Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samen onder de douche/in bad

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Okt 2013 13:56

Re: Samen onder de douche/in bad

Rush schreef:Ik vind bloot iets voor jezelf. Ik zou me niet in vreemde bochten wringen om te zorgen dat kinderen geen stukje bloot zien, maar samen douchen? Nee dat vind ik niet nodig.
Ik kan me heel erg vinden in jouw reactie maar ik denk ook dat dit voor een deel met je opvoeding te maken heeft. Mijn ouders heb ik ook nooit bloot gezien.
Ik kan me ook nog wel herinneren dat mijn moeder mij onder de douche hielp maar zelf gewoon haar kleren aan had.
Dit heeft er wel aan bijgedragen dat ik me soms echt een preutse trut voel en als ik kinderen krijg wil ik wel proberen hier een middenweg in te vinden.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Okt 2013 14:05

Re: Samen onder de douche/in bad

Ilovethe90s schreef:
Rush schreef:Ik vind bloot iets voor jezelf. Ik zou me niet in vreemde bochten wringen om te zorgen dat kinderen geen stukje bloot zien, maar samen douchen? Nee dat vind ik niet nodig.
Ik kan me heel erg vinden in jouw reactie maar ik denk ook dat dit voor een deel met je opvoeding te maken heeft. Mijn ouders heb ik ook nooit bloot gezien.
Ik kan me ook nog wel herinneren dat mijn moeder mij onder de douche hielp maar zelf gewoon haar kleren aan had.Dit heeft er wel aan bijgedragen dat ik me soms echt een preutse trut voel en als ik kinderen krijg wil ik wel proberen hier een middenweg in te vinden.

Zo ging dat bij ons ook en ik weet ook wel dat het met opvoeding te maken heeft. Maar ik vind 'bloot iets voor jezelf vinden' ook niet gelijk staan aan schaamte of preuts en voor m`n gevoel wordt dat hier wel snel gekoppeld.

Ik schaam me absoluut niet en ben ook zeker niet preuts, maar ik vind 'in mijn blootje zijn' wel iets voor mezelf. Ik ben wel benieuwd waarom jij je soms een preutse trut voelt?

Edit; misschien zal een ander me wel preuts vinden, maar ik voel me niet preuts in ieder geval.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 14:25

Re: Samen onder de douche/in bad

Wij hebben er niet echt een leeftijd aangebonden.
Ik had ook altijd gedacht dat we het niet zo zouden doen, en toch werkt het in de praktijk wel heel praktisch.
Ik ben het van huis uit ook niet gewend.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 08 Okt 2013 14:26

Re: Samen onder de douche/in bad

Rush schreef:
Ik schaam me absoluut niet en ben ook zeker niet preuts, maar ik vind 'in mijn blootje zijn' wel iets voor mezelf. Ik ben wel benieuwd waarom jij je soms een preutse trut voelt?

Edit; misschien zal een ander me wel preuts vinden, maar ik voel me niet preuts in ieder geval.
Ik voel me af en toe preuts omdat ik naakt zijn ook iets voor mezelf (en mijn man) vind. Ik zal me niet snel omkleden waar andere mensen bij zijn en als ik bij iemand bleef slapen kleedde ik me ook het liefst in de badkamer even om als we op dezelfde kamer sliepen.

Even iets heel anders: ik vond het bijvoorbeeld ook zo'n grote stap om een uitstrijkje te laten maken dat ik maar gevraagd heb of dit bij een vrouw kon. Inmiddels ben ik een paar keer bij een (vrouwlijke) gynaecoloog geweest en wordt die angst om down under te laten zien wel minder. Vandaag had ik ivm een onderzoek een mannelijke gynaecoloog en dan merk ik aan mezelf dat ik toch met een bepaalde schaamte binnen kom lopen :laughcry:
Misschien zijn dat soort gevoelens in zo'n geval niet gek maar ik vind ze zelf wel gek.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Okt 2013 14:32

Re: Samen onder de douche/in bad

Hier douchen ze met ze drieen tegelijk, vroeger douchte ik meestal mee nu is dat niet meer nodig.
Maar als ik smorgens douche lopen de jongens ook geregeld de badkamer in.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem12

Bericht 08 Okt 2013 14:34

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik kleed me wel om waar andere mensen bij zijn, maar wel tot op een bepaalde 'kledinglaag'. Ik ga niet in m`n BH staan (draag altijd een hemdje) bijvoorbeeld. Gewoon een pyjama aantrekken, zodat je dus even in je hemdje en onderbroek zit, dat doe ik gerust bij iemand in dezelfde kamer.

Ik heb ook totaal geen moeite met (mannelijker) artsen en dat soort mensen 'down under'. Dat herken ik niet.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Okt 2013 15:58

Re: Samen onder de douche/in bad

We douchen samen tot ze zelf aan geeft het niet meer te willen. Ik vind het wel gezellig en praktisch. Ik kan me ook nog herinneren dat ik met mijn vader onder de douche stond, dus ik was zeker al 6-7 voordat ik alleen douchte. Vanaf mijn 12de of 13de ben ik de deur op slot gaan doen, en ben ik mijn vader gaan vragen of hij ondergoed aan wilde doen als hij uit de douche/uit bed kwam, toen vond ik het niet meer prettig. Met mijn moeder heb ik nooit moeite gehad.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2013 16:40

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik denk dat ik alleen in de eerste paar maanden samen douche met mijn kind (of mijn man samen met ons kind), maar daarna niet meer. Net als Rush en Ilovethe90's: mijn moeder zette me onder de douche of in bad en droogde me altijd af, terwijl ze zelf gewoon haar kleren aan had, en zo zal het bij ons ook gaan. Douchen vind ik juist een heerlijk rustgevend momentje voor mezelf.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 17:39

Re: Samen onder de douche/in bad

Exogenesis schreef:Ik denk dat ik alleen in de eerste paar maanden samen douche met mijn kind (of mijn man samen met ons kind), maar daarna niet meer. Net als Rush en Ilovethe90's: mijn moeder zette me onder de douche of in bad en droogde me altijd af, terwijl ze zelf gewoon haar kleren aan had, en zo zal het bij ons ook gaan. Douchen vind ik juist een heerlijk rustgevend momentje voor mezelf.


Dat ben ik door de jaren heen ook meer gaan waarderen. Ik douche nu vaak alleen, kinderen zijn oud genoeg om 'alleen' beneden te blijven, of ik douche als ze op school zitten.
Nu douchen de kinderen vaak gelijkertijd. Wassen elkaar de rug netjes :heart: en op het haren wassen na redden ze zichzelf. Ook prettig!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Okt 2013 18:01

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik douche liever alleen, niet vanwege preutsheid, maar ik vind het gewoon niet handig met R. We krijgen straks een bad, daar zal ik wel met hem ingaan. En tot wanneer dat is durf ik nu nog niet te zeggen. Verder denk ik niet dat wij straks heel krampachtig gaan doen over bloot, we zijn daar beide niet zo preuts in.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem33

Bericht 08 Okt 2013 18:06

Re: Samen onder de douche/in bad

Kwak schreef:Tot wij of de kinderen het niet meer prettig vinden.
Thuis zijn wij beide niet zo opgevoed, altijd deur op slot, niet naakt door de kamer oid.
Nu zijn we hier wel heel makkelijk in.


Dit geld ook voor mij. Mijn man daarentegen is heel vrij opgevoed en zijn ouders zijn ook heel vrij. Heb geregeld hun naakt van de badkamer naar hin slaapkamer zien gaan of amdersom.
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 08 Okt 2013 21:33

Re: Samen onder de douche/in bad

Bedankt voor alle antwoorden! Zo te lezen zijn de meningen verdeeld. Ik denk dat het door de tijd heen zich vanzelf vorm gaat geven. Mijn oudste zoon wordt groter en samen in bad zitten wordt daarom wat krap, hij gaat steeds vaker onder toezicht alleen in bad.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Anoniem16

Bericht 08 Okt 2013 21:42

Re: Samen onder de douche/in bad

Ook totdat ze het zelf aangeven niet meer te willen. Ik ga regelmatig met R onder de douche/ in bad en R en N gaan sowieso ook vaak samen, dat is gewoon al erg schattig om te zien die twee samen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Okt 2013 22:07

Re: Samen onder de douche/in bad

Tot ze zelf aangeeft het niet meer te willen en zich zelf kan wassen, afdrogen enz.
Nu ga ik vaak douchen en dan zit ze naast me in het badje of loopt ze op handen en voeten door de badkamer.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Okt 2013 22:08

Re: Samen onder de douche/in bad

Mijn vriend en ik douchen ook samen met onze zoon. Vind ik niks raars aan, ondanks dat ik vrij preuts ben met mijn eigen lichaam.
Ik kan me niet herinneren dat ik mijn ouders ooit naakt gezien heb (op een enkele keer na, nu ik erover nadenk) en ik zou ze ook niet naakt willen zien eigenlijk.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Okt 2013 22:15

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik heb overigens mijn ouders ook eigenlijk vrij weinig naakt gezien. Misschien heel af en toe bij het naar binnen lopen in de badkamer, maar samen douchen hebben we voor zover ik me kan herinneren nooit gedaan. N. gaat meestal ook alleen, ik zit er dan naast. Zij is toch aan het spelen. Heel soms douchen we samen, meestal op een zondagochtend, als we lekker rustig aan doen. Dan zitten we gezellig te kletsen. Dit is misschien eens in de zoveel weken. Elke avond samen douchen vind ik niet handig. Ik vind het ook heerlijk om mijn eigen douchemoment te hebben. Toen N. baby was nam ik haar wel elke avond mee onder de douche. Dat vond ik een stuk praktischer en sneller dan elke keer het badje vullen.

Mijn buurman douchet trouwens met zijn zoon van 7 samen, maar buurman draagt dan wel een boxershort of zwembroek. Dat vind ik dan wel weer bijzonder. Hij kan dan toch net zo goed zoon gewoon onder de douche zetten?
<<

Anoniem286

Bericht 08 Okt 2013 22:16

Re: Samen onder de douche/in bad

Wij hebben geen bad dus nemen s altijd mee onder de douche. Ik vind een babybadje erg onhandig. Ik denk dat we het nog wel een tijd zo blijven doen totdat ze bv buiten speelt en vaker onder de douche moet. Nu doucht 1 van ons altijd later in de ochtend zodat ze meekan maar dat kunnen we niet blijven doen natuurlijk, zeker niet als het dagelijks is.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Okt 2013 22:40

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik douche tegenwoordig eigenlijk niet meer met mijn zoon, maar dat is omdat de douche hier nu te krap is voor 2 personen.
Ik sta er nu bij met mijn kleding aan.
Soms gaat hij ook in bad. Dan zit ik vaak gezellig op de wc (met klep dicht). En is hij aan het spelen. Maar ik ga als ik moet dan rustig naar het toilet.
'S ochtends kleden we ons ook tegelijk aan in de badkamer. Hij ziet mij regelmatig bloot.

En afgelopen zomer zijn we een aantal dagen bij mn ouders op de camping geweest. Naturistisch, dus zag hij mij en opa en oma de hele dag bloot en was hij dat zelf ook.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Okt 2013 23:07

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik douche ook liever alleen, ben de hele dag al druk en dat rustmoment vind ik echt fijn. Mijn dochters douchen meestal samen. De oudste sopt dan zichzelf en de middelste in, al willen ze dat de laatste dagen weer niet samen.

Maar mijn oudste is trouwens ook zo'n kletskous, die zou maarzo tegen een wildvreemde in de supermarkt kunnen gaan vertellen dat ik een hartvormige moedervlek op mijn bil heb of zoiets.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2013 23:38

Re: Samen onder de douche/in bad

Wij douchen wel eens samen met de kinderen, de kinderen douchen trouwens altijd tegelijk.
Zelf loop ik naakt van de douche naar de slaapkamer, mijn man doet zijn boxer aan zodra hij droog is.
Wij zijn niet moeilijk met naakt, ik minder dan mijn man. Maar had deze vraag pakweg 3 of 4 jaar geleden aan mij gesteld en ik had hem heel anders beantwoord. Toen vond ik het nog moeilijk met omkleden in de sportschool, nu absoluut niet meer. Dagje sauna, omkleden bij anderen, no problem.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Okt 2013 07:30

Re: Samen onder de douche/in bad

Vorig jaar werd Lotte opeens erg bang van de douche, toen was het samen douchen afgelopen.
In bad samen vind ik zo'n gedoe, voor allebei dan niet genoeg plek, ik kan niet relaxed liggen en zij kan niet goed spelen.
Het bloot zijn is niet het probleem, wij slapen naakt, dus dat ziet ze regelmatig. Ik weet niet goed of we daar op een gegeven moment wel mee moeten stoppen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem162

Bericht 09 Okt 2013 07:54

Re: Samen onder de douche/in bad

Ik douche liever alleen, lekker rustig, maar sinds deze week is dat ook de bedoeling, als ik erbij sta bij hem onder de douche zegt hij gewoon dat mama eruit moet. hij wil zelf onder de douchestraal staan (en ik geef hem geen ongelijk)
In bad zit hij ook alleen omdat ik anders een klimtoestel ben en daar heb ik geen zin in.
Als ik nu 's morgens alleen douche laat ik hem boven spelen, traphekjes dicht, alle deuren open en dan kan hij op ons bed tv kijken of hij rijdt rond met autos/loopauto.
<<

Anoniem80

Bericht 09 Okt 2013 08:12

Re: Samen onder de douche/in bad

Jason gaat of in bad of met ons onder de douche. Hij wil altijd mee douchen en springt er al onder als hij dr douche hoort. Als mijn man en ik dus alleen willen douchen doen we dat 's avonds als hij slaapt. Hayley gaat ook vaak met 1 van ons in bad of douche. Ook wij slapen naakt dus naakt zien ze ons sowieso wel. Naakt slapen blijven we doen, als ze aangeven het vervelend te vinden om samen te douchen of ons naakt te zien stoppen we met samen douchen en dan doe ik wel een badjas aan als ik uit bed stap.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 09 Okt 2013 09:48

Re: Samen onder de douche/in bad

Kwak schreef:Tot wij of de kinderen het niet meer prettig vinden.
Thuis zijn wij beide niet zo opgevoed, altijd deur op slot, niet naakt door de kamer oid.
Nu zijn we hier wel heel makkelijk in.

Hier net zo.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Okt 2013 10:12

Re: Samen onder de douche/in bad

Hier gaat hij vaak alleen in bad, en als het zo uitkomt gaan we samen. Vind ik ook veel leuker en gezelliger, kan dan ook beter zijn haren wassen :P
Ook gaat hij regelmatig met mij of mijn man onder de douche, zet hem lekker neer kan ik zelf eerst even mijn haren wassen en daarna is het tijd voor hem om de badkamer lekker op stelten te zetten :P
Als hij aan kan geven dat hij het niet meer wilt dan is het klaar, moet voor iedereen leuk blijven natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers