Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 11 Jul 2016 21:35

Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Bij mijn vriend en ik komt het onderwerp samenwonen steeds geregelder ter sprake. Over veel dingen denken we hetzelfde en is het vooraf duidelijk hoe we het zullen gaan doen.
Het onderwerp financiën is nog niet ter sprake gekomen, maar dat komt ongetwijfeld nog wel voorbij. Omdat ik nogal nieuwsgierig aangelegd ben en het toch wel iets ingewikkelder wordt ivm zijn kinderen, ben ik benieuwd hoe jullie het hebben geregeld.

Hoe hebben de samenwonende stellen waarvan 1 iemand een of meer kinderen heeft, hun financiën geregeld? We hebben beide een baan, verdienen gemiddeld, hij betaalt alimentatie aan zijn ex voor haar en de kinderen.
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 12 Jul 2016 01:08

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Gewoon alles op 1 hoop. Ik heb kinderen, hij heeft een kind. Je kiest voor elkaar, en we weten dat daar ook naast het gewone zorgen/opvoeden van elkaars kinderen ook financiële zaken bij horen. Hij betaalt alimentatie, en ik ontvang alimentatie. Het streept elkaar niet weg maar wij vinden het ook niet nodig om financiële zaken op de weegschaal te leggen. Niet dat ik zeg dat jullie dat doen, of dat het verkeerd is hoor. Iedereen doet en regelt dit weer op zijn/haar eigen manier.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jul 2016 09:14

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

De meeste kosten voor zijn dochter houden we bij mijn vriend. Qua storting op de gezamenlijke rekening neem ik de grootste kostenpost op mij, maar mijn vriend betaald de hypotheek en de vaste lasten.
We gaan aan het einde van het jaar kijken hoe of wat qua kindgebonden budget wat zal veranderen. Omdat we nu toeslagen partners worden. Daar gaan we ook wel uit komen met zijn tweetjes, aangezien het ook betekend dat zijn dochter nu minder vaak naar de opvang hoeft omdat ik haar kan opvangen of eerder kan ophalen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Jul 2016 09:45

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Wij hebben alles bij elkaar. Geen aparte rekeningen of aparte spaarrekeningen. Ik verdien (en werk) een stuk minder dan mijn vriend doet, maar ik zorg daarnaast weer voor onze dochter. Heb geen 'budget' waar ik elke maand mee moet doen. Grote aankopen gaan in overleg, voor de rest is dat allemaal niet nodig.
<<

Anoniem201

Bericht 12 Jul 2016 15:35

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Hier is alles naar rato verdeeld. Mijn vriend verdiend meer dan ik en heeft 2 kids. We hebben een berekening gemaakt wat betreft inkomsten en uitgaven. De vaste lasten van onze woning hebben we op de gezamenlijke rekening. We storten beide een bedrag per maand en behouden daardoor ook onze eigen privé rekeningen voor de kinderopvang kosten, auto enz.
<<

Anoniem221

Bericht 12 Jul 2016 21:45

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Wij hebben alles op één grote hoop gegooid. Op dit moment heeft mijn vriend meer inkomen dan ik heb, maar als ik weer ga werken voor een werkgever, dan is mijn inkomen hoger. We kijken echt nooit naar wie meer inbrengt en zijn al veel te blij dat we samen een goed leven hebben. Alles wat we kopen doen we in goed overleg en we hebben beiden toegang tot onze rekeningen en zo weten we van elkaar wat we uitgeven en waaraan. Maar meestal zijn het gewoon boodschappen bij de supermarkt en benzine in Duitsland.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jul 2016 21:48

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Betaalt je vriend ook alimentatie dan Fedora? Want het gaat om de kosten rondom de kinderen van je partner.
#teammaple🍁
<<

Anoniem221

Bericht 12 Jul 2016 21:55

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Urban Naked schreef:Betaalt je vriend ook alimentatie dan Fedora? Want het gaat om de kosten rondom de kinderen van je partner.


Ja, mijn vriend betaald ook alimentatie. De som van alimentatie is op basis van zijn inkomen vastgesteld, maar omdat we alles op één grote hoop hebben, betaal ik daaraan ook mee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jul 2016 22:03

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Ik snap 'm!
#teammaple🍁
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 12 Jul 2016 23:14

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Mijn vriend heeft co ouderschap over zijn 2 dochters. Samen hebben we geen kinderen. Wij hebben alle financiën op 1 hoop. Vriend verdiend €300,- meer als ik ik per maand. Dus daarmee is het al voor een heel groot deel gecompenseerd. Maar dit doen we pas sinds dit 1,5 jaar. In de 6 jaar daarvoor deden we het gedeeld. De kosten voor hypotheek en andere vaste lasten hadden we gewoon gesplitst. En we hadden bijvoorbeeld boodschappen geld, vriend betaalde 2/3 deel en ik 1/3 deel. Verder waren alle andere kosten voor zijn kinderen voor hem.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 13 Jul 2016 08:04

Re: Financiën: samenwonen met partner met kind(eren)

Even een snel bericht; bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik zal ze later uitgebreid bekijken, wanneer ik meer tijd heb.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers