Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 11:00

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Dank je! Die site zal ik in de gaten houden. Die in G. had ik al opgeslagen, geloof ik. Ga ik zo nog even naar zoeken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 11:03

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Maar welke omgeving zoekt ze iets?
Had je al op de site van interveste gekeken? https://www.interveste.nl/kandidaten/tijdelijk-huren
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 11:12

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Het afgelopen jaar hier (hoofddorp) in de buurt gezocht. Maar aangezien dat niet lukt zoeken we nu door bijna heel nl. Alleen niet in Friesland en Groningen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 11:16

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Nou dan heeft Interveste genoeg keus :)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 11:17

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Tijdelijk via interveste mag ook niet met een kind.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 11:17

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Oh shit ik zie het nu ook inderdaad.. Dacht dat tijdelijk huren wel kon :(
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Jul 2016 11:57

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Misschien kun je nog een oproepje op facebook zetten en vragen of mensen het willen delen.
2010 2012
<<

Anoniem177

Bericht 10 Jul 2016 12:26

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Carex.nl

Is anti kraak. Weet dat ze sowieso iets hebben in Groningen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Jul 2016 12:30

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Dit misschien iets? http://www.funda.nl/huur/leiden/apparte ... plein-176/

Het beste zou dus zijn in de buurt van Hoofddorp begrijp ik?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 12:31

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Scandic schreef:Dit misschien iets? http://www.funda.nl/huur/leiden/apparte ... plein-176/

Het beste zou dus zijn in de buurt van Hoofddorp begrijp ik?


Gaat hem helaas niet worden vrees ik..

"Om voor de woning in aanmerking te komen dient uw bruto maandinkomen 4 maal de maandhuur te zijn. Dit bedraagt minimaal € 2.500,00 bruto per maand, een tweede inkomen wordt voor de helft meegerekend. Daarnaast dient u een contract voor onbepaalde tijd te hebben of een jaarcontract met intentie tot verlenging. "

Ik denk dat het wel heel lastig gaat worden.. Antikraak en tijdelijk verhuur gaat bij de meeste (waarschijnlijk alle) organisaties niet omdat ze een kinderjarig kind heeft. En particuliere huur hebben een hoge inkomenseis.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Jul 2016 12:34

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Een uitkering is voor onbepaalde tijd, dus dat lijkt me het probleem niet. Maar wie weet met een garantstelling? Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen, vooral als je de situatie uitlegt. Maar ik zie dat ik de verkeerde link heb geplakt, ik bedoelde deze: http://www.funda.nl/huur/leiden/apparte ... traat-442/ Daar staan geen eisen bij.

Ze zou trouwens ook nog via Facebook kunnen proberen. Een oproepje op haar eigen pagina en dan laten delen en op vraag & aanbod pagina's van verschillende gemeentes. Zie daar toch regelmatig dingen voorbij komen!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 12:41

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Scandic schreef:Een uitkering is voor onbepaalde tijd, dus dat lijkt me het probleem niet. Maar wie weet met een garantstelling? Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen, vooral als je de situatie uitlegt.

Ze zou trouwens ook nog via Facebook kunnen proberen. Een oproepje op haar eigen pagina en dan laten delen en op vraag & aanbod pagina's van verschillende gemeentes. Zie daar toch regelmatig dingen voorbij komen!


Ja maar een uitkering is nooit 2500 euro per maand. Geen idee of ze toeslagen ook meerekenen, maar dan nog lijkt het me dat je daar niet aan komt. Lastige situatie :(

Staat ze eigenlijk wel ergens ingeschreven voor sociale huur?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 12:57

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ja bij meerdere woningbouwverenigingen door het land heen. Maar dat is vaak een jarenplan natuurlijk. Sommigen hebben ook wat loting woningen, maar dat kan alsnog lang duren dus alsnog maar op zoek naar particulier. De inkomenseisen zijn best hoog inderdaad, maar we gaan gewoon volop bellen morgen en hopen dat er op zijn minst een paar akkoord gaan met een garantstelling. Dat maakt het al veel makkelijker, als die optie mogelijk is.

Die van Leiden staat op de lijst!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 13:02

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Het kan misschien helpen om bij lotingwoningen te bellen met de desbetreffende organisaties of langs te gaan. Wie weet met wat goodwill dat ze toch ineens "toevallig" op nr1 zit ;-)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Jul 2016 13:04

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik zou vooral de gehele situatie uitleggen en benadrukken dat ze een zeer betrouwbare huurder is die alles goed voor elkaar heeft, geen wisselend maar een vast inkomen alleen net niet voldoende. Als een woning langer leeg staat zijn ze daar misschien wel gevoelig voor. Op huurwoningen die langer leeg staan kan je ook afdingen hoor, mijn oude woning ging voor €1000 de markt op maar mocht voor €850 weg.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 13:06

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

In de buurt zou idd het beste zijn ivm haar kind en school en sport straks, maar hij is nog niet op die leeftijd dus een jaar overbruggen aan de andere kant van het land is nu nog niet zo'n probleem, maar het is wel vervelend om daar wat op te bouwen en weer weg te moeten. Maar gezien haar inkomen en de huurprijzen/wachttijden hier is dat nu waarschijnlijk de enige keus.

Bedankt voor al het meedenken!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 13:12

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Scandic schreef:Ik zou vooral de gehele situatie uitleggen en benadrukken dat ze een zeer betrouwbare huurder is die alles goed voor elkaar heeft, geen wisselend maar een vast inkomen alleen net niet voldoende. Als een woning langer leeg staat zijn ze daar misschien wel gevoelig voor. Op huurwoningen die langer leeg staan kan je ook afdingen hoor, mijn oude woning ging voor €1000 de markt op maar mocht voor €850 weg.


Heb je het dan over de woning in het centrum in Z? Of was jij dat niet? Want de verbinding met hier is wel top vanaf daar.

Ik heb inderdaad op de planning om in mijn ouderlijke omgeving verhaal en uitleg te doen (zelf trekt ze het niet meer) omdat hier is de woningnood gewoon te groot dat ze niet zwichten. Daar ben ik over twee weken. Hoop dat dat beter werkt dan telefonisch.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 13:15

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Sawadee schreef:Het kan misschien helpen om bij lotingwoningen te bellen met de desbetreffende organisaties of langs te gaan. Wie weet met wat goodwill dat ze toch ineens "toevallig" op nr1 zit ;-)


Ga ik inderdaad doen. Ik sta in arnhem zelf al 13 jaar ingeschreven dus wil ook nog vragen of ik mijn inschrijfduur mag overdragen als hun qua loting niets kunnen betekenen. Maar dat zal vast niet gaan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Jul 2016 13:15

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Steenwijk, Hoogeveen, Ommen en Meppel hebben een station. En huurwoningen onder die prijs, heb alleen niet bij de voorwaarden gekeken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Jul 2016 13:19

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik heb je nog een linkje gestuurd via facebook.
2010 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jul 2016 13:27

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Ik zal zo even kijken Lexi, thnx!
Ook daar zal ik even kijken rapa nui.

Bambina, dank je, ik heb even gekeken en bij 1 is kind in overleg misschien mogelijk. Dat valt te proberen en zo goedkoop kan ze haar rijbewijs nog gauw even en halen en daarna naar elk mogelijke woonplaats zonder ov ook verhuize.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Jul 2016 14:22

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Chaos schreef:
Scandic schreef:Ik zou vooral de gehele situatie uitleggen en benadrukken dat ze een zeer betrouwbare huurder is die alles goed voor elkaar heeft, geen wisselend maar een vast inkomen alleen net niet voldoende. Als een woning langer leeg staat zijn ze daar misschien wel gevoelig voor. Op huurwoningen die langer leeg staan kan je ook afdingen hoor, mijn oude woning ging voor €1000 de markt op maar mocht voor €850 weg.


Heb je het dan over de woning in het centrum in Z? Of was jij dat niet? Want de verbinding met hier is wel top vanaf daar.

Ik heb inderdaad op de planning om in mijn ouderlijke omgeving verhaal en uitleg te doen (zelf trekt ze het niet meer) omdat hier is de woningnood gewoon te groot dat ze niet zwichten. Daar ben ik over twee weken. Hoop dat dat beter werkt dan telefonisch.


Jup dat klopt inderdaad. Nou is die specifieke woning voor haar echt boven budget door de bijkomende kosten, maar als dit een goede woonplaats zou zijn voor haar wil ik mijn oren en ogen wel open houden hoor! Je kunt ook deze site in de gaten houden http://www.thijssenmakelaardij.nl/Default.aspx die hebben regelmatig woningen in die prijsklasse te huur.
<<

Anoniem177

Bericht 10 Jul 2016 14:30

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Carex is super schappelijk wtb regels etc. Ik zou zeker een poging wagen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Jul 2016 18:07

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Chaos schreef:
Sawadee schreef:Het kan misschien helpen om bij lotingwoningen te bellen met de desbetreffende organisaties of langs te gaan. Wie weet met wat goodwill dat ze toch ineens "toevallig" op nr1 zit ;-)


Ga ik inderdaad doen. Ik sta in arnhem zelf al 13 jaar ingeschreven dus wil ook nog vragen of ik mijn inschrijfduur mag overdragen als hun qua loting niets kunnen betekenen. Maar dat zal vast niet gaan.


Denk niet dat dat mag. Wellicht kun jij zo wel iets voor haar huren op jouw naam.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2016 18:10

Re: Snel huurwoning onder de 700,- gezocht. Waar te vinden?

Leaf schreef:
Denk niet dat dat mag. Wellicht kun jij zo wel iets voor haar huren op jouw naam.

Maar dan moet Chaos zich ook inschrijven op dat adres, want je mag maar op één adres ingeschreven staan. Vriendin van me heeft nog een tijdje haar adres in haar oude kamer (nu mijn kamer) laten staan en ik kreeg toen na drie maanden al bericht dat ze nog ingeschreven stond bij mij, maar haar post ergens anders kwam, dus dat er een onderzoek was gestart en of ik wist waar ze woonde.

Ik kan niet echt iets bedenken, Chaos. Ik heb nog gekeken of ik ergens een compleet overzicht kon vinden van alle wachttijden van woningcorporaties, maar dat heb ik niet gevonden. Loten in veel steden is het enige wat ik kan bedenken, maar dat kan echt eeuwen duren.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx