Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Jul 2016 21:31

Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Wie weet een dorp/stad waar je snel (als in binnen 3 mnd) aan een huurwoning kan komen onder de sociale huurtoeslaggrens of max 750?

Mijn vriendin is met spoed op zoek naar een woning voor haar en haar kind. Hier is alles te duur waar ze zich ook op het adres kan inschrijven. Op dit moment is de nood hoog genoeg dat ze bereid is om ook naar een gehuchtje aan de andere kant van het land te verhuizen. (Liever geen friesland of groningen).
Als het maar enigzins met het ov te bereiken is en het in elk geval 1 slaapkamer heeft, dan is ze al blij.
Ook als het tijdelijk is (huis in de verkoop bijv).

Ze is al erg jong wees geworden dus ze heeft ook geen familie om terecht te kunnen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 09 Jul 2016 21:52

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 11 Jul 2016 09:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Jul 2016 22:22

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik weet niet hoe ze qua inkomen zit maar hou er rekening mee dat als je via een woningbouw wil huren je met het passend toewijzen zit. En daar kijken ze best wel streng naar.
2015 💙
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Jul 2016 22:29

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Haar inkomen is laag. Wajong + toeslagen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 09 Jul 2016 22:36

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik zou kijken bij woningcorporaties die in de plaatsen waar ze wel wilt wonen! In Groningen heb je bijvoorbeeld woningnet.nl bijv. Daar staan heel veel woningen op waar je op kunt reageren.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Jul 2016 22:56

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ja dat klopt, alleen ook lange inschrijftijd nodig. Ze is is wel bij woningnet ingeschreven. En bij mijn ouders in de omgeving. Lotingwoningen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 09 Jul 2016 22:58

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Je hebt vaak ook (christelijke) woningcorporaties waar je iemand mag voordragen als je gaat verhuizen of waar je, als je op gesprek gaat, vaak wel voorrang krijgt als ze je aardig vinden.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Jul 2016 09:07

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Er staat mij iets bij dat Sawadee vrij snel een huurwoning heeft gevonden, maar weet niet meer hoe.

Is er niks op Funda te vinden? Of bij makelaars?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Jul 2016 09:13

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik heb ooit via een makelaar een woning kunnen vinden toen. Zij hebben soms ook een bestand waarvan de verkopers de huizen tijdelijk willen verhuren, valt dan geloof ik weer onder de wet van leegstaand huis/ pand ofzo en dan kun je volgens mij ook huurtoeslag aanvragen. Maar pin me er niet op vast, het is voor mij alweer ruim 7 jaar geleden.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Jul 2016 09:13

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Waar woont ze? En is urgentie aanvragen geen optie?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Jul 2016 09:14

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Als ik het intik op Funda zie ik een bungalowpark in Apeldoorn. En een nieuwbouwproject in Almelo maar dat zal vast niet meer beschikbaar zijn.

Huis in Beekbergen gevonden via #funda
http://funda.nl/49819787
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2016 09:15

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Misschien kan ze kijken naar antikraak? Dat is vaak tijdelijk, maar wel heel goedkoop. En dan kan ze van daaruit verder zoeken.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 09:16

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Carra schreef:Er staat mij iets bij dat Sawadee vrij snel een huurwoning heeft gevonden, maar weet niet meer hoe.

Is er niks op Funda te vinden? Of bij makelaars?


Klopt, wel met heel veel geluk! Kon uiteindelijk uit 2 woningen kiezen zelfs. Ik heb via Funda gezocht, huur nu particulier, is een woning dat al lang te koop staat en wordt verhuurd via de leegstandswet. Niet goedkoop, maar nog wel onder de huurtoeslaggrens (Al heb ik daar toch geen recht op met mijn inkomen). Maar je zit dan wel met een hoge inkomenseis, vaak 3x of zelfs 4x de huur aan bruto inkomen per maand. Mijn ouders moesten garant staan voor mij, omdat ik net hier een nieuwe baan had. Hadden ze dat niet willen doen, dan had ik de woning niet gekregen. Je moet dus al snel rekenen op een inkomen van minimaal 2000 euro per maand, wil je zo iets kunnen huren.

De andere optie was ook via de leegstandswet, maar dan via een antikraak organisatie, maar dan wel tijdelijk huren (Dus meer zekerheid dan antikraak). https://www.interveste.nl/kandidaten/tijdelijk-huren Was wel een heel stuk goedkoper (350 euro per maand), alleen je komt dan ook wel in oude woningen te zitten vaak waar véél aan gedaan moet worden.
Interveste heeft in ieder geval aardig wat woningen er op staan voor tijdelijk verhuur.
Al met al had ik binnen een maand een woning gevonden.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 10 Jul 2016 09:25, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 09:18

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Mizz_S schreef:Misschien kan ze kijken naar antikraak? Dat is vaak tijdelijk, maar wel heel goedkoop. En dan kan ze van daaruit verder zoeken.


Die organisaties willen meestal niet iemand met inwonende kinderen, omdat je er soms heel snel weer uit moet. Opzegtermijn is vaak 2 weken, en dat is een stuk lastiger met een kind.

CCC schreef:Ik heb ooit via een makelaar een woning kunnen vinden toen. Zij hebben soms ook een bestand waarvan de verkopers de huizen tijdelijk willen verhuren, valt dan geloof ik weer onder de wet van leegstaand huis/ pand ofzo en dan kun je volgens mij ook huurtoeslag aanvragen. Maar pin me er niet op vast, het is voor mij alweer ruim 7 jaar geleden.


Klopt! Zo huur ik mijn woning dus ook, ideaal. Ook heb je dan recht op huurtoeslag.
Alleen.. Ze vragen dan wel dat je een bepaald inkomen hebt.. Vaak is dat 3 of 4x de huur. In mijn geval omdat ik geen vast contract had, moesten mijn ouders bijvoorbeeld garant staan.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 10 Jul 2016 09:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2016 09:20

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Sawadee schreef:
Mizz_S schreef:Misschien kan ze kijken naar antikraak? Dat is vaak tijdelijk, maar wel heel goedkoop. En dan kan ze van daaruit verder zoeken.


Die organisaties willen meestal niet iemand met inwonende kinderen, omdat je er soms heel snel weer uit moet. Opzegtermijn is vaak 2 weken, en dat is een stuk lastiger met een kind.


Dat wist ik niet. Maar ze zou alsnog in elk geval kunnen kijken, als de nood zo hoog is. Misschien is er een organisatie waarbij het wel kan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 09:23

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Mizz_S schreef:
Sawadee schreef:
Mizz_S schreef:Misschien kan ze kijken naar antikraak? Dat is vaak tijdelijk, maar wel heel goedkoop. En dan kan ze van daaruit verder zoeken.


Die organisaties willen meestal niet iemand met inwonende kinderen, omdat je er soms heel snel weer uit moet. Opzegtermijn is vaak 2 weken, en dat is een stuk lastiger met een kind.


Dat wist ik niet. Maar ze zou alsnog in elk geval kunnen kijken, als de nood zo hoog is. Misschien is er een organisatie waarbij het wel kan.


Kijken kan altijd, schat de kans alleen enorm klein. Alle organisaties die ik ken, hanteren die eis in ieder geval.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2016 09:44

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

En als ze niet kijkt, heeft ze sowieso niets. Het klinkt alsof ze behoorlijk wanhopig is inmiddels, dus dan maar een kleine kans.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 10:01

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Mizz_S schreef:En als ze niet kijkt, heeft ze sowieso niets. Het klinkt alsof ze behoorlijk wanhopig is inmiddels, dus dan maar een kleine kans.


Euhmm wat probeer je nou te zeggen? Ik zeg toch al, kijken kan altijd? Is alleen wel handig om te vermelden dat de kans heel klein is, omdat ze een kind heeft.

Maar zoals ik ook al in mijn post zei, ze kan wel kijken voor tijdelijk huren via Interveste bijvoorbeeld, ipv anti-kraak. Dan heb je wat meer rechten, opzegtermijn is langer is.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jul 2016 10:02

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Wij hadden binnen een maand een huurwoning, en er zijn ook huizen onder de 700 euro.
Alleen, eis is wel 4x de maand huur als bruto inkomen. Zou er iemand garant kunnen staan?

Het is hier geen gehucht, trouwens. Stadje in Gelderland. 10 minuten met de trein vanaf Arnhem.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 10:11

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Anti kraak mag inderdaad niet. We hebben via funda al wel wat woningen door heel nl waar morgen naar gebeld gaat worden.
We wisten alleen niet dat garant staan nog een optie is tegenwoordig. Dan kunnen er al wat meer op de lijst. Het zal dan alleen mijn man of haar ex moeten zijn, ik weet niet of ze dat ook willen. Maar dat valt te proberen, want familie heeft ze niet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 10:15

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Via waar Lotus? We hebben daar ook gekeken. Het hele treintraject tussen arnhem en winterswijk is ook een optie, hebben er nu ook 1 in westervoort en doetinchem op de lijst. Mijn familie woont in de achterhoek dus dan kom ik alsnog regelmatig langs haar zodat ze niet altijd alleen is. Kent er natuurlijk niemand verder maar onder de brug is ook geen optie.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 10:20

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Chaos schreef:Anti kraak mag inderdaad niet. We hebben via funda al wel wat woningen door heel nl waar morgen naar gebeld gaat worden.
We wisten alleen niet dat garant staan nog een optie is tegenwoordig. Dan kunnen er al wat meer op de lijst. Het zal dan alleen mijn man of haar ex moeten zijn, ik weet niet of ze dat ook willen. Maar dat valt te proberen, want familie heeft ze niet.


Weet niet of dat altijd kan hoor. Maar in mijn geval voldeed ik wel aan de inkomenseis, alleen had ik geen garantie vanuit mijn werk. Ik moest dus een vast contract hebben of intentieverklaring, maar ik zat nog in mijn proeftijd. Daarom moesten mijn ouders garant staan.
Dus als ze enkel Wajong krijgt, betwijfel ik of dat voldoende is.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 10:24

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Zelda, het maakt niet uit waar het is, als het maar een veilige buurt is. En voor minimaal 6 maanden zodat ze wat rust kunnen ervaren. Op dit moment heeft ze niets.
Urgentie hebben we geprobeerd maar kwam er op neer dat haar kind al dusdanig verpest moet zijn dat het bij jeugdzorg terecht is gekomen, voordat ze urgentie krijgt.

Sawadee, ze krijgt natuurlijk ook toeslagen en alimentatie. Al met al zal ze dan rond de 1900-2000 netto zitten
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jul 2016 10:38

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

rebo vastgoed.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jul 2016 10:45

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik heb even meegekeken op Funda, als je de stad tussen Arnhem en Doetincjem intoetst met een Z en straal van 10km zijn er al drie huizen van 648 pm in Giesbeek. Misschien is dat iets?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers