Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Primolut

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jul 2016 16:36

Primolut

Iemand ervaringen met Primolut voor het uitstellen van de menstruatie?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 09 Jul 2016 17:45

Re: Primolut

Wat voor ervaringen zoek je? Ik heb het vorig jaar een keer gebruikt vanwege een zonvakantie. Leek me niet heel fijn om juist daar ongesteld te zijn.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 09 Jul 2016 21:29

Re: Primolut

Ik heb het vorig jaar 10 dagen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Ging prima, alleen was de menstruatie daarna wel ontzettend heftig. Mijn huisarts had dat van tevoren al aangegeven dus ik was wel voorbereid, maar verloor heel veel bloed en dan ook nog eens 9 dagen lang.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jul 2016 21:41

Re: Primolut

Werkt goed, het doet wat het moet doen, maar het middel staat me vreselijk tegen. Eén grote vieze bom hormonen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jul 2016 21:48

Re: Primolut

Hmm ja dat heb ik ook een beetje Exo. Ik moet dus op vakantie ongesteld worden. Eerst zou het zo uitkomen dat ik pas de een na laatste dag ongesteld zou worden, maar de laatste twee maanden begint het ineens al een dag of vier eerder, dus zou ik echt de halve vakantie ongesteld zijn. Lijkt me best wel irritant, dus ik dacht hieraan. Moet je dit via de huisarts krijgen of haal je het gewoon bij de apotheek? Ik weet nog niet of ik het doe hoor, want ik ben juist helemaal gestopt met hormonen nemen en heb weinig zin om nu weer een lading naar binnen te werken.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jul 2016 22:06

Re: Primolut

Ik gebruikte t als tiener wel eens en werkte prima!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jul 2016 22:17

Re: Primolut

Ik deed het via de huisarts. Maar dat is inmiddels 10/11 jaar geleden.

Ik voelde me in de dagen dat ik het spul slikte erg opgeblazen en mijn humeur was niet al te best. Pas later besefte ik me dat het vast het werk is geweest van de hormonen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Jul 2016 23:13

Re: Primolut

Volgens mij moet het nog steeds via de huisarts.

Ik heb het ook wel eens gebruikt. Het doet wat het moet doen, je moet wel 3x per dag een pilletje slikken. Ik had daarna wel altijd enorme migraine en mijn cyclus was weer een paar maanden van de wap. Maar ik reageer sowieso heel slecht op hormonen. Nu gebruik ik het ook niet meer.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2016 00:00

Re: Primolut

Ik heb het twee keer gebruikt. Het werkte beide keren prima. Maar ik reageerde er wel heel heftig op, vooral de eerste keer, ik werd echt om alles wat iedereen zei boos de eerste paar dagen. En dan niet een beetje boos, van binnen kookte ik echt, en ik schijn ook mensen echt afgesnauwd te hebben. De tweede keer was dat wel minder, toen wist ik wat ik kon verwachten en kon ik er beter mee omgaan. Mijn cyclus was beide keren ook behoorlijk ontregeld, vooral de eerste keer. Daarom zou ik het liever niet nog een keer willen slikken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Jul 2016 00:09

Re: Primolut

Hmm als ik dit zo lees, ben ik volgens mij liever ongesteld dan een opgeblazen, hormonale bitch ;) Wel zo gezellig vriend ook. Ik denk dat ik er dus maar niet aan begin.
❤ 7 juni 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jul 2016 11:14

Re: Primolut

Mijn vorige huisarts adviseerde om gewoon een maand de pil te slikken ipv primolut. Is dat geen optie anders?
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 10 Jul 2016 15:22

Re: Primolut

Sawadee schreef:Mijn vorige huisarts adviseerde om gewoon een maand de pil te slikken ipv primolut. Is dat geen optie anders?


Mijn dokter ook! Ik zou ongesteld moeten worden op mijn eigen trouwdag. Heb ff 1,5 pilstrip geslikt toen, werkte prima.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 11 Jul 2016 07:56

Re: Primolut

Ik heb het middel vorig jaar gebruikt en had juist helemaal geen last van opgeblazen gevoel, boze stemming. Menstruatie was daarna ook gewoon weer normaal.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jul 2016 10:51

Re: Primolut

Ik heb het ook gebruikt maar nergens last van gehad.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jul 2016 11:00

Re: Primolut

Caro schreef:Ik heb het ook gebruikt maar nergens last van gehad.



Hier net zo.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Jul 2016 17:16

Re: Primolut

Popcorn schreef:
Caro schreef:Ik heb het ook gebruikt maar nergens last van gehad.

Hier net zo.

En hier ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem168

Bericht 11 Jul 2016 22:08

Re: Primolut

Ik heb het een paar weken geleden gebruikt om niet in de vakantie ongesteld te zijn. Mijn humeur was prima, maar ik was inderdaad wel wat 'opgeblazen'. Mijn buik dan. Verder ging het prima, ik was bang tóch eerder ongesteld te worden want ik heb het vrij lang geslikt (de max. van 14 dagen), maar dat gebeurde niet. Ging overigens via de ha, op recept.

Edit: ik was ook niet heftiger ongesteld dan anders. Of mijn cyclus overhoop ligt weet ik nu nog niet natuurlijk, hoop het niet. Het vervelende vond ik wel dat ik drie keer per dag aan dat pilletje moest denken en dat het inderdaad wel een shitload aan hormonen is. Werd ook niet zo vrolijk van de bijsluiter. Ondanks dat het op zich allemaal prima ging zou ik er niet zo snel weer voor kiezen. Helaas was de pil geen optie omdat ik daar waarschijnlijk wél doorbraakbloedingen zou krijgen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jul 2016 22:17

Re: Primolut

Nou ik ga toch maar gewoon voor de menstruatie ;) Is wel jammer, maar niet onoverkomelijk. Zwemmen doen we waarschijnlijk alleen in de eerste week, omdat we dan in twee b&b's met zwembad zitten, dus dat komt dan wel mooi uit. Heb weinig zin om steeds aan zo'n pil te moeten denken én ik wil die hormonen niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem168

Bericht 11 Jul 2016 22:24

Re: Primolut

Ik geef je groot gelijk!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers