Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Achtertuin keuze

<<

Anoniem335

Bericht 13 Jul 2016 06:29

Achtertuin keuze

Wij moeten voor een nieuwbouwproject een keuze maken uit huizen waarvan we nog niet eens weten of we ingeloot worden en kans maken. Eind september weten we meer, maar we moeten vooraf wel al een keuze maken tussen de volgorde van huizen.

Wat zouden jullie kiezen?

Het eerste rijtje kijkt uit op een prachtig natuurpark. Er is geen voortuin en de achtertuin ligt op het noordwesten. Meer noord dan west vind ik. Dus nauwelijks zon in de tuin. De tuinen zijn wel 14 meter lang dus er is wel aan het einde van de tuin nog wat zon.

Het tweede rijtje kijkt uit op ook nieuw te bouwen huurwoningen en ligt een stuk dichterbij de weg. Deze heeft de achtertuin op het zuidoosten. Meer zuid dan oost. Ze grenzen dus aan elkaar met de achtertuinen. Deze woningen hebben ook geen voortuin.

We hebben nu een tuin op het zuiden wat ik heerlijk vind. Vriend vindt het altijd te warm en te zonnig dus die vlucht altijd naar binnen. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste rijtje denk ik al maakt het mij weinig uit. Het eerste rijtje ligt wel stuk rustiger. Maar beetje leven in de straat is ook wel weer gezellig. Lastig!
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 558

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 13 Jul 2016 06:46

Re: Achtertuin keuze

Mijn voorkeur zou de tuin op het zuid-oosten hebben. Heerlijk de hele middag zon in de tuin. Het scheelt ook veel voor de algen/mos op de bestrating, als deze in de zon ligt. het uitzicht is dan minder, maar dat zou ik voor lief nemen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 13 Jul 2016 07:35

Re: Achtertuin keuze

Wij hebben een tuin op het noorden. En een kleine tuin, maar 25m2. Maar hebben vanaf een uurtje of 10 tot 's avonds 20-21 uur zon op het gedeelte waar we de tuinset hebben staan.
Ik zou niet graag uitkijken op huurwoningen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 13 Jul 2016 07:43

Re: Achtertuin keuze

Ik heb ook een tuin op het noord westen en van s ochtends vroeg tot s avonds 20 uur zon. Ik zou eerst eens op een zonnige dag kijken hoe de zon valt. Het scheelt ook als je bijvoorbeeld geen directe buren hebt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Jul 2016 08:08

Re: Achtertuin keuze

Blijft dat uitzicht op dat natuurpark (voorlopig) zo? Straks kies je voor het mooie uitzicht en dan wordt het alsnog volgebouwd, dat zou zonde zijn. Dat zou ik wel eerst willen weten. Indien het zo blijft zou ik daarvoor kiezen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jul 2016 08:09

Re: Achtertuin keuze

Zeker optie 1 kiezen! Uitzicht is zoveel malen belangrijker vind ik. Je hebt dan geen inkijk van je overburen in je huis. Dat is zo fijn (wij zelf kijken uit op een klein speeltuintje en de ingang van de wijk) en een meerwaarde aan je huis. Wij hebben daarom bewust dit huis gekozen toen het te koop kwam te staan. De ligging verander je namelijk niet.

Onze tuin ligt ook op het noorden en is zo'n 14 meter lang en we hebben de zon aardig veel in de tuin. Met name achterin eind in de ochtend en middag en s'avonds bijna overal. Ideaal vind ik zelf, want ik ben eigenlijk niet zo'n zon aanbidder.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2016 08:51

Re: Achtertuin keuze

Ik zou optie 1 kiezen
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Jul 2016 09:01

Re: Achtertuin keuze

Eens met Fred.

Ons nieuwe huis heeft een 9 meter diepe tuin op het noorden en aan de voorkant zitten we vrij en kijken we uit op groen. Echt heel fijn. Daarnaast zou ik ook niet op huurwoningen uit willen kijken. Dat verpaupert vaak heel snel.

Ik zou dus ook voor optie 1 gaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Jul 2016 09:18

Re: Achtertuin keuze

Zijn er zon en schaduwstudies gemaakt van het project? Dat zag ik laatst op de site van een project waar wij naar keken. Heel handig, zo zag je dat de tuinen die op het noorden lagen toch nog aardig wat zon vingen gedurende de zomer.

Wij hadden toen ook de voorkeur opgegeven voor een woning met vrij uitzicht en een tuin op het Noorden. Helaas toen niet ingeloot, maar dat is een ander verhaal :) .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jul 2016 09:30

Re: Achtertuin keuze

Ook wij hebben een tuin op het noorden, en meer dan genoeg zon. Ik zou voor optie 1 gaan. Ook om de reden die ooh la la noemt.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 13 Jul 2016 09:38

Re: Achtertuin keuze

Ik zou ook voor optie 1 gaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jul 2016 09:49

Re: Achtertuin keuze

Als je de indeling ook mag kiezen zou ik dus optie 1 nemen en de woonkamer aan de voorkant doen. Uitkijken richting park dus, maar het is daarbij ook handig dat de keuken achter ligt en je dus makkelijker eten naar de tuin kunt brengen.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 13 Jul 2016 10:54

Re: Achtertuin keuze

Ooh La La! schreef:Eens met Fred.

Ons nieuwe huis heeft een 9 meter diepe tuin op het noorden en aan de voorkant zitten we vrij en kijken we uit op groen. Echt heel fijn. Daarnaast zou ik ook niet op huurwoningen uit willen kijken. Dat verpaupert vaak heel snel.

Ik zou dus ook voor optie 1 gaan.


Ja, dit inderdaad.
Wij hebben ook geen overburen, ideaal!
2012 2014
<<

Geel

Bericht 13 Jul 2016 11:02

Re: Achtertuin keuze

Ik zou ook voor optie 1 gaan. Ik ben niet zo'n zonaanbidder en vind het juist een fijn idee dat het lekker koel is in de achtertuin (en binnen waarschijnlijk ook) op warme dagen. Als je dan de zon in wilt, kun je gewoon het park in, hoe fijn is dat! Bovendien ligt dat andere rijtje dichter bij de weg en kijk je op andere huizen uit, lijkt mij minder gezellig en rustig.
<<

Anoniem178

Bericht 13 Jul 2016 16:37

Re: Achtertuin keuze

Optie 1, zonder twijfelen! Wij hebben een tuin van 11 meter diep op het noorden en zou niet anders willen. Wij wilden liever geen tuin op het zuiden omdat je dan weg fikt op warme dagen. Nu hebben we vanaf het einde van de ochtend zon, tot 's avonds laat. Niet de hele tuin zit dan in de zon, dus kunnen we zon en schaduw opzoeken afhankelijk van wat we willen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 13 Jul 2016 17:28

Re: Achtertuin keuze

Optie 1!

Wij hebben ook een tuin op het noorden en in de lente, zomer en herfst de hele dag zon in de tuin, maar ook plekken met schaduw. Onze tuin is 12 meter diep en 20 meter lang. Heerlijk vind ik het, altijd keuze zonder meteen met zonneschermen, parasols etc. te moeten werken.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem189

Bericht 13 Jul 2016 19:41

Re: Achtertuin keuze

Ik zou ook voor optie 1 gaan. Onze achtertuin ligt op het noorden en achterin de tuin hebben we de hele dag zon. Als we echt in de zon willen zitten, kan dat wel. Onze woonkamer en slaapkamers (aan de achterkant van het huis) zijn lekker koel doordat de zon er niet de hele dag opstaat.
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jul 2016 20:18

Re: Achtertuin keuze

Wij krijgen ook een tuin op het noorden. Ook gekozen omdat deze groter is en het uitzicht aan de voorkant beter is dan de huizen met tuinen oo het westen of oosten. Nu hebben wij de voortuin op het noorden en na 2 meter van het huis is er gewoon zon, dus dat je nooit zon in de tuin hebt is niet waar.

Gaat het om sociale huurwoningen of vrije sector woningen? In dat laatste geval zal ik misschien voor optie 2 gaan als je een erge zonaanbidder bent, als het om sociale huur gaat dan zeker optie 1.

Bedenk ook dat het natuurlijk een relatief korte periode in een jaar is dat je hele dagen in de tuin kan doorbrengen. Het uitzicht heb je het hele jaar profijt van.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 14 Jul 2016 09:12

Re: Achtertuin keuze

Zal gaan voor 1

Het eerste rijtje kijkt uit op een prachtig natuurpark. Er is geen voortuin en de achtertuin ligt op het noordwesten. Meer noord dan west vind ik. Dus nauwelijks zon in de tuin. De tuinen zijn wel 14 meter lang dus er is wel aan het einde van de tuin nog wat zon.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Jul 2016 12:38

Re: Achtertuin keuze

Ik zou ook voor optie 1 gaan. Lijkt me heerlijk een vrij uitzicht! Ik heb overigens nu een achtertuin op het noorden, maar ik vind de tuin juist ideaal. De tuin is hier een meter of 11 diep en heb in de zomer toch vrijwel altijd zon in een deel van de tuin. Maar dus ook schaduw, en dus geen gesleep met parasols ofzo. Gewoon m'n stoel zetten waar ik hem hebben wil en klaar. Ook met een badje voor de kinderen handig, vaak zet ik dat in een stuk schaduw neer.

En als je een echte zonaanbidder bent kun je ondanks dat er geen voortuin is misschien toch met een stoeltje bij de voordeur gaan zitten? Hier heb ik dan wel een voortuin (die is dus op het zuiden en dat is snikheet de hele dag in de zomer) en mijn zonaanbiddende buurman van een paar huizen verderop zit hele dagen in de voortuin. Moet daar zelf niet aan denken, even in de zon is lekker, maar op hete dagen is het hier in de voortuin echt bakken en braden :laughcry:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 10 Aug 2016 09:29

Re: Achtertuin keuze

Optie 1!
Wij hebben een 11 meter langer tuin op het noorden, in de zomer is er maar 3 meter schaduw in de tuin. (Hebben wel een gunstig dak)
Met hele warme dagen vind ik het juist heerlijk dat wij ook schaduw hebben.
Achteraf hadden we de tuin wel anders willen indelen, nu staat de trampoline op de plek waar de avondzon is, maar dat zijn dingen waar je ook bij een tuin op het zuiden over na moet denken.
December 2009
juli 2012
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 10 Aug 2016 11:50

Re: Achtertuin keuze

Ik zou ook zonder twijfel voor optie 1 gaan!
Mijn vriend en ik woonden hiervoor in een woning waarin we, als we in de tuin zaten, tegen andere woningen aankeken en zelf vond ik dat heel benauwend aan doen. Nu hebben we een tuin van 15m diep en kijken we 'vrij' weg..:)
Wat als het lukt
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 10 Aug 2016 20:29

Re: Achtertuin keuze

Pannetoet schreef:Ik zou ook zonder twijfel voor optie 1 gaan!
Mijn vriend en ik woonden hiervoor in een woning waarin we, als we in de tuin zaten, tegen andere woningen aankeken en zelf vond ik dat heel benauwend aan doen. Nu hebben we een tuin van 15m diep en kijken we 'vrij' weg..:)

Dit! Zo een uitzicht lijkt mij prachtig en je kijkt niet direct tegen andere huizen aan.
Met het noorden heb je vaak nog genoeg zon, ligt ook aan de hoogte van de woningen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 13 Aug 2016 18:56

Re: Achtertuin keuze

Ik had voorheen een tuin op het zuiden, nu helaas op het oosten en ben de zon eind van de middag al 'kwijt'. Voor mij als zonaanbidder zou ik dus echt voor optie 2 gaan. Maar goed als je tuin 14 meter lang is kan je achterin waarschijnlijk ook nog wel een tijdje de zon meepakken

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers