Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaatje in tand

<<

Anoniem185

Bericht 12 Jul 2016 19:28

Gaatje in tand

Ik was net in de spiegel aan het kijken naar mijn tanden (omdat ik nog steeds door die ontstoken holtes zo veel tandpijn heb, geen idee wat ik dacht dat ik zou zien, maar oké) en zag dat ik aan de andere kant een gaatje heb zitten. Nu zit hij naast een vulling en redelijk ver naar achteren aan de buitenkant. Het is aan de kant waar ik geen pijn heb, maar het zit me toch niet lekker. Moet ik hier mee naar de tandarts? Mijn controle is ongeveer iets meer dan een maand geleden, dus het duurt bijna een half jaar voordat ik weer zou gaan. Dat is veel te lang toch? Maar als het ergens zat waar ik het niet zou zien dan zou ik ook niet naar de tandarts gaan.

Is het überhaupt mogelijk om op zo'n korte tijd een gaatje te ontwikkelen? Het lijkt trouwens onder mijn vulling te zitten want ik heb het idee dat aan de andere kant van de vulling ook iets te zien is (maar niet duidelijk, juist omdat het dus zo ver achter in mijn mond zit).

Wat zouden jullie doen? Ik kan sowieso deze week het huis nog niet uit ivm ziekte, maar zouden jullie daarna direct een afspraak maken? En kan ik dan zeggen aan de telefoon dat ik een gaatje heb en het wil laten vullen, of moet ik eerst een 'controleafspraak' maken die niet vergoed wordt? Want ik neem aan dat je niet eindeloos controle afspraken mag inplannen die dan ook nog vergoed worden? Maar ik kan toch eigenlijk niet zelf de diagnose 'gaatje' bij mezelf stellen, ookal is het duidelijk?
<<

anoniem213

Bericht 12 Jul 2016 19:33

Re: Gaatje in tand

Weet je zeker dat het een gaatje is? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je in een maand een gaatje ontwikkelt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Jul 2016 19:34

Re: Gaatje in tand

Je weet wel 100% zeker dat het een gaatje is en geen viezigheid? Lijkt me stug dat als jij het gaatje kan zien, dat die er een maand geleden nog niet zat. En als je tandarts die over het hoofd ziet, is dat wel slecht..
Ik zou bellen met de tandarts, zeggen dat je een maand geleden op controle bent geweest, maar nu zelf een gaatje ontdekt hebt en denkt dat die er al in zat.
<<

Anoniem184

Bericht 12 Jul 2016 19:36

Re: Gaatje in tand

Ik heb ook iets op m'n kies wat in mijn ogen een gaatje lijkt, maar wat gewoon een oneffenheid op m'n kies is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2016 19:49

Re: Gaatje in tand

Maple schreef:Ik heb ook iets op m'n kies wat in mijn ogen een gaatje lijkt, maar wat gewoon een oneffenheid op m'n kies is.


Dit heb ik ook.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Jul 2016 19:50

Re: Gaatje in tand

Ik heb ook ooit gedacht een gaatjes te zien zitten wat ik toen vreemd vond omdat ik paar maanden te rug foto's hadden laten maken bij mijn tandarts en daar niets te zien was. Was dus ook geen gaatje.


Ter geruststelling kun je bellen voor een controle, er kan natuurlijk altijd iets over het hoofd gezien zijn, maar ik denk ook niet dat het iets is.
<<

Anoniem185

Bericht 12 Jul 2016 23:51

Re: Gaatje in tand

Het is echt een bruin vlekje wat niet weg te poetsen is en oneffen is, het zit aan de rand van mijn vulling. Daarnet mijn ouders laten kijken en die denken ook dat het een gaatje is.

Ik ga het gewoon laten zitten tenzij ik last krijg. Normaal zie je de meeste gaatjes ook niet zitten en dan is een half jaarlijkse controle ook genoeg. Het zal misschien nu een beginnend gaatje zijn. Mijn vader zei dat ze zulke zwakke plekken wel vaker laten zitten totdat het daadwerkelijk een gaatje is?

Ik heb wel eens eerder een gaatje gevonden maar dat was in een van de tanden die je kunt zien als je lacht, dus echt zichtbaar. Daar ben ik wel meteen mee naar de tandarts gegaan omdat ik niet meer mijn tanden durfde te laten zien. Dat was ook niet vlak na een controle.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Jul 2016 23:57

Re: Gaatje in tand

Ik zou er echt niet nog 5 maanden mee blijven lopen.. Nu is het nog een klein gaatje, wie weet wat het straks is..
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jul 2016 00:00

Re: Gaatje in tand

Ja, maar als het een maand geleden nog niet op is gevallen? En inspecteer jij de kiezen waar je niet bij kunt waar je misschien ook gaatjes hebt? Een half jaarlijkse controle zou toch genoeg moeten zijn?

Misschien als ik volgende week niet meer ziek ben dat ik toch maar even bel. Ik heb alleen niet zo veel zin in extra kosten voor iets wat misschien helemaal overbodig is... En ik weet dat dat geen excuus is om je tanden te verwaarlozen, maar toch speelt dat wel mee.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Jul 2016 00:09

Re: Gaatje in tand

Tja je moet het zelf weten uiteraard.. Je kan altijd bellen en uitleggen dat je niet blij bent om voor extra controle te betalen.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jul 2016 06:43

Re: Gaatje in tand

Ik zou bellen en overleggen. Zeggen dat je vermoedt dat je een gaatje ziet maar er geen last van hebt. Zo duur kan een (gerichte) controle toch niet zijn?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers