara simkaart kopen.


Ja zat ook al aan zo iets te denken, dan zijn je belminuten toch ook gewoon je MB's?
Zit je alleen wel met een ander tel nr natuurlijk (maar.. vast ene blonde vraag.. als ik die sim in mijn tel stop, staan al mijn gesprekken enzo toch gewoon nog in mn whats app?)

Nee wss niet, want WhatsApp is gekoppeld aan je telefoonnummer.
<<

Anoniem167

Bericht 13 Jul 2016 20:40

Re: Internet in Frankrijk

Vast genoeg plekken waar je wat kunt gaan drinken en waar je gewoon WiFi zult hebben vermoed ik. Maar als je het echt op de bank wil in je huisje, moet je inderdaad voor een simkaart daar kijken, maar dan moet je die wel helemaal koppelen aan what's app :)
<<

Anoniem170

Bericht 13 Jul 2016 20:42

Re: Internet in Frankrijk

Je internetbundel is gewoon geldig in Frankrijk.
Ik weet niet hoe het zit maar ik heb prepaid en dan van kpn zo'n bundel die ik elke keer aan kan zetten en die was gewoon geldig ook in Frankrijk. Mijn ouders hebben kpn, ook een bundel en ook gewoon geldig. Weet niet hoe met abonnement zit
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 20:45

Re: Internet in Frankrijk

Je kan bij Lebara internetbundels nemen. Dus moet je eerst een bedrag opwaarderen (10 euro ofzo), en dan via een code die bundel activeren, dat gaat dan van die 10 euro tegoed af. dus stel je die bundel is 9 euro, dan ben je 9 euro van je opgewaardeerde bedrag kwijt, en heb je 1gb internet (bijvoorbeeld)

En je whatsapp is gekoppeld aan je telefoon niet zo zeer aan je nummer. (Ja in feite wel, maar je kan maar op 1 telefoon je WA van 1 nummer hebben, en je kan WA wel opnieuw installeren als je het via je nieuwe simkaart wilt, maar als je dat niet doet, blijft je oude WA werken via je oude nummer). Dus je kan gewoon een andere simkaart er in doen en geen probleem! Deed ik tijdens mijn reis in Thailand en Vietnam ook, kocht terplekke van beide landen een simkaart en mijn WA bleef gewoon werken, naar mijn Nederlandse nummer.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 13 Jul 2016 20:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem167

Bericht 13 Jul 2016 20:45

Re: Internet in Frankrijk

Roos', ze geeft zelf al aan dat Ben geen bundels heeft voor in het buitenland, dus dan gaat het niet op voor haar!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 20:45

Re: Internet in Frankrijk

Roos' schreef:Je internetbundel is gewoon geldig in Frankrijk.
Ik weet niet hoe het zit maar ik heb prepaid en dan van kpn zo'n bundel die ik elke keer aan kan zetten en die was gewoon geldig ook in Frankrijk. Mijn ouders hebben kpn, ook een bundel en ook gewoon geldig. Weet niet hoe met abonnement zit


Ja tuurlijk kan je internetten in Frankrijk, maar het kost je klauwen vol met geld. Al valt het tegenwoordig wel mee binnen Europa, maar toch. Het kan snel uit de hand lopen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2016 20:49

Re: Internet in Frankrijk

Sawadee schreef:
En je whatsapp is gekoppeld aan je telefoon niet zo zeer aan je nummer. (Ja in feite wel, maar je kan maar op 1 telefoon je WA van 1 nummer hebben, en je kan WA wel opnieuw installeren als je het via je nieuwe simkaart wilt, maar als je dat niet doet, blijft je oude WA werken via je oude nummer). Dus je kan gewoon een andere simkaart er in doen en geen probleem! Deed ik tijdens mijn reis in Thailand en Vietnam ook, kocht terplekke van beide landen een simkaart en mijn WA bleef gewoon werken, naar mijn Nederlandse nummer.

Dat valt dan weer mee! :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 20:50

Re: Internet in Frankrijk

Ben heeft inderdaad geen buitenland bundels. Binnen je MB is het je eigen internet + 6 ct per mb, en buiten je bundel is het 23 ct per mb.

Bedankt Sawadee, voor de info!
(een nederlandse lebara simkaart werkt zeker niet?)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 21:02

Re: Internet in Frankrijk

Nee je moet er echt 1 van Frankrijk hebben zoals ik net las in ieder geval.
Je kan er wel online 1 bestellen en laten afleveren op je vakantieadres anders?
http://www.lebara.fr/boutique/internet

Kost je 10 euro voor een simkaart en een 1gb bundel. Je kan evt ook een grotere bundel nemen. Als je op bestellen klikt, moet je aangeven dat je nog geen lebara nummer hebt, dan moet je al je gegevens invullen en kan je doorgaan en dan zie je dat je zowel de simkaart als de bundel krijgt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 21:05

Re: Internet in Frankrijk

Toppie! 10tje is te overzien, en 1 gb is zat! Dank jullie!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 21:06

Re: Internet in Frankrijk

Lejow schreef:Toppie! 10tje is te overzien, en 1 gb is zat! Dank jullie!


Zie trouwens dat je zowel met Paypal als met CC kan betalen :) En door het af te laten leveren op je vakantieadres weet je zeker dat je hem op tijd hebt!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 21:08

Re: Internet in Frankrijk

Sawadee schreef:
Lejow schreef:Toppie! 10tje is te overzien, en 1 gb is zat! Dank jullie!


Zie trouwens dat je zowel met Paypal als met CC kan betalen :) En door het af te laten leveren op je vakantieadres weet je zeker dat je hem op tijd hebt!


Ja, das true!
Ik heb euh.. alleen geen adres nog haha (we gaan met schoonfamilie, ben al blij dat ik de naam van t dorpje kan onthouden :O )

Maar die krengen zijn toch vast ook te koop bij een benzinestation?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 21:13

Re: Internet in Frankrijk

Kan je het adres niet vragen? :P En denk het wel, geen idee..

Edit: Ja dus:
http://www.lebara.fr/pl_faqs/d-achat-re ... Code=en_GB
Retail outlets

You can buy a Lebara SIM card in one of the many retail outlets working alongside us. (Taxi phone, Tabac, grandes surfaces...).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 21:19

Re: Internet in Frankrijk

Mijn schoonmoeder wist t ook niet exact, schoonpa wel, maar die is aan het werk haha
Adres volgt morgen :P

Maar komt goed!
<<

anoniem213

Bericht 13 Jul 2016 21:24

Re: Internet in Frankrijk

Lejow schreef:Ben heeft inderdaad geen buitenland bundels. Binnen je MB is het je eigen internet + 6 ct per mb, en buiten je bundel is het 23 ct per mb.

Bedankt Sawadee, voor de info!
(een nederlandse lebara simkaart werkt zeker niet?)

Maar is je bundel te klein dan? Ik vind het eigenlijk niet heel duur of zo. Ik betaal bij Vodafone voor 100 mb 4 euro per dag (krijg je nooit op), maar jij betaalt voor 100 mb maar 6 euro en dat kun je dan ook nog over meerdere dagen gebruiken. Ik zou dat gewoon lekker doen en niet moeilijk gaan doen met allemaal kaarten en zo. Er zijn mensen die een hele maand doen met 500 mb, dus ik denk dat jij op vakantie met een beetje WhatsApp in de avond echt niet heel veel meer geld dan die tien euro kwijt gaat zijn die je met dat Lebara ook investeert.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jul 2016 22:10

Re: Internet in Frankrijk

Kheb 2 gb.. maar voor mijn gevoel is 'vast 10 euro hebben' veiliger dan gewoon vanuit mijn bundel werken.
Overigens heb ik wel gezien dat Ben bij 15 euro buiten je bundel (qua internet), je internet stop zet.
<<

anoniem213

Bericht 13 Jul 2016 22:13

Re: Internet in Frankrijk

Lejow schreef:Kheb 2 gb.. maar voor mijn gevoel is 'vast 10 euro hebben' veiliger dan gewoon vanuit mijn bundel werken.
Overigens heb ik wel gezien dat Ben bij 15 euro buiten je bundel (qua internet), je internet stop zet.

Ja, ik snap dat gevoel ook wel hoor, maar ik ging even rekenen en toen dacht ik: volgens mij is het net zo handig om het vanuit je bundel te doen. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je een fijn gevoel vindt!
<<

Anoniem170

Bericht 14 Jul 2016 07:26

Re: Internet in Frankrijk

Pippa, wat ik bedoel te zeggen is dat je helemaal geen buitenland bundel moet kopen. Ben heeft toch wel internetbundels voor in nl? Diezelfde bundel kan je ook gewoon gebruiken in frankrijk
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 14 Jul 2016 08:48

Re: Internet in Frankrijk

Voor zover ik het weet is dat op dit moment nog niet mogelijk Roos. Er wordt wel aan gewerkt in de EU en het internetten in het buitenland is al een stuk goedkoper geworden... Maar je hebt nog wel steeds een buitenlandbundel nodig of betaalt per MB.

Zo'n Lebara kaart lijkt me in dit geval een prima oplossing ja! Met 1GB kun je heel veel en €10 is dan echt niet duur.
-Jeg har det som plommen i egget-
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron