Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smetvrees hoe ver kan het gaan

<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 13 Jul 2016 14:57

Smetvrees hoe ver kan het gaan

Ieder mag zo zijn zo als zijn en respecteer dat ook.

Een twee uur geleden kwam een van onze dochters binnen met een vriendinnetje die buiten aan spelen waren. Stortbui dus geheel verzopen! :omg:

Bel naar de moeder van het vriendinnetje over dat alles bij haar nat is van schoenen tot jas. Haar moeder zal gelijk komen als het droog is met schoenen, kleren en jas.

Ik laat mijn dochter omkleden met droge kleren en laat haar vriendinnetje met mijn dochters schone kleren ook omkleden. Dezelfde maat zo kan makkelijk. Kan haar moeilijk in die natte kleren laten lopen. Na wat warms drinken willen de meiden nog even naar buiten, moeder van vriendinnetje is er nog niet. Laat dus het vriendinnetje laarzen en een zomerjas aantrekken van onze dochter. Ze gaan naar de tuin.

Komt de moeder, krijg mij toch een preek over hygiëne en dat het wel zo vies om kleren, laarzen en jas aan te hebben van iemand anders als zijn ze schoon. Sta echt van :omg: Ik uitleggen dat ik haar dochter niet in die natte kleren kan laten lopen en dat alles echt gewoon schoon is en dat wij geen luizen hebben. Toch haar moeder is niet blij. Moeder laat dochter omkleden en mee naar huis. Onze dochter heeft zoiets van :wtf:

Nu is de buurvrouw bij me en ja die moeder heeft smetvrees wat ze ook doordrukt op haar dochter. Had het nooit in de gaten van de moeder en hoe ver ze het doordrukt op haar dochter.

Maar hoe ver kan je daarin gaan.

Mijn exusses voor diegene die smetvrees hebben.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jul 2016 15:02

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Wow wat een heftige reactie zeg.
Eerlijk, ik had die andere moeder niet eens gebeld, had dat meisje gewoon droge kleren aangedaan en ze had het wel gemerkt als ze haar weer kwam ophalen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Jul 2016 15:47

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Natuurlijk is die moeder niet redelijk, maar dat is het hele idee van smetvrees, als haar inschattingsvermogen en relativeringsvermogen binnen de grenzen van het normale zouden vallen dan zou het geen smetvrees heten. Dat woord op zich zegt al dat er iets niet normaal is.

Dat ze het overbrengt op haar dochter is heel naar, maar ik denk dat dat voor iemand met smetvrees heel lastig te voorkomen is, je kunt het natuurlijk niet aan en uit zetten, en in haar beleving gebeurt er waarschijnlijk echt iets heel ergs als ze loslaat, dus loslaten om te zorgen dat haar kind het niet merkt zal ze niet kunnen.

Mijn advies: laat het van je afglijden. Je hebt niks geks gedaan, ik trek kinderen die nat zijn van de regen of die een ongelukje hebben gehad zo vaak kleren van onze kinderen aan en daar bel ik dan inderdaad niet eens over. Ouders hebben daar nooit problemen mee, maar het gros van de ouders heeft dan ook geen smetvrees.

Bedenk maar dat dit voor die moeder zwaarder is dan voor jou. Jij bent een keertje onterecht uitgefoeterd, wat heel rot is, maar niet onoverkomelijk. Zij moet hier dag in, dag uit mee leven. Dat is behoorlijk rot.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 13 Jul 2016 18:47

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Opzich wel eens met Susan, alleen ik vind het hebben van een angst (want dat is smetvrees ook gewoon) niet perse een vrijbrief zo overtrokken te doen tegen iemand die het goed bedoeld. Bovendien, als je zoveel smetvrees hebt, en je kind speelt ergens anders dan bij jou thuis betekend wel dat je bepaalde dingen kunt loslaten.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 14 Jul 2016 08:06

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Wat een nare ervaring zeg. Die moeder heeft hulp nodig zeker als het zo erg is dat ze dr kind erin meetrekt.
Maar ben jij de juiste persoon of dit te vertellen? Dat weet ik niet.
Misschien is aangeven bij de juf dat zij op de hoogte is.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Jul 2016 08:10

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

ChiQ schreef:Opzich wel eens met Susan, alleen ik vind het hebben van een angst (want dat is smetvrees ook gewoon) niet perse een vrijbrief zo overtrokken te doen tegen iemand die het goed bedoeld. Bovendien, als je zoveel smetvrees hebt, en je kind speelt ergens anders dan bij jou thuis betekend wel dat je bepaalde dingen kunt loslaten.


Hier ben ik het wel mee eens. Nu maakt ze van haar angst jouw probleem. Heel vervelend voor haar dat ze er zo veel last van heeft, maar ik vind dat toch echt geen reden om op zo'n manier tegen jou uit te vallen.
<<

anoniem213

Bericht 14 Jul 2016 11:18

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

saskias schreef:
Mijn exusses voor diegene die smetvrees hebben.

Ik vind dit zinnetje heel grappig, ik weet niet waarom.

Verder ben ik het met iedereen wel eens. Angst is niet realistisch, dus dat kun je ook niet van haar verwachten op dat moment. Waarschijnlijk voelde ze ernstige paniek. Tegelijk vind ik het moeilijk te begrijpen dat je dat zo afreageert op iemand. Dus dat ben ik wel met Chiq eens dat ik dat niet vind kunnen. Ik denk dat het echt onmacht is, maar wel heel naar voor jou. Ik zou me er in elk geval wel rot door voelen, zelfs al weet ik dat dit natuurlijk niet mijn fout is. Het is gewoon niet leuk als iemand zo tegen je doet.

Wel echt zielig ook voor haar dochter, want die krijgt hier duidelijk veel van mee.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 15 Jul 2016 07:06

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Bedankt ieder voor een reactie en mening

Nog niet gesproken met haar moeder over het voorval, ga mij er niet druk om maken. Dochter vraagt alleen steeds wanneer haar vriendinnetje komt spelen. Geen antwoord op... gelukkig heeft ze nog genoeg vriendinnetjes die gewoon thuis zijn in de vakantie en niet op vakantie gaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Jul 2016 07:17

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Je kunt het vriendinnetje toch gewoon weer vragen?
L2014 & H2017
<<

Anoniem234

Bericht 15 Jul 2016 07:23

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Ik zou het vriendinnetje idd ook gewoon laten spelen dat meisje kan er niks aan doen. Alleen maar zielig als het zover komt dat ze hierdoor niet meer kan spelen.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jul 2016 08:03

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

saskias schreef:Bedankt ieder voor een reactie en mening

Nog niet gesproken met haar moeder over het voorval, ga mij er niet druk om maken. Dochter vraagt alleen steeds wanneer haar vriendinnetje komt spelen. Geen antwoord op... gelukkig heeft ze nog genoeg vriendinnetjes die gewoon thuis zijn in de vakantie en niet op vakantie gaan.


Als je nu 'weet' (althans, van de buuf hebt gehoord) dat die moeder smetvrees heeft, kun je er misschien wel wat begrip voor opbrengen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2016 22:33

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Eens. Desnoods stel je voor dat moeder zelf reservekleding meegeeft als ze buiten gaan spelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 15 Jul 2016 22:36

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Maar bedoelt to niet dat de smetvreesmoeder misschien niet wil dat dochter daar nog komt? Omdat ze haar dochter direct had meegenomen?
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 16 Jul 2016 07:31

Re: Smetvrees hoe ver kan het gaan

Caulfield schreef:
saskias schreef:Bedankt ieder voor een reactie en mening

Nog niet gesproken met haar moeder over het voorval, ga mij er niet druk om maken. Dochter vraagt alleen steeds wanneer haar vriendinnetje komt spelen. Geen antwoord op... gelukkig heeft ze nog genoeg vriendinnetjes die gewoon thuis zijn in de vakantie en niet op vakantie gaan.


Als je nu 'weet' (althans, van de buuf hebt gehoord) dat die moeder smetvrees heeft, kun je er misschien wel wat begrip voor opbrengen?


Eens ook Caulfield

Heb al contact met die moeder gehad en ze heeft zelfs haar excuses aangeboden. Morgen middag ga ik bij haar op de thee om alles te bespreken en hoe we het gaan oplossen. Inderdaad mogelijk reserve kleding meenemen als haar dochter bij ons komt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers