Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Online inchecken/inchecken via app

<<

Anoniem7

Bericht 08 Okt 2013 08:21

Online inchecken/inchecken via app

Ik heb daar echt totaal geen ervaring mee en omdat ik toch wel een beetje zenuwachtig word nu, toch maar een paar vraagjes. Wie kan me hier meer over vertellen?

*Bij mijn luchtvaartmaatschappijen is het zo dat ik 23-24 uur van te voren in moet/kan checken. Nu heb ik op beide vluchten een overstap (heen op Zurich, terug of Frankfurt) moet ik dan 24 uur voor de láátste vlucht (dus de vlucht na overstap) inchecken, of kan ik gewoon 24 uur voor de eerste vlucht inchecken en meteen de overstapvlucht ook meepakken met inchecken, ondanks dat die dan toch nog verder dan 24 uur van tevoren is? Of kan ik die vluchten evt ook apart van elkaar inchecken?

*Ik heb een stoelreservering gedaan, heb op bijna alle vluchten stoelen aan het raam (blij) maar wel boven de vleugel (minder blij). Kan ik bij het inchecken die stoel nog veranderen (als er plek is) of wordt er dan toch veracht dat ik op die stoel plaats neem?

*hoe zit dat met inchecken via de app? Ik kan dan natuurlijk geen papieren boardingpass printen, laat ik dan gewoon m'n telefoon zien ofzo?

Sorry als het niet heel erg wereldwijs klinkt allemaal, maar ik wil het gewoon allemaal even zeker weten :razz:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 08:38

Re: Online inchecken/inchecken via app

Ik was daar gisteren toevallig ook wat info over aan het zoeken. Bij Turkisch Airline staat er op de site dat je de stoel nog kan veranderen bij de online incheck. Daar ga ik dus donderdag met mijn moeder naar kijken. Dus er is een kans dat je de stoelen nog kan veranderen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Okt 2013 09:12

Re: Online inchecken/inchecken via app

Ik heb toen inderdaad gewoon mijn telefoon laten zien. Ook toen ik geen printer had. Gewoon boarding pass op de mobiel haha. Dan heb je toch even het idee om in een andere tijd te leven als de mensen met een papieren boarding pass.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Okt 2013 13:04

Re: Online inchecken/inchecken via app

Met welke Airlines vlieg je en heb je 1 of 2 tickets? Ik kan nu niet uitgebreid antwoorden maar wil je vanavond wel helpen als je er nog niet uit bent. In principe hoef je niet twee keer (los) in te checken, want als je 1 ticket hebt met 2 vluchten er op wordt je gewoon voor beide ingecheckt. Als je wel twee losse tickets hebt(die kans is klein) moet je wel los inchecken.
In principe kan je bij het inchecken nog wel je stoel wijzigen.
Via de app krijg je waarschijnlijk een QR code of kan je kiezen je Boarding pass te laten mailen. QR code werkt prima, daar hebben ze scanners voor op de luchthavens.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Okt 2013 15:58

Re: Online inchecken/inchecken via app

Je kan idd inchecken 24 uur vóór je eerste vlucht, als je geconnect bent. Als je twee losse vluchten hebt, dan moet je ook 2x inchecken,maar dat vermoed ik eigenlijk niet.

Vaak kan je idd nog je stoelkeuze wijzigen. Dat kon ik iig op alle vluchten die ik heb gemaakt wel.

Als je incheckt via het web, kan je ervoor kiezen je boarding pass naar je mobiel te laten versturen (is idd een QR code) en die laat je gewoon zien bij security en bij de gate. (kleine tip..maak er een print screen van, dan hoef je niet iedere keer die pagina te laden als je hem moet laten zien ;-))
<<

Anoniem7

Bericht 08 Okt 2013 19:13

Re: Online inchecken/inchecken via app

Ik heb voor beide vluchten gewoon één ticket geloof ik. Heen vlieg ik met Swiss, terug met Lufthansa. Maar zoals bijvoorbeeld de terugvlucht, dan vlieg ik eerst om woensdag 19:00 lokale tijd van Toronto naar Frankfurt en daarna na een overstap naar Schiphol, maar dan zou ik dus voor beide vluchten op dinsdag 19:00 al in kunnen checken? Niet dat het me interesseert waar ik zit van Frankfurt naar Amsterdam, dat kleine stukje, maar ik wil het wel goed kunnen regelen en niet voor verrassingen komen te staan :)

Het klinkt allemaal zo makkelijk dat ik me afvraag of ik niet iets over het hoofd zie :)
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 08 Okt 2013 20:38

Re: Online inchecken/inchecken via app

Raar ik had 1 ticket met overstap en moest wel 2x inchecken. Voor 2 aparte vluchten zegmaar. Wijst zich vanzelf, je reserveringsnummer en gegevens en daarna kan je de stoel veranderen als je wilt. Ook kan je je boardingpass op het vliegveld ophalen bij een automaat als je niet kan printen thuis.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Okt 2013 21:25

Re: Online inchecken/inchecken via app

Loveturn schreef:Raar ik had 1 ticket met overstap en moest wel 2x inchecken. Voor 2 aparte vluchten zegmaar.


Dan heb je ze waarschijnlijk gewoon los gekocht.

Maple: Ja als je voor de terugvlucht gewoon één ticket hebt (met één ticketnummer en één boekingscode), dan kan je gewoon met je eerste vlucht inchecken en dan geldt dat ook voor je tweede vlucht. Die vluchten zijn gewoon gelinkt aan elkaar, staan in dezelfde boeking. Moet je alleen er even op letten dat je bagage doorgelabeld wordt in Toronto, zodat ie van Frankfurt ook door naar Amsterdam gaat. Maar dat gebeurd wel hoor, alleen vraag ik het altijd voor de zekerheid even.
<<

Anoniem7

Bericht 08 Okt 2013 21:28

Re: Online inchecken/inchecken via app

Super, dank je!
<<

Anoniem119

Bericht 08 Okt 2013 21:41

Re: Online inchecken/inchecken via app

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? (Dit is dus vanaf volgende week mijn baan muhaha, ben ik al geslaagd?)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 21:47

Re: Online inchecken/inchecken via app

Mij wel :P
Ik vlieg vrijdag met Turkisch airline. Nu checken mijn moeder en ik thuis in (even uitpuzzelen hoe of wat, maar dat komt wel goed). Alleen nu zegt de reisorganisatie dat we uiterlijk 3 uur van te voren aanwezig moeten zijn, maar dan gaan meestal de incheck balies pas open. We moeten daar toch nog langs om de bagage te dumpen. Moet dat ook echt 4 uur vooraf. Op internet zie ik namelijk staan tot 60 minuten voor aanvang van de vlucht.
O ja, we vliegen op Jordanië dus het is (volgens mij) een intercontinentale vlucht. Ook al hebben we een overstap in Turkije.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem7

Bericht 08 Okt 2013 21:49

Re: Online inchecken/inchecken via app

Ik vind je geslaagd, Marin! Dank je!
<<

Anoniem7

Bericht 08 Okt 2013 21:52

Re: Online inchecken/inchecken via app

Silly-One schreef:Mij wel :P
Ik vlieg vrijdag met Turkisch airline. Nu checken mijn moeder en ik thuis in (even uitpuzzelen hoe of wat, maar dat komt wel goed). Alleen nu zegt de reisorganisatie dat we uiterlijk 3 uur van te voren aanwezig moeten zijn, maar dan gaan meestal de incheck balies pas open. We moeten daar toch nog langs om de bagage te dumpen. Moet dat ook echt 4 uur vooraf. Op internet zie ik namelijk staan tot 60 minuten voor aanvang van de vlucht.
O ja, we vliegen op Jordanië dus het is (volgens mij) een intercontinentale vlucht. Ook al hebben we een overstap in Turkije.

Ik neem aan dat je gewoon achteraan diezelfde rij aansluit en je dus wat dat betreft niet héél veel sneller bent dan anders, die rij mensen staat toch wel voor je. Alleen gaat het wel wat sneller als iedereen online incheckt. Ik zou het risico niet durven nemen, voor mij betekent dat helaas dat ik om kwart over 3 's nachts de bus mag pakken om om 4:00 op Schiphol te staan :nopompom: Maargoed, des te meer tijd heb ik straks in Toronto.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 21:54

Re: Online inchecken/inchecken via app

Maple schreef:Ik neem aan dat je gewoon achteraan diezelfde rij aansluit en je dus wat dat betreft niet héél veel sneller bent dan anders, die rij mensen staat toch wel voor je. Alleen gaat het wel wat sneller als iedereen online incheckt. Ik zou het risico niet durven nemen, voor mij betekent dat helaas dat ik om kwart over 3 's nachts de bus mag pakken om om 4:00 op Schiphol te staan :nopompom: Maargoed, des te meer tijd heb ik straks in Toronto.


Ze zeggen aparte bagage incheck balies te hebben. Maar wij moeten nu ongeveer de 1ste trein hebben om die uur vooraf te halen. Aangezien mijn moeder een stresskip kan zijn, wil weten of we een mogelijkheid tot vertraging kunnen hebben :D. Puur even wat voorbereidingen op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem119

Bericht 08 Okt 2013 21:55

Re: Online inchecken/inchecken via app

Oeh Turkish, m'n favoriete airline (al mag ik dat nu vast niet meer zeggen :P ) Alleen het intro liedje is mega irritant, be prepared! Maar het vliegtuigeten is er heerlijk! Maar van Turkish weet ik niet zo veel natuurlijk, maar kan je daarbij online inchecken? Vast wel. Als je dat doet, scheelt dat je weer tijd op het vliegveld. Dat zou ik zeker doen. Wel moet je natuurlijk je bagage nog afgeven en het kan bij de douane en security wel druk zijn. Ik houd zelf meestal 2 uur aan, maar als de reisorganisatie 3 uur aangeeft, zou ik me daar misschien wel aan houden. Ik zou liever te vroeg dan te laat zijn, na 60 minuten sluit niet alleen de checkin, maar kan je bagage misschien ook niet meer op tijd bij het vliegtuig zijn. Dat risico zou ik dus niet nemen, zeker niet met een overstap. Jordanië is inderdaad intercontinentaal.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Okt 2013 21:57

Re: Online inchecken/inchecken via app

Silly-One schreef:
Maple schreef:Ik neem aan dat je gewoon achteraan diezelfde rij aansluit en je dus wat dat betreft niet héél veel sneller bent dan anders, die rij mensen staat toch wel voor je. Alleen gaat het wel wat sneller als iedereen online incheckt. Ik zou het risico niet durven nemen, voor mij betekent dat helaas dat ik om kwart over 3 's nachts de bus mag pakken om om 4:00 op Schiphol te staan :nopompom: Maargoed, des te meer tijd heb ik straks in Toronto.


Ze zeggen aparte bagage incheck balies te hebben. Maar wij moeten nu ongeveer de 1ste trein hebben om die uur vooraf te halen. Aangezien mijn moeder een stresskip kan zijn, wil weten of we een mogelijkheid tot vertraging kunnen hebben :D. Puur even wat voorbereidingen op.


Wat bedoel je met aparte bagage incheck balies? Apart ten opzichte van wat? Als je moeder een stresskip is, zou ik juist geen risico nemen en dus zeker die eerste trein nemen, zodat je op tijd op Schiphol bent. Liever vertraging terwijl je al op het vliegveld bent, dan vertraging met de trein en je vlucht missen (is mij bijna wel eens gebeurd, uiteindelijk met taxi vanuit Amersfoort race tegen de klok omdat de trein niet verder ging). Dat is geen lekker begin van je reis. Vroeg opstaan ben je na een dag wel weer vergeten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 22:00

Re: Online inchecken/inchecken via app

We hebben nu al de eerste trein.
Wat ik op de site vind is dat er speciale pilaren zijn om bagage in te checken. Dus dan zouden we niet bij de grote balies langs moeten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem119

Bericht 08 Okt 2013 22:04

Re: Online inchecken/inchecken via app

Oh ja dat kan kloppen! Dat scheelt je op zich niet echt tijd (want daar kan ook een rij staan), dus als het online kan, zou ik dat eerder doen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 22:06

Re: Online inchecken/inchecken via app

Thanks, gaan we vrijdag op onderzoek uit. Gewoon proberen om 9 uur op schiphol aan te komen. Dan kunnen we ons daar nog 3 uur vermaken. Ik denk dat we Tax-free gaan snuffelen dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 10:30

Re: Online inchecken/inchecken via app

Ik weet niet wie de bagage afhandelaar van Turkish is op Schiphol, maar weet wel dat de bagageafhandeling heel snel kan gaan. Echt een geweldig omdergronds system :-)
<<

Anoniem119

Bericht 09 Okt 2013 11:48

Re: Online inchecken/inchecken via app

Morgen krijg ik behind the scenes tour op Schiphol! :cheering:
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 09 Okt 2013 12:19

Re: Online inchecken/inchecken via app

Jouw baan lijkt me zo geweldig Marin, de hele dag in een reis vibe. Alleen worden de reiskriebels wel erg aangewakkerd denk ik, wil je nu niet ook weer constant reizen?

Sorry off-topic :angel:
<<

Anoniem7

Bericht 09 Okt 2013 13:53

Re: Online inchecken/inchecken via app

Off-topic is niet erg, heb toch m'n antwoord al :wink:
<<

Anoniem119

Bericht 09 Okt 2013 16:14

Re: Online inchecken/inchecken via app

Lune schreef:Jouw baan lijkt me zo geweldig Marin, de hele dag in een reis vibe. Alleen worden de reiskriebels wel erg aangewakkerd denk ik, wil je nu niet ook weer constant reizen?

Sorry off-topic :angel:


Jaaaa klopt,echt leuk en ik leer er zo veel van wat handig is! En idd constant zin om te reizen! Maar zie het verre reis topic! Dat gaat ook gebeuren!
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 09 Okt 2013 16:47

Re: Online inchecken/inchecken via app

Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt, hobby en werk combineren, wat wil een mens nog meer! Het is je na al die ellende afgelopen jaren zo gegund! Mooie reis ga je maken, heerlijk he om mee bezig te zijn en te plannen. Je zal met het plannen van die reis vast veel handige weetjes vanuit je werk kunnen gebruiken. Je deelt alle handige tips die je leert op werk wel met ons he :wink:
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers