Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stokke Tripp Trapp

<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 11 Jul 2016 04:49

Stokke Tripp Trapp

Onze zoon zit momenteel nog in de newbornset van de tripp trapp stoel. De babyset hebben we al in huis, maar ik ben even benieuwd wanneer jullie kinderen daarin over gingen? Mijn zoon kan namelijk nog niet zelf los zitten. Het zelf zitten gaat steeds beter, maar hij laat zich nog graag achterover vallen. Is dit wel nodig voor de babyset?

En zo'n tuigje wat Stokke ook verkoopt. Hebben jullie die ook aangeschaft? Het voelt natuurlijk wel veiliger, maar is het ook echt nodig? En heb je dan de (dure) versie van Stokke zelf of voldoet een tuigje van Prenatal eigen merk ook?

En is zo'n tray ook de moeite waard voor aanschaf of schuiven jullie je kind aan de tafel aan en kan hij dan overal goed bij?
♡2015
♡2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Jul 2016 06:26

Re: Stokke Tripp Trapp

Volgens mij kon z zat min dochter met een maand of 6/7 in de triptrap.
Met tien maanden heb ik een goedkoop tuigje bij de babydump gekocht omdat ze steeds ging staan en op de tafel klom.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Jul 2016 06:42

Re: Stokke Tripp Trapp

N. ging ook met een maand of 6 in de Tripp trapp. Wij hebben nooit zo'n new born set gehad.
Ook geen tuigje en tray trouwens. Ze ging ook geregeld staan in de stoel maar daar zijn we direct heel consequent mee geweest. Na een paar keer proberen was de lol er voor haar wel af.
Een tray vonden we niet nodig omdat de stoel ver genoeg onder de tafel te schuiven is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem236

Bericht 11 Jul 2016 07:20

Re: Stokke Tripp Trapp

Ik denk met een maand of 7,5/8. Daarvoor hing hij er teveel in. Eerst tijdje met n handdoek erbij als opvulling.n

We hebben geen tuigje. Hij kan ook niet gaan staan, want het plankje Zit lager dan zijn voeten komen.
Ook geen tray, maar die lijkt mij wel handig. Alleen ga die nu niet meer aanschaffen voor die relatief korte tijd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Jul 2016 07:26

Re: Stokke Tripp Trapp

Ooh La La! schreef:N. ging ook met een maand of 6 in de Tripp trapp. Wij hebben nooit zo'n new born set gehad.
Ook geen tuigje en tray trouwens. Ze ging ook geregeld staan in de stoel maar daar zijn we direct heel consequent mee geweest. Na een paar keer proberen was de lol er voor haar wel af.
Een tray vonden we niet nodig omdat de stoel ver genoeg onder de tafel te schuiven is.



Hier precies hetzelfde

Wij hebben de stoel bij Babydump gekocht en daar hadden ze een universeel tuigje wat er ook op past voor slechts vijf euro. Dus die zou ik zeker niet van Stokke zelf kopen. Tuigje hier echter ook mooi gebruikt, niet eens geïnstalleerd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 11 Jul 2016 07:39

Re: Stokke Tripp Trapp

Onze zoon ging met zo'n 6-7 maanden in de babyset. Gewoon helemaal los zitten deed hij toen ook nog niet. In de trip trap ging het prima. Tuigje hebben we nooit gebruikt en de stoel kon prima bij de tafel staan, dus ook geen tray gebruikt.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 11 Jul 2016 08:00

Re: Stokke Tripp Trapp

Dank jullie wel voor jullie antwoorden en ervaringen! Dan gaan we het deze week gewoon proberen! Een tuigje en tray aanschaffen doen we dan nog maar niet. Mocht het nodig zijn, omdat hij eruit klimt, dan schaf ik mooi die van de babydump aan. Scheelt weer geld en dat is altijd fijn :thumbup:
♡2015
♡2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jul 2016 09:05

Re: Stokke Tripp Trapp

Hier met 5,5 maand de stoel omgebouwd. Toen zat hij goed genoeg om in de babyset te kunnen. De onderste plank heb ik wel 1 lager gezet want hij ging ook steeds staan. Niet dat dat hielp want vervolgens zette hij zijn voeten op die stang en ging staan. Inmiddels klimt hij er zelf ook uit.... Alleen nog geen tuigje gekocht.
2015 💙
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 11 Jul 2016 09:15

Re: Stokke Tripp Trapp

Mijn zoon was een maand of 6-7 toen hij niet meer in de newborn set paste. Hij kon toen ook nog niet zelf gaan zitten en viel nog wel gemakkelijk om wanneer je hem neerzette. We hebben de babyset even geprobeerd, maar ik vond hem er niet netjes in zitten (met ondersteuning van een handdoek). Op internet las ik dat andere ouders met hetzelfde probleem de ikea kinderstoel (die goedkoopste) adviseerden. Daar zat hij inderdaad veel beter in. Dus een prima tussenoplossing. Met een maand of 8 ging hij alsnog over.
Ik heb wel een tafelblad erop, super handig. Mijn zoon is nu 20 maanden en ik heb hem er nog steeds op zitten. Een riempje hebben we hier nooit nodig gehad. Hij gaat wel eens staan, maar doet geen poging om eruit te klimmen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jul 2016 09:33

Re: Stokke Tripp Trapp

Onze zoon zit nu ook tijdelijk met eten in de Ikea kinderstoel, daar zit hij beter in dan de Tripp Trapp momenteel. Wij hebben voor dochter destijds een universeel tuigje voor 5 euro gekocht, werkte prima!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 11 Jul 2016 09:51

Re: Stokke Tripp Trapp

Met n maand of 5 wilde ze niet meer in de newbornset, ze wilde rechtop zitten. We hebben eerst een maand de Ikea stoel gebruikt, omdat de tripptripp nog te groot was. Met ongeveer 6 maanden lukte het wel. We hebben een playtray erbij, vooral omdat we het eten in stukjes aanboden en ze het makkelijker van het blad met opstaande rand kon pakken. Aan tafel viel het eten er steeds tussen. Met 1 jaar hebben we de tray eraf gehaald. We hebben ook een tuigje (een simpele van de Prenatal) omdat ze voortdurend gaat staan en op de tafel klimt. Omdat we een dichte keuken hebbben (eettafel staat in de woonkamer), vind ik dat wel zo veilig. Ik moet regelmatig nog even iets pakken in de keuken.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 11 Jul 2016 11:58

Re: Stokke Tripp Trapp

Mijn oudste dochter zat er met precies 5 maanden in. Mijn jongste dochter is nu 5 maanden en zij doet zelf nog geen poging tot zitten dus dat zal nog wel even duren. Mijn oudste kon met 5 maanden al heel goed zelfstandig zitten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 11 Jul 2016 12:05

Re: Stokke Tripp Trapp

Beide kinderen rond de 6 maanden. Dochter zat er prima in, zoon niet zo en voor hem toen de Ikea stoel genomen waar hij stukken beter in zat. Hier alleen de babyset de eerste tijd, pas toen dochter te pas en te onpas van tafel wilde gaan heb ik een tuigje gekocht. Die van Stokke zelf, maat ik begrijp dat er ook andere tuigjes passen. Zoon zit sinds kort weer op de tripp trapp (zonder babyset ondertussen) en zolang hij redelijk blijft zitten laat ik het tuigje weg. Mijn ervaring was hier in elk geval met de babyset dat het tuigje bij ons niet nodig was, pas daarna. Maar wie weet zijn er ook kinderen die uit de babyset willen klimmen, ik zou het even bekijken hoe het gaat voordat je iets aanschaft.

En wat een blad betreft, bij dochter had ik een blad (weet even niet hoe hij heet) dat je met zuignappen op de tafel deed. Ligt dus gewoon op je eigen tafel. Was de eerste tijd wel handig, gewoon aan tafel zitten en het geknoei vooral beperken tot dat blad. Was overigens ook handig met tekeningen en verven etc.
<<

Anoniem166

Bericht 11 Jul 2016 13:08

Re: Stokke Tripp Trapp

Mijn dochter zat met 6 maanden heel goed in de babyset, mijn zoon pas wat later, met een maand of 7-8. Voor dochter hebben we nooit een tuigje hoeven aanschaffen, maar mijn zoon klom er steeds uit en ging dan, zodra wij zeiden dat hij moest zitten op het randje van de stoel zitten. Dat is met een nog instabiele baby/dreumes niet een erg goed idee, dus we hebben toen toch een tuigje gekocht. Dat tuigje hebben we trouwens erg kort gebruikt, want al gauw klom zoon op best gevaarlijke wijze zelf in zijn stoel. Toen hebben we de babyset er maar af gehaald. Het tuigje kan dan blijven zitten, maar toen we die gebruikten en zoon toch een poging deed eraf te komen, hing hij onderaan de stoel, in zijn tuigje, dat dan weer wel :palm:

Zo'n tray hebben we niet. Ik vind de Stokke juist zo fijn, omdat je die aan de tafel kunt schuiven en je kind dus dichterbij je zit aan dezelfde tafel. Wij hebben bij de Ikea een bureauonderlegger gekocht, makkelijk schoon te maken en de tafel wordt minder vies. Je hebt ook een nog grotere voor onder de bureaustoel, die kan handig zijn voor knoeiende kindjes, maar zelf laat ik de hond altijd komen na het eten en daarna gaat er een doekje over de vloer.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jul 2016 19:53

Re: Stokke Tripp Trapp

Met een maand of 5 a 6 idd ging hij over. Overigens hebben we hier ook de tray en die gebruiken we nog volop. Zorgt er ook voor dat zoon niet uit de stoel kan klimmen :smile: Tuigje gebruiken we niet, we zijn net als Oh La La streng en consequent als zoon wil staan/klimmen. Sindsdien doet hij het niet meer.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 11 Jul 2016 20:16

Re: Stokke Tripp Trapp

Wij hebben inmiddels de stoel omgebouwd en gaan het gewoon proberen zonder tuigje en tray. Het valt me idd mee hoe dicht hij bij de tafel zit, had ik niet verwacht. Mocht het niet bevallen, dan kan ik het altijd nog aanschaffen. Ik ben benieuwd wat mijn zoon er van vindt:)
♡2015
♡2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo