Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

<<

anoniem203

Bericht 13 Jul 2016 15:35

Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Ik heb net een brief gekregen dat T. na de vakantie mag starten op de psz. Hij gaat 2 ochtenden van 8.30 - 11.00.

Hoevaak gaan jullie kleintjes en voor hoeveel uur? En zijn ze van te voren ook naar een opvang geweest? Zoals een gastouder of kdv?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 13 Jul 2016 15:37

Re: Hoevaak naar de psz?

Mijn jongste gaat vanaf oktober (mocht qua leeftijd al eerder, maar helaas enorme wachtlijst ondanks vroeg inschrijven). Hij gaat dan twee ochtenden. Hier duurt een ochtend van 08.30-13.00. Best een lange ochtend dus. Hij is vooraf niet naar een gastouder of KDV geweest.

De oudste heeft op dezelfde psz gezeten, ook twee ochtenden. Zij ging voor die tijd 1 dag per week naar het kdv.
<<

anoniem203

Bericht 13 Jul 2016 15:45

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Ik heb er nog steeds zo ontzettend veel moeite mee om hem te laten gaan :redface: En ik zit nu ook een beetje te overwegen om hem gewoon maar 1 ochtend te laten gaan.. Het gaat ook nog eens een heel gevlieg worden. 8.30 brengen, 11 uur de jongste halen, 14.00 weer terug om de oudste te halen. En als ze willen afspreken moet ik weer op en neer. Ik ga er toch nog eens goed over nadenken.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 13 Jul 2016 15:57

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Oudste ging 1 ochtend van 8.45-11.15 uur en 1 middag van 11.30-14.00 uur. Daarnaast ging ze nog 1 dag in de week naar het kdv. Ging altijd erg goed, ze vond het spelen heerlijk. Kindjes van de psz ziet ze nu weer terug in de kleuterklas. Het heeft ook positief bijgedragen aan de overgang naar school. Bij onze middelste en jongste gaan we het ook zo doen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 13 Jul 2016 16:19

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn jongste (apr14) gaat vanaf september. Is er ook echt aan toe. Zal even wennen worden, ze houdt niet zo van nieuwe en onbekende mensen. Maar qua leren en ontdekken is ze er echt aan toe.
Hier gaat ë 2 ochtenden van 8.30/11.15, persoonlijk zou ik het wel bij 2keer in de week laten. Met 1x in se week wordt het wennen heel moeilijk. Ik merk zelf altijd dat het te weinig is om ze hun plekje te laten vinden.
En een geren en gevlieg zal het altijd blijven. Hier moeten we de oudste tussen de middag ook weer ophalen. Dus dat wordt 3xheen en weer naar school op. Een dag...

Laat hem gaan, is alleen maar goed voor ze en uiteindelijk ook voor jou. Eindelijk weer eens tijd voor jezelf, heerlijk!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Jul 2016 17:08

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de ps

Dochter is altijd naar een gastouder geweest.
Toen ze bijna 3 was heb ik haar daarnaast 1 ochtend naar de psz laten gaan, omdat ik 'vond' dat ze alvast in aanraking moest komrn met een schoolachtog iets.
Ondanks dat ze maar 1x in de week ging had ze geen moeite met wennen, ze vond t juist super leuk!
Dat, en omdat er bij de gastouder de leeftijd maar 1-2 jaar was op dat moment heb ik ervoor gekozen haar 2x naar de psz te laten gaan (en dan niet naar de gastouder, maar ons mam en vriend iets meer te laten oppassen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Jul 2016 17:16

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn dochter ging twee ochtenden van 8.30-11.50.
Ze gaat verder niet naar een gastouder of kdv.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 13 Jul 2016 18:33

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn kinderen gingen beide maar één ochtend in de week naar de psz van 8.30 tot 12.00. De oudste ging voor het eerst met 2 jaar 8 mnd en de jongste met 2 jaar 4 mnd. Ik vooral gekeken naar wanneer zij er zelf aan toe waren. Ze gingen daarnaast nog twee dagen in de week naar de oppas, dus één ochtend in de week vond ik voldoende, vooral in het begin. Het wennen ging hier gelijk goed hoor met één keer in de week. Ik zou vooral naar de behoefte van je kind krijgen, kan hij het aan om gelijk twee ochtenden te gaan en is hij er aan toe? Je kunt natuurlijk altijd beginnen met één ochtend en later uitbreiden naar twee.
2011 2012 2017
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Jul 2016 18:43

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn jongste heeft een VVE indicatie. Ze mag daardoor 4 dagdelen naar de voorschool. 2 ochtenden van 8.45 tot 11.45 uur en 1 middag van 13.10-15.10 uur. 1 dagdeel hebben we laten vallen ivm hele dag kdv.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem168

Bericht 13 Jul 2016 19:18

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Hier is het plan dat zoon vanaf dat hij 2 is naar de psz gaat. Hij gaat verser niet naar kdv of andere opvang. Ik twijfel nog tussen eerst 1 en dan evt uitbreisen naar 2 ochtenden of meteen twee ochtenden.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 13 Jul 2016 19:23

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Zoon ging eerst 1 ochtend (8.45-11.30) en vanaf dat hij ongeveer 3 was twee ochtenden. Dochter begon met 2 ochtenden en ging toen ze 2,5 was 3 ochtenden. Het was hier ook altijd weer een heen en weer gedoe toen dochter nog op de peuterspeelzaal zat maar 1 ochtend vond ik te weinig om echt goed te kunnen wennen aan de peuterspeelzaal. Ze vond het ook erg leuk dus drie ochtenden was voor haar helemaal prima.
2010 2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Jul 2016 20:46

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Hier gaat dochter 2 ochtenden (di en vr) van 8.45 tot 11.15. Ze gaat nu vanaf april, dus met 2 jaar en 4 maand is ze begonnen.
Ze vind het fantastisch! En zelf vind ik het ook lekker om even 2 uurtjes iets voor mezelf te kunnen doen thuis.

Mijn dochter ging daarvoor niet naar een opvang. Alleen oppas door opa en oma en een oppas aan huis die soms haar dochter van 4 meeneemt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Jul 2016 20:49

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Hier gaat de middelste 2 dagdelen.9.00-11.30 en op donderdag van 13-15.30
Daarnaast gaat hij op dinsdagmiddag een kleine 2 uur naar een gastouder.
De jongste gaat per december dezelfde dagdelen als de middelste
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Jul 2016 20:58

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn oudste is in april 2 geworden en gaat 2 ochtenden in de week. Er is tegen mij gezegd dat twee ochtend ook fijner is, omdat ze dan beter wennen.
Hij vind het geweldig! Heeft de eerste drie keer niet gehuild, toen een keer of vier, en nu niet meer. Gelukkig want dan breekt je hart wel. Maar ze hebben er zo veel aan! Het is echt goed voor je kind en helemaal als je iets wat moeite heb met loslaten: dan zie je ineens wat hij allemaal al kan leren.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jul 2016 20:59

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn dochter gaat vanaf dat ze 2 jaar oud is een ochtend (van 8:45 tot 11:30) en een middag (12:15 tot 15 uur) naar de peuterspeelzaal. Ze is verder nooit naar een kdv of gastouder geweest, maar was snel gewend.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jul 2016 10:44

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn zoon gaat 2 dagdelen per week naar de psz. Van 08.00 - 13.00.
Voorheen was dat van 08.45 tot 11.45. Ze hebben de tijden verruimd. Omdat er op steeds meer scholen een continurooster ingevoerd wordt en ze daar op de psz zo op in kunnen spelen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Jul 2016 12:04

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Mijn zoontje zit nu op het kdv en gaat na de zomervakantie 4 ochtenden naar de psz van 8.00 tot 13.00. Vind het best veel, maar het was beter voor hem, we zullen zien.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 14 Jul 2016 12:24

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Toevallig van de week bij peuterspeelzaal gaan kijken. Zoon gaat vanaf september 1 ochtend hier naar toe van 8.45u tot 11.30u. Hij is nog nooit naar kinderdagverblijf of gastouder geweest. Zoon vond het meteen leuk daar (wilde nog wel langer blijven) dus ik denk dat hij wel snel gewend zal zijn.
Maart 2014
Februari 2018
<<

anoniem213

Bericht 14 Jul 2016 12:46

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Ava schreef: Het gaat ook nog eens een heel gevlieg worden. 8.30 brengen, 11 uur de jongste halen, 14.00 weer terug om de oudste te halen. En als ze willen afspreken moet ik weer op en neer. Ik ga er toch nog eens goed over nadenken.


Maar is dat echt heel ingewikkeld of maak je het stiekem iets groter, zodat je een goede smoes hebt om hem niet twee dagen te laten gaan? Misschien als je het zo moeilijk vindt om hem los te laten, dat je het juist wel twee dagen moet doen. Dan is de overstap naar school als hij vier wordt ook niet ineens gigantisch voor je. Wel rot dat je het zo lastig vindt!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 14 Jul 2016 13:15

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

June schreef:
Ava schreef: Het gaat ook nog eens een heel gevlieg worden. 8.30 brengen, 11 uur de jongste halen, 14.00 weer terug om de oudste te halen. En als ze willen afspreken moet ik weer op en neer. Ik ga er toch nog eens goed over nadenken.


Maar is dat echt heel ingewikkeld of maak je het stiekem iets groter, zodat je een goede smoes hebt om hem niet twee dagen te laten gaan? Misschien als je het zo moeilijk vindt om hem los te laten, dat je het juist wel twee dagen moet doen. Dan is de overstap naar school als hij vier wordt ook niet ineens gigantisch voor je. Wel rot dat je het zo lastig vindt!


Het is niet ingewikkeld maar ik vond het wel echt een gedoe altijd. Mijn dochter ging evengoed wel drie ochtenden per week omdat ik het geen goede reden vond om het niet te doen maar ik was wat dat betreft wel blij toen ze ook naar de basisschool ging.
2010 2012
<<

Anoniem168

Bericht 14 Jul 2016 14:30

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Ik lees toch wel veel twee dagdelen ipv één, per week. Zou dat echt zoveel schelen in het wennen dan?
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 14 Jul 2016 14:39

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

June schreef:
Ava schreef: Het gaat ook nog eens een heel gevlieg worden. 8.30 brengen, 11 uur de jongste halen, 14.00 weer terug om de oudste te halen. En als ze willen afspreken moet ik weer op en neer. Ik ga er toch nog eens goed over nadenken.


Maar is dat echt heel ingewikkeld of maak je het stiekem iets groter, zodat je een goede smoes hebt om hem niet twee dagen te laten gaan? Misschien als je het zo moeilijk vindt om hem los te laten, dat je het juist wel twee dagen moet doen. Dan is de overstap naar school als hij vier wordt ook niet ineens gigantisch voor je. Wel rot dat je het zo lastig vindt!


June het is echt een heel gevlieg zo dat halen en brengen en vooral heel vervelend als het buiten dan nog eens giet en je 6 keer in een dag zeiknat geregend wordt haha. Maar ws gaat mijn man van vrije dag wisselen. Naar een dag dat T. naar de psz gaat en dan kan hij ook gewoon een keer op een neer.

Ik heb net de brief terug op de post gedaan met een handtekening eronder en dat hij 2 ochtenden gaat. Hij vind het vast hardstikke leuk dus het is goed zo. Alleen nu ik nog.. :nopompom: Ik heb echt zo slecht geslapen vannacht :( Ik heb er echt moeite mee maar dit is de juiste keuze.
<<

anoniem213

Bericht 14 Jul 2016 20:13

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Wat verdrietig dat je het zo moeilijk vindt. Ik hoop dat het je meevalt als het moment eenmaal daar is. Fijn dat je man gaat proberen zijn vrije dag te wisselen in elk geval!
<<

anoniem203

Bericht 14 Jul 2016 20:41

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

Ik vind het gewoon zo fijn om hem om mij heen te hebben. Bij de oudste had ik daar veel minder moeite mee want toen had ik de jongste nog. Maar nu zal het heel stil worden in huis. Het is ook een soort afsluiten van de babyperiode denk ik. Nu is het echt mijn kleine vriendje die overal met mij mee naar toe gaat, die tegen mij aan kletst, komt knuffelen en zo lekker afhankelijk is van mij. *oke daar ga ik weer :snik: * Ik ben ook nog nooit langer dan een uur alleen thuis geweest zonder hem. Hij gaat wel eens alleen met papa weg maar dat is nooit langer dan een uur geweest. Nu dus 2x 2,5 uur in de week. Het is gewoon een drempel waar ik overheen moet. Is aan de ene kant ook niet gek maar het moet natuurlijk allemaal wel goedkomen. En daar vertrouw ik ook op! Ik denk als hij eenmaal een paar keer is geweest dat ik het misschien nog wel eens fijn ga vinden. Even een paar uurtjes in de week me-time :wink:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Jul 2016 20:58

Re: Hoevaak en hoeveel uur naar de psz?

J. gaat twee ochtend van 9.00 uur tot 11.30 uur.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers